Restonomi koulutus

another

Onko restonomikoulutuksen käyneillä mitään hyvää sanottavaa koulusta ja työpaikoista ? Kun joku paikassa kerrotaan kuinkaa turha koulutus on ja ettei töitä löydy. Haluaisin itse niin kovasti tälle alalle mutta masentaa kun asiasta on annettu niin paljon negatiivista palautetta. kiitos !

7

6062

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+11

      Itse olen valmistunut Haagasta restonomiksi, matkailun liikkeenjohdon linjalta. Jatkoin opintojani tosin vasta oltuani jo pitkään matkailualalla, eli työkokemusta oli runsaasti jo ennen opintoja.
      Minusta Haagan koulutus oli pääasiassa hyvää ja aiheesta, ja omaa urakehitystäni koulutus auttoi ihan välittömästi (tosin työkokemus painoi myös paljon).
      Muista kouluista ei ole kokemusta, mutta käsitykseni on, että osaa niistä pidetään vähän turhina (erilaiset elämysmatkailut ja yrittäjäjutut).

    • "ongelmajätettä?"

      Moi

      Vastaanpa kysymykseesi kannattaako restonomi amk koulutus? Minä voin omista kokemuksista sanoa, että matkailualan restonomi amk koulutuksella ei pääse minnekään....oot liian koulutettu tai parempiin jobs ei riitä kokemus. Lähinnä vastaa YO tutkintoa. Opettajat antaa sen kuvan jotta restonomina pääset mihin haluaa pahasti ovat väärässä! Työkkäri antaa kuvan olen ongelmajätettä!!
      minulla on kokemuksia ulkomailta tällä huippuhienolla restonomi koulutuksella en pääse kuin hotellisiivoajaksi tai tarjoilijaksi.
      Vähän turhauttaa koko restonomi on kirosana!!
      Hae IHMEESSÄ JOTAIN PAREMPI PALKKAISTA JOBS!! ETTEI käy näin huonosti kuten minulle.

      Kyseessä ei ole kuin muotikoulutus ai kun hienoo olla vaikka oppaana. Oppaaksikin pääse kun käy Päivölän kansanopiston matkailulinjan. turhaa koulutusta koko restonomi!!! Mieletäni koko retonomi koulutuksen pitäisi loppua ettei käy näin... turhauttaa olla restonomi eikä pääse uralla eteenpäin...

      • se Bastian

        Loppuiko kielitaito kesken, kun piti kirjoittaa JOBS? Tuon takia et ilmeisesti työllisty...


      • semi valmis

        Ite pääsen kohta pois ja koulusta voi sanoa montaa asiaa, mutta varmasti olen oikealla alalla. Pelkän amkin avustuksella ei oikeastaan tule töitä valmistumisen jälkeen, mutta jos ottaa koulusta kaiken irti ja käyttää sitä
        verkostoitumiseen on tulevaisuus taattu. Fakta kuitenkin on että kun töihin meet alotat aika pohjilta, mutta mahdollisuus yletä on tietysti.
        Aina voi ruveta yrittäjäks.


      • duupadaapa
        semi valmis kirjoitti:

        Ite pääsen kohta pois ja koulusta voi sanoa montaa asiaa, mutta varmasti olen oikealla alalla. Pelkän amkin avustuksella ei oikeastaan tule töitä valmistumisen jälkeen, mutta jos ottaa koulusta kaiken irti ja käyttää sitä
        verkostoitumiseen on tulevaisuus taattu. Fakta kuitenkin on että kun töihin meet alotat aika pohjilta, mutta mahdollisuus yletä on tietysti.
        Aina voi ruveta yrittäjäks.

        Meille lentoyhtiöön otettiin myyntitehtäviin (hyvinä aikoina) nimen omaan mm. restonomeja töihin, moni oli vastavalmistunut. Firman sisällähän voi sitten yrittää edetä omasta potentiaalista riippuen vaikka mihin..


    • insider

      Suomessa markkinat restonomeille vaikuttavat olevan aika pienet. Itse olen käynyt vastaavan koulutuksen ulkomailla ja ulkomailla näitä työpaikkoja on tarjolla pilvin pimein. Suomeen muutettuani jouduin vaihtamaan alaa täysin, sillä vaihtoehtoina oli olla hotellisiivooja tai lähteä takaisin ulkomaille parempiin hommiin. Eihän siinä siivoojan työssä mitään pahaa ole, mutta kun tulet ulkomailta ja viimeisin työpaikka ollut hotellin johdossa, jota ennen paiskinut näitä lattiatason töitä oikein urakalla edetäksesi... ei se siivoojan duuni enää oikein maistu miltään - eikä sillä palkalla perhettä elätä!

      Jos matkailualalle mielit: Lähde ulkomaille kouluttautumaan ja töihin.

      Jos haluat yleisesti hallinnollisiin tehtäviin: Lähde kauppakorkeaan tai yliopistoon lukemaan taloustiedettä.

    • restonomi

      Mä aloitin restonomiopiskelut 2007 syksyllä ja valmistuin vuosi sitten. Heti ekan vuoden jälkeen työllistyin matkatoimistoon töihin vakituiseen työsuhteeseen ja tein koko kouluajan töitä myyntivirkailijana. Edelleen jatkan samoissa hommissa ja lisävastuuta saa koko aika.

      Mutta toisaalta, meidän luokalta tiedän vaan muutaman muun, joka on saanut alalta töitä.. Riippuu varmasti paljon ihmisestä ja työkokemuksesta. Turha ala ei missään nimessä mielestäni ole, itse rakastan tätä hommaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      424
      4655
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1660
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      91
      1401
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1309
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      17
      1204
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1141
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1055
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      950
    9. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      829
    10. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      54
      827
    Aihe