TKK vs TTY

skhoolboy

Parin kuukauden päästä pitäisi hakea ja en kyl vielä tiedä et kumpaan laitokseen sitä yrittäs.
Laittakaa tänne hyviä ja huonoja puolia itse kouluista sekä asuinalueista (Hervanta ja Otaniemi).

5

1343

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TEEKKARINPELLE

Hervanta on vihonviimenen persreikä.

Elementtikerrostaloja toisen perään, satunnaista paskaa koko paikka.

TTY on ehkä vielä rumempi, käyppä pihassa ja olet samaa mieltä.

TOASilla tms on ihan mukava asua, ja IHME kyllä hervannan paskaluukkuihin on vaikeampi päästä kuin viereisillä alueilla oleviin kauniimpiin kohteisiin (ehkä teekkarit ei osaa kävellä).

Jos tykkäät rumasta, täysin satunnaisesta tusinalähiöstä, niin tervemenoa hervantaan. Itse asun tässä kilsan päässä.

TTYstä ei voi sano kouluna mitään hirveän yleistä, sillä laitosten erot ovat VALTAVAT. Opettajan, proffan jne fetissien mukaan vaihtuu moni asia.

Mille linjalle olet hakemassa? Voin vääriymmärryksien välttämiseksi kertoa muutamia totuuksia!

• skhoolboy

Tuotantotaloutta ajattelin yrittää. Vaikuttaa eniten kiinnostavalta ja palkatkin kait ok.

• sähkö-DI
        skhoolboy kirjoitti:

Tuotantotaloutta ajattelin yrittää. Vaikuttaa eniten kiinnostavalta ja palkatkin kait ok.

Itse opiskelin TKK:lla. Paljon plussia on paikassa ja tietty myös joitakin isoja miinuksia. Opetuksen taso taitaa olla suurin miinus. Sekin tosin vaihtelee paljon laitosten välillä. Itse olin sähkötekniikan laitoksella. Ihan ok, jos ei pelkää raakaa matematiikkaa ja teoreettista fysiikkaa. Niitä saa tahkota opintojen puolivälissä huolella.

Tuotantotaloudesta sellainen pointti, että jos menet tutan laitokselle, ota sivuaineeksi jotain oikeaa tekniikkaa. Ei paljon auta osata johtamista ja rahoitusta jos ei ymmärrä bisneksensä syvyydestä mitään. Eli esim. jos haikailet Nokian pääpallille ota tuta pääaineeksi ja tietoliikenne sivuaineeksi. Noin niinkuin kärjistettynä esimerkkinä.

Itse voin suositella sähkötekniikkaa täydestä sydämestäni (jos haluat Fortumin pääpallille :)), mutta kannattaa varautua siihen, että parin vuoden haahuilu tutan kurssien parissa voi johtaa täydelliseen matemaattiseen kyvyttömyyteen ja tuskaiseen sähkökurssien kanssa hajoiluun.

Hyvä kombo on myös sähkö (tai joku muu oikea tekniikka) pääaineena ja tuta sivuaineena. Näin oli mulla (ja juu hyvä työ ja palkka on ;)). Siinä on parasta se, että pääaineopintojen rinnalla tutan kurssit ovat ihan läpihuutokäsienheiluttelua. Mukavaa, kun ei tartte aina käyttää aivoja vaan välillä riittää pelkät perselihakset :)

• skhoolboy
        sähkö-DI kirjoitti:

Itse opiskelin TKK:lla. Paljon plussia on paikassa ja tietty myös joitakin isoja miinuksia. Opetuksen taso taitaa olla suurin miinus. Sekin tosin vaihtelee paljon laitosten välillä. Itse olin sähkötekniikan laitoksella. Ihan ok, jos ei pelkää raakaa matematiikkaa ja teoreettista fysiikkaa. Niitä saa tahkota opintojen puolivälissä huolella.

Tuotantotaloudesta sellainen pointti, että jos menet tutan laitokselle, ota sivuaineeksi jotain oikeaa tekniikkaa. Ei paljon auta osata johtamista ja rahoitusta jos ei ymmärrä bisneksensä syvyydestä mitään. Eli esim. jos haikailet Nokian pääpallille ota tuta pääaineeksi ja tietoliikenne sivuaineeksi. Noin niinkuin kärjistettynä esimerkkinä.

Itse voin suositella sähkötekniikkaa täydestä sydämestäni (jos haluat Fortumin pääpallille :)), mutta kannattaa varautua siihen, että parin vuoden haahuilu tutan kurssien parissa voi johtaa täydelliseen matemaattiseen kyvyttömyyteen ja tuskaiseen sähkökurssien kanssa hajoiluun.

Hyvä kombo on myös sähkö (tai joku muu oikea tekniikka) pääaineena ja tuta sivuaineena. Näin oli mulla (ja juu hyvä työ ja palkka on ;)). Siinä on parasta se, että pääaineopintojen rinnalla tutan kurssit ovat ihan läpihuutokäsienheiluttelua. Mukavaa, kun ei tartte aina käyttää aivoja vaan välillä riittää pelkät perselihakset :)

Olen jo katsellut että otan sivuaineeksi tietotekniikan tai vastaavan (pitää perehtyä eroihin tite ja tietoliikenne). Tutassa eniten varmaankin kiinnostaa se työnkuva sekä ala, eli en ole pelkän palkan perässä (työpaikka tilannekkin vähintään ok?). En oikein koe että sähkö olisi mun juttu tai vaikka raksa, vaikka niillä aloilla ainakin töitä olisi.
        Semmonen kysymys myös että onko laajasta matikasta mitään muuta hyötyä kuin että on perusmatikat helpompia?

• TKK__
        skhoolboy kirjoitti:

Olen jo katsellut että otan sivuaineeksi tietotekniikan tai vastaavan (pitää perehtyä eroihin tite ja tietoliikenne). Tutassa eniten varmaankin kiinnostaa se työnkuva sekä ala, eli en ole pelkän palkan perässä (työpaikka tilannekkin vähintään ok?). En oikein koe että sähkö olisi mun juttu tai vaikka raksa, vaikka niillä aloilla ainakin töitä olisi.
        Semmonen kysymys myös että onko laajasta matikasta mitään muuta hyötyä kuin että on perusmatikat helpompia?

Uskoisin että laaja mahdollistaa esim. teknillisen fysiikan sivuaineet, mutta muuten hyöty lienee ainoastaan siinä jos haluaa opiskella syvällisemmin (ja vaikeammin).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      260
      4596
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      132
      3003
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      42
      2770
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      75
      1749
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1604
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1493
    7. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      55
      1334
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      93
      1245
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1119
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      208
      1116
    Aihe