TROIJAN HEVONEN

Apua!!!!!

Tietokoneelle tuli yhdeltä nettisivulta troijan hevonen. Sen jälkeen kone on käyttäytynyt
todella omituisesti ja ollut hidas. Kun asennettiin Vistan servicepack 1, tuli ikkunat tällaisilla
teksteillä:

Haitallista koodia on löytynyt tiedostosta C:\windows\System32\bridcomp.dll.
Tartunta: Trojan. Generic. 2929953

Haitallista koodia on löytynyt tietokoneesta COMPAQ.
Tartunta: Trojan. Generic. 2929953
Toiminta: Tarkistusohjelma ei pystynyt poistamaan tartuntaa.

Tuollaista "bridcomp"-tiedostoa ei ole kuitenkaan löytynyt mistään. Virustorjuntaohjelma ei ole löytänyt
viruksia koneesta, vaikka tällaiset tekstit tulivat.

Kone menee koko ajan jumiin. Internet explorer ei vastaa, jolloin on pakko painaa Ctrl Alt Del. Kun on painanut
tätä näppäinyhdistelmää, näyttö menee pimeäksi. Hetken päästä tulee ikkuna, jossa lukee: Virhe: Suojausasetukset.
Kun yrittää kirjautua sähköpostiin (luukku.com:iin) siinä kestää älyttömän kauan. Äsken koitin kirjoittaa
Suomi 24:seen viestiä tästä asiasta, mutta Mozilla Firefoxkin meni jumiin. Tekstiä ei vain tullut.

Mitä siis nyt pitäisi tehdä? Miten tämän Trojan. Generic. 2929953 saa pois? Onko muille tullut samankaltainen?

13

4449

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taasen

      Käynnistä kone vikasietotilaan verkkoyhteydellä ja suuntaa jollekkin online skanneri svulle

      F-Secure
      -Kaspersky
      -Bitdefender tai
      -Panda

      Skannaa konees läpi.

      Ja/Tai

      Lataa Malwarebytes, päivita ja täys-skannaus.

      Ja/Tai

      Lataa Hitman Pro

      asenna ja skannaa konees läpi

      (Jok' ikinen asia löytyy guugelttamalla, en jaksa taas räpsiä noita osotteita tänne)

    • apuja_
    • saattaa auttaa

      lataa ohjelma troijan remover (ilmainen 30 päivää) ja sitte jos ongelma korjaantuu niin lopeta tuo IE:n käyttö koska sen kautta pääsee helpommin kaikki paska koneeseen. eli lataa ohjelma ja ala käyttää mozzillaa ja sit jos ei noi auta ni on paljon ohjelmia (Ad aware , spy bot search & destroy ja jne) jos ei mikään auta niin ei voi muuta kun tyhjentää koko kone

    • juu on kokemusta ku latasin runescape hacker v6.jotain,norton ilmotus tuli jossa luki runescape hacker v6.jotain sisälsi uhan trojan.gen.sitten olin tietenki ihan hädissään ja tein virus tarkistuksen,sitte vasta löyty semmone virus ku packed generic.joo mä poistin sen sekunnissa.hanki norton nii ei tuu genericcejä

    • simo
    • iSpaz

      Troijan hevonenha on semmonen virus joka lataa internetistä kokoaika lisää viruksia...

    • APUAHHH

      Minä olin prizerebelissä ja meinas tulla ku menin sivustolle, mutta onneks oli viruksentorjunta, säikähdin koska olen vasta 11, ja äiti maksaa koneen.

    • Minex20

      Juu samoja ongelmia latasin portal 2 jostain perseestä ja nyt on troijan hevonen koneella mutta kylläse muutamalla virus torjunta ohjelmalla lähtee

    • apua4

      huhhuh mulla on kait troijan hevone mutta mun yks viiruksentorjuntaohjelma sano että se havaittiin ja poistettiin . voiko siihen luottaa että se poisti sen?

      • Luulempa

        No luulisin jos se viiruksentorjuntaohjelma on yhtään luotettava.

        Voihan toki olla että vaikka se on luotettava, se voi myös munata


    • uuno0

      Trojan.Generic.11143198 ! oliskohan kenelläkään tietoa kyseisestä troijalaisesta ? mitä tekee ? kuinka vaarallinen salasanoille ?

    • PelaajaE

      Minulle tuli yhtäkkiä troija hevonen voiko sen poistaa mcafee nimisellä virus torjunnalla?

      • shitover

        kuvankäsittely ohjelma Picasa 3 on troijalaisen viruksen portti tietokoneeseeni, Mac Afee ,a tullut esto varoitus. Windows 8,1. onko Picasa sitten kokonaan saastunut. Harrastajan helppo kuvaohjelma. ???.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1779
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1694
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1525
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1521
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1508
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1395
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1371
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1202
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1135
    Aihe