Kuusi pihalle

Nittaminax

Mikäpäs siinä, mutta miten sen teet kerrostalossa ettei siivooja saa hepulia?
Tietenkin useat pilkkovat sen kotonaan ja pistävät pussiin tai sit ei.
Kumpaan ryhmään kuulut.
Omakotitalossa asujat tietenkin polttavat sen takassaan,jos on. :))

Niin ja pitääkö pakanoittenkin se joulukuusi riisua tänään vai vasta Nuutinpäivänä?

45

860

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kontitmonet

parvekkeelta.

• impi-lempi

meillä heitettiin kuusi parvekkeelta alas ja sieltä raahattiin roskiksen viereen ...Ei tuu neulasii rappukäytävään ...

• ??!!

Miten niin siivooja saisi hepulin? Sinähän luonnollisesti siivoaisit sotkusi.

• minä? Enhän minä ole aloituksessani puhunut omasta kuusestani mitään.

• 11??
        Nittaminax kirjoitti:

minä? Enhän minä ole aloituksessani puhunut omasta kuusestani mitään.

mutta siivoamisesta puhuit.

• 11?? kirjoitti:

mutta siivoamisesta puhuit.

onhan niitä jotka eivät välitä siivoojasta mitään ja ajattelevat että se siivoo.

• asujat

eivät polta joulukuustaan takassa, oletpa sinä hassu ;(

• ne sille sit tekee. Pistää sekajätteen mukana kaatikselle. Eikö se olis hyvä takassaan polttaa, tai enhän minä tiedä.

• 1+15
        Nittaminax kirjoitti:

ne sille sit tekee. Pistää sekajätteen mukana kaatikselle. Eikö se olis hyvä takassaan polttaa, tai enhän minä tiedä.

uskomattoman tyhmä ihminen.

• 1+15 kirjoitti:

uskomattoman tyhmä ihminen.

ihmistä tyhmäksi jos kyselee asioita, ihmettelen että miksi?

• Nittaminax kirjoitti:

ne sille sit tekee. Pistää sekajätteen mukana kaatikselle. Eikö se olis hyvä takassaan polttaa, tai enhän minä tiedä.

Meillä kyllä kuusi poltetaan takassa, tässä just tänä aamuna riisuttiin kuusi ja mies oksasaksilla katkoi oksat, jotka laitettiin takkaan, sitten hän pilkkoi rungon, josta osa myös takkaan, osa vietiin ulos ja puukuuriin. Nyt olen sit imuroinu jälkiä:)

Silloin kun me asuttiin kerrostalossa, pilkottiin samalla tavoin kuusi sisällä paikoillaan, sit pussiin ja ulos:)))

Jokainen saa pitää kuustaan, niin kauan kun haluaa. Tiedän muutaman perheen joka on pitänyt kuustaan tosi pitkään joulun jälkeen.:))))

• sasus kirjoitti:

Meillä kyllä kuusi poltetaan takassa, tässä just tänä aamuna riisuttiin kuusi ja mies oksasaksilla katkoi oksat, jotka laitettiin takkaan, sitten hän pilkkoi rungon, josta osa myös takkaan, osa vietiin ulos ja puukuuriin. Nyt olen sit imuroinu jälkiä:)

Silloin kun me asuttiin kerrostalossa, pilkottiin samalla tavoin kuusi sisällä paikoillaan, sit pussiin ja ulos:)))

Jokainen saa pitää kuustaan, niin kauan kun haluaa. Tiedän muutaman perheen joka on pitänyt kuustaan tosi pitkään joulun jälkeen.:))))

näinkin voi kuuselle tehdä vaikka on tuore :)) Iloisesti ne havut varmaan siellä räiskyvät ja poksahtelevat. :)

Silloin kun me ostettiin aito kuusi niin alussa pähkäiltiin miten se saataisiin ulos kunnialla, niin otin vanhan pussilakanan ja siihen kiedottiiin se ja ulos.

• Nittaminax kirjoitti:

näinkin voi kuuselle tehdä vaikka on tuore :)) Iloisesti ne havut varmaan siellä räiskyvät ja poksahtelevat. :)

Silloin kun me ostettiin aito kuusi niin alussa pähkäiltiin miten se saataisiin ulos kunnialla, niin otin vanhan pussilakanan ja siihen kiedottiiin se ja ulos.

äkästä tavaraa takassa, tuli tosi ihana kuusen tuoksu samalla:)))

Hyvä systeemihän teillä oli, ei tullu neulasia rappukäytävään, hyvä idea!:)))

• viivi-amaldiina

jos varistelet neulasia rappukäytävään kuusestasi olet velvollinen siivoamaan jälkesi.
      Helppo tapa sujauttaa sisällä kuusi jätesäkkiin ja kantaa pystysuorassa ulos, ei tule paljoa siivottavaa rappuun, näin toimii hyvin jos ei parveketta mistä heittää.
      Ei sitä kukaan polta takassaan kuusi on räiskeellä palavaa, lentää kipunoita.

• siis räiskyy..eiks takoissa ole suojalaseja tai sellasia peltejä suojana. Kyl meillä aikoinaan poltettiin kaikki palava takassa vai oliko se kakluuni.

• joulukuusen heitto

Parvekkeelta heitto? Joo, yläkerrasta heitettiin ja mulla oli par.lasi auki. Neulasia lenteli parvekkeelleni :-).

• viivi-amaldiina
        Nittaminax kirjoitti:

siis räiskyy..eiks takoissa ole suojalaseja tai sellasia peltejä suojana. Kyl meillä aikoinaan poltettiin kaikki palava takassa vai oliko se kakluuni.

mut ei sitä kuusta monikaan polta siellä suoraan joululta riisuttuna, sit myöhemmin pikku kalikoina.
        Annetaan kuivahtaa puuvajassa ja sen jälkeen.........

• viivi-amaldiina kirjoitti:

mut ei sitä kuusta monikaan polta siellä suoraan joululta riisuttuna, sit myöhemmin pikku kalikoina.
        Annetaan kuivahtaa puuvajassa ja sen jälkeen.........

no tietenkin niin, heh. Minun olisi pitänyt tarkentaa kirjoitustani tältä osin. Luulin että kaikki tajuaisivat minun tarkoittavani polttamisella tuota asiaa. Voi minnuu kuinka höperösti kirjotin. :)))

• tuli että sen vois nakata pihalle partsilta, mutta ei se aina käy niinkään. Alapuolella voi olla jalkakäytävä tai alakerran piha.

• ne neulaset

ole silloin rappukäytävässä :)

• jassumarketta
        ne neulaset kirjoitti:

Mulla on jatkuvasti neulasia parvekkeella kun vieressä on isoja mäntyjä ja asun ylhäällä. Pitäisköhän niitä kieltää heittelemästä niitä mun parvekkeelle:)))

Meillä tehtiin toissajouluna niin, että otettiin parvekkeella kaikki oksat pussiin ja vietiin runko hissillä. Konstit on monet.

Nyt ei kuusta ollutkaan joten ongelma poistui.

• Nittaminax
        ne neulaset kirjoitti:

ole, mutta voivat olla jonkun niskassa tai parvekkeella. Tuulikin voi muuten riepotella sen kuusen pois suunnitellulta alustaltaan, on meinaan kokemusta. :))

• t.l.

..olen kuusen pätkinyt jätesäkkiin. Oikeastaan se olisi sopinut tavalliseen muovipussiinkin. Sivuleikureilla oksat poikki ja jos ei ihan heti onnistunut niin aloitin ohuemmista oksista. Sitten vaan alaston runko ja pussi roskikelle. Eikä ole sottaantunut rappukäytävä.

• aikasemmin ratkaisit ongelman, kun nyt puhut että kolmas joulu?

• t.l.
        Nittaminax kirjoitti:

aikasemmin ratkaisit ongelman, kun nyt puhut että kolmas joulu?

Asuin omakotitalossa ja kuusen vienti ulos oli nopea. Pariin ensimmäiseen jouluun kerrostalossa ei ollut kuusta eikä taida tämän joulun jälkeen enää tulla.

• Ei pihalle vaan pakettiin ja takaisin kellariin odottamaan ensi joulua.

• sama täällä, paitsi se menee sängyn alle odottamaan ens joulua :))

• vie kaappiin
        Nittaminax kirjoitti:

sama täällä, paitsi se menee sängyn alle odottamaan ens joulua :))

säilytyspaikka, erikoinen.
        Montako kertaa vuodessa siivoat sänkysialustan, sehän on tunnetusti pölypesä, viikottain.

• Nittaminax kirjoitti:

sama täällä, paitsi se menee sängyn alle odottamaan ens joulua :))

No niin, täällä on jo hoidettu pois. Samoin muut koristeet, vain olkipukin jätin tuohon olkkariin pönöttämään talven kunniaksi.

• vie kaappiin kirjoitti:

säilytyspaikka, erikoinen.
        Montako kertaa vuodessa siivoat sänkysialustan, sehän on tunnetusti pölypesä, viikottain.

oli vastauksesikin. Jos se omassa laatikossaan on, niin mitä sitten missä sitä säilyttää. Omapahan on asiani. Siivoan niin monta kertaa kuin haluan, vaikka päivittäin.

• yohuuhkaja kirjoitti:

No niin, täällä on jo hoidettu pois. Samoin muut koristeet, vain olkipukin jätin tuohon olkkariin pönöttämään talven kunniaksi.

omani korjata vasta nuuttina, kun on niin kauniisti koristeltu. En minä sitä tehnyt vaan vävykokelas. :))

• Ei ole ollut kuusta ja siivosinkin viime lauantaina joten joulu on jo takana meitin huushollista.

Paikallislehdessä oli kiva pilakuva, jossa kaksi naista juoksi lenkillä. Toinen sanoi "Sain piikkimaton joululahjaksi". "Niin minäkin", vastasi toinen. Kolmas nainen oli raahaamassa kuusta ulos ja hyppi kuusen neulasilla. "Minä sain loppiaiseksi".

• Tämä oli hauska juttu. :)

• 1567

kun meillä oli aitokuusi jouluisin, niin mieheni leikkasi sen ihan pieniin osiin sisällä jätesäkkiin ja vei siinä sen roskikseen. Nykyään on muovikuusi, ollut jo 17 vuotta, ei sitäkään ongelmaa ole.

• en muista montako vuotta meillä on ollut toi muovikuusi. Kätevähän se on, mutta aina pelkään että milloin joku oksa katkeaa. No ei kait ne niin herkästi niin tee.

• kuusitoista

Silloin joskus, kun asuin kerrostalossa, kuusi kiedottiin käytön jälkeen auton pressuun. Eipä jäänyt rappuun neulasia.

• Enkeli-trio

Kuusi roikotettaa 13.1 mennes roskiksen viäree ja siält sit roskakuski
      kuskaa sen jätelaitoksel, polttolaitoksel, tarkemmi sanottuna.
      Helppoo, vai mitä : )
      Osa kyl pilkotaan joskus ja viedään hautausmaal.
      pst."kyläs" käyn kerrostalos,enkä ol ikinä "törmänny "
      rappukäytäväs kuusenpiikkeihi.Ihmiset välittävät...
      Siivoovat jälkens.Ei korkiast talost voi parveekkeelt kuusta
      pihal heittääkkä :) Tytäs asuu 8. kerrokses.

• kun hesassa siivosin portaita niin siellä kyllä ei ihmiset paljoa välittänyt. Neulasia sai mopata yätasanteelta lähtien alas.

• uteliaisun
        Nittaminax kirjoitti:

kun hesassa siivosin portaita niin siellä kyllä ei ihmiset paljoa välittänyt. Neulasia sai mopata yätasanteelta lähtien alas.

siivooja ammatiltas?

• palasiksi minä olen laittanut. Tosin kerrostalossa asujilla ei välttämättä niitä oksasaksia ole eikä ollut minullakaan silloin kun vielä kerrostalossa asuin. Sen verran sopivaa teräasetta kuitenkin löytyi, että kokonaisena en kuusta lähtenyt alas raijaamaan. Ja sitten menikin monia vuosia kun kuusen sai vain irrottaa liitoksistaan ja panna jätesäkkiin varastoon odottamaan seuraavaa joulua.

Muovikuusen aika on taas ohi mutta tällä kertaa selvisin ilman tuota pilkkomisurakkaa kun ei kuusta ollut lainkaan.

Pakana tai ei, eiköhän sitä loppiaiseen ole riittävästi katseltu.

• Otto-Vaan

Kuustani pihalle viedä, joku voi vielä lainata sitä.

Pitänee pistää somasti pakettiin ja odottamaan seuraavaa käyttöä. Vaikka kyllähän tuo sopisi tuossa olemaan, kynttilöitten valo on niin sopiva telkkaria katsellessa. Varsinkaan kun ei muita valoja käytä.

Olen minä kerran pitänyt oikeaa kuusta Tammikuun lopulle saakka. Harmitti viedä pois silloinkin.
        Oli niin kauniit vaalean vihreät ja viisitoista senttiä pitkät kasvannaiset oksissa. Aika harvoin alkaa niin komiasti kuusi kasvamaan sisätiloissa.

• Enkeli-trio
        Otto-Vaan kirjoitti:

Kuustani pihalle viedä, joku voi vielä lainata sitä.

Pitänee pistää somasti pakettiin ja odottamaan seuraavaa käyttöä. Vaikka kyllähän tuo sopisi tuossa olemaan, kynttilöitten valo on niin sopiva telkkaria katsellessa. Varsinkaan kun ei muita valoja käytä.

Olen minä kerran pitänyt oikeaa kuusta Tammikuun lopulle saakka. Harmitti viedä pois silloinkin.
        Oli niin kauniit vaalean vihreät ja viisitoista senttiä pitkät kasvannaiset oksissa. Aika harvoin alkaa niin komiasti kuusi kasvamaan sisätiloissa.

paikallisradio kilpailun : Kene huussollis ov viäl kuusi ?
        Kalenteris oltii jo sivui käännelty tammikuun vimpal viikol.
        Kyl ain voittajaki löytys,kehuskeli vaa,kui oli kuusi alkanu tekemää
        silmujaki,ettei ollu raskinnu heittää pois etc.

• MeSelf

annoin kyytiä sille: Oksat nitkautan poikki, tyvelle kirvestä ja jalka talteen.
      Mut oli kuulemma ongelma jätettä, ni se piti viedä sit kaatopaikan portille, ku ehänse iltasella auki ollut.. oli siellä muitakin roskan viejiä ja juttua sitten keskänään syntyi sen verran ongelma kuusestani kummiskin huomautti, et muovi kuusta voi käyttää...juuh..

• kylse näi on

Kun sen kerta olen talooni sisälle tuonut ja koristellut Joulun kunniaksi, niin en siitä ennen nuutinpäivää luovu. Ei se kylläkään enää näinä vuosina ole mitenkään paljon neulasiaan tiputellut, kun laitoin veden sekaan sokeria ja lisään päivittäin vettä. Pois viemisessä ei ole, eikä tule ongelmaa. Muovikuusta en näiltä näkymin aijo hankkia, olen sitten vaikka ilman koko kuusta ennemmin..

• kylse näi on kirjoitti:

Kun sen kerta olen talooni sisälle tuonut ja koristellut Joulun kunniaksi, niin en siitä ennen nuutinpäivää luovu. Ei se kylläkään enää näinä vuosina ole mitenkään paljon neulasiaan tiputellut, kun laitoin veden sekaan sokeria ja lisään päivittäin vettä. Pois viemisessä ei ole, eikä tule ongelmaa. Muovikuusta en näiltä näkymin aijo hankkia, olen sitten vaikka ilman koko kuusta ennemmin..

aion vasta nuutinpäivänä kuusen riisua. Kerroin sen tuolla jossain ylempänä, mutta kerrottakoon toistamiseen. :))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4631
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      498
      2437
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      2001
    4. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      18
      1909
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      81
      1586
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1505
    7. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      12
      1186
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      102
      984
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      124
      842
    10. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      40
      839
    Aihe