itkettää ja vituttaa...

itkettää...

opiskelu ei suju, psykologista ei apua eikä mulla oo kaverita vaikka kuinka yritän olla ystävällinen ihmisille, elämä ei ole reilua, vihaan kirjaimellisesti elämääni..., en osaa sanoa mitään yhtään positiivista asiaa elämästäni, oma entinen rakas koiranikin puri mua viimeksi kun menin kotiin sisään, en oikeesti tiedä mitä tehdä enää? onko kellään ideoita? en oikeesti tiedä kauanko jaksan tätä paskaa..., ois kiva kuulla jos jollain ois jotain omakohtasia kokemuksia miten tsempata eteenpäin...

10

1007

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • p098

      No ainakin sen voit tehdä, että haet lääkärintodistuksen paskasta elämästä, jotta sinulla on joku lappu mitä näyttää Kelalle, mikäli nostat opintotukea ja sieltä tulee sitten selvityspyyntö siitä, miksi opinnot eivät ole edenneet. Ihan noin muistutuksena, opintotuen nostaminen edellyttää opintojen etenemistä.

      Mutta jos olet peruskoululainen tai muuten teini-iässä, niin oottele vaan pari vuotta. Teiniangsti menee kyllä ohi.

      • loopsz

        Sitten se vasta vi*uttaakin, kun ei oo töitä kun ei oo käyny koulua loppuun ja pitää maksaa
        tuet takasin, eikä oo rahaa kun ei oo töitä kun ei oo käyny koulua loppuun...
        teetä koirasta rukkaset..siis sano sille että jos vielä puret mua...
        eikä ihmisille kannata olla ystävällinen, kaik on kuitenkin kieroja ja ppuhuu påaskaa seläntakana!
        Olen opetellut olemaan itsekseni ilman ystäviä, kova ole ja katkera, mutta en enää itke ystävyyttömyyttä!
        Pääsin sen ohi!


    • kyökkipsykologi

      Eli miksi opiskelu ei suju? Miksi olet käynyt psykologilla? Miksi ei ole kavereita? Eikö tosiaan ketään, vanhoja koulukavereita, kirjeystäviä jne.?

      Noin yleisenä lohtuna sanoisin, että kyllä ne asiat muuttuu ajan kuluessa. Mullakin oli paska elämä, mutta ei ole enää, nyt on ihan kivaa. Tosin omin ponnistuksin tähän on tultu, eli ei se onni taivaasta tipu.

    • kanssa...

      on täysin sama tilanne. Joka aamu tuntee itsensä ikälopuksi. Ei usko että voisi mitenkään valmistua, kurssikavereita en tunne edes nimeltä. Opintopisteitä ei kerry, mikään ei oikein iske.

      • Myöskin

        Meilläkin koulussa vallitsee ahdistava ilmapiiri. On paljon näitä selän takana paskaa puhuvia ym. mutta niistä vaa pitää olla välittämättä ja yrittää tulla toimeen...


    • työtön jätkä

      Mä kohta 35 vuotias, eikä ole löytynyt sopivaa työtä tai koulua.

    • wednesday.

      Kokeile jotain harrastusta, vaikka jotakin itsepuolustuslajia tai kuviskerhoa tai mitä tahansa, se voi muuttaa asioita, tutustuu esimerkiksi ihmisiin ja antaa jtn uutta sisältöö elämään. Jos ei opiskelu ja muu ei kiinnosta, harrastus voi pitää pään pinnan yläpuolella, se on tavallaan sellanen rinnakkaismaailma.

      Opiskelu kuitenkin on vain raakaa työtä sen oppimisen eteen, psykologi ei voi muuttaa koko ajattelumaailmaasi ja tunnetilojasi ja ei riitä, että on vain ystävällinen ihmisille, jonkun kanssa on tultava enemmänkin juttuun ja vietettävä aikaa. On pakko olla oman onnensa seppä, mutta kyllä sä selviät! :) Ei kannata sitten kuunnella melankolosia pessimistisrealistisia suomalaisia, jotka kaataa sun niskaan vielä omiakin ongelmiaan muka vertaistukena, tällä foorumilla sellasia kirjottajia riittää. Keskity vaan tarttumaan niihin omiin ongelmiin äläkä anna periksi - ikinä.

      • Kahviajuu

        Pari koulua jo keskeytetty ja päätä lyöty seinään kun ei suju. Kavereita on vaikea saada kun olen ujo ja opiskelut ei ole sujuneet kun olen valinnut kouluja joissa en pärjää, liikaa matemaattisia aineita ja yksin tehtävät ei aukea ja ilman kavereita on hankala pyytää apua ja tuskin nekään loppujen lopuksi helpotusta toisi. Varmaan vaihdettava taas koulua, en tiedä vain kohta että mihin enää hakea.. Toistaiseksi ei ole peritty tukia takaisin/kyselty kyllä on mutta pelkään sitä hetkeä kun se tulee.

        Jos joku haluaa purkaa ajatuksiaan kaipaa samassa tilanteessa olevaa juttuseuraa niin voi mailalla: [email protected]


      • ....................
        Kahviajuu kirjoitti:

        Pari koulua jo keskeytetty ja päätä lyöty seinään kun ei suju. Kavereita on vaikea saada kun olen ujo ja opiskelut ei ole sujuneet kun olen valinnut kouluja joissa en pärjää, liikaa matemaattisia aineita ja yksin tehtävät ei aukea ja ilman kavereita on hankala pyytää apua ja tuskin nekään loppujen lopuksi helpotusta toisi. Varmaan vaihdettava taas koulua, en tiedä vain kohta että mihin enää hakea.. Toistaiseksi ei ole peritty tukia takaisin/kyselty kyllä on mutta pelkään sitä hetkeä kun se tulee.

        Jos joku haluaa purkaa ajatuksiaan kaipaa samassa tilanteessa olevaa juttuseuraa niin voi mailalla: [email protected]

        Minulla on ollut tosi samanlaisia ajatuksia. Lukio meni hammasta puristaen ja koskaan ei ole montaa ystävää ollut.. Minkä ikäinen olet ja mistäpäin?


    • Hirttosilmukka

      Nimimerkistä ratkaisu

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe