Mikä mättää kun Vistalla ACDSee 10 ei toimi

Minulla on kuvankäsittely ohjelmana ACDSee 10. Entisessä läppärissä oli XP, sillä kuvan käsittely toimi kuin ajatus. Nykyisessä on Vista. Kun laitan kuvia kamerasta, kuin ohjelma lähtis välillä ruokatunnille. Sitten hän taas toimii sen jälkeen. Nyt teenkin kysymyksen? Onks tietoa paremmasta kuvankäsittely ohjelmasta joka toimii Vistalla. Meikä on sen verran junttilasta, ettei ole ittellä tietoo

3

256

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vistassa Picasa 3 ja FastStone ilmaisista ohjelmista ja PhotoShop Elements 5 maksullisista.

Sekä Picasa että FastStone ovat varsin päteviä kuvien käsittelyyn ja harvoin tarvitsen Elementsiä. Olen kuitenkin suunnitellut tuon Elemenstsin 5 version päivittämistä sopivan tilaisuuden tullen uuteen kasiin.

En ole enää vuosiin edes kokeillut tuota tuontis suoraan kameralta vaan otan kortin ulos ja lykkään kortinlukijaan, en myöskään käytä niitä esille tunkevia kuvan siirtäjiä vaan haluan itse pitää huolta järjestyksestä ja teen aina sopivat hakemistot ja siirrän kuvat resurssinhallinnalla omaan lokeroonsa koneen kovalevyllä mistä ne heti alkavat virrata verkkovarmistukseen.

Picasa on myös varsin mukava ohjelma kuvien lähettämisessä koska sen saa siinä samalla itse automaattisesti pienentämään kuvatiedostot paremmin emailiin sopivaksi näin se säästää monitorilla näkyvää kuvan laatua huomattavasti huonontamatta noin 90% siirrettävästä tiedostosta eli noin 5M kuva siirtyy noin 0,5M kuvana, voit myös itse määrätä millaisena haluat kuvan lähtevän. Llisäksi sillä voi pitää ilmaista 1G kokoista varmistusta picasawebissä josta tutut ja tuntemattomatkin saavat katsella jos teet kansioistasi yleisiä. Voit myös tehdä ne siten, että vain sinä ja valtuuttamasi voitte niitä katsella.

FastStonessa on myös käteviä apuohjelmia kuten uudelleen nimeäminen ja kuvan koon ja erottelun muuttaminen ryhmäajona.

Onnea kokeiluillesi!

• vaatinee

päivityksen ja tuo Vista samoin /:ksi

• Canonisti minäkin

Itse ratkaisin tuon ongelman aikoinaan vaihtamalla koneet Mac'si. Eivät nekään murheettomia ole, mutta kyllä OSX on huomattavasti stabiilimpi alusta kuin MS:n Win.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on suurin syy

Ettet halunnut minua?
      Ikävä
      112
      749
    2. Mikä on ollut

Ihanin kohtaamisemme?
      Ikävä
      39
      685
    3. Poliisin potkija

Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.
      Haapavesi
      19
      670
    4. Sinä mies olisit

ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s
      Ikävä
      32
      629
    5. Miksi jätit minut

Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?
      Ikävä
      38
      557
    6. Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se

Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?
      Ikävä
      63
      526
    7. kehtaisitko esitellä kaivattusi

läheisillesi? 🤔
      Ikävä
      34
      525
    8. Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella

Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?
      Ikävä
      50
      519
    9. Kaipaatko vielä exää?

Jos olet ihan rehellinen
      Ikävä
      70
      504
    10. Mitä haluaisit

Sanoa itsellesi juuri nyt?
      Ikävä
      63