Onko kellään vinkkejä koiran sähköiseen turkkiin?
Olen menossa koirani (tolleri) kanssa näyttelyyn ja kysyisin apua todella sähköisen turkin kuosimiseen.
Tämä ei ole siis meillä muutoin ongelmana kuin talvella, kuten varmaan monella muullakin.
Mitä harjoja (Materiaali) kannattaa / ei kannata käyttää? Shampoota? Pesuainetta?
Olisin todella kiitollinen kaikista vinkeistä! :)
Apua sähköiseen turkkiin!
3
297
Vastaukset
- Jmm94
se voisi auttaa jos kokeilet suihkuttaa sumupullolla vettä turkkiin ja harjaat sen "kuivaksi".. tietysti varmaan myös karvanlaatu vaikuttaa asiaan... erilaiset hoitoaineet voivat myös auttaa... en itse tiedä toimivatko nämä, mutta kun ajattelen asiaa niin tulee ensimmäiseksi mieleen noi kaks, mut voithan sä kokeilla noit ja kattoo toimiiko vai ei... mulla on itelläni pitkäturkkine koira, mut ei oo tollast ongelmaa...
- mrshh
pesun jälkeen hoitoaine. vältä muovisia harjoja. käytä hoitsuihketta (vaikka ihmisten)
- Föönituulia
Omistan kultaisen jolla turkki on erittäin laineikas joten sen kanssa joutuu jonkin verran tekemään työtä että saa kohtalaisen näyttelykuosin. Olen huomannut että karva paranee kolmisen päivää pesun jälkeen ja saa luonnollisen kiillon, joten pesen koiran 3-4 päivää ennen näyttelyä. Pesun yhteydessä käytän hoitoainetta, mutta ihmisten hiusaineet voivat joillekin turkeille tai koiran iholle liian voimakkaita. Kuivamisvaiheessa karstaan turkkia suoraksi 15-30 min välein. Ongelmakohdat voi föönata, mutta olen sen huomannut rasittavan turkkia ja tekevän siitä elottomampaa.
Kun turkki on kuiva sumutan suihkepullolla siihen samaa hoitoainetta todella laimeana pari kertaa seuraavan päivän aikana kampaamisen tai karstaamisen yhteydessä. Mutta turkin oman rasan vaikutus on parasta lääkettä sähköisyyteen eli mitä useammin suorittaa perusteellista pesua sitä enemmän sähköistyy ja turkki menettää kiiltoaan. Näyttelysäännöthän kieltävät erilaisten kemikaalien käytön joten kampausnesteitä eikä lakkoja pidä käyttää.
Yleensä tämän "suuren" operaation jälkeen koira löytääkin metsälenkillä sen rapaisimman ojan :-D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387785Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381985Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251930- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801575Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4919Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812