KONEEN SAMMUMISESTA ILMOITUS?

kari_krandi

Hei,
Onko kenelläkään mitään ratkaisua miten saisin ilmoituksen koneesta joka on sammunut esim. tekstiviestinä tai sähköpostina?
Tuli tarve seurata laitetta, sammuilee itsekseen syystä tuntemattomasta.

7

468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juhakorkeapudas

      Mikä käyttöjärjestelmä? Miksei ongelmaa voi ratkaista paikanpäällä, pyöriihän koneet vaikka vuodesta toiseen ellei niissä ole vikaa. Pelkkä ilmoitus koneen sammumisesta ei vielä ratkaise alkuperäistä ongelmaa.

      • krandi

        kone käy yksinään ja on alkanut sammuttamaan itseään säännölisen epäsäännöllisesti -:)
        Haen ratkaisua jossa koneen sammumisesta tuli ilmoitus txt tai mailina.


      • assss
        krandi kirjoitti:

        kone käy yksinään ja on alkanut sammuttamaan itseään säännölisen epäsäännöllisesti -:)
        Haen ratkaisua jossa koneen sammumisesta tuli ilmoitus txt tai mailina.

        tuon sammuilevan kanssa.
        Sitten joku ohjelma, joka lyhyin väliajoin testaa yhteyttä tuohon sammuilevaan.
        Jos ei onnistu, niin lähettää tekstiviestin tai sähköpostin.
        Jotain tällaista valvontaa on yritysten koneissa.
        Itse en tiedä mitään ohjelmaa suoraan, mutta luulisi että sen pystyy tekemään joku
        nykyaikaista pc:tä ymmärtävä ohjelmoija melko helposti.


      • krandi
        assss kirjoitti:

        tuon sammuilevan kanssa.
        Sitten joku ohjelma, joka lyhyin väliajoin testaa yhteyttä tuohon sammuilevaan.
        Jos ei onnistu, niin lähettää tekstiviestin tai sähköpostin.
        Jotain tällaista valvontaa on yritysten koneissa.
        Itse en tiedä mitään ohjelmaa suoraan, mutta luulisi että sen pystyy tekemään joku
        nykyaikaista pc:tä ymmärtävä ohjelmoija melko helposti.

        siis mikä sinut laittoi kirjoittamaan nuo kommenttisi?
        joku ohjelma, jos ei onnistu, jostain, itse en tiedä, pc:tä ymmärtävä....

        6 riviä tekstisä etkä sano mitään! se on hieno saavutus mutta ei täällä missä kaipaisi oikeita vastauksia.

        Terveisin Krandi


      • assss
        krandi kirjoitti:

        siis mikä sinut laittoi kirjoittamaan nuo kommenttisi?
        joku ohjelma, jos ei onnistu, jostain, itse en tiedä, pc:tä ymmärtävä....

        6 riviä tekstisä etkä sano mitään! se on hieno saavutus mutta ei täällä missä kaipaisi oikeita vastauksia.

        Terveisin Krandi

        mutta olen isossa konsernissa keskuskoneen atk-suunnittelija.
        Meillä on käytössä jokin tuollainen ohjelmisto nettikaupan serverin valvonnassa.
        Hälytys menee palveluntarjoajan päivystäjälle.
        Pitäisikö onkia nyt valvontaohjelmiston nimi sinulle tiedoksi?
        Luuletko että pystyyisit ostamaan sellaisen? Voin ehkä yrittää osaston johdolta kysellä onko tämä palvelu hinnoiteltu erikseen ja mitä se maksaa.


      • assss
        krandi kirjoitti:

        siis mikä sinut laittoi kirjoittamaan nuo kommenttisi?
        joku ohjelma, jos ei onnistu, jostain, itse en tiedä, pc:tä ymmärtävä....

        6 riviä tekstisä etkä sano mitään! se on hieno saavutus mutta ei täällä missä kaipaisi oikeita vastauksia.

        Terveisin Krandi

        http://www.supershareware.com/info/ping-assist-pro.html
        En kommentoi enempää.


    • Mika++

      Laita weppikamera gsm liittymällä kuvaamaan konetta. Zoomaa virtavaloon. Kun kuvassa tapahtuu muutos (valo sammuu) niin siitä aiheutuu hälytys.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      83
      1938
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      246
      1885
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      95
      1615
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      112
      1431
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1151
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1120
    7. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      63
      958
    8. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      952
    9. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      105
      914
    10. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      886
    Aihe