TKK vs TTY

skhoolboy

Parin kuukauden päästä pitäisi hakea ja en kyl vielä tiedä et kumpaan laitokseen sitä yrittäs.
Laittakaa tänne hyviä ja huonoja puolia itse kouluista sekä asuinalueista (Hervanta ja Otaniemi).

5

1227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TEEKKARINPELLE

      Hervanta on vihonviimenen persreikä.

      Elementtikerrostaloja toisen perään, satunnaista paskaa koko paikka.

      TTY on ehkä vielä rumempi, käyppä pihassa ja olet samaa mieltä.

      TOASilla tms on ihan mukava asua, ja IHME kyllä hervannan paskaluukkuihin on vaikeampi päästä kuin viereisillä alueilla oleviin kauniimpiin kohteisiin (ehkä teekkarit ei osaa kävellä).

      Jos tykkäät rumasta, täysin satunnaisesta tusinalähiöstä, niin tervemenoa hervantaan. Itse asun tässä kilsan päässä.

      TTYstä ei voi sano kouluna mitään hirveän yleistä, sillä laitosten erot ovat VALTAVAT. Opettajan, proffan jne fetissien mukaan vaihtuu moni asia.

      Mille linjalle olet hakemassa? Voin vääriymmärryksien välttämiseksi kertoa muutamia totuuksia!

      • skhoolboy

        Tuotantotaloutta ajattelin yrittää. Vaikuttaa eniten kiinnostavalta ja palkatkin kait ok.


      • sähkö-DI
        skhoolboy kirjoitti:

        Tuotantotaloutta ajattelin yrittää. Vaikuttaa eniten kiinnostavalta ja palkatkin kait ok.

        Itse opiskelin TKK:lla. Paljon plussia on paikassa ja tietty myös joitakin isoja miinuksia. Opetuksen taso taitaa olla suurin miinus. Sekin tosin vaihtelee paljon laitosten välillä. Itse olin sähkötekniikan laitoksella. Ihan ok, jos ei pelkää raakaa matematiikkaa ja teoreettista fysiikkaa. Niitä saa tahkota opintojen puolivälissä huolella.

        Tuotantotaloudesta sellainen pointti, että jos menet tutan laitokselle, ota sivuaineeksi jotain oikeaa tekniikkaa. Ei paljon auta osata johtamista ja rahoitusta jos ei ymmärrä bisneksensä syvyydestä mitään. Eli esim. jos haikailet Nokian pääpallille ota tuta pääaineeksi ja tietoliikenne sivuaineeksi. Noin niinkuin kärjistettynä esimerkkinä.

        Itse voin suositella sähkötekniikkaa täydestä sydämestäni (jos haluat Fortumin pääpallille :)), mutta kannattaa varautua siihen, että parin vuoden haahuilu tutan kurssien parissa voi johtaa täydelliseen matemaattiseen kyvyttömyyteen ja tuskaiseen sähkökurssien kanssa hajoiluun.

        Hyvä kombo on myös sähkö (tai joku muu oikea tekniikka) pääaineena ja tuta sivuaineena. Näin oli mulla (ja juu hyvä työ ja palkka on ;)). Siinä on parasta se, että pääaineopintojen rinnalla tutan kurssit ovat ihan läpihuutokäsienheiluttelua. Mukavaa, kun ei tartte aina käyttää aivoja vaan välillä riittää pelkät perselihakset :)


      • skhoolboy
        sähkö-DI kirjoitti:

        Itse opiskelin TKK:lla. Paljon plussia on paikassa ja tietty myös joitakin isoja miinuksia. Opetuksen taso taitaa olla suurin miinus. Sekin tosin vaihtelee paljon laitosten välillä. Itse olin sähkötekniikan laitoksella. Ihan ok, jos ei pelkää raakaa matematiikkaa ja teoreettista fysiikkaa. Niitä saa tahkota opintojen puolivälissä huolella.

        Tuotantotaloudesta sellainen pointti, että jos menet tutan laitokselle, ota sivuaineeksi jotain oikeaa tekniikkaa. Ei paljon auta osata johtamista ja rahoitusta jos ei ymmärrä bisneksensä syvyydestä mitään. Eli esim. jos haikailet Nokian pääpallille ota tuta pääaineeksi ja tietoliikenne sivuaineeksi. Noin niinkuin kärjistettynä esimerkkinä.

        Itse voin suositella sähkötekniikkaa täydestä sydämestäni (jos haluat Fortumin pääpallille :)), mutta kannattaa varautua siihen, että parin vuoden haahuilu tutan kurssien parissa voi johtaa täydelliseen matemaattiseen kyvyttömyyteen ja tuskaiseen sähkökurssien kanssa hajoiluun.

        Hyvä kombo on myös sähkö (tai joku muu oikea tekniikka) pääaineena ja tuta sivuaineena. Näin oli mulla (ja juu hyvä työ ja palkka on ;)). Siinä on parasta se, että pääaineopintojen rinnalla tutan kurssit ovat ihan läpihuutokäsienheiluttelua. Mukavaa, kun ei tartte aina käyttää aivoja vaan välillä riittää pelkät perselihakset :)

        Olen jo katsellut että otan sivuaineeksi tietotekniikan tai vastaavan (pitää perehtyä eroihin tite ja tietoliikenne). Tutassa eniten varmaankin kiinnostaa se työnkuva sekä ala, eli en ole pelkän palkan perässä (työpaikka tilannekkin vähintään ok?). En oikein koe että sähkö olisi mun juttu tai vaikka raksa, vaikka niillä aloilla ainakin töitä olisi.
        Semmonen kysymys myös että onko laajasta matikasta mitään muuta hyötyä kuin että on perusmatikat helpompia?


      • TKK__
        skhoolboy kirjoitti:

        Olen jo katsellut että otan sivuaineeksi tietotekniikan tai vastaavan (pitää perehtyä eroihin tite ja tietoliikenne). Tutassa eniten varmaankin kiinnostaa se työnkuva sekä ala, eli en ole pelkän palkan perässä (työpaikka tilannekkin vähintään ok?). En oikein koe että sähkö olisi mun juttu tai vaikka raksa, vaikka niillä aloilla ainakin töitä olisi.
        Semmonen kysymys myös että onko laajasta matikasta mitään muuta hyötyä kuin että on perusmatikat helpompia?

        Uskoisin että laaja mahdollistaa esim. teknillisen fysiikan sivuaineet, mutta muuten hyöty lienee ainoastaan siinä jos haluaa opiskella syvällisemmin (ja vaikeammin).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      58
      2392
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      75
      1999
    3. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      229
      1915
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1757
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1671
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1639
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1534
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1367
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1331
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1228
    Aihe