tyttö ei suostu vaipankäyttöön

Apua tarvitseva äiti

Tyttärellämme (15v) on aina ollut kasteluongelmaa.
Sisaruksilla oli pienenä myös yökastelua sekä se on ilmeisesti periytynyt perheestäni, jossa
kastelua ilmennyt.
Öisin ja päivisin.
Viimeksi kokeilimme lääkitys-hälytin-yhdistelmähoitoa, jolla ei vaikutusta.
Nyt lääkäri sanoo, että seuraavaksi hoitoa kokeillaan myöhemmin, sillä
apua ei tytär saanut.
Tytär ei ehdottomasti suostu vaipankäyttöön.
Olen yrittänyt painottaa, että peti pysyy kuivana ja on mukavampi herätä
aamulla. Onko jollain ikäistä, hieman nuorempaa/vanhempaa kastelijalasta?
Miten saitte suostumaan vaipankäyttöön, jos käyttää?
Mitä vaippoja lapsenne käyttää, jos käyttää?
Onko teillä lääkitykset yms toimineet?
Asiallisia vastauksia kiitos.

55

10420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • artwy

      vyöhyketerapiaa, akupunktiota, fysioterapiaa...

    • kokeilkaa

      miksei suostu vaippojen käyttöön ? Eihän sitä kukaan saa tietää jos ostaa vaipat vaikka kauempaa. Ja osta aikuisten housuvaippoja Tena pants. Jos tykkäisi niistä. Eivät paljoa housuista eroa ja kuluthan pitäis saada kelalta, joten ei huolta rahasta. Muista että myös kotiin kuljetus mahdollista. Tulee 2 pkt kerralla laatikossa ainakin.

    • suostuttele

      Osta kotiin vaipat ja jätä tyttären huoneeseen. Tuon ikäisen voi olla hankala myöntää tarvitsevansa vaippaa, mutta jos ne ovat saatavilla, vaippa voi vahingon jälkeen tuntua kokeilemisen arvoiselta.
      Liberon Night Comfort Large sopii tuon ikäiselle (saa S -marketeista) ja ovat huomaamatomat.

      • -vp--

        mutta sitten kun asian huomaa auttavan niin se on hyvä juttu.Itse kärsinyt syksystä asti virtsankarkailusta,menin lääkärille kysymään mitä asian suhteen voisi tehdä ja sain sieltä vaipat sitten ja sen jälkeen hakenut niitä säännöllisesti tarpeen mukaan lisää.Ensimmäisen kerran kun vaippaa kokeilin yöksi,niin tuntui omituiselta ja varsinkin kun vaimoni tietää ja näkee kun laitan,mut usein myös puen sen silleen omassa rauhassa niin on helpompaa eikä nolota sitten,mut kun ei lääkkeet auta,eikä myöskään hoidot mitä olen saanut niin vaihtoehdot vähissä.olen menossa urologiseen tähystykseen sairaalalle ensi kuussa ja myös siellä joutuu vaippoja käyttämään niin on se kova paikka mut eihän asioille voi mitään.niihin pitää suhtautua oikealla tavalla.aloittajalle kysymys..miten tyttösi sitten suhtautunut kun olet sanonut et sen pitäisi alkaa käyttää vaippoja?miksi tyttö ei sitten suostu käyttämään?niin terveyskeskuksesta saa ilmaiseksi vaippoja ja myös edellisen mainitsemat liberot käy myös aikuisillekkin hoikille henkilöille.toimivat todella hyvin.


      • werty968
        -vp-- kirjoitti:

        mutta sitten kun asian huomaa auttavan niin se on hyvä juttu.Itse kärsinyt syksystä asti virtsankarkailusta,menin lääkärille kysymään mitä asian suhteen voisi tehdä ja sain sieltä vaipat sitten ja sen jälkeen hakenut niitä säännöllisesti tarpeen mukaan lisää.Ensimmäisen kerran kun vaippaa kokeilin yöksi,niin tuntui omituiselta ja varsinkin kun vaimoni tietää ja näkee kun laitan,mut usein myös puen sen silleen omassa rauhassa niin on helpompaa eikä nolota sitten,mut kun ei lääkkeet auta,eikä myöskään hoidot mitä olen saanut niin vaihtoehdot vähissä.olen menossa urologiseen tähystykseen sairaalalle ensi kuussa ja myös siellä joutuu vaippoja käyttämään niin on se kova paikka mut eihän asioille voi mitään.niihin pitää suhtautua oikealla tavalla.aloittajalle kysymys..miten tyttösi sitten suhtautunut kun olet sanonut et sen pitäisi alkaa käyttää vaippoja?miksi tyttö ei sitten suostu käyttämään?niin terveyskeskuksesta saa ilmaiseksi vaippoja ja myös edellisen mainitsemat liberot käy myös aikuisillekkin hoikille henkilöille.toimivat todella hyvin.

        laita vaippa tytölle vaikka väkisin ja vaippahaalari siihen vielä niin se ei saa niitä ite pois


      • Anonyymi

        Miten niin jätä tytön huoneeseen. Eiköhän tytölle olisi suoraan kerrottava ettei hän voi joka yö kastella sänkyä ja vaatteitaan , siitäkin tulee työtä aina olla pesemässä pyykkiä. Äkyllä nyt tuon ikäisen se pitäisi ymmärtää .
        Jotain vikahan sitä on kun laskee allensa , kyllä lääkärin pitäisi ottaa vakavasti tytön tapaus että saa avun vaivaansa
        Ja mitäs häpeämistä niissä vaipoissa sitten on, ne ivat vaan aputarvikkeita viassa mikä tytöllä on.ä


      • Anonyymi
        -vp-- kirjoitti:

        mutta sitten kun asian huomaa auttavan niin se on hyvä juttu.Itse kärsinyt syksystä asti virtsankarkailusta,menin lääkärille kysymään mitä asian suhteen voisi tehdä ja sain sieltä vaipat sitten ja sen jälkeen hakenut niitä säännöllisesti tarpeen mukaan lisää.Ensimmäisen kerran kun vaippaa kokeilin yöksi,niin tuntui omituiselta ja varsinkin kun vaimoni tietää ja näkee kun laitan,mut usein myös puen sen silleen omassa rauhassa niin on helpompaa eikä nolota sitten,mut kun ei lääkkeet auta,eikä myöskään hoidot mitä olen saanut niin vaihtoehdot vähissä.olen menossa urologiseen tähystykseen sairaalalle ensi kuussa ja myös siellä joutuu vaippoja käyttämään niin on se kova paikka mut eihän asioille voi mitään.niihin pitää suhtautua oikealla tavalla.aloittajalle kysymys..miten tyttösi sitten suhtautunut kun olet sanonut et sen pitäisi alkaa käyttää vaippoja?miksi tyttö ei sitten suostu käyttämään?niin terveyskeskuksesta saa ilmaiseksi vaippoja ja myös edellisen mainitsemat liberot käy myös aikuisillekkin hoikille henkilöille.toimivat todella hyvin.

        Et voi vaille mitään ja ei sinun tarvitse hävetä , ei kukaan häpeä jos häneltä on vaikka jalka poikki siis sairaus. Siksi ei sinunkaan tarvitse hävetä . Toivottavasti saat avun kun menet vastaan otolle


      • Anonyymi
        werty968 kirjoitti:

        laita vaippa tytölle vaikka väkisin ja vaippahaalari siihen vielä niin se ei saa niitä ite pois

        Minä ainakin sanoisin omalle tytölleni että ainainen pyykinpesukoneen maksa jasiltä vältytään jos laittaa yöksi vaipat, eihän niitä kukaan edes näe mitenkään.
        Joten en antaisi periksi lapselle tuossa tilanteessa.


    • Kastelija

      Moi

      En mäkään aluks ois halunnu vaippoja. Mut on totta et on mukavampi herää ku koko sänky ei oo märkä. Oon suunnillee saman ikänen ku sun tyttö. Käytän teippivaippoi. Lääkitys ei auttanu tarpeeks. Haluutteko mailailla ni voidaan jutella lisää?

      • gfdgdf

        Joo hei, seuraavan kerran kun tulee yöllä, niin jätä seuraavana iltana vaan vaippa vaikka tyttös sängyn päälle ja älä puhu mitään. Kun et kiinnitä huomiota ja annan tytön käyttää "salassa" jos haluaa, niin ei pitäis olla ongelma.


      • Anonyymi
        gfdgdf kirjoitti:

        Joo hei, seuraavan kerran kun tulee yöllä, niin jätä seuraavana iltana vaan vaippa vaikka tyttös sängyn päälle ja älä puhu mitään. Kun et kiinnitä huomiota ja annan tytön käyttää "salassa" jos haluaa, niin ei pitäis olla ongelma.

        Minulla on taas ollut aina suora puhe lapsilleni. Ja niin pitäisi tämänkin äidin olla. Asia mikä tapahtuu öisin on fakta enemmän voi lapsi hävetä jos niitä vaippoja vaan laitetaan sen huoneeseen eikä asiasta puhuta. Lapsen on hyväksyttävä sairautensa ja laittaa vaippa yöksi, ja kun asioista puhtaan avoimesti niin tytön olo voi parantua se kun hiljaisuudessa muka veisi vaipat sängylle. Minä en edes petasi pissa sänkyä jo ei lapsi edes halua nähdä omaa tilaansa kuten se on , avoimuus auttaa lastakin käsittelemään asioita hänelle uutena tapana. .suora puhe on aina turvallisuutta antava ,ei mikään lymyily asian kanssa joka on todella ongelma tytön elämässä


    • yökastelian äiti

      pistä lapsellesi vaipat salaa ei muuta kun yöllä kun hän nukkuu niin vaipat hänelle päälle ei hän mitään huomaa kun nukkuu sikeästi. niin minä teen pojalle otan vaan alus housut pois päältä ja laitan vaipat.

      • poika 13v

        haluaisin käyttää vaippoja mutta en viitti sanoo äitille mitä tekisin?


      • Samis123
        poika 13v kirjoitti:

        haluaisin käyttää vaippoja mutta en viitti sanoo äitille mitä tekisin?

        Mul on sama ongelma,en kehtaa puhuu.;)


      • Poika14vuotias
        Samis123 kirjoitti:

        Mul on sama ongelma,en kehtaa puhuu.;)

        Sama


      • Anonyymi
        Samis123 kirjoitti:

        Mul on sama ongelma,en kehtaa puhuu.;)

        Sama oon 9v


      • Anonyymi
        poika 13v kirjoitti:

        haluaisin käyttää vaippoja mutta en viitti sanoo äitille mitä tekisin?

        Jos on pissan karkailu niin silloin kehtaa sanoa omalle äidille. Mutta vaippoja ei tietenkään käytetä silloin kun niihin ei ole tarvetta edes


    • djkh a

      minä haluaisin käyttää vaippoja ne tuntuu niin hyvältä :)

      • Jup

        Sama


    • poika 1 9 9 8

      Mä oon 12v poika mäki tykkään pitää vaippoja ja pissata niihin oonpari kertaa kakannukki. Jos joku haluis jutella nii mun sp-osote on [email protected]

    • vaippafhj

      oon 13v poika käytän kans drynites pyjama vaippoja ne on hyviä sieltä saa tilattuu ilmasen kokeilun ne on vaa nii ihania ja on nytkin ihanan täysi vaippa housuissa :)

    • :D hehe

      voi hyväne aika... :D haha kyllä mua hävettäs pitää vaippoja,, ja ei niitä kannata alkaa toiselle väkisi tunkee..,. käyttää tai ei.. miettikää ihmiset miten teitä nolottas pitää vaippoja varsinki murros iässä huhhuh..

    • ohohh

      Itse olen suunnilleen saman ikäinen tyttö ja kärsin yökastelusta. Se alkoi kun täytin 11-vuotta. Vaippojen käyttö oli ensin tosi hankalaa mutta kyllä sitten siihen tottui ja huomasi että on paljon mukavampi herätä kuivasta sängystä. Käytän teippivaippoja, minulle menee vielä lastenkin vaipat koska olen todella pieni kokoinen (148cm ja painoa on noin 38kg). Kaikein helpoin on kuin ei tee asiasta isoa juttua, ostat vaikka vaippoja ja jätät ne illalla tyttösi sängylle.

    • Ansku99

      Mie tykkään kanssa pissata ja kakata vaippaan (tai housuu)
      Ja sitä kakkaa on kiva levitää :)

      • vaippa poju

        samaa mieltä :)


      • vaippa poju

        samaa mieltä sun kans ansku99 ;)


      • XxsadxX

        YÄK:( tosi sad


    • Pieni kastelija

      Minullakin oli yökastelija-lapsi, mutta sitkeällä työllä sain hänet heräämään yöllä käymään pissalla. Hän oli lopulta yökuiva 4-vuotiaana!

      Metodini oli, että kun itse heräsin 24-02 välillä, kävin katsomassa oliko sänky kastunut. Jos oli, herätin tytön, vein suihkuun pesulle, puin puhtaan yöpuvun, vaihdoin peiton ja lakanat sänkyyn ja sitten lapsi pääsi jatkamaan unia omaan puhtoiseen sänkyynsä.

      Fiksuna tyttönä hän huomasi, että pääsee helpommalla, kun nousee sängystä ja käy pissalla ja pääsee näin nopeammin jatkamaan unia.

      Luulisi tuon metodin toimivan murrosikäiseenkin, jos hän on muuten terve ja normaalisti kehittynyt?

    • allergikon äiti

      Meidän tytöllä oli 10 vuotiaaksi asti kasteluongelmaa. Lääkärissä käytiin ja tutkittiin, mutta syytä ei löytynyt. Lopulta alkoi tulla tuhrimistakin. Keskustelin asiasta tytön kanssa useamman kerran. Kerran hän sitten mainitsi, että sitä tuhrimista tulee aina kun hän on syönyt greippiä. Jätettiin samantien kaikki sitrushedelmät pois. Tuhriminen loppio siihen paikkaan, ja kastelukin väheni huomattavasti. Nyt hän välttää myös kaikkea mikä sisältää sitruunahappoa (E330) ja kastelukin on jäänyt lähestulkoon kokonaan historiaan. Pientä virtsankarkailua esiintyy silloin kun erehtyy vahingöossa syömään jotain missä on sitrusta,

    • Mihin tää maailma...

      Ei tuollaiseen provoon voi asiallisesti vastata!
      Mutta fiksu tyttö, kun ei huoli vaippaa.
      Herätä se aamuyöstä kusisesta sängystä ja taluta suihkuun ja kun likka on tullut pesulta, käske vaihtaa itselleen puhtaat lakanat ja muut sänkyvaatteet. Katsos lapsesi on jo aikuisuuden kynnyksellä ja asuu kohta oman katon alla, kyllä sitten oppii viimeistään meneen vessaan. :P

    • Äiti 44v

      Meillä on tytär joka on jo 15v ja täyttää 16 tänä vuonna ja vieläkin yökastelua tapahtuu useamman kerran viikossa. Ollaan kokeiltua kaikkea, Minirinit ja hälytysmatot ym. Tyttöä tietysti hävettää ja asia rajoittaa luonnollisesti hänen elämäänsä jonkun verran.

      Tyttö itse haluaa ehdottomasti pitää vaippoja öisin jotta ei sänky kastu, mutta olemme lukeneet että vaippojen käyttö voi jopa vaikuttaa siten että kroppa tottuu jotenkin kasteluun. Ollaan kuitenkin päätetty että hän saa käyttää vaippoja jos haluaa. Neuvoja?

      • Siisteyskasvatusta??

        Varmasti rajoittaa elämää. Tyttäresi ei varmaan koskaan ole ollut kesäleireillä tai yökylässä kavereillaan. Eikö kannattaisi kuitenkin vain jättää ne vaipat pois ja laittaa vaikka potta sängyn viereen ja kello soimaan pari kertaa yössä, jollet itse jaksa käydä häntä yöllä katsomassa?


    • paskapaavo

      Pedofiili setä haaveilee siitä, että tytär käyttäisi vaippoja:D

    • .:YÖKASTELIJA:.

      Mie oon 11 vuotias tyttö ja mulla on yökastelua, ei oo ollenkaan kiva herätä märästä sängystä, mun vanhemmat ei tiedä etten tee sitä tahallani ja siksi ne aina raivostuu mulle siitä, märät lakanat on turhauttava pestä joka aamu ::(

      • ***Pissaliisa***

        Joo, mut eihän se pelkkä lakanoiden pesu edes riitä, vaan peitekin pitää pestä joka helvatin päivä. Ei ihme että vanhemmat jo raivoaa. :(

        Kun minulla on yöllä vessahätä, alan näkemään unta, että menen vessaan, mutta kaikki vessat on tukossa tai sitten niistä puuttuu seinät, niin että en unessani kehtaakaan tehdä asioitani ja siihen sitten onneksi heräänkin, kun en unessani löydä kelvollista vessaa. :D

        Eikö yökastelijoiden aivoihin ja uniin tule mitään viestiä, kun rakko yöllä täyttyy? Olisikohan hypnoosista apua?

        Oikeastaan vanhempien ei kannattaisi raivota, vaan laittaa murkkuikäiset lapsensa itse pesemään lakanansa ja täkkinsä tai mieluummin vielä niin, että kyseinen "kotityö" tehdään juuri yöllä, kun sänky on kastunut. :P


    • __---^^

      itselläni loppui yökastelu 10 vuotiaana.Hälytyspatjaa käytettiin mutta siitä ei ollut hyötyä.Yökastelu alkoi vähenemään ja sitten ne vaan loppu.

    • Äippä 27v

      Jos kastelu on pientä niin voi käyttää paksua kuukautissidettä. Se imee noin 4 dl.

    • 9v poika

      osta tyttärelles potta vaikka se onkin 15v

      • Anonyymi

        Oon 10v tyttö ja mulla on pikkuveli Vili (2v) ja myös 9v pikkuveli Eemeli ja Vili se käyttää vaippoja niin oon monesti ottanu vaipan yöksi ja päivälläkin se on niin kivaa vaan kun voi mennä nurkkaan ja vääntää kakan tai pissata ja pissa tai kakka vaippa on niin kiva pitää jalassa ja se rauhoittaa mua... Eemelin eteen on aina kiva mennä ja vääntää kakka... se aina sanoo että hyi! Lähde pois! Niin ja unohin mainita että kerran nukuin nakuna paitsi oli vaippa niin sitten olin potkinu yöllä jotenkin vaipan pois (housuvaippa) ja kun nukutaan mä ja Eemeli vierekkäin niin Eemelin housut oli sitten aamulla kakassa ja pissassa... minun kakassa ja pissassa! Mutta jos teillä on vaippa niin eikö tunnukkin hyvältä kun se on täynnä... Kun olin 8v ja olin lentokoneessa niin muut nukkui ja olin menossa vessaan pisulle niin se turvavyö painoi mun rakkoa ja se tuli housuun... hädissäni sitten olin juoksemassa vessaan niin en saanu ovea auki niin menin vieraan naisen luo joka just heräsi niin menin sen luo itkemään että Autatko kun tuli housuun.😅😖😓


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon 10v tyttö ja mulla on pikkuveli Vili (2v) ja myös 9v pikkuveli Eemeli ja Vili se käyttää vaippoja niin oon monesti ottanu vaipan yöksi ja päivälläkin se on niin kivaa vaan kun voi mennä nurkkaan ja vääntää kakan tai pissata ja pissa tai kakka vaippa on niin kiva pitää jalassa ja se rauhoittaa mua... Eemelin eteen on aina kiva mennä ja vääntää kakka... se aina sanoo että hyi! Lähde pois! Niin ja unohin mainita että kerran nukuin nakuna paitsi oli vaippa niin sitten olin potkinu yöllä jotenkin vaipan pois (housuvaippa) ja kun nukutaan mä ja Eemeli vierekkäin niin Eemelin housut oli sitten aamulla kakassa ja pissassa... minun kakassa ja pissassa! Mutta jos teillä on vaippa niin eikö tunnukkin hyvältä kun se on täynnä... Kun olin 8v ja olin lentokoneessa niin muut nukkui ja olin menossa vessaan pisulle niin se turvavyö painoi mun rakkoa ja se tuli housuun... hädissäni sitten olin juoksemassa vessaan niin en saanu ovea auki niin menin vieraan naisen luo joka just heräsi niin menin sen luo itkemään että Autatko kun tuli housuun.😅😖😓

        Onko dc ( ja ootko oikeesti siis n.12 v täl hetkel?)

        (Oon ite poika, 14, Savonlinnast


    • fssfd

      Osta vauvanvaippoja, kyllä se oppii kun on nolot kittanat 30kg tarkotetut vaipat.gssa

      • StarDiapers!!

        Miksei meillä täällä takapajulassa, tämmöstä amerriikan tyyliä saatana vieköön nam!!

        www.qualitydiapers.net


    • 18v äiti

      itselläni oli yö-kastelua 14 vuotiaaseen asti... vanhemmat suuttu aina siitä ja siks hankin muovilakanoita. kannattaa kokeilla sitä että lähettää tytön jonku kavereiden,serkkujen, pikkuserkkujen luokse silloin tulee tunne et pakko herätä vessaan jos ei oo kotona.
      tai sit sillee et ei juomista n.1 h ennen nukkumaa menoa ja säännöllinen yö/päivärytmi. vaippoja ei missää nimessä. mulla nää mainitsemani keinot autto. ja ne muoviset lakanat tosi hyviä.
      keinot toimi myös mun omalla tytöllä. tyttö kasteli 6 vuotiaaks asti mut sit se loppu näide keinoje avulla. vaipat jätimme pois tytön olessa 2 -vuotias

      • ...............

        Luulen, että sinun vanhempiesi ei olisi kannattanut suuttua, vaan laittaa sinut yöllä siivoamaan sänkysi: viemään kastuneet lakanat pesuun ja laittamaan uudet petivaatteet ja sitten päivällä olisit vielä joutunut ihan ITSE laittamaan peiton pesukoneeseen yms, niin olisit ymmärtänyt, kuinka paljon helpompaa on nousta sängystä ja käydä pissalla.
        Yökastelu on vain laiskuutta, ei viitsitä mennä vessaan, kun voi antaa tulla sänkyyn ja äiti siivoaa sotkut.


      • Anonyymi
        ............... kirjoitti:

        Luulen, että sinun vanhempiesi ei olisi kannattanut suuttua, vaan laittaa sinut yöllä siivoamaan sänkysi: viemään kastuneet lakanat pesuun ja laittamaan uudet petivaatteet ja sitten päivällä olisit vielä joutunut ihan ITSE laittamaan peiton pesukoneeseen yms, niin olisit ymmärtänyt, kuinka paljon helpompaa on nousta sängystä ja käydä pissalla.
        Yökastelu on vain laiskuutta, ei viitsitä mennä vessaan, kun voi antaa tulla sänkyyn ja äiti siivoaa sotkut.

        Haista vittu


    • vaipparakastaja

      Sano että saa jotain kun vaippa on kuiva aamulla. Niin mut saatiin käyttämään vaippoja öisin. Jos ei toimi ihme.

    • Minulla vaipat

      Hei! Olen 10v olen käyttänyt vaippoja 7vuotiaasta asti. Aloitin käyttää vaippoja koska mulla tuli monesti housuun. Vaihdan vaipat noin 5kertaa vuorokaudessa kukaan mun kaveri ei ole saanut tietää että käytän vaippoja. Tänäänkin koulussa mua jännitti niin paljon kun saatiin kokeet ennen välituntia niin mulla oli vaippa täynnä no mulle on ihan oma suihku niin voin käydä siellä peseytymässä ja välillä jälki-istunnossa vaikka olisi kavereita kanssa niin joudun vaihtaa vaipat luokassa. Ja niin sano tyttärellesi -Vaipat tuntuvat hyvälle alapäässä ja se lämmittää jos tulee housuun

    • Pihkätyttö

      Mäkin tykkään käyttää vaippoja vaikka oon jo 11. Koskas se lämmittää ala päätä. Mutta koulussa se ei on kivaa kun jännittää niin kauheasti niin esimerkki, tulee kakka housut kuvat pitäisi seisoa ja siten kuvat istut.

      • Anonyymi

        on teillä jutut joo 16v tyttö vaipoissa... johan sen ikäset paneskelee poikien kanssa ja toiset jo muuttanu kotoaan opiskelee hei haloo taas jotain on kyl vialla jos tosijuttuja on


    • Anonyymi

      Ainakin laverisänkyyn voi tehdä kosteuseristyksen ja laittaa lattiakaivon jos on kova kastelija.
      Tai sitten pitää tytön nukkua kylpyhuoneessa.

    • Anonyymi

      Itsekin käytön vaippoja oon 15v tyttö

      • Anonyymi

        Onks snäppii tai kikkii?


    • Anonyymi

      Kyllä kai nyt 15 vuotiaan pitäisi ymmärtää kun selittää että yöllä vaippa on parempi se kun kastelee sängyn .

    • Anonyymi

      Moikka! Oon 12v tyttö ja mulla on yökastelua joten käytän öisin vaippaa. Välillä päivisinkin lirahtaa housuun, nii sillon meen laittaa vaipan loppu päivälle. Koulussa mulla on aina pari tai kolme vaippaa mukana ja vaihto housut sekä vaihto alushousut. Poikaystävälle oon tästä kertonut ja hän ymmärtää asian:) joskus jopa tuo mulle iltasin vaipan, jos ollaan yk. Poikaystäväni myös monesti auttaa mua vaihtamaan vaippani vaikka se mulle vähän noloa onkin, hän kuitenkin sanoo ettei se ole noloa vaan täysin normaalia. Joskus jopa jos käyn vanhempieni kanssa tutkimuksissa, niin hän tulee mukaan. Rakastan sitä, kun poikaystäväni lohduttaa minua ja ottaa syliin jos päivällä on pissit tullut housuun<33 (unohdin mainita että poikaystäväni on minua 2 vuotta vanhempi).

      • Anonyymi

        Vieläks ootte yhes. Jos ette ni pliis kerro dc kuulostat nii ihanalta...
        -J.s


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6063
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3836
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      249
      2188
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1860
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1303
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe