te ketjujen aloittajat ? minä vaan , monika ja Skillan on poikkeuksia. Aloituksia tehtaillaan että oma nikki olisi näkyillä koko ajan etusivulla. Vain rekatuille tutuille useimmat vastaa .
MIKSI ETTE VASTAA
29
496
Vastaukset
- näin minä teen
Mutta jos on mielenkiitoinen asia niin laitan viestin mutta jos ei heti tule vastausta niin en minä tänne jää hengailemaan ja odottelemaan toisten mielipiteitä.
- pilvi*
rehellinen ja kantaa ottava mielipide, joka jää roikkumaan ilmaan, eikä synny sitä vastavuoroisuutta, joka on keskustelun YDIN! Joskus tosin viiveellä syntyy keskustelua niinkuin minä sen näen.Saattaahan olla, että tulee jotakin, joka vie ajan silloin.
Mutta pyrin minäkin vastaamaan aloitteisiini. - pilvi*
pilvi* kirjoitti:
rehellinen ja kantaa ottava mielipide, joka jää roikkumaan ilmaan, eikä synny sitä vastavuoroisuutta, joka on keskustelun YDIN! Joskus tosin viiveellä syntyy keskustelua niinkuin minä sen näen.Saattaahan olla, että tulee jotakin, joka vie ajan silloin.
Mutta pyrin minäkin vastaamaan aloitteisiini.niin taidanpa antaa palstan olla. Moitteita on ollut paljon, tilaa olen ehkä vienyt muilta, en tiedä. Omalle aktiivisuudelleni en voi mitään, olen vielä monessa mukana kiinnostuneena, mutta en voi kieltää, että tutuksi nämä ihmiset täällä ovat tulleet.
Ilta ja yö on kulunut keskustellessa ihmisen kanssa, jonka vain muutaman kerran olen tavannut ystävättäreni luona. Paljon hän sai minut ajattelemaan, tuhlaanko aikaani täällä!
Heitimme pyjamat, niikuin hän sanoi ystävättäreni , ja olimme pari, kolme tuntia "lietsussa", mikä on minulle vierasta ----no aika näyttää mihin suuntaan elämäni kulkee. Tosi mielenkiintoista on elämä!
- 31
ei edes tiedä velvoitetta, että pitäisi joka-ainoaan viestiin vastata. Muutenkin, jos aloittaja vastaa, sehän on kuin kaksinpuhelua keskustelijoiden kanssa.
Minä olen aina kuvitellut, että tämä on keskustelupalsta, ei kaksinpuhelulle tarkoitettua.
Lisää vauhtia osallistujiin, ottakaa kiivaasti kantaa, ei tarvi aloittajan tekohengittää keskustelua!- ajatteleva*
Uusiin kommentteihin, jotka tuovat uutta aloittajan aiheeseen, sopii kyllä vastata, joko kumoamalla ja perustelemalla ajatuksensa. Muutenhan se on aika yksipuolista. Kyllä otetaan kiivaasti kantaa puutteisiin.
- Voileipä
ajatteleva* kirjoitti:
Uusiin kommentteihin, jotka tuovat uutta aloittajan aiheeseen, sopii kyllä vastata, joko kumoamalla ja perustelemalla ajatuksensa. Muutenhan se on aika yksipuolista. Kyllä otetaan kiivaasti kantaa puutteisiin.
Niin näyttää olevan vastaukset miten palsta elää, vastataan asiallisesti kunnes nämä väittäjät, yksinpuhelusta alkaa huomata ketjua.
Kuten nytkin asiallisia on mutta sitten tämä väite että itselleen vastaa, ja ihme pitää olla jos poistuu ketjusta ennen kuin on saanut keskustelun riita tasolle.
Se on totta ettei yksin voi keskustella, vaan kun siinä voi olla useita vastauksia jotka kirjoitus tyyliltään ja mielipiteiltään eroaa selvästi alottajasta, väittäjä ilmestyy tuon tuostaan kertaamaan keksimänsä.
Mielestäni kaksikin voi keskustella, kaikki ei sovi kaikille, tai ei ole mitään tietoa mistään, ei mielipiteitä silloin tule, silloin alkaa häirintä.
Monikin ketju elää kauankin mutta jokainen tehköön tykönään johtopäätöksiä. Voileipä kirjoitti:
Niin näyttää olevan vastaukset miten palsta elää, vastataan asiallisesti kunnes nämä väittäjät, yksinpuhelusta alkaa huomata ketjua.
Kuten nytkin asiallisia on mutta sitten tämä väite että itselleen vastaa, ja ihme pitää olla jos poistuu ketjusta ennen kuin on saanut keskustelun riita tasolle.
Se on totta ettei yksin voi keskustella, vaan kun siinä voi olla useita vastauksia jotka kirjoitus tyyliltään ja mielipiteiltään eroaa selvästi alottajasta, väittäjä ilmestyy tuon tuostaan kertaamaan keksimänsä.
Mielestäni kaksikin voi keskustella, kaikki ei sovi kaikille, tai ei ole mitään tietoa mistään, ei mielipiteitä silloin tule, silloin alkaa häirintä.
Monikin ketju elää kauankin mutta jokainen tehköön tykönään johtopäätöksiä.On paljon ihmisiä jotka lukevat jonkun rimpsun kirjoituksia ja eivät tiedä aliotuksasta "tuontaivaallista",ja ei se haittaa. Aloituksentekiänhän on vain aloitettava juttutuokio.
Ihan niinkun tekee m.v--- ottakaapa aloittajat oppia.Eihän tämä ole mikään kysymys-vastauspalsta. Viestin pitää olla niin kiinnostava, että siihen vastataan.
Avaajan pitää olla henklö, jolla on kiinteä nimimerkki. Pelkän viestin kanssa en juuri keskustele.- 13 + 7
Ruuneperi kirjoitti:
Eihän tämä ole mikään kysymys-vastauspalsta. Viestin pitää olla niin kiinnostava, että siihen vastataan.
Avaajan pitää olla henklö, jolla on kiinteä nimimerkki. Pelkän viestin kanssa en juuri keskustele.Tuo on huomattu, sitä sinä kertailet joka ketjussa, mutta suun soittoa on vaikka rekatulla liikut
- Laritsa M
???
- aamu-sus
jok´ikisen tokaisuunkin vastata...ihan naurattaa,kun luin eilisiä "keskusteluja" noissa ketjuissa.
Harva täällä alvariinsa vuorokaudet ympäriinsä ruutua tuijottaa...no onhan eräs kunnostautunut sentään,joka vastailee.Hän,jonka nimi ei oo peräs,yksi urhea muittenkin puolesta.
Ihan höperöähän olisi keksiä joutavaa sanottavaa.En viitti ees sen enempää puntaroida taas tätä asiaa.
Olen alun perin tänne kirjoittelemaan tultuani ymmärtänyt "idean" ihan toisin. Tänne tehdään itseä kiinnostava aloitus jostain aiheesta,ei jäädä siihen istua kököttämään ja oottamaan,josko joku vastaisi ja syöksytä vastausta paukasemaan.
no tämä eräs,jonka nimi ei oo peräs on muitakin "hienoja" muutoksia hikipäässä tänne yrittänyt.
Jokainen saanee toki päättää,vastaileeko vai ei ja mihin mielipiteeseen vastaa,ei se ole henkilökysymys.
Keskustelemaan haluavat voivat mennä chatteihin,siellä on sitä keskustelua nenäkkäinkin.
No joo....se ei kyllä ole sitten pramillaoloa kaiken aikaa. - 10+8=18
aamu-sus kirjoitti:
jok´ikisen tokaisuunkin vastata...ihan naurattaa,kun luin eilisiä "keskusteluja" noissa ketjuissa.
Harva täällä alvariinsa vuorokaudet ympäriinsä ruutua tuijottaa...no onhan eräs kunnostautunut sentään,joka vastailee.Hän,jonka nimi ei oo peräs,yksi urhea muittenkin puolesta.
Ihan höperöähän olisi keksiä joutavaa sanottavaa.En viitti ees sen enempää puntaroida taas tätä asiaa.
Olen alun perin tänne kirjoittelemaan tultuani ymmärtänyt "idean" ihan toisin. Tänne tehdään itseä kiinnostava aloitus jostain aiheesta,ei jäädä siihen istua kököttämään ja oottamaan,josko joku vastaisi ja syöksytä vastausta paukasemaan.
no tämä eräs,jonka nimi ei oo peräs on muitakin "hienoja" muutoksia hikipäässä tänne yrittänyt.
Jokainen saanee toki päättää,vastaileeko vai ei ja mihin mielipiteeseen vastaa,ei se ole henkilökysymys.
Keskustelemaan haluavat voivat mennä chatteihin,siellä on sitä keskustelua nenäkkäinkin.
No joo....se ei kyllä ole sitten pramillaoloa kaiken aikaa.sekavaa ja ärsyttävää kahden "ylikierroksilla" käyvän nikin vastailut.
Kun ei omalla nikillä enää ilkeä vastailla(itselleenkin) puskahuutelut väliin.
Joka aloitukseen löytyy taatusti vastaaja, nykyään.
Kehuskelu, vaikka se ei totuutta olisikaan, on myös kuvottavaa. - pilvi*
10+8=18 kirjoitti:
sekavaa ja ärsyttävää kahden "ylikierroksilla" käyvän nikin vastailut.
Kun ei omalla nikillä enää ilkeä vastailla(itselleenkin) puskahuutelut väliin.
Joka aloitukseen löytyy taatusti vastaaja, nykyään.
Kehuskelu, vaikka se ei totuutta olisikaan, on myös kuvottavaa.Nettikirjoittelussa se lienee mahdotonta, juuri erilaisten asiaankuulumattomien mielipiteiden häiritessä, jopa hukatessa joskus aiheen, josta keskusteltaisiin.
Ryhmän, joka livenä kokoontuu vaihtamaan ajatuksia, oivalluksia teemasta joka on valittu keskustelun aiheeksi, ei tällaista tapahdu. Siinä puheenvuorot seuravat toisiaan (ilman häiriöitä) tuoden uuden näkökulman, joka punnitaan , hyväksytään tai teilataan. Uuden näkökannan saaminen aiheeseen antaa jälleen uuden sysäyksen livenä tapahtuvaan keskusteluun rikastuttaen sitä
Parhaassa tapauksessa on päästy lopputulokseen tyytyväisin mielin, joskus taas kiivaskin näkemysero kahden keskustelijan välillä luo mielenkiintoa tilaisuuteen, jolloin itselläni on ollut tapana laukaista: loput puhelimitse:D Toki täälläkin asia voi edetä, ja on edennytkin monissa hyvissä keskusteluissa kulminaatiooonsa, antaen sisäisen tyydytyksen, niin kuin vain rikas ja henkisesti rakentava keskustelu voi antaa. Jolloin osallistujat ovat inspiroituneet antamaan parastaan.
Se, minkä täällä koen vapauttavana on siunattu huumori, joka odottamattomana ilmestyessään saa ylittämään monet syöverit!
täällä on kummallisia vastauksia kun kysytään miksi ei vastata, sehän tarkoittaa, miksi ei oteta kantaa kirjoituksiin ?? tämä nyt tiedoksi,,,, niille jotka ei tiedä mihin pitäisi vastata.
Ymmärsittehän nytkin vastata, kun kysymys oli,,,, miksi ei vastata ?
On varsin kummallisia kannanottoja, joillakin on vain tarkoitus korostaa itseään, antamalla mitä kummallisimpia vastauksia, aivan selvään kysymykseen.
Aloittaja tuskin tarkoittaa mitään kaksipuhelua, vaan ihmettelee asiaa, jos hänen kirjoituksiinsa ei oteta kantaa.
Ja aloittajalle,,,, tee tällaisia mielenkintoisia aloituksia .- Katleija-yksi
Nämähän ovat keskustelupalstoja, mutta aika paljon tällainen nettikeskustelu eroaa siitä keskustelusta, jota käymme normaalisti kanssaihmisten kanssa. Ero on kuin yöllä ja päivällä. Kysyjäkin odottaa ehkä liikoja tämäntapaiseslta palstakeskustelulta.
Kun ei aina päivystä palstalla ja vastaa päivän vanhaan viestiin siellä ketjun keskellä, heittää systeemi sen vastauksen milloin mihinkin kauas. Harva niitä lukee, kommentoinnista puhumattakaan.
Oletusnäkymänä soisi olevan puunäkymän, niinkuin ennen oli. Silloin hahmottaisivat kaikki keskusteluverkoston. Vältyttäisi ikäviltä väärinkäsityksiltä.
Onhan täällä kaksi ketjutyyppiä, jotka palvelevat kahdella tapaa. Ne ovat syntyneet tarpeisiin. Kahvipirtti palvelee hyvin toisilleen tutuiksi tulleita ja selvästi ystävystyneitä henkilöitä. Sen voi todeta kun siellä käy lukemassa. Sille toivon hyvää jatkoa.
Toinen ketjutyyppi tuo nyt nimimerkki m.v. pitkänmallinen ketju, jolla on oma käyttäjäkuntansa. Se palvelee käyttäjiään hyvin, kun isäntä "maanviljelijällä" on taitoa vetää sitä omalla joitakin ärsyttävällä tyylillään, tottunut kynän käyttäjä kun on.Mutta sehän vain lisää suosiota. Voi toimia aika reaaliajassakin, kun innokkaita replikoitsijoita on paikalla.
Harrasteketju, kuten laihduttaminen Monikan vetämänä on saanut mukaansa uskolliset jäsenet. Muutamilla on taito keksiä älykkäitä mielenkiintoa herättäviä aloituksia, kiitos heille. Heillä on nimet, jotka varmasti tunnette. Se on totta, että tunnetuille nikeille vastataan joko puolesta tai vastaan. Ainakin särmää on löytynyt.
No niin tuli taas höpistyä asian vierestä tämän päivän osalta. Jos meikäläinen ei enää joka paikkaan vastaa tai kommentoi, niin se johtuu väsymisestä ja siitä että aikansa kutakin. Mutta lohduksi kirjoittajille, lisään lukijatilastojen lukuja.
Se jonka nimi tulee ensin ja numero peräs
odottaisi tietenkin vastausta, mutta jos yksi kirjoitta vastaa jokaisellle ketjuun kirjoittavalle erikseen, ketjut alkavat tuntua yksin puhelulta ja näin niistä nopsaan tulee ylipitkiä.
Olenkin yrittänyt vastailla yhdessä viestissä useammalle, jos jotakin kysymystä esitetään.
Tietenkin vastausta voi jäädä kaipaamaan, jos ei huomaa niitä viesteistä.
Kirjoittele vaan, kyllä niitä vastauksia väliin tulee, hyviin, kantaa ottaviin varmasti vastataan, pitkä rivi kysymysmerkkejä perään, että huomataan että vastausta odotetaan;)
Iloista päivää kysyjälle ja toisillekin, mukavasti vuosi on alkanut!Tämä on nyt 15. kommentti aloituksesi jälkeen, mutta ei näy sinun mielipidettäsi vielä, mikäli siis käytät samaa nimmaria samassa ketjussa kaiken aikaa.
On mielestäni kuitenkin niin, että hyvä aloitus herättää keskustelun, johon osallistuu moni. Aloittaja ei mielestäni ole mikään puheenjohtaja, jonka kommentteja silloin tällöin pitäisi olla keskustelun lomassa.
Usein kuulee - tai lukee - väitettävän, että aloittajat kirjoittelevat sitten tilapäisnimmareilla uusia mielipidekirjoituksia vilkastuttaakseen keskustelua. Se lienee silloin joninlaista elvytystä.
Hyvä ja kiinnostava aihe voi poikia pitkän ketjun ilman kommervenkkejäkin.- Katleija-yk..
Hyvä kysymys, Makriina sinulta aloittajalle.
Minä mielenkiinnon vuoksi, ja kun tässä vieraita odotellessa oli aikaa, tutkiskelin kuinka tuo aloittajan väite näkyy tällä sivulla. En kyllä saanut vahvistusta siihen, sillä ainakin aloittajat, jotka käyttävät samaa nimimerkkiä, ovat vastailleet alousketjussaan, siis muutkin kun aloittajan mainitsemat. Vaihtuvanikkiset eivät sitävastoin olleet vastanneet ketjuissaan, elleivät sitten vastatessaan taas käytä eri nimimerkkiä.
Aloittajan moittivaan väitteeseen en löytänyt tukea noin yleisesti katsellen. Toivottavasti aloittajan mielipide on nyt hieman muuttunut parempaan suuntaan, sillä tähän ketjuun on tullut aika hyvin vastauksia. - etsivivä-amadeus
Katleija-yk.. kirjoitti:
Hyvä kysymys, Makriina sinulta aloittajalle.
Minä mielenkiinnon vuoksi, ja kun tässä vieraita odotellessa oli aikaa, tutkiskelin kuinka tuo aloittajan väite näkyy tällä sivulla. En kyllä saanut vahvistusta siihen, sillä ainakin aloittajat, jotka käyttävät samaa nimimerkkiä, ovat vastailleet alousketjussaan, siis muutkin kun aloittajan mainitsemat. Vaihtuvanikkiset eivät sitävastoin olleet vastanneet ketjuissaan, elleivät sitten vastatessaan taas käytä eri nimimerkkiä.
Aloittajan moittivaan väitteeseen en löytänyt tukea noin yleisesti katsellen. Toivottavasti aloittajan mielipide on nyt hieman muuttunut parempaan suuntaan, sillä tähän ketjuun on tullut aika hyvin vastauksia.Täällä on todellakin vakiketjuja on pirttiä,runonurkkaa sun muita.
Joskus olen jopa pyytänyt,kun jonkun kertomuksen,unelmoinnin tai jotain huuhaata olen kirjoittanut,
ei kommentteja ja kiitos asia ymmärretty täysin.
Mukavat napakat ketjut,eivät ylipitkät ovat makuuni.Tiedän ettei kukaan minun makuani edes ota huomioon,mutta heitinpähän eetteriin
- 3+9
Jos vastaa joka viestiin, ei tule muuta kuin haukkumiset, että turhaa ketjun pidennystä se on!
- uskomatoin juttu
Mikä lie huokaus tai ajatuskupru tullut aloittajalle, muutamalla sanalla tekee kysyvän aloituksen ja ei edes itse vastaa, ei edes kiitä että hänelle on tullut noinkin monta vastausta.
Haistakoon vaikka ha-li-vi-li-voon vaihteeks! - joku puskasta
uskomatoin juttu kirjoitti:
Mikä lie huokaus tai ajatuskupru tullut aloittajalle, muutamalla sanalla tekee kysyvän aloituksen ja ei edes itse vastaa, ei edes kiitä että hänelle on tullut noinkin monta vastausta.
Haistakoon vaikka ha-li-vi-li-voon vaihteeks!varmaan Ruuneperin ketjuun kirjoittanut ja hän ei tunnetusti puskasta huutajille vastaa. Miksi sanotaan aina HUUTAJA vaikka miten nätisti kirjoittaisi . Ei kaikki halua itseään esiin, vain asiansa.
- Vastaaja
uskomatoin juttu kirjoitti:
Haistakoon vaikka ha-li-vi-li-voon vaihteeks!minä kuitenkaan en lue aloitusta, en vastauksia mutta kirjoitan jos silmiin osuu joku sopiva ajatuksen tynkä sieltä, väliäkö mistä kohtaa.
Oma ajatus on tärkeä, ja ajattelen että sen kirjoitukseni ovat kaikki lukeneet ja muistavat, ovat ymmärtäneet ja samaa mieltä kanssani. - etsivivä-amadeus
Vastaaja kirjoitti:
minä kuitenkaan en lue aloitusta, en vastauksia mutta kirjoitan jos silmiin osuu joku sopiva ajatuksen tynkä sieltä, väliäkö mistä kohtaa.
Oma ajatus on tärkeä, ja ajattelen että sen kirjoitukseni ovat kaikki lukeneet ja muistavat, ovat ymmärtäneet ja samaa mieltä kanssani.kun ei edes tiedetä mihin pitäis ottaa kantaa,siis tavallaan ollaan jonossa tietämättä mitä jonotetaan,
kannanotto vain täytyy heittää eetteriin ajankuluksi ja ketjun jatkoksi..
- Svarande
En vastaa, jos
* en osaa vastata
* ei oo kysymystä
* ei oo aikaa
* en jaksa
* en viitsi- en ole taimi
Melkein arvasin, jos ei ole päätä ei tarvita häntää, hoHHoijjaa!
Kun pyrstö irtoaa niin nokka tarttuu,
ja samassa ajassa velat karttuu...miten se nyt meni????
Eli kysyt muttet itsekään osaa vastata, sitä tässä yritin pohjustaa, HUIiiii! - Atolfia
en ole taimi kirjoitti:
Melkein arvasin, jos ei ole päätä ei tarvita häntää, hoHHoijjaa!
Kun pyrstö irtoaa niin nokka tarttuu,
ja samassa ajassa velat karttuu...miten se nyt meni????
Eli kysyt muttet itsekään osaa vastata, sitä tässä yritin pohjustaa, HUIiiii!mutta en aina jaksa kaikkia viestejä ketjussa lukea. Ei yksinkertaisesti ole aikaa niin paljon uhrata tälle aparaatille.
Aloittaja esittää kysymyksen, miksi ei vastata. Olisi mukava tietää, millaisia aloituksia hän on tehnyt? Kun ei millään vakinikillä esitä asiaansa, on vaikea ottaa kantaa.
Enpä ole huomannut yhtään kertaa nimimerkkiä "kysyn vaan" kommentoimassa tässä ketjussa. Kysyn vaan, miksi? Atolfia kirjoitti:
mutta en aina jaksa kaikkia viestejä ketjussa lukea. Ei yksinkertaisesti ole aikaa niin paljon uhrata tälle aparaatille.
Aloittaja esittää kysymyksen, miksi ei vastata. Olisi mukava tietää, millaisia aloituksia hän on tehnyt? Kun ei millään vakinikillä esitä asiaansa, on vaikea ottaa kantaa.
Enpä ole huomannut yhtään kertaa nimimerkkiä "kysyn vaan" kommentoimassa tässä ketjussa. Kysyn vaan, miksi?Olen omassa mielessäni miettinyt ja pohtinut, mikä onkaan syy, että on niin vaikeaa ottaa joku nimimerkki.
Eihän ole pakko rekistöröityä, joskin sekään nyt ei luulisi hankalaa olevan.
Vastauksia ehkä tulisi helpommin, kun tietäisi kelle vastaa, aloittaja on tällä kertaa" kysyn vaan", mutta voikin olla seuraavana joku muu.
Jatkuvuuden, asiallisuuden ja myös ilkeilyn vähenemiseksi palstalla olisi oltava nimet, ei mikään "kuka vaan".
Palstan myllerrys on nyt mittava, samat henkilöt kirjoittavat kymmenillä merkeillä, sekavaksi menee viestittely.
Viestit, kysymykset, vastaukset saattaa olla samalta henkilöltä, otappa siitä sitten viitteitä kirjoitteluun.
Nimillä pelataan täällä livenäkin, en koskaan ole kuullut ketään huudettavan, huomenta "kuka vaan";)
Eikö keskustelu ole sellaista, että silloin vastataan, kun aihe kiinnostaa?
Ei liene tarkoitus, että aloittaja kommentoi jokaista vastausta, eikä varsinkaan se, että ketjuaan kasvattaakseen kirjoittaa useita kommentteja omien kommenttiensa perään.
Näissä ketjuissa on heikkoutena se, ettei lukija tiedä, kenen mielipiteeseen otetaan kantaa.
Syntyy väärinkäsityksiä ja joskus jopa aikamoinen rähäkkäkin. Jotta kukaan ei aiheetta ottaisi nokkaansa, saattaisi olla asiallista mainita, kenen mielipiteeseen kirjoittaja kommentoi.
Eri mieltä saa olla, mutta toiselle kirjoittajalle ei sovi nälviä eikä haukkua hänen persoonaansa.
Sellainen on sitä "keskustelua", joka on paras jättää käymättä, jos ei muuhun pysty.
Ja vielä kehumisista: Hyvän kirjoituksen mainitseminen ei ole nuoleskelua. Jos aihetta on, kyllä ruusujakin saa jakaa!
Kirjoitellaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4129046Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1883610- 202053
- 821270
- 271105
- 751090
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta661082Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss791065- 551033
- 66972