Verokortti

Anna P.

Kaiken muun hässäkän lisäksi kunnan kotihoito/omaishoidontuki lähettämässään kirjeessä vaatii toimittamaan sellaisen verokortin, jossa on maininta "määräys koskee omaishoidon tukea", ei muka minulle tullut "tavallinen" verokortti käy?! Hankala asioida verotoimistossa, enkä oikein puhelimessa tai muuten haluaisi asiaa hoitaa.
Miten teidän kaupungissanne/kunnassanne, vaaditaanko teilläkin tällainen kortti?

11

6970

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoidan, hoidan..

Olen vienyt kuntaan lisä-tuloille tarkoitetun verokortin, se tulee verotustietojen mukana.
      Eivät ole koskaan vaatineet muunlaista, olen ollut kauan omaishoitaja.
      Verotus on kova omaishoidontuesta, minulla on nyt 41% , se kun on ylimääräistä tuloa.
      Naurettavan pieni summa jää käteen kun ottaa huomioon kuinka edulliseksi yhteiskunnalle tulee se että hoidan itse omaiseni.
      Mutta on vieläkin huonommassa asemassa olevia, eivät saa mitään, heitä on suurin osa omaishoitajista.

• 5ja15on20

Vanha viestiketju, mutta tiedättehän kaikki, että jos haette itsellenne omaishoitajan verokortin, ei tarvitse maksaa 41 % veroa (sillä lisätulojen verokortilla).

Tänä vuonna (2017) omaishoitajien verokorteissa on ollut virheitä, joten kannattaa tarkistaa korttinsa.

• Omh3
        5ja15on20 kirjoitti:

Vanha viestiketju, mutta tiedättehän kaikki, että jos haette itsellenne omaishoitajan verokortin, ei tarvitse maksaa 41 % veroa (sillä lisätulojen verokortilla).

Tänä vuonna (2017) omaishoitajien verokorteissa on ollut virheitä, joten kannattaa tarkistaa korttinsa.

"Uutta verokorttia ei tarvitse toimittaa ellei muutoksia ole tullut viimevuoteen", näin oli ohje avopalveluohjaajan kirjeessä.

• Eobocoe

omh3, ahaa! Tässäkin on eri puolilla eri käytäntöjä.

Mutta että pitikin sattua noi verokorttimokat just omaishoitajien kortteihin.

• omh3

Mulle olivat keksineet 15000€ jostain päätoimesta tuloja joita ei ole, ei ole muita tuloja kuin tämä omaishoidon tuki.

• Anonyymi

sinne menee ,,eikä sinne jolla hoidettavaa auttaa

• ????????????

verotoimistoon, ei edes soittaa, kas kun asian voi hoitaa netitsekin (näyttää sinulla netti olevan käytössäsi).
      Miksi ihmeessä et halua asiaa hoitaa puhelimitse tai muuten??? Jos kerran paikan päälle meno on hankalaa?!

• Asiat ajallaan

kun saan kortin käteeni ja vien sen saman tien "kuntaan".
        Netistä tai puhelimella kortin ottamalla saan sen muutaman päivän kuluttua kotiini, ja sitten postitan sen, joka taas vie pari päivää - tai lähden viemään sen maksajalle. Jos haluan hoitaa asian nopeasti pois päiväjärjestyksestä, se vaatii käynnin verotoimistossa.

• sini..
        Asiat ajallaan kirjoitti:

kun saan kortin käteeni ja vien sen saman tien "kuntaan".
        Netistä tai puhelimella kortin ottamalla saan sen muutaman päivän kuluttua kotiini, ja sitten postitan sen, joka taas vie pari päivää - tai lähden viemään sen maksajalle. Jos haluan hoitaa asian nopeasti pois päiväjärjestyksestä, se vaatii käynnin verotoimistossa.

netistä saa verokortin tilattua suoraan työnantajalle ja todellakin verokortti on otettava omaishoidon palkkion maksamiseen. Siellä on sen nimellä verokortti.

• <<<<<
        sini.. kirjoitti:

netistä saa verokortin tilattua suoraan työnantajalle ja todellakin verokortti on otettava omaishoidon palkkion maksamiseen. Siellä on sen nimellä verokortti.

Tavallinen verokortti lisätuloista. Sen olen vienyt jo vuosikausia.

• Anonyymi

Kyllä,sain valmiiksi kirjoitetun maininnan verottajalta pyytämättä.Nyt haluan tietää,mihin verokortti toimitetaan.Aiemmin sarastiaan,mutta nyt sarastia ei tunnistanut minua,ja pyysi toimittamaan sen palkkion maksajalle

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      307
      6992
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2089
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1307
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1176
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1086
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      992
    Aihe