TKK vs TTY

skhoolboy

Parin kuukauden päästä pitäisi hakea ja en kyl vielä tiedä et kumpaan laitokseen sitä yrittäs.
Laittakaa tänne hyviä ja huonoja puolia itse kouluista sekä asuinalueista (Hervanta ja Otaniemi).

5

1296

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TEEKKARINPELLE

Hervanta on vihonviimenen persreikä.

Elementtikerrostaloja toisen perään, satunnaista paskaa koko paikka.

TTY on ehkä vielä rumempi, käyppä pihassa ja olet samaa mieltä.

TOASilla tms on ihan mukava asua, ja IHME kyllä hervannan paskaluukkuihin on vaikeampi päästä kuin viereisillä alueilla oleviin kauniimpiin kohteisiin (ehkä teekkarit ei osaa kävellä).

Jos tykkäät rumasta, täysin satunnaisesta tusinalähiöstä, niin tervemenoa hervantaan. Itse asun tässä kilsan päässä.

TTYstä ei voi sano kouluna mitään hirveän yleistä, sillä laitosten erot ovat VALTAVAT. Opettajan, proffan jne fetissien mukaan vaihtuu moni asia.

Mille linjalle olet hakemassa? Voin vääriymmärryksien välttämiseksi kertoa muutamia totuuksia!

• skhoolboy

Tuotantotaloutta ajattelin yrittää. Vaikuttaa eniten kiinnostavalta ja palkatkin kait ok.

• sähkö-DI
        skhoolboy kirjoitti:

Tuotantotaloutta ajattelin yrittää. Vaikuttaa eniten kiinnostavalta ja palkatkin kait ok.

Itse opiskelin TKK:lla. Paljon plussia on paikassa ja tietty myös joitakin isoja miinuksia. Opetuksen taso taitaa olla suurin miinus. Sekin tosin vaihtelee paljon laitosten välillä. Itse olin sähkötekniikan laitoksella. Ihan ok, jos ei pelkää raakaa matematiikkaa ja teoreettista fysiikkaa. Niitä saa tahkota opintojen puolivälissä huolella.

Tuotantotaloudesta sellainen pointti, että jos menet tutan laitokselle, ota sivuaineeksi jotain oikeaa tekniikkaa. Ei paljon auta osata johtamista ja rahoitusta jos ei ymmärrä bisneksensä syvyydestä mitään. Eli esim. jos haikailet Nokian pääpallille ota tuta pääaineeksi ja tietoliikenne sivuaineeksi. Noin niinkuin kärjistettynä esimerkkinä.

Itse voin suositella sähkötekniikkaa täydestä sydämestäni (jos haluat Fortumin pääpallille :)), mutta kannattaa varautua siihen, että parin vuoden haahuilu tutan kurssien parissa voi johtaa täydelliseen matemaattiseen kyvyttömyyteen ja tuskaiseen sähkökurssien kanssa hajoiluun.

Hyvä kombo on myös sähkö (tai joku muu oikea tekniikka) pääaineena ja tuta sivuaineena. Näin oli mulla (ja juu hyvä työ ja palkka on ;)). Siinä on parasta se, että pääaineopintojen rinnalla tutan kurssit ovat ihan läpihuutokäsienheiluttelua. Mukavaa, kun ei tartte aina käyttää aivoja vaan välillä riittää pelkät perselihakset :)

• skhoolboy
        sähkö-DI kirjoitti:

Itse opiskelin TKK:lla. Paljon plussia on paikassa ja tietty myös joitakin isoja miinuksia. Opetuksen taso taitaa olla suurin miinus. Sekin tosin vaihtelee paljon laitosten välillä. Itse olin sähkötekniikan laitoksella. Ihan ok, jos ei pelkää raakaa matematiikkaa ja teoreettista fysiikkaa. Niitä saa tahkota opintojen puolivälissä huolella.

Tuotantotaloudesta sellainen pointti, että jos menet tutan laitokselle, ota sivuaineeksi jotain oikeaa tekniikkaa. Ei paljon auta osata johtamista ja rahoitusta jos ei ymmärrä bisneksensä syvyydestä mitään. Eli esim. jos haikailet Nokian pääpallille ota tuta pääaineeksi ja tietoliikenne sivuaineeksi. Noin niinkuin kärjistettynä esimerkkinä.

Itse voin suositella sähkötekniikkaa täydestä sydämestäni (jos haluat Fortumin pääpallille :)), mutta kannattaa varautua siihen, että parin vuoden haahuilu tutan kurssien parissa voi johtaa täydelliseen matemaattiseen kyvyttömyyteen ja tuskaiseen sähkökurssien kanssa hajoiluun.

Hyvä kombo on myös sähkö (tai joku muu oikea tekniikka) pääaineena ja tuta sivuaineena. Näin oli mulla (ja juu hyvä työ ja palkka on ;)). Siinä on parasta se, että pääaineopintojen rinnalla tutan kurssit ovat ihan läpihuutokäsienheiluttelua. Mukavaa, kun ei tartte aina käyttää aivoja vaan välillä riittää pelkät perselihakset :)

Olen jo katsellut että otan sivuaineeksi tietotekniikan tai vastaavan (pitää perehtyä eroihin tite ja tietoliikenne). Tutassa eniten varmaankin kiinnostaa se työnkuva sekä ala, eli en ole pelkän palkan perässä (työpaikka tilannekkin vähintään ok?). En oikein koe että sähkö olisi mun juttu tai vaikka raksa, vaikka niillä aloilla ainakin töitä olisi.
        Semmonen kysymys myös että onko laajasta matikasta mitään muuta hyötyä kuin että on perusmatikat helpompia?

• TKK__
        skhoolboy kirjoitti:

Olen jo katsellut että otan sivuaineeksi tietotekniikan tai vastaavan (pitää perehtyä eroihin tite ja tietoliikenne). Tutassa eniten varmaankin kiinnostaa se työnkuva sekä ala, eli en ole pelkän palkan perässä (työpaikka tilannekkin vähintään ok?). En oikein koe että sähkö olisi mun juttu tai vaikka raksa, vaikka niillä aloilla ainakin töitä olisi.
        Semmonen kysymys myös että onko laajasta matikasta mitään muuta hyötyä kuin että on perusmatikat helpompia?

Uskoisin että laaja mahdollistaa esim. teknillisen fysiikan sivuaineet, mutta muuten hyöty lienee ainoastaan siinä jos haluaa opiskella syvällisemmin (ja vaikeammin).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      85
      6314
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3793
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3150
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1706
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1330
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      959
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      946
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      880
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      859
    Aihe