Intrum Justitia Oy ja Saunalahti huijaavat vanhuksia!

Rosvot kuriin

Intrum Justitia Oy ja Saunalahti huijaavat vanhuksia!
Se käy näin: Saunalahti katkaisee vanhuksilla olevan puhelinliittymän ilmoittamalla kilpailevalle puhelioperaattorille liitymän vaihdosta. Vanhus ei tiedä asiasta mitään!

Saunalahdelta tulee vanhuksille postilähetys noudettavaksi postista. Kun mitään ei ole tilattu, niin mitään ei lunasteta!
Muutaman päivän päästä puhelinlinja katkaistaan, vanhukset ihmettelevä linjan mykistymistä! Vanhukset ovat kokonaan ilman yhteyttä kotinsa ulkopuolelle!

Vanhusten poika käy kotona, jolloin selviää, että puhelin on "rikki". Poika soittaa vikapalveluun omalla kännykällä, jolloin selviää, että puhelinlinja on katkaistu 40-vuoden toiminnan jälkeen kilpailijan, SAUNALAHDEN pyynnöstä!

Koska Saunalahti teki tuollaisen tempun vanhuksille, poika meni kauppaan osti puhelimen ja liittymän kolmannelta operaattorilta jättäen epärehelliset operaattorit nuolemaan näppejään!

Kas kummaa, vaikka SAUNALAHDELTA ei oltu tilattu mitää, ostettu mitää, eikä heillä ole vanhusten puhelimeen mitään tekemistä, sieltä alkoivat LASKUT tulemaan!
Poika huomasi Saunalahden rosvouksen, pisti laskun hyllyyn odottamaan...!
Ttuli karhuamislasku...tuli,uhkaus perintätoimistoon....ja sieltähän saapui pian Intrum Justitia Oy:n PERINTÄLASKU! Samalla uhatiin KATKAISTA palvelu...jota ei koskaan ole ollutkaan..!

Poika soitti Intrum Justitia Oy:lle ja pyysi lähettämää sopimusasiakirjan, johon heidän velkomisensa perustuu!
Intrum Justitialta kysyttiin, että miksi tarvitaan perustelu! Poika sanoi tarkistavansa, kuka velkoo ja millä perusteella vanhuksia!
Intrum Justitialta vastattiin, ETTEI HEILLÄ OLE, vaan asia on tullut sähköisesti Saunalahdelta. Poika vaati jotenkin Intrum Justitiaa todistamaan, että heidän velkomiseensa on laillinen peruste! Intrum Justitialla tarkistettiin asia ja nyt todettiinkin, että Saunalahti oli PERUNUT velkomisensa! Tarua tai totta Intrum Justitian selitys, mutta eipä ollut vanhuksille tullut asiasta mitään ilmoitusta! Intrum Justitia ei voinut mukamas toimittaa mitään todistetta toimeksisaannostaan eikä myöskään sen peruuntumisesta, koska se oli kuulemma heidän "sisäisiä sopimuksia"!

Kun Intrum Justitialla huomasivat vanhusten huijaamisen paljastuneen, Intrum Justitia KATKAISI PUHELUN! (se Intrum Justitian asiakaspalvelusta..)
No...h perintähän oli Intrum Justitian mukaan PERUTTU!

Muuta viikko myöhemmin Intrum Justitialta tulee taas UUSI UHKAUS asian viemisestä ulosottoon! Vanhukset ovat KAUHUISSAN!

Pitäisikö Intrum Justitiasta ja Saunalahdesta tehdä Rikosilmoitus poliisille vaiko tutkintapyyntä kuluttaja-asiamiehelle?

51

8344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .........

      Saunalahden erikoiset toimintatavat on huomattu myös toisilla operaattoreilla. Saunalahti ikään kuin kokeilee kepillä jäätä, mikä menee läpi ja mikä ei. Näissä siirtotapauksissa on aina ikävää, että kärsijäksi jää asiakas. Liittymän luovuttava operaattori luottaa Saunalahteen, pakkohan se on, koska numeron siirto on Suomessa mahdollista. Saunalahtihan ei toimita mitään sopimuskopioita siirtotapauksissa luovuttavalle operaattorille, vaan ainoastaan asiakkaan ja liittymän tiedot.

      Vanhan operaattorin liittymä pystytään yleensä näissä tapauksissa nostamaan takaisin ylös hyvinkin nopeasti. Kannattaa ottaa siis yhteyttä omaan operaattoriinsa mahdollisimman nopeasti, jotta luovutettu numero pystytään anomaan takaisin.

      Tässä tapauksessa kannattaa ehdottomasti olla yhteydessä kuluttaja-asiamieheen. Kannattaa myös pyytää Saunalahdelta tätä sopimusta, jonka perusteella laskutusta ja/tai liikennettä liittymällä on heidän mielestään syntynyt.

      Intrum Justitiaa en puolusta, mutta he toki toimivat vain Saunalahden toimeksiannosta, eli heitä ei tässä kannata syyttää kuin huonosta asiakaspalvelusta. Heilläkään ei ole tiedossa muutakuin perinnän kohde ja saatavan määrä.

      Kannattaa ehdottomasti viedä tapausta eteenpäin.

      • Rosvot kuriin

        "Heilläkään ei ole tiedossa muutakuin perinnän kohde ja saatavan määrä."

        Tottakai Justitia on vastuullinen! Tuollaiselle perintätoimistolle voi antaa huijarit perittäväksi laskuja ja perintätoimisto OSALLISTUU HUIJAUKSEEN, vaikka asiakas on ilmoittanut sen olevan aiheeton! Lisäksi perintätoimisto on myöntänyt perinnän olevan peruttu, mutta HUIJAUS JATKUU! Tuo Justia puhuu omilla sivuillaan täyttä .....! Avunanto on rangaistava teko!

        Mitä sanoisit, jos laittasin sinulle 3200 euron laskun auton osamaksuista Justitian kautta? Etkö edes kysyis Justitialta, kuka velkoo autosta...josta sinulla ei olis tietoakaan? Justia vastais, ettei tunne velkojaa, mutta sinun on maksettava..? Eihän Justitia tiennyt nytkään aihetta tai toimeksiantajaa!

        Muuten, ei siinä Saunalahden laskussa ollut liikenteestä veloitettu...mutta tuskinpa Saunalahdella sitä ymmärtävät! Keksittyhän se koko lasku on muutenkin!

        Oisko tiedossa sellaista kuluttaja-asiamiehen osoitetta, johon voisin pistää tuon koko kirjoituksen? Eipähän tarvitsis Justitian tai Saunalahden arvailla, onko kirjoitukseni totta, kun kuluttaja-asiamies sen tutkis!


      • Paskalahti Oyj
        Rosvot kuriin kirjoitti:

        "Heilläkään ei ole tiedossa muutakuin perinnän kohde ja saatavan määrä."

        Tottakai Justitia on vastuullinen! Tuollaiselle perintätoimistolle voi antaa huijarit perittäväksi laskuja ja perintätoimisto OSALLISTUU HUIJAUKSEEN, vaikka asiakas on ilmoittanut sen olevan aiheeton! Lisäksi perintätoimisto on myöntänyt perinnän olevan peruttu, mutta HUIJAUS JATKUU! Tuo Justia puhuu omilla sivuillaan täyttä .....! Avunanto on rangaistava teko!

        Mitä sanoisit, jos laittasin sinulle 3200 euron laskun auton osamaksuista Justitian kautta? Etkö edes kysyis Justitialta, kuka velkoo autosta...josta sinulla ei olis tietoakaan? Justia vastais, ettei tunne velkojaa, mutta sinun on maksettava..? Eihän Justitia tiennyt nytkään aihetta tai toimeksiantajaa!

        Muuten, ei siinä Saunalahden laskussa ollut liikenteestä veloitettu...mutta tuskinpa Saunalahdella sitä ymmärtävät! Keksittyhän se koko lasku on muutenkin!

        Oisko tiedossa sellaista kuluttaja-asiamiehen osoitetta, johon voisin pistää tuon koko kirjoituksen? Eipähän tarvitsis Justitian tai Saunalahden arvailla, onko kirjoitukseni totta, kun kuluttaja-asiamies sen tutkis!

        Saunalahti ja Intrum Justitia ovat pahimman luokan talousrikollisia, jotka toimivat vielä poliisin suojeluksella.
        Rikosilmoitusta tehdessä ne eivät kuulu kuulemma poliisin toimivaltaan.

        Paskaa nämä Saunalahdet, Intrum Justitiat ja Lindorffit.
        Nappi otsaan kaikille noista!

        Saunalahti huijaa vanhuksien lisäksi myös kaikkia muita asiakkaitaan, eivät lähetä kirjallisia selvityksiä aiheettomista laskuista niitä pyydettäessä, vaikka LAIN MUKAAN heidän on näin tehtävä. Venkoilevat myös kaikella muullakin mahdollisella tavalla. Ja "oikeusvaltio Suomi" paskalakkeineen suojelee näitä roistoja.


      • Saunalahden huijarit

        Saunalahden ja Elisan huijareita ei kannata rahallisesti tukea mitenkään.

        Itse sain Saunalahdelta 2-3 vuotta 20-30 laskua liittymästä, joka oli jo suljettu ja laskutus jatkui niin huijariperintäyhtiöiden Lindorff Oy:n kuin Intrum Justitian kautta.

        Lähettäessäni Saunalahden asiakaspalveluun n. 20-30 kirjallista selvityspyyntöä, yhteenkään ei vastattu millään tavalla ja soittaessani Saunalahden Asiakaspalveluun lukuisat kerrat asiakaspalvelijat pompottelivat palvelijalta toiselle ja jokainen sysäsi vastuusta seuraavalle.

        Vein asian myös Kouvolan poliisille, joka ei tehnyt asialle yhtään mitään vaan sanoi, että "tämä on sinun ja Saunalahden välinen asia" sekä "Saunalahti on suuri kansallinen yhtiö. Emme tutki näitä, ehkä sitten jos tapauksia tulee 500-1000 kpl". Mikä helvetin syy on jättää asia tutkimatta, jos kyseessä on suuri kansallinen yritys?? Onko suurella yrityksellä poliisin mielestä eri oikeus huijata asiakkaita kuin pienellä? Turkulainen kuluttaja-asiamies kieltäytyi myös tutkimasta asiaa ja lähetti laskut takaisin.. Laskuja alkoi tulla v. 2008 jo suljetusta liittymästä, jossa kaikki laskut oli maksettu, joista viimeisin tuli syksyllä 2010.

        Lopulta sain tarpeekseni näistä huijareista ja soitin heidän asiakaspalveluunsa, jossa miespuolinen asiakaspalvelija lupasi perua kaksi heidän "avoinna" olevaa laskua ja lähettää varmistukseksi tekstiviestin samana päivänä. Samana päivänä viestiä ei tullut, mutta seuraavana päivänä tuli tekstiviesti, jonka mukaan "laskut ovat edelleen avoinna ja ne tulee tulee suorittaa perintäyhtiölle".

        Siis avoinna olevat laskut liittymästä, joka on jo suljettu ja jolla ei ole lähes vuoteen puhuttu sekuntiakaan!! Soitin asiakaspalveluun samantien, kovistelin
        heitä ja kysyin mitä tämä tarkoittaa. Tämän jälkeen jouduinkin itse syytteeseen "laittomasta uhkauksesta" ja sama Kouvolan vesipääpoliisi esimiehineen, joka oli kieltäytynyt Kaakkois-Suomen Syyttäjänviraston ohella
        ottamasta tutkintapyyntöä vastaan Saunalahden huijaustoimista, ottikin minut
        kuulusteluihin "laittomasta uhkauksesta" ja jouduin tapauksesta jopa kesken työpäivän OIKEUTEEN!!

        Tässä maassa nähtävästi pitää kaikki perusteettomat roskalaskut maksaa kiltisti ja mukisematta tai muussa tapauksessa joudut poliisin kuulusteluun ja jopa oikeuteen. Oikeudessa jouduin tälle yhdelle Saunalahden äpärälle maksamaan "laittomasta uhkauksesta" 400 euroa henkisistä kärsimyksistä vastapuolen oikeudenkäyntikulut!! Kun siihen lisää bensiinikulut töissä poissaolosta tulleet kustannukset ´vielä matkalla kameratolpasta saadut sakot, yhteissumma, on n. 1500 E!!!

        Siis joudut maksamaan 1500 E, jos et kiltisti maksa Saunalahden laskuja, joilla ei ole vähäisintäkään perustetta!! Näiden Saunalahden äpärien asianajajana toimi joensuulainen ASIANAJOTOIMISTO HEIKKI SURAKKA OY ja heidän asianajajansa PIIA JEREMEJEFF, joten kannattaa jatkossa BOIKOTOIDA TÄTÄ YRITYSTÄ!!

        JOENSUULAINEN ASIANAJOTOIMISTO HEIKKI SURAKKA OY BOIKOTTIIN!!!

        Ihmisille muuten tiedoksi, että tämä Saunalahden huijariasiakaspalvelu toimii Joensuussa eikä suinkaan Helsingissä kuten laskussa valheellisesti ilmoitetaan. Tämäkin varmasti sen vuoksi, että kukaan ei pääse paikan päälle
        reklamoimaan heidän huijauksesta!

        Elämme siis korruptoituneessa ryöstäjävaltiossa, jossa poliisi ei tutki suuryrityksen laskutuksia, koska "ne ovat suuria", kuluttaja-asiamiehet eivät hoida hommiaan ja Oikeuslaitos/syyttäjänvirastot silittelevät poliisien ja huijareiden päätä ja tuomitsevat ne, jotka kiltisti eivät maksa huijareiden laskuja suljetuista liittymistä, joita koskaan ei ole edes perusteltu.

        Kun oikeudenkäynnit yms. oli käyty, jatkoin Saunalahden asiakaspalvelusta edelleen vaatimista laskujen selvittämiseksi. Mitään selvityksiä ei saatu ja lopuksi mailasin Elisa Oyj:n toimitusjohtaja Panu Lehdelle. Hän lähetti mailin takaisin, jossa kysyi: "Koetko tulleesi huijatuksi?", HAH HAH HAH!!!

        Mainittakoon, että Elisa Oyj on myös huijannut allekirjoittaneelta jo tätä aikaisemmin 400 Euroa perintäyhtiöiden kautta laajakaistaliittymästä, jota ei koskaan edes kytketty päälle. Selvityspyyntöä ja pomon nimeä kysyttäessä
        soitti joku Elisa Oyj:n täysi pässi miespuolinen pomo tuntemattomasta numerosta, kieltäytyi aggressiivisesti sanomasta nimeään ja aggressiivisesti pakotti maksamaan heidän laskun.

        Taistelu ei lopu tähän ja hommassa tullaan menemään niin pitkälle, ennenkuin Saunalahden huijauksista on viimeisinkin sivu.
        Tapaus on viety eduskunnan apulaisoikeusmiehen ja viestintäviraston käsittelyyn. Ja tarvittaessa mennään vaikka EU:n ihmisoikeustuomioistuimeen,.

        ELISA OYJ KESTOBOIKOTTIIN!!
        SAUNALAHTI OYJ KESTOBOIKOTTIIN!!

        Tuomio tulee...


      • valm1s

        unohdin kertoa tässä vielä siitä että intrumilta sanoivat loppuun asti ettei heillä ole tietoja antaa eivätkä antaisikaan muutakuin hkin käräjien kautta vasta siinä vaiheessa jos riitautan asian.

        lopulta miljoonien puheluiden jälkeen sain elisalta tiedon että multa olis jäänyt 2 jotain n 5€:n suuruista maksumuistutuslaskua VUODELTA 2013 maksamatta.

        mä en tiedä oonko heittänyt nää kaikki mun ylöskirjottamat muistiot näistä asioista mutta pitää varmaan etsia taas kaikki ja soitella ja tehdä rikosilmoitus asiasta heti huomenna.

        auttakaa.


    • kielipoliisi ver. 46

      Ei tarvitse kuitenkaan jokaisen! Lauseen! Jälkeen! Laittaa! Huutomerkkiä!

      Se ei ollenkaan lisää viestisi vakuuttavuutta.

      • Rosvot ku...

        Vastaajista 66-prosenttia ei ymmärrä aloituksen sisällöstä yhtään mitää!


      • talousrikospoliisi

        Opettele sinä Saunalahden huijariäpärä itse kirjoittamaan ja hoitamaan laskutusta. Vai tarjoatko alaisille kaljaa kuten ent. Dial Media Oy:n (nykyinen puhelinhäirikköfirma Enia/Doneto Oy) myyntipäällikkö Kouvolassa teki, eh heh heh!!


      • Kiitos nam.
        talousrikospoliisi kirjoitti:

        Opettele sinä Saunalahden huijariäpärä itse kirjoittamaan ja hoitamaan laskutusta. Vai tarjoatko alaisille kaljaa kuten ent. Dial Media Oy:n (nykyinen puhelinhäirikköfirma Enia/Doneto Oy) myyntipäällikkö Kouvolassa teki, eh heh heh!!

        Eniaa, Dialia, Donetoa ja Saunalahtea... Niin ja Kouvolaa... :DD Kaljapalkkaa? nimim."talousrikospoliisi" ollut töissä ko. firmalla kun niin tarkasti tietää?
        Mäkin haluaisin sellaiseen paikkaan töihin, ilmaiset saunabisset tienaisi, niin ja tietysti hemmetisti pätäkkää. Kiitos nam!:))


    • Stan

      Selvitä ensin asia ja perustelut, kovin ontuu esim viimeinen lause.

      Kyllä se siitä.

    • minäminäminä ja hän

      Kaiken takana on operaattori Elisa. Laillinen mahdollisuus on otettu käyttöön tehdä kiusaa. Heistä kaikki voittaa ja asiakas häviää.

    • Rosvot kuriin

      Nyt Intrum Justitialtalta tuli uhkaus, "voimme viedä käräjäoikeuteen!"

      Polttakoon Intrum Justitia sitten näppinnsä ja maineensa käräjäiokeudessa.
      Hehän maksavät hävitessään koko selvittelyn oikeuskuluineen!

      • Panu Lehti 3w

        Oho, Intrum unJustitiahan käy jo hurjaksi, HAH HAH HAH!!!

        Säälittävää porukkaa nämä Saunalahdet ja Intrumit...on täynnyt elämässä mennä pahemman kerran jotain pieleen, että tollasiin roskafirmoihin kukaan edes VIITSII mennä töihin.


    • No kukas se siellä vähättelee vanhuksiin kohdistuvaa kiskontaa? Onko se muka jotakin uutta?
      Virheitä toki sattuu-mutta on myös totta että esim. Intrum justitia ja Lindorff eivät millään saa selvitetyksi esim mistä toimenpiteestä perintäkulu lasku muodostuu-näitä yritetään myös periä ihmisisltä joiden velka on joko vanhentunut tai velkajärjestely on päättynyt.Se on muuten laitonta siitä on jopa kanneltu mutta homma jatkuu soitellaan ja hieman uhkaillaan ja aina joku menee "halpaan"- ajatelkaa mikä panos- tuotto esim 200 puhelua ja 10-20% maksaa joko säikähteenä tai ei ymmärrä että kun velka virallisesti vanhenee sitä ei enää saa periä.Ylimielisyys onneksi yleensä kostautuu, on eri asioita ja syitä miksi ihmiset joutuvat ahdinkoon

    • Rosvot kuriin
      • Kyllä ne saadaan joukkohengellä, jokaisen ihmisen omalla aktiivisuudella ja heikompien ihmisten auttamisella.

        En edes lukenut linkkiä, ollaanhan edelleen itsenäinen kansa eli revitään siitä.
        Se sama mitä veteraanit tekivät maamme hyväksi että voimme nyt käydä näitä keskusteluja, sitä samaa vaaditaan myös meiltä.

        Kaikki tollaset asiat täytyy ilmoittaa eteenpäin, asenne että ei voi mitään ei myöskään johda mihinkään.


    • Harry Callahan

      Raukkamainen huijausyhtiö Saunalahti Oyj järjestelmällisesti huijaa mm. seuraavia tahoja:

      - omia asiakkaitaan
      - monivuotisia kanta-asiakkaita
      - vanhuksia
      - lapsia
      - omia työntekijöitään

      Ja tämän lisäksi lähettelevät perusteettomia laskujaan vielä 2 vuotta sen jälkeen kun heidän liittymänsä on suljettu. Itselleni on tullut viimeisen kahden vuoden aikana n. 15-20 perusteetonta roskalaskua Saunalahdelta ja heidän perintäyhtiöiltä Lindorff Oy:ltä ja Intrum Justitialta.

      Mitään perusteita ei missään laskussa ole vaan vaihteleviä summia aina 3-90 Euron välillä.
      Kysyttäessä LASKUN PERUSTEITA, niitä ei tule, vaikka heidän asiakaspalveluunsa on lähetetty ainakin
      10 vaatimusta niin suoraan kuin lakimiehen kautta. Suullisesti kysyttäessä he höpöttävät omiaan ja pompottelevat asiakaspalvelijalta toiselle, josta yksi puhuu yhtä ja toinen toista.

      Kuluttaja-asiamies ei tee asialle mitään ja poliisi ei ta vastaan rikosilmoituksia, koska "kyseessä on suuri valtionyhtiö emmekä tutki asiaa." "Ehkä sitten jos näitä tapauksia tulee paljon, voimme mahdollisesti tutkia asian." Ja "huijauslaskuttaminen ei ole RIKOS", Kouvolan Poliisista ilmoitetaan useamman poliisin suulla.
      Ja jos reklamoit, joudut itse oikeuteen ja maksamaan. Oikeus välttelee myös puhetta Saunalahden laskutuksesta ja Syyttäjänvirastot tekemättä "Syytä jättää tutkimatta" ja syytetyn kohdalle merkintä "TUNTEMATON".

      Näin meillä Korruptio-Suomessa suojellaan huijareita ihan viranomaistenkin toimesta, verorahoilla pidetään yllä näitä Pata-ääliöitä niin Poliisissa, syyttäjänviranomaisissa, käräjäoikeuksissa kuin muissakin vastaavissa paskainstansseissa, jossa syytön tuomitaan ja rikollinen palkitaan.

      • micheleazy

        Intrum Justitia Oy toimii periaatteella "voisihan sitä yrittää väsyttämällä" kuten seuaava sähköpostivaihto osoittaa.

        Lähetetty: 21. joulukuuta 2010
        Hei,
        Saunalahden osalta ilmeisesti asiakspalvelu, laskutus ja perintä ovat täysin sekaisin. Lokakuun alusta alkaen olen vähintään kaksikymmentä ketaa ollut pakotettu olemaan heihin tai perintätoimistoon yhteydessä omalta, perheeni ja x:n osalta. Kaikkien yhteydenottojen syynä on ollut aiheeton perintä, virheellinen laskutus tai sovittujen asioiden hoitamatta jättäminen Saunalahden osalta. Työaikaani näitten virheiden korjaamiseen olen joutunut käyttämään usita tunteja. Nähdäkseni tätä ei pidä sivuuttaa tässä Saunalahden sekoilussa.
        Yllämainittu maksumuistutus on aiheeton ja se on lähetty yli kuukausi laskun maksamisen jälkeen (kts. alla). Edellinen lähettämänne aiheeton maksumuistutus tuli x:n nimellä noin kuukausi sitten ja laskun lähettäjä oli Saunalahti. Ihmettelen miten yritykseksi itseään kutsuvan porukan toiminta voi olla näin surkeaa.
        Itsepalvelu
        Maksun tiedot .....
        --------------------------------------------------------------------
        Lähetetty: 21. joulukuuta 2010
        Hei!
        Kiitos viestistäsi. Maksutiedot on toimitettu Saunalahti Group Oyj:lle selvitystä varten. Perintä on keskeytetty selvityksen ajaksi.
        Intrum Justitia Oy
        ------------------------------------------------------------------------------
        Lähetetty 12.tammikuuta 2011
        Hei,
        Nähdäkseni tämä asia on kesken ja uhkavaatimuksenne perumatta. Asia on kuitenkin luonteeltaan sellainen, että sitä ei voi pelkästään jättää tähän (keskeytetty selvityksen ajaksi). Haluan viipymättä vahvistuksen siihen, että perintäuhkauksenne oli aiheeton ja se oli tehty väärin perustein.
        ------------------------------------------
        Lähetetty 12.tammikuuta 2011
        Hei!
        Kiitos viestistänne. Valitettavasti emme voi vahvistaa asiaa teille ennen kun saamme tiedon Saunalahti Group Oyj:lta. Asia on edelleen jäädytettynä ja palaamme asiaan saatuamme vastauksen Saunalahti Group Oyj:lta.
        Intrum Justitia Oy
        ----------------------------------------
        Lähetetty 12.tammikuuta 2011
        Hei,
        Vastauksenne ei ole hyväksyttävä. Haluan päivämäärän, mihin mennessa teillä on tarkoitus saada asia päätökseen.
        Tehtävänne on kaivaa Saunalahdelta vastaus, koska olette lähteneet perusteettomaan perintään.
        Odotan saavani vastauksennne asian perumiseen 19.1.2011 mennessä.
        ---------------------------------------------------------------------------
        Lähetetty: 12. tammikuuta 2011
        Hei,
        Kiitos viestistäsi. Kuten olemme jo ilmoittaneet. Emme valitettavasti voi antaa päivämäärää mihin mennessä Saunalahti on käsitellyt asian. Ilmoitamme heti kun saamme tiedon.
        Parhain terveisin
        Intrum Justitia Oy
        Asiakaspalvelu
        ---------------------------------------------------


      • pullavaahto
        micheleazy kirjoitti:

        Intrum Justitia Oy toimii periaatteella "voisihan sitä yrittää väsyttämällä" kuten seuaava sähköpostivaihto osoittaa.

        Lähetetty: 21. joulukuuta 2010
        Hei,
        Saunalahden osalta ilmeisesti asiakspalvelu, laskutus ja perintä ovat täysin sekaisin. Lokakuun alusta alkaen olen vähintään kaksikymmentä ketaa ollut pakotettu olemaan heihin tai perintätoimistoon yhteydessä omalta, perheeni ja x:n osalta. Kaikkien yhteydenottojen syynä on ollut aiheeton perintä, virheellinen laskutus tai sovittujen asioiden hoitamatta jättäminen Saunalahden osalta. Työaikaani näitten virheiden korjaamiseen olen joutunut käyttämään usita tunteja. Nähdäkseni tätä ei pidä sivuuttaa tässä Saunalahden sekoilussa.
        Yllämainittu maksumuistutus on aiheeton ja se on lähetty yli kuukausi laskun maksamisen jälkeen (kts. alla). Edellinen lähettämänne aiheeton maksumuistutus tuli x:n nimellä noin kuukausi sitten ja laskun lähettäjä oli Saunalahti. Ihmettelen miten yritykseksi itseään kutsuvan porukan toiminta voi olla näin surkeaa.
        Itsepalvelu
        Maksun tiedot .....
        --------------------------------------------------------------------
        Lähetetty: 21. joulukuuta 2010
        Hei!
        Kiitos viestistäsi. Maksutiedot on toimitettu Saunalahti Group Oyj:lle selvitystä varten. Perintä on keskeytetty selvityksen ajaksi.
        Intrum Justitia Oy
        ------------------------------------------------------------------------------
        Lähetetty 12.tammikuuta 2011
        Hei,
        Nähdäkseni tämä asia on kesken ja uhkavaatimuksenne perumatta. Asia on kuitenkin luonteeltaan sellainen, että sitä ei voi pelkästään jättää tähän (keskeytetty selvityksen ajaksi). Haluan viipymättä vahvistuksen siihen, että perintäuhkauksenne oli aiheeton ja se oli tehty väärin perustein.
        ------------------------------------------
        Lähetetty 12.tammikuuta 2011
        Hei!
        Kiitos viestistänne. Valitettavasti emme voi vahvistaa asiaa teille ennen kun saamme tiedon Saunalahti Group Oyj:lta. Asia on edelleen jäädytettynä ja palaamme asiaan saatuamme vastauksen Saunalahti Group Oyj:lta.
        Intrum Justitia Oy
        ----------------------------------------
        Lähetetty 12.tammikuuta 2011
        Hei,
        Vastauksenne ei ole hyväksyttävä. Haluan päivämäärän, mihin mennessa teillä on tarkoitus saada asia päätökseen.
        Tehtävänne on kaivaa Saunalahdelta vastaus, koska olette lähteneet perusteettomaan perintään.
        Odotan saavani vastauksennne asian perumiseen 19.1.2011 mennessä.
        ---------------------------------------------------------------------------
        Lähetetty: 12. tammikuuta 2011
        Hei,
        Kiitos viestistäsi. Kuten olemme jo ilmoittaneet. Emme valitettavasti voi antaa päivämäärää mihin mennessä Saunalahti on käsitellyt asian. Ilmoitamme heti kun saamme tiedon.
        Parhain terveisin
        Intrum Justitia Oy
        Asiakaspalvelu
        ---------------------------------------------------

        erittäin tyytyväinen saunalahden toimintaan asiakkaana ja suosittelen saunalahtea myös muille.ikävää jos teillä on käynyt näin ja toivon asian pikaista oikaisua.


      • loppu häämöttää.
        pullavaahto kirjoitti:

        erittäin tyytyväinen saunalahden toimintaan asiakkaana ja suosittelen saunalahtea myös muille.ikävää jos teillä on käynyt näin ja toivon asian pikaista oikaisua.

        Niin varmaan suosittelet kun itse olet Saunalahdella töissä, reppana.

        Mene kunnon töihin ja kasva mieheksi. Huijareille tulee aina loppu, niin myös sinulle.


    • 22

      Lisäksi ilmoitus kuluttajasuojaan. Antakaa juttu vinkki iltalehteen iltasanomiin. Tehkää asiasta mahdollisimman julkinen.
      Edellämainitut ovat ainut tapa saada moinen loppumaan.

      • olgjwre

        Eikö tuo nyt ole aika selvä homma, että vähän seniili mummeli on tilannut puhelinmyyjältä liittymän ja unohtanut sen... Höperöille ei pitäisi myydä mitään, mutta vaikea kai se on erottaa kuka on liian höperö. Etenkin kun vanhuksilla on selväpäisiäkin hetkiä.


      • Kylmät kädet
        olgjwre kirjoitti:

        Eikö tuo nyt ole aika selvä homma, että vähän seniili mummeli on tilannut puhelinmyyjältä liittymän ja unohtanut sen... Höperöille ei pitäisi myydä mitään, mutta vaikea kai se on erottaa kuka on liian höperö. Etenkin kun vanhuksilla on selväpäisiäkin hetkiä.

        Kun olin aikoinaan Oulun Satama Centterissä puhelinmyyjänä, meille orjatyöläisille nimenomaan iskostettiin sitä, että jos langan päähän sattuu vanhus, sille ei saa liittymää myydä. Piste.

        Juuri tämän takia, koska he eivät välttämättä edes tajua, mistä puhelussa oli kysymys.


    • Sovitusti

      Jokohan poika on sitten maksanut mummonsa laskun? meinaan näyttää siltä että poika leikkii mummon rahoilla ja omalla egolla keskustelee.

    • Rosvot kuriin

      Rahoitta jäivät, mummo pitää ne sukassaan

      En ole maksanu, kuten alussa sanoin, eivätkä saaneet eivätkä saa rahoja.

      Tein noita puulaakeja valvovalle taholle kirjallisen ilmoituksen ja viranomaisilta tuli palautetta, että ilmoitus oli saapunut ja aikoivat selvittää asian.

      Sen jälkeen, perintätoimistosta, eikä Saunalahdelta ole kuullunut hiiskahdustakaan ja mummo piti ja pitää rahansa.

      Perintätoimisto ja Saunalahti jäivät siten huijauksesta kiinni ja tieto on viranomaisilla.

      Mummoa puolustin, egoni ei kaipaa huijarifirmojen kanssa yhteistyötä.
      Kirjoitan asiat suoraan, koska tiesin tuossa olevan todella röyhkeä huijaus. Suuret yritykset juuri pelottelevat asiakkaita hiljaiseksi ja maksattavat ties mitä, Nyt heidän onkeensa tarttui varmaan väärä kala ja jäivät kiinni ja käry kävi.

      Ymmärrettävästi eivä huutele kiinnijäämisistään!

      • huijarit

        tuli myös intrum justitialta huomautuslasku Lappeenrannan kaupungin nimellä 90 vuotiaalle mummolle. Ei tosta ymmärrä mistä kyse. Eikä mitään laskuja pitäisi olla maksamatta. Täytyy käydä kaupungilta kysymässä tietävätkö ja sitten poliisille ja kuluuttajaneuvojalle tms.


    • Petoksen yritys

      Asia on täysin selvä. Kyseessä on petoksen yritys. Asia kannattaa viedä poliisille, ja pyytää heitä tutkimaan, onko kyseessä rikos.

    • Lämmintä syksyä!

      Itse olen ollut Saunalahden asiakas jo useamman vuoden ja maksanut aina laskuni ajallaan. En ole saanut yhtään viestiä miltään perintäyhtiöltä tai joutunut huijatuksi. Kun itse toimii rehellisesti - kohtelee ympäröivä maailma reilulla tavalla myös takaisin!

    • Nyt riittää

      Intrum Justitia on syvältä perseestä.

      Tee rikosilmoitus molemmista huijareista.

    • muaeikuseteta

      Siis Saunalahti -Säätöä joka minuutti- kusettaa liki kaikkia, kukaan ei vaan tunnu huomaavan sitä. Tässä omakohtainen esimerkki:

      -Saunalahdelta tulee lasku paskasta mokkulasta, maksan.
      -Viikon päästä tulee uusi lasku (ei siis muistutus), jossa sama summa, sekä sama päiväys, mutta eri viitenumero. Soitan Saunalle jossa selvittelen asiaa, ja he pahoittelevat tapahtunutta. Ei mitään siis.
      -Kuluu pari viikkoa, ja taas tulee lasku uudella päiväyksellä, uudella tilinumerolla, tutulla summalla, sekä samalta käyttöajalta kuin edellinen lasku. Tässä odottelen perintätoimistolta kirjettä että saan näyttöä aivan vitun suunnitellusta huijauksesta.
      Olkaa tarkkoina mitä maksatte, ja kuinka moneen kertaan.

    • ei koskaan elisaa

      SAUNALAHTI/ELISA tehtailee perintäkirjeitä, veloitus aina 5 eur.
      Vaikka lasku on jo maksettu silti huomautus kirje maksaa 5 euroa lisää.
      Jännä juttu.

    • Se mainoksen elukka

      Höpöhöpö, ei mulla ole koskaan tullut Saunalahdelta turhia laskuja.Kumma juttu miten tietyillä ihmisillä on jatkuvasti ongelmia eri instanssien kanssa..

    • Tietämättömät?!?!

      Jännä juttu "SAUNALAHTI/ELISA tehtailee perintäkirjeitä, veloitus aina 5 eur.
      Vaikka lasku on jo maksettu silti huomautus kirje maksaa 5 euroa lisää.
      Jännä juttu." ---> Miten olisi laskujen maksaminen ajallaan? Oli kyseessä, Saunis,Denari tae sitten Sonera-konserni, on maksumuistutuksen lähettäminen kirjeitse normaali käytäntö 2viikon päästä eräpäivästä, tallöin laskutuslisä on kaikilla se 5€. Tämä vaikka lasku olisi maksettu esim. pv eräpäivästä jolloin se olisi pitänyt maksaa. Tietty, voi olla tapauksiakin (1/1000) jolloin asiakas on tehnyt jonkinlaisen muutoksen omiin hallinnoimiinsa liittymiin jolloin laskutetaan ns.vanhasta palvelusta jollei laskutus ajanjaksoon ole kerennyt päivittyä uusi palvelu, tämäkin kyllä hyvitetään seuraavassa laskussa. Ikävä olla oikeassa, mutta näin se menee.

      Mitä tulee sitten tähän....

      "Intrum Justitia Oy ja Saunalahti huijaavat vanhuksia!
      Se käy näin: Saunalahti katkaisee vanhuksilla olevan puhelinliittymän ilmoittamalla kilpailevalle puhelioperaattorille liitymän vaihdosta. Vanhus ei tiedä asiasta mitään!"

      Hmm... Ilmoitus jätetty -10 ... tekstistä päätellen kyse on numeronsiirrosta toiselta toiselle,jolloin siis numero säilynee samana, ja aktiivisena:DD
      Todella harmillista että papparaisella on liittymä mennyt kiinni, mutta maalikkonakin sen tiedän et tällaisissa tapauksissa kyse ei suinkaan ole operaattorista jolle ollaan siirtymässä(tässä tapauksessa Saunalahti) vaan operaattorista jolta ollaan lähdössä... Nimittäin, on ikävä tosiasia myöntää että itselleni vastaavanlainen tilanne on vastaan tullut, tällöin tein sopimuksen toisen operaattorin kanssa jonne olin siirtymässä kunnes yhenäkin liittymä ei enää ollut aktiivinen, ja tietenkäänhän sitä samaa numeroa ei enää silloin saa... Selvitin kyseisen operaattorin myynnin puolelta (henkilö jonka kanssa sopimuksen siirrosta tein) mistä moinen, jolloin selvisi että operaattori jolta olin ottamassa hatkat, oli kieltänyt siirtopyynnön jonkin vatun määräaikaisuuden vuoksi.... jota ei edes ollut, Ko. operaattori oli Dna... olen myös kuullut että tätä suurimmalti osin juurikin Dna on tehnyt, liekkö sitten tarkoitusperäisesti vai mitenkä. tiedä häntä.

      Tietty on tosi asia, että kun ollaan tekemisissä vanhusten (iäkkäämpien ihmisten) kanssa, on harmillista että näin on päässyt käymään, mutta tämä Aiempi teksti ihan selvyydeksi oikeasta syypäästä, Se ei suinkaan ole ollut SAUNALAHTI, VAAN SE KELLE PYYNTÖ SIIRROSTA ON TEHTY.

      Puolisollani taas kävi vastaavanlainen tilanne DNAn kanssa jossa hän teki numeronsiirron Saunalahdelle (vielä siihen aikaan kun numeron alku 044 vaihtui 045 alkuiseksi) ja kas kummaa, 2vuotta numeronsiirrosta tulee Denarilta lasku 044 numerosta jossa siis loppuosa sama kuin nykyisessä 045. Perin outoa?!?! Liittymäähän ei enää siis ole olemassa Dnalla.

    • Laitonta toimintaa

      Kyllä Saunalahdessa on paljonkin mätää.

      Ystäväni unohti maksaa Saunalahden laskunsa (luuli miehensä hoitaneen laskun) ja maksoi sen sitten maksumuistutuksella, joka tuli 3 viikon päästä alkuperäisestä eräpäivästä.

      Ihmetys oli suuri, kun muutaman viikon päästä ei mitkään luottokortit kelvanneet missään kaupassa.

      Hän otti yhteyttä Suomen Asiakastietoon, josta kerrottiin, että hänelle on tehty Saunalahden maksamattomasta laskusta maksuhäiriömerkintä.

      Laskusta, joka maksettiin ensimmäisellä muistutuksella ja joka oli 21 päivää myöhässä!

      Suomen lain mukaan maksuhäiriömerkinnän voi saada, jos MAKSU ON VÄHINTÄÄN 60 PÄIVÄÄ MYÖHÄSSÄ.

      Täysin laiton maksuhäiriömerkintä siis.

      Saunalahdelta tätä päivänselvää asiaa ei kuitenkaan suostuttu korjaamaan. Puolen vuoden ajan he yrittivät asiaa Saunalahden kanssa selvittää, mutta aina vastaus oli "asiaa selvitellään", eikä mitään tapahtunut.

      Lopulta laiton merkintä saatiin pois tekemällä kirjallinen valitus Suomen Asiakastietoon.

      Jos asia olisi Saunalahdesta kiinni, niin täysin laiton maksuhäiriömerkintä olisi jäänyt rekistereihin ja tuhonnut koko elämän!

      Varokaa Saunalahden laittomuuksia!!

    • tjdtkdyk

      Olen itse kahteen otteeseen tapellut saunalahden kanssa..

      Ja laskujen kanssa tappelin useamman kuukauden. Minulla oli siis saunalahdelta otettu puhelinliittymä, jota he eivät SAANEET alunalkaenkaan auki, mutta laskut löysivät kyllä perille. Joka viikko oli eri syyt.. loppuen lopuksi mua kehotettiin hakemaan uutta liittymää netin kautta.. no, hittojakas mua enää kiinnostaa..
      Mut kauheita uhkauskirjeitä tuli maksamattomista laskuista.. joka kerta luvattiin hoitaa asia.. lopuksi huusin kun hinaaja puoli tuntia jollekkin "vuoronvastaavalle". Haukuin koko lafkan aivan pystyyn. Kyllä mä mielummin helvetti heitän rahaa oikeesti ikkunasta ulos, kun maksan penniäkään sellaselle firmalle mistä en edes saa palvelua jonka olin tilannut.

      Toinen tapaus oli tästä nettiliittymästä.. voi helevettiläinen sentään. Tilausvahvistukset tuli, ihan mustaa valkoisella. kuinkas ollakkaan.. laskun tullessa summa oli melkein puolet isompi, no, eikun selvittelemään... meille sitten joku asiakaspäällikkö osasi kertoa että sellasta sopimusta ei ole olemassakaan mitä me tehtiin firman kanssa, ja vielä firman omien nettisivujen kautta... naureskeli vaan... sillonen mies pisti postia sen firman ylemmälle taholle ja postia kuluttajaviranomasille.. parin päivän päästä tämä naureskeleva asiakaspäällikkö soitteli nolono takasin. no, loppuen lopuksi ei kyllä saatu sitä liittymäsopimuksen mukaista liittymää, jonkin helkkarin ale saatiin.. mutta kyllä se vaan on niin etten tohon firmaan kyllä mistään hinnasta enää sekoa!!! lupaa ne ihan mitä vaan! hyi olokoon! AAMEN

    • anacondafj

      Itsellä ollut samanlaisia kokemuksia DNA:sta. Vaihdoin saunalahteen yli 4 vuotta sitten ja ei ole ollut ongelmia. Tämä keskustelu on vain liikaa "minulla on ongelmia niin se tarkoittaa että koko yhtiö on perseestä"

    • laskunumero puuttuu

      Meikäläisellä känny lasku tulee puhelimeen. Tiedoista puuttuu LASKUNNUMERO Tieto näkyy kun menee laskusivuille katsomaan. Kun taas tulostaa laskun niin tietoa ei tulostu. Jää sieltä muutakin puuttumaan.
      Pankin sivuillakaan ei tietoa näy. Ainoastaan loppusummasta voi päätellä mikä lasku on kyseessä, jos on samankokoinen lasku, et voi tietää onko maksettu, kuten esim. kytkypuhelin.
      Erittäin epäselvää ja sekavaa. Paperilaskussa on kaikki tiedot, mutta siitä vaaditaan 1,90e. Laskunnumero on kaikkein tärkein tieto.
      Lisäksi maksuhuomautuksista peritään kohtuuton 5e maksu.
      Kaikesta yritystoiminnasta yrittäjän pitää antaa kuitti. Miksi ei puhelioperaattoreiden, vai onko ne jonkun lain perusteella vapautettu vastuusta.

      • Ei_tajuu

        "Lisäksi maksuhuomautuksista peritään kohtuuton 5e maksu."

        Tämä on aivan normaali maksu ja aivan kaikilla saman suuruinen.


    • Minbar

      Saunalahden tempuista
      Isäni kuoli viikko sitten. Aloin selvitää hänen laskujaan ja siellä oli 3 kännykkää ostettu Saunalahdella osamaksulla. Ilmoitin sinne että henkilö on kuollut että laittakaa laskut jäihin kunnes saadaan perunkirjoitus valmiiksi. Asiakasvirkailija sano että asia on ok.
      Meni viikko eteenpäin niin tulin töistä kotiin ja Saunalahti oli siirtänyt nämä puhelimien osamaksulaskut minun nimiin ihan ilman mitään kysymättä minulta.
      Olen nyt soittanut Saunalahden asiakaspalveluun ja pyytänyt peruttaa kyseiset laskut nimistäni koska en ole tehnyt mitään sopimusta heidän kansaan mistään. Katotaan nyt miten homma jatkuu. T: Tp

      • gher

        Miten jatkuu. Itse olen kusessa DNA:aan kanssa.


    • enmaksa

      Kyllä tämä samainen perintätoimisto yrittää huijata muiltakin.

      Minulle tuli UO:sta viimeisessä kuitissa ilmoitus: loppusuoritus.
      IJ kuitenkin krävää vielä 9 euroa.

      No, laitoin sinne sitten hyviin perintätapoihin kuuluvan paluuviestin: HAISTAKAA .ITTU .AATAN .UNKUT.

    • Intrum

      Tässä vähän tietoa tuosta yrityksestä. Aputoiminimiä on kohtuullisesti. Viime vuonna tekivät tappiota 2,4 milj€, joten pitää tehostaa. https://www.finder.fi/Perintätoimistoja/Intrum Justitia Oy/Helsinki/yhteystiedot/140439

    • Ethuijaa..kele

      Taas tuli huijauskirje mainitulta Intrum Justitia Oy:ltä. Ainanaan Elisa lähetteli mainospostia Tieteen Kuvalehden (BONNIER) näytenumerosta. Halusin tutustua siihen lähes ilmaiseksi. Totesin lehden sen laatuiseksi, ettei sitä kannata ottaa edes ilmaiseksi. BONNIER lähetteli pyytämättä lisää lehtiä, jotka palautin ja kielsin selvällä suomenkielellä lähettämästä niitä lisää, Lehtiä laskuineen tuli palautuksista ja kielloista huolimatta.
      Sitten alkoi Intrum Justitia lähetellä karhukirjeitä, Tätä on jatkunut vuosikausia. En aio maksaa.
      Onko muita uhreja? Kirjoittakaa tänne. Mennään yhdessä oikeuteen, jos tarvii.

      • kusetusfirma

        Tuttua touhua IJ:ltä.

        Minulla on kaksi ulosotossa maksettua velkaa joista tuli ulosotolta päätös: loppusuoritus.
        Sitten tilasin IJ:ltä listan heidän kirjanpidoissaan olevista veloista ja kas kummaa: siellä nämä kaksi MAKSETTUA velkaa keikkuivat. Tosessa summa 8 euroa. Toisessa 34 euroa. Sen lisäksi siellä oli velka 10 vuoden takaa josta on päätös: vanhentunut. Se oli siltä ajalta kun velat vanhenivat nopeammin.

        IJ:n mielestä olen velkaa yli 3000 euroa. UO:n mielestä alle 1400 euroa. Siis tämän hetken tilanne IJ:hen.


      • entinenPKvaaneiIJ
        kusetusfirma kirjoitti:

        Tuttua touhua IJ:ltä.

        Minulla on kaksi ulosotossa maksettua velkaa joista tuli ulosotolta päätös: loppusuoritus.
        Sitten tilasin IJ:ltä listan heidän kirjanpidoissaan olevista veloista ja kas kummaa: siellä nämä kaksi MAKSETTUA velkaa keikkuivat. Tosessa summa 8 euroa. Toisessa 34 euroa. Sen lisäksi siellä oli velka 10 vuoden takaa josta on päätös: vanhentunut. Se oli siltä ajalta kun velat vanhenivat nopeammin.

        IJ:n mielestä olen velkaa yli 3000 euroa. UO:n mielestä alle 1400 euroa. Siis tämän hetken tilanne IJ:hen.

        Nuo pienet erot voivat johtua ihan vaan järjestelmäeroista ym. mitkä taas osaltaan vaikuttavat ehkä korkoon jossain määrin. Jos ulosoton mukaan se on loppusuoritus, niin sitten se on. Perinnässä taasen eivät voi tietää sitä, sillä sitä suoritusta (loppusuoritusta) ei luultavasti ole merkitty kirkkaan neonpunaisella värillä, joten asia selvinnee vain ilmoittamalla IJ:lle ja he voivat sitten ulosotosta tarkistaa asian. Mistä ihmeestä heidän pitäisi tietää, että ulosotto on merkannut ehkä korkoja väärin tms ja että se on HEIDÄN systeemeissään loppuunmaksettu, kun ulosotto ei sitä mitenkään erikseen ilmoita?

        Helppoa ajatella aina, että kiusallaan vaan tekevät, mutta jos ottaa pään pois pyllystä, niin maailmasta paljastuu ihmeellisiä asioita. Kuten se, että kaikki ei pyöri isossakaan perintätoimistossa juuri sinun laskujesi ympärillä, eikä sinua vainota järejstelmällisesti heidän toimestaan :)


    • pohjaviety

      Vein yhden perättömän laskun oikeuteen koska silloin vielä kuvittelin että tämä maa on oikeusvaltio myös kansalaisille. Yksilö vastaan suuryritys. En uskonut vaikka minulle sanottiin että kannattaa maksaa väärä lasku. Lasku oli pieni mutta koska minulle oli opetettu että oikeus on aina oikeutta marssin asianajajalle laskuini kera. Mitä siitä seurasi minulle: maksoin asianajajan kulut, vastapuolen oikeuskulut, pienen laskuni korkoineen ja lisineen joita oli lisätty sen jälkeen kun olin asiakssuhteeni lopettanut. Vaikka maksoin siitä jutusta uskomattoman summan ja uskomattoman määrän v:tuilua, kiusantekoa ja häirintää valtion taholta, olin kuitenkin oikeassa eikä mikään koskaan ole niin paha asia kuin hijarin kynsiin alistuminen. Se lisää uusia huijareita ja yhä usemmat joutuvat suuryritysten silppuriin valtion avustamana. Meni usko valtioon ja oikeuteen. Kaunis uljas sinivalkoinen isänmaa onkin kiero liero. Elämme täydellisessä harhassa. Oikeudella ei ole mitään tekemistä silloin kun on kysymyksessä suuryrityksen voitto oli se vaikka senteistä kiinni.

      • Kiffer

        Kerro lisää,

        A) miksi suuryrityksen lasku oli mielestäsi väärä

        B) millä perusteella se määrättiin sinun maksettavaksi


      • hatutin

        Carunan lasku oli meiltä myöhässä vajaat kaksi viikkoa. Maksoin 5.11. Sain kuitenkin Intrum Justitialta perintälaskun, jossa 24e maksuhuomautuskulut. Soitin Carunalle että hoitakaa asia (eivät muka voineet), minun piti olla yhteydessä Intrumiin.

        Soitin sinne sitten ja käskin lopettaa touhun tykkänään. Sieltä näkivät, että maksu oli kirjautunut heille 7.11. Puhelimessa ihmettelin, että no minkä ihmeen takia maksuvaatimus on kirjattu sitten päivälle 8.11.2017. Vastaus oli, että no rahat eivät liiku ihan päivässä aina... AHA. Pyysi minua lähettämään sinne kuitin, jotta oon maksanu 5.11, niin sitten ei ole ongelmaa.

        Kyllä jurppii noi Intrum Justitiat yms Lindorffit, jotka kusettaa kansalaisia sen minkä kerkeää.

        Samaan avautumiseen ketuttaa toi Caruna kyllä ihan prk...eeesti, kunpa vaan sähkönsiirtonsa sais jonnekin muualle.


      • takaisinajassakiitos
        hatutin kirjoitti:

        Carunan lasku oli meiltä myöhässä vajaat kaksi viikkoa. Maksoin 5.11. Sain kuitenkin Intrum Justitialta perintälaskun, jossa 24e maksuhuomautuskulut. Soitin Carunalle että hoitakaa asia (eivät muka voineet), minun piti olla yhteydessä Intrumiin.

        Soitin sinne sitten ja käskin lopettaa touhun tykkänään. Sieltä näkivät, että maksu oli kirjautunut heille 7.11. Puhelimessa ihmettelin, että no minkä ihmeen takia maksuvaatimus on kirjattu sitten päivälle 8.11.2017. Vastaus oli, että no rahat eivät liiku ihan päivässä aina... AHA. Pyysi minua lähettämään sinne kuitin, jotta oon maksanu 5.11, niin sitten ei ole ongelmaa.

        Kyllä jurppii noi Intrum Justitiat yms Lindorffit, jotka kusettaa kansalaisia sen minkä kerkeää.

        Samaan avautumiseen ketuttaa toi Caruna kyllä ihan prk...eeesti, kunpa vaan sähkönsiirtonsa sais jonnekin muualle.

        Minä katkaisin sähkön kokonaan.
        Ostin kaasulieden. Ja käytän lamppuöljyä.
        Minulla on myös pensalla käyvä generaattori jolla saan sähkö joissakin tilanteissa.
        En siis maksa mitään sähkölaitoksille.
        Netissäkin käyn vain kirjastossa, niin kuin nytkin.
        Vanhassa kännykässäni on vain numero 112.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      254
      2423
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1824
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      333
      1555
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      175
      1539
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1075
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      85
      968
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      805
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      177
      800
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      215
      766
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe