Sukupuolierot?

uros/narttu lk.col.

Miten merkittävä sukupuolieroavaisuus on lyhytkarvaisilla collieilla?

Kuulin, että urokset olisivat tasaisempia kuin nartut, samoin urokset eivät ole ensimmäisenä haastamassa riitaa.

Kommentteja, kokemuksia?

7

351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmisetkään ole

      samanluonteisia, eivät siis koiratkaan, ovat eläviä olentoja, joiden käyttäytymiseen vaikuttaa pitkälti omistaja, omistajan tapa ja taito kouluttaa ja elää koiran kanssa.

      • lisää kommentteja!

        kiitos vastauksestasi.

        Ihmettelen vain niin kovasti kun kasvattajat (olen käynyt 4:llä kasvattajalla) puhuvat kaikki jokseenkin erilailla asioista. Olen koiraa hankkimassa kevääksi ja nyt mietin kumman otan, nartun vai uroksen. Itse kallistun narttuun, koska minulla on aikaisemminkin ollu nartttu.


      • ovat eri suvuista
        lisää kommentteja! kirjoitti:

        kiitos vastauksestasi.

        Ihmettelen vain niin kovasti kun kasvattajat (olen käynyt 4:llä kasvattajalla) puhuvat kaikki jokseenkin erilailla asioista. Olen koiraa hankkimassa kevääksi ja nyt mietin kumman otan, nartun vai uroksen. Itse kallistun narttuun, koska minulla on aikaisemminkin ollu nartttu.

        lähtöisin. Itelläni on kaksi pehkoa, täysin eri suvuista tulevat ja on luonteissaan kyllä eroja :) Eli miettisin sinuna mitä koirasta haen (esim millaista harrastuskaveria tms) ja sitä kautta lähtisin etenemään :)


      • lähtökohdat itsellä,
        ovat eri suvuista kirjoitti:

        lähtöisin. Itelläni on kaksi pehkoa, täysin eri suvuista tulevat ja on luonteissaan kyllä eroja :) Eli miettisin sinuna mitä koirasta haen (esim millaista harrastuskaveria tms) ja sitä kautta lähtisin etenemään :)

        minkä pohjalta tulkitsevat kukin asioita eri tyylillä. Jos joku on kovin harrastusintoinen, koirat siihen suuntautuneita ja toinen taas ei. Toiset vaan tykkäävät aina nartuista yleensäkin, niitä ollut "aina perheessä" tyyliin eli ovat tottuneet niihin ja pitävät niitä jo siksi helppoina. Ja sama toisinpäin.

        Jos narttusi hyväksyy muut nartut, niin siinä mielessä olisi ehkä helpompaa, kun tiedät narttujen "jutut".


      • aloittajalta
        lähtökohdat itsellä, kirjoitti:

        minkä pohjalta tulkitsevat kukin asioita eri tyylillä. Jos joku on kovin harrastusintoinen, koirat siihen suuntautuneita ja toinen taas ei. Toiset vaan tykkäävät aina nartuista yleensäkin, niitä ollut "aina perheessä" tyyliin eli ovat tottuneet niihin ja pitävät niitä jo siksi helppoina. Ja sama toisinpäin.

        Jos narttusi hyväksyy muut nartut, niin siinä mielessä olisi ehkä helpompaa, kun tiedät narttujen "jutut".

        Minulla tosiaan on ollut aikaisemmin narttukoira ja siksi narttu tuntuisi "tutummalta" ottaa. Sitä paitsi nartulla on juoksu muutaman kerran vuodessa ja uroksella se on joka päivä, ymmärätte varmaan.

        Mutta mitenkä esim. kaksi nahkanarttua tulisivat toimeen keskenään samassa kodissa?


      • että millaiset
        aloittajalta kirjoitti:

        Minulla tosiaan on ollut aikaisemmin narttukoira ja siksi narttu tuntuisi "tutummalta" ottaa. Sitä paitsi nartulla on juoksu muutaman kerran vuodessa ja uroksella se on joka päivä, ymmärätte varmaan.

        Mutta mitenkä esim. kaksi nahkanarttua tulisivat toimeen keskenään samassa kodissa?

        luonteet, että natsaisivat yhteen. koirat on aina kuitenkin niin erilaisia ja omistajan tekemiset vaikuttaa paljon, olen ite sitä mieltä. Ite oon kyllä kuullut, että nartut olisivat ärhäköitä taistelemaan keskenään...


      • että silleen
        että millaiset kirjoitti:

        luonteet, että natsaisivat yhteen. koirat on aina kuitenkin niin erilaisia ja omistajan tekemiset vaikuttaa paljon, olen ite sitä mieltä. Ite oon kyllä kuullut, että nartut olisivat ärhäköitä taistelemaan keskenään...

        meillä on kaksi pehko narttua. ensimmäinen oli dominoiva. ekan täyttäessä 7-9 kk, tuli toinen narttu, se oli melko arka, mutta tottelevainen. koiria emme aluksi voineet pitää samassa paikassa yhtä aikaa, kun toinen (dominoiva) hyökkäsi kimppuun. ekalta oli aluksi lähtenyt ruokahalukin, mutta vähitellen se tuli takaisin. lopulta, yritimme totuttaa niitä toisiinsa, aluksi (noin. 5 min) ne kesti olla kunnes dominoiva otti kiinni (arka halusi leikkiä). mutta kyllä se siitä lähti sujumaan, ja kyl ne sen jälkeen melkein makasivat sylikkäin (aralla oli äidillinen vaisto ja se hoitikin nuolemalla dominoivan turkkia). ruokailu onnistui hyvin, jos ne piti erillään toisistaan n. 1-1,5 m päässä, muuten ne kimpaantui (luullen että toinen tulee syömään toisen ruoan). aluksi siis oli vaikeaa totuttaa niitä olemaan sovussa, ja me meinasimmekin jo aatella ettei niitä saa millään tulemalla toimeen, mutta yllätyttiin kun yhtäkkiä ne olivat hiljaa ja katsoivat vaan. ja sitä kesti pitkään. eli kyl ne tulevat vähitellen toimeen. mul oli kauan aikaa si pehko uroski, eikä se tullut toimeen kuin tyttöjen kanssa, kaikille "miehille" sen oli rähistävä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      4
      1529
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      18
      1153
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1029
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1028
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1021
    6. 4
      922
    7. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      918
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      3
      911
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      5
      903
    10. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      882
    Aihe