TALVIKKONI EI SYÖ!!

Aliisa h

TALVIKKONI EI SYÖ KUIVAMUONAA!! Viiru on noin puolivuotias. Se on lopettanut kuivamuonan syömisen!! Kertokaa, mitä mun pitäis tehdä!?!

38

3254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuti

      Syökö se silti kasviksia?

      • Aliisa h

        Vähän.


    • ehkä.ehkä ei

      Syökö se mitään muuta kovaa?
      Näyttävätkö sen poskipussiit normaaleilta?
      Sillä saattaa olla jäänyt joku "terävä" siemen poskipussiin kiinni ja kuivamuonan syöminen sattuu.
      Kannattaa tarkistaa onko poskipussit OK

      • aliisa h

        en oikein nähnyt, mut kyll ne on varmaan kunnos ku se syö muuta kovaa.


    • Yollie

      Mä kans säikähin et mun talvikko ei syö.

      Mutta:
      Mun talvikko syö yöllä, ei päivällä. Se siis ei syö MITÄÄN päivällä, mut yönaikana kyllä. Tiiätkö syökö se öisin?

      • aliisa h

        Ei syö. olen aivan varma. Haittaako se??


      • Hamsu_Love
        aliisa h kirjoitti:

        Ei syö. olen aivan varma. Haittaako se??

        Käytä sitä eläinlääkärillä.


      • ytyttytyty
        Hamsu_Love kirjoitti:

        Käytä sitä eläinlääkärillä.

        No harvemmin talvikko päivällä mitään syökään, kun ovat yöaktiivisia ja nukkuvat suurimmaksi osaksi päivät.

        Itse soittaisin eläinlääkäriin...


      • aliisa h
        ytyttytyty kirjoitti:

        No harvemmin talvikko päivällä mitään syökään, kun ovat yöaktiivisia ja nukkuvat suurimmaksi osaksi päivät.

        Itse soittaisin eläinlääkäriin...

        Hamsterini syö kyllä kasviksia, pilttiä ja puuroa ja tolleen. Kysymys on kuivamuonasta. Onko se niin vaarallista, et siitä pitää mennä eläinlääkärille?!?

        VASTAUKSIA!!!!!!!


      • aliisa h
        aliisa h kirjoitti:

        Ei syö. olen aivan varma. Haittaako se??

        Se ei syö KUIVAMUONAAA!!!!


      • yttytty
        aliisa h kirjoitti:

        Se ei syö KUIVAMUONAAA!!!!

        No jos tarkoitat kuovamuonalla siemenseoksia, on se aika vakavaa. Siemenet kun ovat ihan hamsterin perusravintoa josta suuri osa ruokavaliosta koostuu.


      • aliisa h
        yttytty kirjoitti:

        No jos tarkoitat kuovamuonalla siemenseoksia, on se aika vakavaa. Siemenet kun ovat ihan hamsterin perusravintoa josta suuri osa ruokavaliosta koostuu.

        selviääkö se jos se saa paljon, paljon pilttiä, puuroa , kasviksia ja tolleen.


      • aliisa h
        yttytty kirjoitti:

        No jos tarkoitat kuovamuonalla siemenseoksia, on se aika vakavaa. Siemenet kun ovat ihan hamsterin perusravintoa josta suuri osa ruokavaliosta koostuu.

        Vanhempani eivät suostu viemään hamsuani eläinlääkärille!! Onkai maksusta kiinni. Mitä teen??


      • rrerre
        aliisa h kirjoitti:

        Vanhempani eivät suostu viemään hamsuani eläinlääkärille!! Onkai maksusta kiinni. Mitä teen??

        "Vanhempani eivät suostu viemään hamsuani eläinlääkärille!! Onkai maksusta kiinni. Mitä teen?? " Suostuttele heidät. Ei se nyt paljoa maksa, oma hamsuni kun jouduttiin lopettamaan maksoi jtn 30e.


      • aliisa h
        rrerre kirjoitti:

        "Vanhempani eivät suostu viemään hamsuani eläinlääkärille!! Onkai maksusta kiinni. Mitä teen?? " Suostuttele heidät. Ei se nyt paljoa maksa, oma hamsuni kun jouduttiin lopettamaan maksoi jtn 30e.

        Enkai mä sitä lopetta aijo?!?


      • rrerre
        aliisa h kirjoitti:

        Enkai mä sitä lopetta aijo?!?

        No ei, tarkoitin vain että ei ne eläinlääkärin hinnat muutenkaan kovia ole.


      • aliisa h
        rrerre kirjoitti:

        No ei, tarkoitin vain että ei ne eläinlääkärin hinnat muutenkaan kovia ole.

        Kiitos neuvoista. Yritän täässä parantaa tilannetta!


      • expensive
        rrerre kirjoitti:

        No ei, tarkoitin vain että ei ne eläinlääkärin hinnat muutenkaan kovia ole.

        poliklinikkamaksu on 60e! päälle vielä tutkimukset, kallista se on


      • expensive
        rrerre kirjoitti:

        "Vanhempani eivät suostu viemään hamsuani eläinlääkärille!! Onkai maksusta kiinni. Mitä teen?? " Suostuttele heidät. Ei se nyt paljoa maksa, oma hamsuni kun jouduttiin lopettamaan maksoi jtn 30e.

        no ihmeen halpa oli


      • Kadew
        aliisa h kirjoitti:

        Vanhempani eivät suostu viemään hamsuani eläinlääkärille!! Onkai maksusta kiinni. Mitä teen??

        Miksi olette ottaneet elävän olennon, jos vanhempasi eivät ole valmiita viemään sitä eläinlääkärille? Ensisijainen vastuu eläimestä on aina VANHEMMILLA, joten myös eläinlääkäriin vienti kuuluu heidän velvollisuuksiin. Kerroppas tuo vanhemmillesi.
        Sitten, oletko katsonut hamsterisi hampaat? Jos ne ovat liian pitkät, hamsteri ei pysty välttämättä syömään, eli siis tarkista hampaat ja vie se eläinlääkäriin.


      • ooioio
        Kadew kirjoitti:

        Miksi olette ottaneet elävän olennon, jos vanhempasi eivät ole valmiita viemään sitä eläinlääkärille? Ensisijainen vastuu eläimestä on aina VANHEMMILLA, joten myös eläinlääkäriin vienti kuuluu heidän velvollisuuksiin. Kerroppas tuo vanhemmillesi.
        Sitten, oletko katsonut hamsterisi hampaat? Jos ne ovat liian pitkät, hamsteri ei pysty välttämättä syömään, eli siis tarkista hampaat ja vie se eläinlääkäriin.

        "Miksi olette ottaneet elävän olennon, jos vanhempasi eivät ole valmiita viemään sitä eläinlääkärille? Ensisijainen vastuu eläimestä on aina VANHEMMILLA, joten myös eläinlääkäriin vienti kuuluu heidän velvollisuuksiin. Kerroppas tuo vanhemmillesi.
        Sitten, oletko katsonut hamsterisi hampaat? Jos ne ovat liian pitkät, hamsteri ei pysty välttämättä syömään, eli siis tarkista hampaat ja vie se eläinlääkäriin."

        Tää on tätä että otetaan lapselle lemmikki, sitten ei muka olekaan rahaa viedä eläinlääkäriin ennen kuin on liian myöhäistä.


      • mummeli XD
        ooioio kirjoitti:

        "Miksi olette ottaneet elävän olennon, jos vanhempasi eivät ole valmiita viemään sitä eläinlääkärille? Ensisijainen vastuu eläimestä on aina VANHEMMILLA, joten myös eläinlääkäriin vienti kuuluu heidän velvollisuuksiin. Kerroppas tuo vanhemmillesi.
        Sitten, oletko katsonut hamsterisi hampaat? Jos ne ovat liian pitkät, hamsteri ei pysty välttämättä syömään, eli siis tarkista hampaat ja vie se eläinlääkäriin."

        Tää on tätä että otetaan lapselle lemmikki, sitten ei muka olekaan rahaa viedä eläinlääkäriin ennen kuin on liian myöhäistä.

        Jos vanhempasi eivät suostu viemään hamsteria eläinlääkäriin voit soittaa sinne ja kertoa tilanteen, ja kysyä mitä mieltä he ovat. Jos heidän mielestä sinun kannataisi käyttää sitä elänlääkärissä, niin sitten suostuttelet vanhempasi siihen. Muista; että teillä on vastuu lemmikistä.


      • aliisa h
        mummeli XD kirjoitti:

        Jos vanhempasi eivät suostu viemään hamsteria eläinlääkäriin voit soittaa sinne ja kertoa tilanteen, ja kysyä mitä mieltä he ovat. Jos heidän mielestä sinun kannataisi käyttää sitä elänlääkärissä, niin sitten suostuttelet vanhempasi siihen. Muista; että teillä on vastuu lemmikistä.

        vihdoinkin joku järkevä, joka pyytä soittamista eläinlääkäriin.


      • et mistä on kyse :o
        ooioio kirjoitti:

        "Miksi olette ottaneet elävän olennon, jos vanhempasi eivät ole valmiita viemään sitä eläinlääkärille? Ensisijainen vastuu eläimestä on aina VANHEMMILLA, joten myös eläinlääkäriin vienti kuuluu heidän velvollisuuksiin. Kerroppas tuo vanhemmillesi.
        Sitten, oletko katsonut hamsterisi hampaat? Jos ne ovat liian pitkät, hamsteri ei pysty välttämättä syömään, eli siis tarkista hampaat ja vie se eläinlääkäriin."

        Tää on tätä että otetaan lapselle lemmikki, sitten ei muka olekaan rahaa viedä eläinlääkäriin ennen kuin on liian myöhäistä.

        Se saattaa syödä piilossa kolossaan ja kuljettaa ruokaa sinne. Minusta ei ole hätpäivää ainakaan vielä sillä olen aikavarma että se syö, en sitten tiedä missä ja milloin :DD


      • Anonyymi

        Kiitos kun kerroit.. helpotti heti, koska munkaan talvikko ei syö kunnolla siemensekotusta, se syö vaan auringonkukansiemeniä ja tuoreruokaa.. Se on noin 2kk.. kiitos kun kerroit koska sain sen vasta 3d sitten 😅🤷🏼‍♀️👌🏻🥺💗


      • Anonyymi
        aliisa h kirjoitti:

        Hamsterini syö kyllä kasviksia, pilttiä ja puuroa ja tolleen. Kysymys on kuivamuonasta. Onko se niin vaarallista, et siitä pitää mennä eläinlääkärille?!?

        VASTAUKSIA!!!!!!!

        Jotain kovaa pitää jyrsiä ettei hampaat kasva liikaa. (Tiedän ettei enää ajankohtainen vastaus kirjoittajan hätään, ehkä jonkun toisen?)


      • Anonyymi
        Hamsu_Love kirjoitti:

        Käytä sitä eläinlääkärillä.

        Ei Suomessa ole Pien eläin klinikka oma Talvikki niin kysyttiin miljoonalta eläin lääkäriltä ja kaikki EI tiennyt mitä tehä mutta sitten löydettiin Pekka pellosta ja nyt mun Talvikki syö😁


      • Anonyymi
        aliisa h kirjoitti:

        Hamsterini syö kyllä kasviksia, pilttiä ja puuroa ja tolleen. Kysymys on kuivamuonasta. Onko se niin vaarallista, et siitä pitää mennä eläinlääkärille?!?

        VASTAUKSIA!!!!!!!

        On ehkä vähän koska sen hampaat voikasvaa niin isoiksi muuten että ei saa suuta auki ja sen jälkeen pitää käydä eläin lääkäris lyhentämään


      • Anonyymi
        yttytty kirjoitti:

        No jos tarkoitat kuovamuonalla siemenseoksia, on se aika vakavaa. Siemenet kun ovat ihan hamsterin perusravintoa josta suuri osa ruokavaliosta koostuu.

        No ei oikeestään koostu vaan ihan muusta siemenet on hamsterille semmosia herkkuja vaan🙄


      • Anonyymi
        aliisa h kirjoitti:

        selviääkö se jos se saa paljon, paljon pilttiä, puuroa , kasviksia ja tolleen.

        Se tarvii kovaa syötävää muutensen pitää mennä eläinlääkäriin


      • Anonyymi
        aliisa h kirjoitti:

        Vanhempani eivät suostu viemään hamsuani eläinlääkärille!! Onkai maksusta kiinni. Mitä teen??

        Sano sun vanhemmille pitkät paskat sen pitää syödä kovaa hanpaitensa takia jos ois hampaaton niinsit pehmeä ruoka


    • hams.

      h

      • nappuu

        Tosiaan, hamsterilla saattaa olla purujen seassa ruokapiilo, josta se syö mielummin kuin kupista.


      • Aliisa h
        nappuu kirjoitti:

        Tosiaan, hamsterilla saattaa olla purujen seassa ruokapiilo, josta se syö mielummin kuin kupista.

        Nyt Viiru on vuoden ja noin 4 kk, ja on selvinnyt pilteillä, kasviksilla, kuivatulla leivällä, kaurapuurolla ja kaurahiutaleilla :). Viiru on hyvissä voimin. Nyt omistamme myös kaksi gerbiiliä. Viirulla on hyvät oltavat, ja joskus se syö muutaman palan gerbiileille ostetusta Festifal-kuivamuonasta, joten hyvin menee :) Olenpahan myös minä oppinut lukemattomasti enemmän kaikkea hamstereista, sekä gerbsuista ;)


    • Anonyymi

      MUN TALVIKKO HAMSTRAA VAAN SEN RUUAT MITÄ MULLA PITÄIS TEHÄ AUTTAKAA!

      • Anonyymi

        Anna hamstrata, sellaisia ne ovat. Jemmaavat ruokaa piiloon.


    • Anonyymi

      Muista ekseni se syö jos sillä on nälkä ja se saattaa olla tressaatunut mutta kuinka kauan se on ollut syömättä
      🤔

    • Anonyymi

      Sillä voi olla liian pitkät hampaat.minunkin hamsterilla on ollut sama ja ne mentiin leikaamaan eläin lääkäriin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9059
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      385
      3750
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2785
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2635
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2485
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2484
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      151
      1767
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1592
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1550
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe