Soijasta apua

Materi

Olen 50-vuotias. Söin kolme vuotta Divina-hormonikorvauslääkettä. Viime lokakuussa lopetin sen gynekologin kanssa neuvoteltuani keltarauhashormonijakson aiheuttamien hurjien oireiden vuoksi. Sain uuden lääkkeen reseptin, mitä en kuitenkaan ole hakenut.

Päätin kokeilla säännöllisesti soijaa aiempien tilapäisten kokeiluiden sijasta. Aluksi söin paketillisen Femisoijaa. Ystäväni neuvoi minulle halvemman hoidon. Ostin paikallisesta S-marketista keltaista soijajauhetta pussillisen, mikä maksoi euron verran, ja pellavansiemenrouhetta. Olen laittanut puoli desiä soijaa ja ruokalusikallisen pellavarouhetta esimerkiksi jugurttiin tai omenamehuun useammaksi tunniksi, esim. yöksi, turpoamaan ja syönyt sellaisenaan tai hillon kanssa. Hyvin olen voinut enkä ole hikoillutkaan. Liekö soija auttanut, vaikka gynekologini sanoikin, ettei kasviestrogeenin vaikutuksista ole saatu positiivisia tutkimustuloksia.

Minua vuotta nuorempi ystävättäreni, jolta ohjeen sain, on pitempään käyttänyt tätä sekoitusta ja hän voi omien sanojensa mukaan erinomaisesti. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Tätä voi ainakin kokeilla, ellei halua käyttää hormonikorvaushoitoa tai kalliita luontaistuotteita.

26

34113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Soyalifea

      KYLLÄ ja on ainakin minulla auttanut, nyt luin et samaa ainetta olisi puolta halvempaa, en muista nimeä, ostan seuraavaksi sitä.

      Lääkkeet auheuttaa niin kauhean vuodon, ettei tule kuulonkaan käyttää.

    • 47-vee

      Olen syönyt nyt puolitoista viikkoa Femisoijaa, kaksi kertaa päivässä, eli yhteensä desin verran päivässä.Hikoilu on loppunut melkein kokonaan, luojan kiitos!En tosin ole aivan varma, ovatko vaihdevuoteni alkaneet. Kuukautiseni ovat nyt myöhässä pari viikkoa, raskaana en voi olla, koska minut on steriloitu.Kuumia aaltoja on ollut n. kuukauden ja olen ärtynyt ja pahantuulinen. Ois kyllä kiva, jos kuukautiset loppuisi noin vain kuin "seinään".Kyllä tämä taitaa olla sitä!

      • kokeillut

        että auttaa vaikeisiin vaihdevuosioireisii,olen kokeillut.

        Mutta,hyvä jos auttaa joillekkin!


    • Hormonit pois

      Mielenkiintoista kuulla, että soijatuotteilla on noin positiivinen vaikutus. Olen myös Divinan käytön juuri lopettanut (1 kk sitten) ja yritän olla ilman hormonikorvaushoitoa. Käytin sitä 5 vuotta. Otin varalta lääkäriltäni Activelle -nimistä hormonivalmistetta, jonka kanssa ei tule välivuotoja (ei saa tulla). Vuotopuoli loppui Divinaa käyttäessäni useita kk:ia sitten. Olen jo 57 v. Se tässä totuttelussa on hankalaa, että yöllä ei saa nukutuksi kunnolla ja hikoilua on alkanut esiintyä uudelleen. Muuten kuitenkin koen itseni päivisin pirteäksi ja jotenkin "selvemmäksi", liekö noissa tableteissa jotain ainetta, jonka vaikutus on nyt hävinnyt. Sinnittelyvaihe on menossa ja kaikki hyvät neuvot otetaan vastaan. Toivottavasti 3 kk:n "hätävaratabletit" saan joskus heittää menemään turhina.

      • -äippä-

        Tuohon sinnittelyvaiheeseen suosittelen omasta kokemuksestani juuri tuota soijaa. Minä en sitä ole käyttänyt muuten kuin tabletteina jo usean vuoden ajan. Vuoden käytön jälkeen loppuivat menkat kokonaan ja sinä vuoden aikanakin niitä oli vain 4 kertaa. Muutaman viikon niitä syötyäni loppuivat kaikki muutkin ikävät oireet ja nyt olen onnellinen että tein joskus tälläisen päätöksen enkä alkanut kokeilemaan hormoonihoitoja. Jos joku on yhtä "laiska" ja mielummin ottaa kerran päivässä 1 tabletin ja saa siitä vrk. annoksen niin Femiwell on edullinen soijatuote 16€ 2kk. pakkaus.


      • Materi

        Luinpa uudelleen tuon ensimmäisen viestini ja totesin, että vähän lienee syytä lieventää "soijahoidon" positiivisia vaikutuksia. Olen nyt peilaillut omaa oloani kirjoituksessani esiin tuomiini seikkoihin. Totesin, että välillä on kyllä öisin vähän kuuma enkä voi kehua hyvällä nukkumisellani, mutta silti olen jaksanut päivisin hyvin enkä ole huomannut mitään varsinaisia vaihdevuosioreita. Joka tapauksessa aion jatkaa soijalinjalla. Se on ymmärtääkseni terveellistä eikä tarvinne pelätä mitään haittavaikutuksia kuten hormonikorvaushoidossa.

        Olisi tosi mukava, jos selviäisi vaihdevuosista tällä vuosikymmenellä, ettei tarvitsisi sitten yli kuusikymppisenä hormonikorvaushoidon lopetusvaiheessa kohdata niitä vieroitusoireina. Odottelen jo sitä vaihdevuosien jälkeistä "seesteistä?" aikaa.


      • Soijako auttaisi eroon
        Materi kirjoitti:

        Luinpa uudelleen tuon ensimmäisen viestini ja totesin, että vähän lienee syytä lieventää "soijahoidon" positiivisia vaikutuksia. Olen nyt peilaillut omaa oloani kirjoituksessani esiin tuomiini seikkoihin. Totesin, että välillä on kyllä öisin vähän kuuma enkä voi kehua hyvällä nukkumisellani, mutta silti olen jaksanut päivisin hyvin enkä ole huomannut mitään varsinaisia vaihdevuosioreita. Joka tapauksessa aion jatkaa soijalinjalla. Se on ymmärtääkseni terveellistä eikä tarvinne pelätä mitään haittavaikutuksia kuten hormonikorvaushoidossa.

        Olisi tosi mukava, jos selviäisi vaihdevuosista tällä vuosikymmenellä, ettei tarvitsisi sitten yli kuusikymppisenä hormonikorvaushoidon lopetusvaiheessa kohdata niitä vieroitusoireina. Odottelen jo sitä vaihdevuosien jälkeistä "seesteistä?" aikaa.

        Nyt on ostettuna Femisoijaa sekä soijajauhetta ja pellavarouhetta (jotka kaksi viime mainittua maksoivat yhteensä hieman enemmän kuin lähikaupassa oleva Femisoija, paino kuitenkin lähes kaksinkertainen). Luontaistuotekauppa myi Femisoijaa n. 2 euroa kalliimmalla hinnalla (tarjous) kuin lähikauppa. Olin jo ostanut tuotteen ennen lähikauppaan menoa, mutta jatkossa tiedän, mistä ostan!

        Kiitos neuvoista ja kommenteista! Nyt, kun olen alkanut ajattelemaan itseäni, mietin, minkälaisia valmisteita pitäisi miehelle antaa, kun hän ei syö muuta kuin kasvisruokaa ja soijahan sopii myös silloin lisäravinnoksi, joten aion häntäkin aktiivisesti "ruokkia" tuolla jauhe-rouhe-systeemillä. Näkyi siellä lähikaupassa olevan jotain mister-tuotettakin, mutta en syventynyt sen saloihin enempää. Maksoikin selvästi enemmän kuin Femisoija:(
        Mielenkiintoista nähdä, vaikuttaako tämä "hoito" yhtään nukkumisen aikaiseen vaihdevuosihäiriöön. Olen huomannut, että kun makuuhuoneen lämpö on alhaisempi, ei oma kuuma-aalto yllätä niin usein.


      • Materi
        Soijako auttaisi eroon kirjoitti:

        Nyt on ostettuna Femisoijaa sekä soijajauhetta ja pellavarouhetta (jotka kaksi viime mainittua maksoivat yhteensä hieman enemmän kuin lähikaupassa oleva Femisoija, paino kuitenkin lähes kaksinkertainen). Luontaistuotekauppa myi Femisoijaa n. 2 euroa kalliimmalla hinnalla (tarjous) kuin lähikauppa. Olin jo ostanut tuotteen ennen lähikauppaan menoa, mutta jatkossa tiedän, mistä ostan!

        Kiitos neuvoista ja kommenteista! Nyt, kun olen alkanut ajattelemaan itseäni, mietin, minkälaisia valmisteita pitäisi miehelle antaa, kun hän ei syö muuta kuin kasvisruokaa ja soijahan sopii myös silloin lisäravinnoksi, joten aion häntäkin aktiivisesti "ruokkia" tuolla jauhe-rouhe-systeemillä. Näkyi siellä lähikaupassa olevan jotain mister-tuotettakin, mutta en syventynyt sen saloihin enempää. Maksoikin selvästi enemmän kuin Femisoija:(
        Mielenkiintoista nähdä, vaikuttaako tämä "hoito" yhtään nukkumisen aikaiseen vaihdevuosihäiriöön. Olen huomannut, että kun makuuhuoneen lämpö on alhaisempi, ei oma kuuma-aalto yllätä niin usein.

        Kun nyt olen löytänyt soijan, olen innostunut käyttämään sitä ruoanlaitossakin. Yllättävän paljon löytyy reseptejä, joissa on käytetty soijaa joko rouheena tai jauheena. Viime viikonloppuna tein soija-makaronilaatikkoa, minkä ohjeen otin soijarouhepussin kyljestä. Olihan se erilaista kuin jauhelihasta tehty, mutta ihan syötävää. Helppoa, kun soijarouhetta löytyy kaapista. Täytyy kokeilla soijapihvejäkin, niihinkin käytetään soijarouhetta. Soijassa oleva proteiini on kuulemma hyvin terveellistä. Mielenkiintoista, että vielä tässä iässä voi tehdä tällaisia uusia aluevaltauksia.


      • Kiialiina
        -äippä- kirjoitti:

        Tuohon sinnittelyvaiheeseen suosittelen omasta kokemuksestani juuri tuota soijaa. Minä en sitä ole käyttänyt muuten kuin tabletteina jo usean vuoden ajan. Vuoden käytön jälkeen loppuivat menkat kokonaan ja sinä vuoden aikanakin niitä oli vain 4 kertaa. Muutaman viikon niitä syötyäni loppuivat kaikki muutkin ikävät oireet ja nyt olen onnellinen että tein joskus tälläisen päätöksen enkä alkanut kokeilemaan hormoonihoitoja. Jos joku on yhtä "laiska" ja mielummin ottaa kerran päivässä 1 tabletin ja saa siitä vrk. annoksen niin Femiwell on edullinen soijatuote 16€ 2kk. pakkaus.

        soija oli minullekin sopiva mummotaudin lannistaja mutta suuni ja kieleni eivät soijaa sietäneet ja se piti lopettaa


      • Päkä
        -äippä- kirjoitti:

        Tuohon sinnittelyvaiheeseen suosittelen omasta kokemuksestani juuri tuota soijaa. Minä en sitä ole käyttänyt muuten kuin tabletteina jo usean vuoden ajan. Vuoden käytön jälkeen loppuivat menkat kokonaan ja sinä vuoden aikanakin niitä oli vain 4 kertaa. Muutaman viikon niitä syötyäni loppuivat kaikki muutkin ikävät oireet ja nyt olen onnellinen että tein joskus tälläisen päätöksen enkä alkanut kokeilemaan hormoonihoitoja. Jos joku on yhtä "laiska" ja mielummin ottaa kerran päivässä 1 tabletin ja saa siitä vrk. annoksen niin Femiwell on edullinen soijatuote 16€ 2kk. pakkaus.

        Mistä tätä Femiwelliä saa ostaa ???


      • Hormoneista eroon:)
        Soijako auttaisi eroon kirjoitti:

        Nyt on ostettuna Femisoijaa sekä soijajauhetta ja pellavarouhetta (jotka kaksi viime mainittua maksoivat yhteensä hieman enemmän kuin lähikaupassa oleva Femisoija, paino kuitenkin lähes kaksinkertainen). Luontaistuotekauppa myi Femisoijaa n. 2 euroa kalliimmalla hinnalla (tarjous) kuin lähikauppa. Olin jo ostanut tuotteen ennen lähikauppaan menoa, mutta jatkossa tiedän, mistä ostan!

        Kiitos neuvoista ja kommenteista! Nyt, kun olen alkanut ajattelemaan itseäni, mietin, minkälaisia valmisteita pitäisi miehelle antaa, kun hän ei syö muuta kuin kasvisruokaa ja soijahan sopii myös silloin lisäravinnoksi, joten aion häntäkin aktiivisesti "ruokkia" tuolla jauhe-rouhe-systeemillä. Näkyi siellä lähikaupassa olevan jotain mister-tuotettakin, mutta en syventynyt sen saloihin enempää. Maksoikin selvästi enemmän kuin Femisoija:(
        Mielenkiintoista nähdä, vaikuttaako tämä "hoito" yhtään nukkumisen aikaiseen vaihdevuosihäiriöön. Olen huomannut, että kun makuuhuoneen lämpö on alhaisempi, ei oma kuuma-aalto yllätä niin usein.

        Olen nyt syönyt kaksi kuukautta Femisoijaa ja melko hyvin olen pärjäillyt ilman hormonikorvaushoitoa, jonka lopettamisesta on reilu 3 kk. Satunnaisia kuumia aaltoja tulee ja yöunet ovat huonommat, mutta päivällä kuitenkin jaksan ihmeen hyvin. Lisäksi kampaaja sanoi, että tukkani on parempi kuin koskaan. Myös kynnet ovat vahvistuneet ja alkaneet kasvaa. Eiköhän tällä linjalla ole hyvä jatkaa. Kiitos teille, jotka olette soijasta kertoneet!


      • nainen 52
        Soijako auttaisi eroon kirjoitti:

        Nyt on ostettuna Femisoijaa sekä soijajauhetta ja pellavarouhetta (jotka kaksi viime mainittua maksoivat yhteensä hieman enemmän kuin lähikaupassa oleva Femisoija, paino kuitenkin lähes kaksinkertainen). Luontaistuotekauppa myi Femisoijaa n. 2 euroa kalliimmalla hinnalla (tarjous) kuin lähikauppa. Olin jo ostanut tuotteen ennen lähikauppaan menoa, mutta jatkossa tiedän, mistä ostan!

        Kiitos neuvoista ja kommenteista! Nyt, kun olen alkanut ajattelemaan itseäni, mietin, minkälaisia valmisteita pitäisi miehelle antaa, kun hän ei syö muuta kuin kasvisruokaa ja soijahan sopii myös silloin lisäravinnoksi, joten aion häntäkin aktiivisesti "ruokkia" tuolla jauhe-rouhe-systeemillä. Näkyi siellä lähikaupassa olevan jotain mister-tuotettakin, mutta en syventynyt sen saloihin enempää. Maksoikin selvästi enemmän kuin Femisoija:(
        Mielenkiintoista nähdä, vaikuttaako tämä "hoito" yhtään nukkumisen aikaiseen vaihdevuosihäiriöön. Olen huomannut, että kun makuuhuoneen lämpö on alhaisempi, ei oma kuuma-aalto yllätä niin usein.

        Aloitin hormonikorvaushoidon 1 mg Progynova tabl., ei auttanut. Sitten 2 mg, vähän auttoi. Nyt kokeilen taas soijaa, kun aiemmin huomasin siitä olevan hyötyä jonkin verran. Jos auttaa, niin lopetan h-korvaushoidon heti.


    • päkä

      Hei. sisko hyvä, voitko kertoa , mitä se soija, siis halpa on . Kokeilen mielellläni samaa.

      • Materi

        Hei!

        Enpä ole käynyt kurkistamassa tätä aikoihin, joten vastaus tulee vasta tässä. Muistaakseni keltaisen, läpinäkyvässä muovipussissa olevan, jääkaapissa säilytettävän jauheen nimi on Soyolk. Kirjoitan uuden viestin, jos se on jokin muu, kun olen tarkistanut kotona asian. Ainakin S-market myy sitä. Hinta on noin puolitoista euroa. Toivottavasti auttaa!


    • Soija

      Tämä resepti puree kuulemma erityisesti ikääntyneimmillekin, joilla on vaikeuksia laihtua ja sen lisäksi soijan verenkiertoa kiihdyttävä vaikutus ja kauneusvaikutukset lisättynä vaihdevuosioireita lieventäviin vaikutuksiin tulee sitten yhdessä ja samassa pakkauksessa. Tosin tähän tarvitaan soijamaitoa, jota ei ehkä ole saatavana kaikilla paikkakunnilla. Tätä sekoitusta juodaan puoli tuntia ennen ruokailua noin yhden desin verran ja tässä on yhtenä vaikuttavana osatekijänä se, että estää ylimääräisen rasvan imeytymisen elimistöön, mutta kuitenkin sitten imeyttää ne tärkeät osat hyvin. Tässä käytetyn soijamaidon pitää mielellään olla sellaisa käsittelemätöntä, ettei olla lisätty mitään makeutus yms. aineita.
      Resepti:
      0.5. litraa soijamaitoa
      1 dl 100 % ananasmehua
      1 dl luonnonjugurttia (miel. maustamaton ja vatsalle edullisia bakteereja sisältävä esim.asidofilus tms.)
      Sekoita soijamaitoon ensin luonnonjugurtti ja viimeiseksi ananasmehu. Anna seisoa puolituntia ja voit laittaa kylmään säilöön juomista varten. Kerralla juodaan noin desilitra puoli tuntia ennen ruokailua. Säilymisen kannalta on parasta tehdä tämä puolen litran seos kuin jos tekisi vaikka litran seoksen kerralla ja tehdessä se puolen tunnin seisottaminen kannattaa tehdä huoneen lämmössä, jotta kemiallinen reaktio, mikä siinä tapahtuu, varmasti tapahtuu. Tätä käyttäessa on ajateltu, että ihminen ottaa kolme ateriaa päivässä, joten naishormonin tapaisesti imeytyminenkin tapahtuu soijalla silloin ihmisen omaa aineenvaihduntaa vastaavasti tasaisin välein. Kokeilkaapas!

      • Janska1

        Soyolk-jauhetta (1,69 CItymarketista) lasilliseen vettä, jugurttia, piimää, viiliä tms. Minulla auttoi ensimmäisen kerran vaihdevuosioireisiin viikossa. Toiset tulivat vuosien tauon jälkeen stressin takia. Viikko auttoi nytkin.


      • tosiaankin..
        Janska1 kirjoitti:

        Soyolk-jauhetta (1,69 CItymarketista) lasilliseen vettä, jugurttia, piimää, viiliä tms. Minulla auttoi ensimmäisen kerran vaihdevuosioireisiin viikossa. Toiset tulivat vuosien tauon jälkeen stressin takia. Viikko auttoi nytkin.

        Käväisin sitä minäkin paikallisessa S-kaupassa ja ostin soijajauhoa.
        Kylläkin eri merkkiä, mutta samaa tavaraa, eikä maksanut,
        kuin puolitoista euroa. Samantien ostin soijarouhetta myös. Pellavarouhetta olenkin jo käyttänyt jonkun ajan.

        Mahtaisko ajaa samaa asiaa, kuin se hirvittävän kallis Nutri5..?
        Sekin on kuulema jauheen muodossa lisättynä jotain mansikan makua.


        Pitääkin koklata vähän samaan tyyliin ja tehdä omia sekoituksia ja kokeiluja:)


    • Paivix

      Heips, kurkkaakohan tänne enää kukaan? Kuulisin mielelläni kokemuksia, itse nyt kohta 52 v ... Oireeni on lähinnä hillitsemätön painonnousu ja mielialojen alavireisyys., surkea libido kun aikaisemmin seksiä olisimme puolison kanssa harrastaneet useasti viikossa. Nyt ei mitään liikahda vaikka haluaisi kuinka. Tosin elän hirmuista stressi vaihetta elämässäni muuten, joten mietin että sekoittaako se vielä ennestään hormonit? Äitini laittoi jotain geeliä aikanaan reiden sisäpinnalle, mitä mahtoi olla kun en voi enää kysyä... En tunne itseäni kehossani ja kipuja on nivelissä älyttömästi, liikkuminen hankalaa ja jatkuvasti painoa pukkaa lisää. Kilpirauhastoiminta terveyskeskuslääkärin antaman labralähetteen mukaan kuitenkin ok. Kuukautiseni jäi kivuttomasti pois jo 2 v sitten ... Pitäisikö mittauttaa jossain hormonitasot että tietää?
      Aloitin myös kokeilla tuota Femisoijaa ja toivon että saisin siitä apua :)

      • Entinen_mielipuoli

        Hei,

        seuraavassa viestiketjussa 'top10' on tietoja vaihdevuosista ja niiden hoitamisesta. Minulla on käytössä geeli, jota laitan reisiin ja alavatsalle.
        Sain reseptin lääkäriltä, geelin nimi on Divigel 1 mg/annos.


      • EräsKokenut

        Stressi jos mikä vaikuttaa voimakkaasti sukupuolielämään ja hormonitoimintaan! Siitä olisi tärkeintä päästä ensin ja muut konstit tulevat vasta sen jälkeen. Itse olen käyttänyt Femisoijaa vuosia sitten kuukautisvaivoihin ja se auttoi. Nyt vaihdevuosi-iässä olen alkanut käyttää uudelleen, sanoivat asiantuntijat sen tehosta mitä hyvänsä. Itse koen soijasta olevan hyötyä.


      • sopiva_määrä

        Täälä 50v nainen ja koko elämä tuntuu täysin turhalta. En saa mistään mitään irti, parisuhde päin seiniä (kohta ero edessä), seksi ei kiinnosta, paino pysyy just ja just kuosissa. Silloin tällöin kuumia aaltoja ollut.

        Luin viestiketjun ja huomasin femisoijan. Käytän sitä silloin tällöin puuron päällä. Nyt huomasin että femisoijaa pitäisi käyttää huomattavasti enemmän kuin itse käytän? Mikähän mahtaa olla sopiva määrä?


    • vastapuolisot

      Mitens ku mies ei halua soijaa vaan arvelee sen olevan haitaksi terveydelleen? Samaten hän haluaisi nukkua lämpimässä ja ite kaipaan viileää huonetta?

    • Adante

      Olen 57-vuotias, vasta nyt on alkanut lieviä aaltoja tulemaan öisin ,ja unen saanti vaikeaa. Vaikka olen "koko ikäni" syönyt soija-jauhoa sekoitettuna aamupuuroon, ei näytä enää tepsivän. Hain siis ensimmäisen estrogeeni-geelin, ja nyt katson miten menee sen kanssa. Yhtä aikaa ei sitten saa käyttää näitä soija-tuotteita geelin kanssa.

    • Anonyymi

      Kiitos vinkeistä näin vuonna 2019 myös! Femisoijaa en löydä mistään, mutta apteekista löysin Femiwelliä. Sitä aion mennä nyt ostamaan. :)

    • Anonyymi

      Kiitos. Aion kokeilla. Lääkäri suositreli soijan käyttöä. Olen kuullut myös Femisoijasta saatavaata avusta.

    • Anonyymi

      Itse söin femisoijaa pari vuotta vaihdevuosivaivoihin, kunnes lopetin sen syömisen juuri kuukautisten aikaan. Samalla huomasin,kuinka rintojen kireys ja kipukin hävisi. Kuitenkin kaksi vuotta myöhemmin sain hormonipositiivisen kolmen plussan syövän. Nyt seitsemän vuotta myöhemmin syöpäni uusiutui jo kokonaan leikatun rinnan alueelle. Hoidot käyty läpi ja nyt Letrozol hormonin estolääke vuorossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      298
      3325
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1349
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1250
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1151
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      157
      1044
    Aihe