helmikuussa vietän (jopa) 1 päivän honkongissa. olen palaamassa filippiineiltä ja haluan valttämättä piipahtaa ostoksilla hongkongissa.
kowloon vaikuttaa mukavalta paikalta. suositellkaapas jotai hotellia, nähtävyyksiä, ravintolaa, ostoskeskuksia. aikaa on vai 1 päivä joten paljoa ei kerkeä nähdä.
päivä hongkongissa
2
520
Vastaukset
- halkotonttu
Hotelliksi voin suositella Holiday Inn Golden Milea. Sijaitsee Kowloonin suurimman ostoskadun varrella ja metropysäkin vieressä joten aikaa ei tuhraannu paikasta toiseen talsimiseen. Riippuu vähän minkälaisia ostoksia haluat tehdä, jos mielessäsi on hienot vaateputiikit niin niille ostoskeskuksia riittää.
Harbor city mall on suurin ja sijaitsee kowloonin eteläkärjessä länsipuolella, kävelymatkanpäässä hotellilta.
Pacific place mall on myös valtava ja sijaitsee Honk Kong saaren puolella Central metropysäkillä, ihan Hong Kongin sydämessä siis. Halvemmalla pääset mikäli menet metrolla Tung Chung pysäkille(keltainen linja), metron yläpuolella on iso outlet ostoskeskus, todella laadukkaita merkkejä murto-osalla sitä hinnasta mitä maksaisit kahdessä edellä mainitussa ostarissa. Pysäkki on lähellä lentokenttää joten siellä mahdollisesti kerkeää piipahtaa ennen lennon lähtöä.
Ravintoloissa oli enemmän valinnanvaraa mielestäni Hong Kongin saaren puolella Causway bayn luona(täältä löytyy myös Sogo jossa paljon halpoja nuorille suunnattuja liikkeitä), tai Centralin pohjoispuolelta (jossa Soho ja muutamia todella mielenkiintoisia erikoisliikkeitä).
Koska nähtävyyksiä et sen kummemmin kerkeä tuossa ajassa tekemään niin suosittelisin vain kiertelemään kaupunkia ja nauttimaan maisemista, Victoria´s Peakillä kerkeät kuitenkin varmaan käväisemään ja sieltä onkin upeat maisemat yli Honk Kongin. Joka ilta kello kahdeksalta on myös valoshow missä Hong Kongin pilvenpiirtäjät valaistaan musiikin tahdissa, ehdottomasti kannattaa katsoa! Parhaat näkymät on ihan Kowloonin eteläkärjestä. Jos illalla vielä etsit jotein tekemistä niin Kowloonissa järjestetään ladies market joka on auki 11:30 asti. Paljon krääsää ja halvempaa pikkukauppaa plus hieno tunnelma.
Hitto tulipa viesti, kaipa tästä jotain apua on, pitäisi itsekin taas päästä kämään. :)- Thaimaaseen jouluna
Riippuu ihan mistä olet kiinnostunut.
Jos esim. historia kiinnostaa, käy Museum of historyssa Kowloonissa (maksaa 10 HKD!), jos kaipaat siirtomaanostalgiaa, tee Star Ferry-matka (maksaa arkisin 2,20 HKD), käy Victoria Peakillä Peak Tramilla. Jos taas shoppailu kiinnostaa, käy Temple Street Marketilla klo 19 jälkeen (myös Ladies' market on hyvä). Näissä täytyy kuitenkin muistaa tinkiä ja kunnolla ! Shopping-centereitä en suosittele, ne ovat kalliita Hongkongissa.
Ruokapaikaksi sopii mikä tahansa katukeittiö ja kadulla olevat ravintolat, niistä saa huippuhyvää ja -halpaa ruokaa. Ja juo Tsingtao-olutta ! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1176096Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334217- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582120Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441892- 1441819
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579