Kauhutarina

Ex-vuokranantaja

Muutin pois asunnosta jossa ensin asuin opiskeluajan vuokralla, sitten ostin, remontoin pariin otteeseen ja maksoin pois jokaista penniä myöten. Aikaisemmin syksyllä päätin sitten pistää vuokralle tarkoituksena myydä kunhan taloustilanne vähän paranee, ja lehti-ilmoitukseeni vastasikin muiden lisäksi sosiaalityöntekijä. Oli tulossa joku heidän asiakas, käsitin että vankilasta vapautuva mies, ja sossu maksaisi sen vuokran täysmääräisenä. Hetken epäilin, mutta sain käsityksen että sossu olisi suhteellisen hyvässä maineessa juuri koska vuokranmaksun kanssa ei juurikaan tule vaikeuksia.
Loka-, marras- ja joulukuun alku menikin ihan hyvin, mutta joulun jälkeen sain talon isännöitsijältä soiton että kannattaa tulla paikalle. Sossun minun järjestämä vuokralainen oli pistänyt paikat niin totaalisen remonttiin ettei mittaa eikä määrää. Mitään ei jättänyt ehjäksi: oviaukkoja oli suurennettu lekaa käyttäen, kaikki keitiön kaapit ja työtasot oli säpäleinä, hella ja jääkaappi-pakastin oli saanut siivet ja yrittänyt lähteä lentoon kolmannelta kerrokselta. Kaikki lasit peilejä ja parveketta myöten oli särjetty, eikä kylpyhuoneesta löytynyt yhtään ensimmäistäkään ehjää kaakelia. Pönttö ja lavuaari, ja mitä pahinta, vesiputkia oli vedetty poikki kulmahiomakoneella. Pattereiden lisäksi vaatekomeron nurkassa kulkee keskuslämmityksen runkoputkia, ja niistä oli otettu pois vajaan puolen metrin osioita. Asukkaan itse tuomat tavarat oli turvassa kellarikopissa.
Lopputulos: 25000 euron edestä vahinkoja asuntoon, 80000 euron vesivahingot talolle. Sossu vetäytyy vastuusta, ja vuokralaisella itsellä on ennestään yli 350000 euron edestä ulosottovelkoja. Kotivakuutus minulla on (laskin vuokraan mukaan), mutta siitä ei ole mitään hyötyä kun vahingot on tahalla aikaansaatu.
Että tällainen tapaus tällä kertaa. Vieläkään ole selvää kuka maksaa ja mitä. Tuntuu kohtuuttomalta maksaa remontteja enemmän kun asunto on arvoltaan, mutta tällä hetkellä se näyttää olevan todennäköisin vaihtoehto. Vuokralaiselta ei tule lanttiakaan, ja joksekin epäilen sitä että sossu korvaamaa mm. keittiön marmorista työtasoa, induktiohellaa kiertoilmauunilla, tammista olo/makualkovin lattiaa ja kylppärin marmorisia laattoja. Asunto oli aivan vihoviimeisen päälle laitettu, ja nyt tuusan nuuskana.
Se asia on aivan satavarma ettei yksikään vieras tule koskaan asumaan minun asunnossa. Ei vuokralainen, ei ex-omistaja vaikka kauppasopimuksessa lukee että vapautuu milloin tahansa.
Että tiedoksi teillekin. Ei sossukaan aina niin idioottivarma vuokralainen ole.

9

1176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vuokranantajana

Vuokransa itse maksava ole poikkeuksetta hyvä vuokralainen seinien ym repiöitä riittää aivan siistin kuvan itsestään antavista vuokralaisista vaikka kysyt asiaa edelliseltä vuokranantajaltakin.Minä en enää koskaan vuokraa asuntoa itse vuokransa maksaville myyn asuntoni pois pärjäilen hyvin niistä saaduilla tuloilla.

• Ex-vuokranantaja

Seinien repimiset pystyy pidättämään takuuvuokrasta, ja jos ei riitä niin lähettää laskun perässä. Oletettavasti pystyy maksamaan jos on varmistunut ettei ole maksuhäiriömerkintöjä ja vuokralainen käy töissä edes joskus.

• X2X4X6

Itse en koskaan vuokraa, jos on luottomerkintöjä tai ilmenee, että sossu on maksaja.

Sehän on selvä, että luottohäiriöisellä, jonka vuokrat sossu maksaa, ei ole mitään vastuuta mistään.

• On epäreilua

No, varmasti ainakin "joku" oppii, ettei kannata vuokrata sosiaalitapaukselle. Sinä ja tuttava-piiri.

Kuntahan ne yleensä majoittaa, siksi ihmettelen, miksi sossu sen sulle tyrkkäsi.
      Ne on ne kukkahattu-tädit varmaan asialla.

Kysele lakimieheltä apua, miten homman kanssa edetään. Kenen kanssa teit sopimuksen,
      kunnan vai paikkojenrikkojan.

Kunta yleensäkin pesee kaikesta kätensä, jos on tullut hankaluuksia, jos kolikkoakaan ylimääräistä pitäisi ottaa. Sulla on varmaan kotivakuutuksessa oikeusturva-vakuutus?

• ja huono

Aloituksen kirjoittaja on itse aika sekava, miten jostakin keskuslämmityksen runkoputkista pytyy ottamaan väliltä pätkiä pois, rälläköimään vesiputkia, ei varmasti onnistu käytännössä. Eikä sossuntädit ole ennen soitelleet yksityisille, eikä kukaan linnakundeille olisi edes vuokrannut, toisekseen sossu ei maksa asumisia, vaan kelasta tulee asumistuki.

• 12+11=Puppua !
        ja huono kirjoitti:

Aloituksen kirjoittaja on itse aika sekava, miten jostakin keskuslämmityksen runkoputkista pytyy ottamaan väliltä pätkiä pois, rälläköimään vesiputkia, ei varmasti onnistu käytännössä. Eikä sossuntädit ole ennen soitelleet yksityisille, eikä kukaan linnakundeille olisi edes vuokrannut, toisekseen sossu ei maksa asumisia, vaan kelasta tulee asumistuki.

Jokainen varmaan vähänkin järkevä ymmärtää tarinan olevan keksitty.

Itse meinasin muutama päivä sitten huomauttaa asiasta, mutta ajattelin et antaa olla :) jos joku kerta uskoo...
        Kai talonyhtiölläkin olisi vaatimuksia vahingon aiheuttajalta tuollaisissa tekosissa.

Kylpyhuone tuskin on ollut oikeaa marmoria koska se ei kestä kosteutta kunnolla. Joten en usko senkään olevan totta.

Noin hienoa kämpää ei kukaan lähde sossunasikkaille vuokraamaan ja jos lähtee niin itse kantakoot vastuunsa ongelmista. Joten tänne turha edes varoittavaa esimerkki tarinaa on kirjoittaa.

KoKo Juttu täyttä paskaa !

• teksti
        12+11=Puppua ! kirjoitti:

Jokainen varmaan vähänkin järkevä ymmärtää tarinan olevan keksitty.

Itse meinasin muutama päivä sitten huomauttaa asiasta, mutta ajattelin et antaa olla :) jos joku kerta uskoo...
        Kai talonyhtiölläkin olisi vaatimuksia vahingon aiheuttajalta tuollaisissa tekosissa.

Kylpyhuone tuskin on ollut oikeaa marmoria koska se ei kestä kosteutta kunnolla. Joten en usko senkään olevan totta.

Noin hienoa kämpää ei kukaan lähde sossunasikkaille vuokraamaan ja jos lähtee niin itse kantakoot vastuunsa ongelmista. Joten tänne turha edes varoittavaa esimerkki tarinaa on kirjoittaa.

KoKo Juttu täyttä paskaa !

olisikin totta niin aika harva yksityinen vuokranantaja vuokraa luottotiedottomalle sossutapaukselle hyväkuntoista asuntoaan.

• dorka
        teksti kirjoitti:

olisikin totta niin aika harva yksityinen vuokranantaja vuokraa luottotiedottomalle sossutapaukselle hyväkuntoista asuntoaan.

ja tuommosen tuhon tekeminen veisi ammattimieheltäkin useita tunteja. Ei varmaan naapurit olis soittanut poliisia jo siinä vaiheessa kun seinää kaatuu tai ikkunat rikotaan. hakkaappas itse kylppärin kaikki "marmorilaatat" rikki ja sahaa rälläkällä putkia. niin näät kuinka kauan menee kun poliisit on jo sun ovet takana. tai sit se sun kämppä on jossain slummissa.

• en usko
        dorka kirjoitti:

ja tuommosen tuhon tekeminen veisi ammattimieheltäkin useita tunteja. Ei varmaan naapurit olis soittanut poliisia jo siinä vaiheessa kun seinää kaatuu tai ikkunat rikotaan. hakkaappas itse kylppärin kaikki "marmorilaatat" rikki ja sahaa rälläkällä putkia. niin näät kuinka kauan menee kun poliisit on jo sun ovet takana. tai sit se sun kämppä on jossain slummissa.

Ei ole ihan läpihuuto juttu rälläköidä talvella pätkää pois kuumasta paineellisesta lämmityslinjasta. Ääntä ainakin lähee niin paljon että varmasti olisi soitettu poliisia apuun ennen kuin tuho olisi ollu noin pitkällä.

Olis edes keksiny että homma tapahtui juhannuksena kun talossa ei sattunu olemaan ketään muuta paikalla.

Mutta kyllähän tuo olisi voinu periaatteessa olla tottakin. Jos uhkaa ampua paikalle tulleet poliisit, niin kyllä ne odottelisi ulkona että saavat vahvistusta paikalle, eikä sitä lekan kans tarvi niin hirmu pitkään heilua että saa tuhoa aikaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5426
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3721
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3273
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2535
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2132
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2057
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163