Onko restonomikoulutuksen käyneillä mitään hyvää sanottavaa koulusta ja työpaikoista ? Kun joku paikassa kerrotaan kuinkaa turha koulutus on ja ettei töitä löydy. Haluaisin itse niin kovasti tälle alalle mutta masentaa kun asiasta on annettu niin paljon negatiivista palautetta. kiitos !
Restonomi koulutus
7
6341
Vastaukset
- 1+11
Itse olen valmistunut Haagasta restonomiksi, matkailun liikkeenjohdon linjalta. Jatkoin opintojani tosin vasta oltuani jo pitkään matkailualalla, eli työkokemusta oli runsaasti jo ennen opintoja.
Minusta Haagan koulutus oli pääasiassa hyvää ja aiheesta, ja omaa urakehitystäni koulutus auttoi ihan välittömästi (tosin työkokemus painoi myös paljon).
Muista kouluista ei ole kokemusta, mutta käsitykseni on, että osaa niistä pidetään vähän turhina (erilaiset elämysmatkailut ja yrittäjäjutut). - "ongelmajätettä?"
Moi
Vastaanpa kysymykseesi kannattaako restonomi amk koulutus? Minä voin omista kokemuksista sanoa, että matkailualan restonomi amk koulutuksella ei pääse minnekään....oot liian koulutettu tai parempiin jobs ei riitä kokemus. Lähinnä vastaa YO tutkintoa. Opettajat antaa sen kuvan jotta restonomina pääset mihin haluaa pahasti ovat väärässä! Työkkäri antaa kuvan olen ongelmajätettä!!
minulla on kokemuksia ulkomailta tällä huippuhienolla restonomi koulutuksella en pääse kuin hotellisiivoajaksi tai tarjoilijaksi.
Vähän turhauttaa koko restonomi on kirosana!!
Hae IHMEESSÄ JOTAIN PAREMPI PALKKAISTA JOBS!! ETTEI käy näin huonosti kuten minulle.
Kyseessä ei ole kuin muotikoulutus ai kun hienoo olla vaikka oppaana. Oppaaksikin pääse kun käy Päivölän kansanopiston matkailulinjan. turhaa koulutusta koko restonomi!!! Mieletäni koko retonomi koulutuksen pitäisi loppua ettei käy näin... turhauttaa olla restonomi eikä pääse uralla eteenpäin...- se Bastian
Loppuiko kielitaito kesken, kun piti kirjoittaa JOBS? Tuon takia et ilmeisesti työllisty...
- semi valmis
Ite pääsen kohta pois ja koulusta voi sanoa montaa asiaa, mutta varmasti olen oikealla alalla. Pelkän amkin avustuksella ei oikeastaan tule töitä valmistumisen jälkeen, mutta jos ottaa koulusta kaiken irti ja käyttää sitä
verkostoitumiseen on tulevaisuus taattu. Fakta kuitenkin on että kun töihin meet alotat aika pohjilta, mutta mahdollisuus yletä on tietysti.
Aina voi ruveta yrittäjäks. - duupadaapa
semi valmis kirjoitti:
Ite pääsen kohta pois ja koulusta voi sanoa montaa asiaa, mutta varmasti olen oikealla alalla. Pelkän amkin avustuksella ei oikeastaan tule töitä valmistumisen jälkeen, mutta jos ottaa koulusta kaiken irti ja käyttää sitä
verkostoitumiseen on tulevaisuus taattu. Fakta kuitenkin on että kun töihin meet alotat aika pohjilta, mutta mahdollisuus yletä on tietysti.
Aina voi ruveta yrittäjäks.Meille lentoyhtiöön otettiin myyntitehtäviin (hyvinä aikoina) nimen omaan mm. restonomeja töihin, moni oli vastavalmistunut. Firman sisällähän voi sitten yrittää edetä omasta potentiaalista riippuen vaikka mihin..
- insider
Suomessa markkinat restonomeille vaikuttavat olevan aika pienet. Itse olen käynyt vastaavan koulutuksen ulkomailla ja ulkomailla näitä työpaikkoja on tarjolla pilvin pimein. Suomeen muutettuani jouduin vaihtamaan alaa täysin, sillä vaihtoehtoina oli olla hotellisiivooja tai lähteä takaisin ulkomaille parempiin hommiin. Eihän siinä siivoojan työssä mitään pahaa ole, mutta kun tulet ulkomailta ja viimeisin työpaikka ollut hotellin johdossa, jota ennen paiskinut näitä lattiatason töitä oikein urakalla edetäksesi... ei se siivoojan duuni enää oikein maistu miltään - eikä sillä palkalla perhettä elätä!
Jos matkailualalle mielit: Lähde ulkomaille kouluttautumaan ja töihin.
Jos haluat yleisesti hallinnollisiin tehtäviin: Lähde kauppakorkeaan tai yliopistoon lukemaan taloustiedettä. - restonomi
Mä aloitin restonomiopiskelut 2007 syksyllä ja valmistuin vuosi sitten. Heti ekan vuoden jälkeen työllistyin matkatoimistoon töihin vakituiseen työsuhteeseen ja tein koko kouluajan töitä myyntivirkailijana. Edelleen jatkan samoissa hommissa ja lisävastuuta saa koko aika.
Mutta toisaalta, meidän luokalta tiedän vaan muutaman muun, joka on saanut alalta töitä.. Riippuu varmasti paljon ihmisestä ja työkokemuksesta. Turha ala ei missään nimessä mielestäni ole, itse rakastan tätä hommaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124030MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822081Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5491647Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin941366Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331038Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216916Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3828