Auto subwoofer kotikäyttöön?

tietämätön66

10

7764

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gdhh

      itellä on pioneerin viritinvahvistimen subbari vahvistimena auton vahahvari. en jaksa selitää miten on kytketty

    • defrgt

      Hieman kun viitsit vaikka nyt tätä kyseistä palstaa selata, niin eiköhän tuokin asia selvinne. On meinaan kysytty kohtuullisen monta kertaa auto laitteiden sijoittamisesta kotiin.

      • asialla

        Ei helvetti mitä amistelua.. kaupasta saa ihan kotikäyttöön tarkoitettuja hifi-laitteita..


      • tietämätön665
        asialla kirjoitti:

        Ei helvetti mitä amistelua.. kaupasta saa ihan kotikäyttöön tarkoitettuja hifi-laitteita..

        ku ideana tässä oliki nyt se, et ku on valmiiks jo yks subbari, mikä ei ollu sekään mun varoille halpa, ni ei kyl oo kotisubbarii eriksee varaa


      • kotiin
        tietämätön665 kirjoitti:

        ku ideana tässä oliki nyt se, et ku on valmiiks jo yks subbari, mikä ei ollu sekään mun varoille halpa, ni ei kyl oo kotisubbarii eriksee varaa

        Autokäyttöön tarkoitettu vahvari toimii myös kotona, tarvitset tietenkin muuntajan koska autovahvari 12 V ja kotona verkkovirta on 230 V. Eli muuntaja vain väliin ja menoksi! Autovahvareissa on ihan tavalliset RCA-lähdöt, joten sen saa kiinni tietokoneseen. Tosin siitä en osaa sanoa onko linjalähtöjen "tasot" samat kuin esim. tavallisissa kotikäyttöön tarkoitetuissa vahvistimissa..


      • uusi alalla :)
        kotiin kirjoitti:

        Autokäyttöön tarkoitettu vahvari toimii myös kotona, tarvitset tietenkin muuntajan koska autovahvari 12 V ja kotona verkkovirta on 230 V. Eli muuntaja vain väliin ja menoksi! Autovahvareissa on ihan tavalliset RCA-lähdöt, joten sen saa kiinni tietokoneseen. Tosin siitä en osaa sanoa onko linjalähtöjen "tasot" samat kuin esim. tavallisissa kotikäyttöön tarkoitetuissa vahvistimissa..

        kiitos tästä! tarvitsin varmistusta asialle koska olen uusi näitten kanssa ja itse ostan tämmöisen auto subbain http://www.electronic-star.fi/Auna-2x25cm-2x10-Double-Subwoofer-Auto-Valoefekti_i1426.htm & autovahvarin http://www.electronic-star.fi/Cougar-4-kanavainen-vahvistin-2000W-Bassboost-sininen-hopea_i3137.htm ....... niin vielä olis paras mahdollinen et jos tietäs käyvätkö nämä toisilleen?


    • jooppp

      Itsekkin joskus asiaa miettineenä ja voin sanoa, että ei kannata. Onnistuu kyllä käyttämällä virtalähdettä joka antaa ulos 10-16V ja virtaa vähintään 22A (tässä sinun tapauksessasi). Toki saat jo 12v 1A muuntajalla äänen kuulumaan, mutta ( P=UI ) saat muuntajasta 12v * 1A= 12W tehoa pihalle ja vahvistimesi hyötysuhde on 50-60% luokkaa. Tällöin vahvistimesi antaa pihalle 6-7w.
      Suosittelisin katsomaan ( Simex ehkä ei ), Hypex:sin pienimpiä malleja käytettynä.
      Suurempi ongelma mielestäni on autokäyttöön suunnitellun elementin käyttö sisällä, ajatellen äänenlaatua. Poikkeuksia toki on, mutta autojen ja sisätilojen akustiikka on aivan erilainen. Käyttämällä simulointiin tarkoitettuja ohjelmia ja tuntemalla akustiikan perusteita voit havainnoillistaa tämän eron. http://www.linearteam.dk/ ohjelma WinISD
      Voisin veikata....jotta taajuus vaste saataisiin sisätiloille soveltuvaksi, vaaditaan elementille suuri kotelo ja viritys matalalle. Dvd plazan foorumiltakin saattaa löytyä autovahvistimen käyttämisees sisällä, liittyvää keskustelua.
      Jos sinulla ei ole asiaan tarvittavaa tietotaitoa, niin älä mene tekemään kytkentöjä. Sähkön kanssa ei kannata leikkiä! Anteeksi kirijoitus virheet ja mahdolliset asia virheet. Korjatkoon/haukkukoon sitten joku :)

    • poweriapaljon

      Siksi kiinnostaisi muakin laittaa autovahvistin kotiin, koska minulla on korkalaatuinen autoon tarkoitettu aktiivijakosuodin tarpeettomana. Haluaisin säätää jakotaauudet kotisteroissakin. Kotistereoihin sopivia jakosuotimia en ole tavannut.
      Siis joku 15-25A antava muuntaja tarvitaan. Eikun hommaamaan. Lienee aika kallis kapistus !

    • Bassoonsejuttu

      Mulla on kotona kans subbari ja vahvistin voisinko käyttää sitä ihan auton akulla

      • Homopylly

        Juu


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2021
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1515
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe