onko mahdollista?

-liinukka-

Mieheni ja minä olemme tekemässä avioehtoa. Hän saa huomattavan suuren metsätilan isältään (sukupolvenvaihdos) ja samalla teemme kaupat meille yhteiseksi asuinpaikasta ja pelloista. Onko mahdollista saada avioehtoon kohta, jossa metsät jäävät miehelle ja asunto ja pieni peltoala minulle eron sattuessa? Metsää on niin paljon, että sen arvo on paljon suurempi kuin asunnon ja peltojen yhteensä. Hän kuitenkin saisi tehtyä uuden talon ilman lainaa.

Haluaisin vain turvata oman tulevaisuuteni, ettei minun tarvitsisi lähteä kotoa pois varattomana? Ja pellot ovat tärkeitä hevosteni kannalta. Ja tiedoksi, että en ole siivelläeläjä vaan annan täyden työpanokseni mieheni yrityksessä.

8

959

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nix nax

      >>Onko mahdollista saada avioehtoon kohta, jossa metsät jäävät miehelle ja asunto ja pieni peltoala minulle eron sattuessa?>Ja tiedoksi, että en ole siivelläeläjä vaan annan täyden työpanokseni mieheni yrityksessä.

      • money, money

        Rahanko vuoksi menet naimisiin vai Rakkauden. TARKISTA valintasi.


      • nix nax
        money, money kirjoitti:

        Rahanko vuoksi menet naimisiin vai Rakkauden. TARKISTA valintasi.

        Minä en ole naimisiin menossa, vaan ap. Opi siis vastaamaan oikein!


    • -----

      Luin viestiketjun "anoppi ja appi" ja sieltä kohdan "mitä teen ??? " Siellä oli alkuprobleemana maitopurkit pöydällä, keskustelu alkanut syyskuussa ja viimeiset kommentit nyt v 2010.

    • mk

      voi testamentillä rajata tämän asian että tämä metsä ei kuulu kuin hänen pojalleen ja niin edelleen ja ettei avioeron sattuessa kuulu avio.oikeuden piiriin. Voitte myös tehdä avioehdon siten että tämä metsä jätetään sen ulkopuolelle ja niin edelleen.

      • ****

        Laittakaa talo ja pellot sinun nimiisi, sillähän tou hoituu.


    • ......

      niin lahjoituksen antaja voi pistää paperiin millaiset avioehdot haluaa eikä kellään ole niihin mitään sananvaltaa. Kaipa testamentiinkin voi perinnönjättäjä tehdä avioehdon. Käsittääkseni lahjoittajan tai testamentin avioehdot ajavat teidän keskenänne sopimien yli.

      Jos olette jo ostaneet tilan niin siitä kai voitte sopia keskenänne mitä sille teette mahdollisen eron sattuessa. Tietysti riippuu myös siitä kenen nimi niissä kauppapapereissa on alla.

      Jos olisin itse ns. "vanha isäntä" ja myisin tai lahjoittaisin tilani lapselleni niin en haluaisi edes hypoteettista mahdollisuutta että lapseni avioliiton ajautuessa eroon suvun omaisuus siirtyisi jonkun ihan toisen suvun jäsenelle. Minä pistäisin kaupan ehdoksi avioehdon jossa tilaa kuuluisi lapselleni, lahjoituksessa en tarvitsisi edes mitään ehtoja, kunhan lahjakirjaan lisättäisiin sopiva rivi.

    • sorittelen vaan

      Tee ratkaisu ja hanki itsellesi köyhä mies (vaikka ateisti). Sinulla ei ole onnea rakkaudessa eikä rahassa. Sorry.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1445
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1137
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      103
      1020
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      877
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      64
      760
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      747
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe