Mitä alusasuksi lasketteluun??

Paleltaako??

Antakaahna hyviä vinkkejä, minkälaisilla vaatteilla tarkenee -15 pakkasessa!!! Itselläni ollut keinokuituinen hiihtoalusasu Haltin fleeset päällä, ja kyllä on täytynyt käydä lämmittelemässä 45 min välein.Takki ja housut on ihan uudet, joten niissä ei vika vaan mitä sinne alle keksis -hirveästi kun ei kuitenkaan mahdu pakkaamaan...

5

733

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä tarkenee

      Kiinnitä huomiota ääripäiden lämpimänä pitoon, eli päähän kypärämyssy kypärä (tai lämmin pipo/karvahattu) ja lasit, jalkoihin kunnolliset laskettelusukat jotka pitää jalat kuivina ja lämpöisinä, sekä käsiin kunnolliset pitkävartiset rukkaset ja tarvittaessa vielä alle ohuet sormikkaat. Oikein kylimllä keleillä kypärämyssyn voi vetää nenän päälle siten että naamasta ei jää yhtään paljaaksi lasien kanssa. Jos vielä paleltaa niin rukkasten sisään kertakäyttöiset käsienlämmityspussit (muista tauolla ottaa lämmityspussit rukkasesta pois että reaktio saa lisää happea ja lämpenee kunnolla). Muista syödä riittävästi kylmillä keleillä, nimittäin jos on nälkä niin kylmäkin tulee helpommin.

      • Paleltaa..

        Ei mulla oo kylmä niihin ääripäihin vaan persus on kertakaikkiaan ihan hileessä, samaa voi melkein sanoa reiskoista.. eli olisko puuvilla paree ihoa vasten kun nuo keinokuituiset alusasut??? Ihan oikeasti neuvoja kaipaan, kuinka te tarkenette -15 kelissä, tuiskussa ja tuulessa???? Kiitos edelliselle vastaajalle!! =)


      • timo silakka
        Paleltaa.. kirjoitti:

        Ei mulla oo kylmä niihin ääripäihin vaan persus on kertakaikkiaan ihan hileessä, samaa voi melkein sanoa reiskoista.. eli olisko puuvilla paree ihoa vasten kun nuo keinokuituiset alusasut??? Ihan oikeasti neuvoja kaipaan, kuinka te tarkenette -15 kelissä, tuiskussa ja tuulessa???? Kiitos edelliselle vastaajalle!! =)

        Olen ratkaissut tuon perseen palelemisongelman teippaamalla roudarin teipillä kumpaankin pakaraan kuumavesipullon. Samaa voi käyttää tarvittaessa myös reisiin.


    • 3+13

      Talvella kannattaa ehdottomasti käyttää merinovillaista alusasua. Joku mahdollisimman paksu kangas toimii varmaan laskettelussa. Hintaa sillä on, mutta koska villa-asua ei tarvitse eikä pidäkään kovin usein pestä, niin se kestää pitkään käyttöä. Tuuletus silloin tällöin pitää sen kunnossa.

    • tasankojen mies

      Itselläni on ohuet mutta lämpimät silkkivilla-alushousut (70 % villaa ja 30 % silkkiä), valmistaja Ruskovilla. Kalliit, mutta hyvät. Päälle tarvittaessa fleece ja tietenkin kuorihousut.
      Kovilla pakkasilla en käytä lainkaan ihoa vasten keinokuitua, leudommassa kelissä sen voin tehdä. Ylävartaloon sopii myös villa/villasekoite alusvaate.
      Mielestäni ns. tekniset alusvaatteet toimivat silloin hyvin, kun hikoilu on melko voimakasta, sen sijaan kylmää vastaan suojautumiseen niillä ei ole juuri virkaa.
      Virallisena totuutena kerrotaan myös, että laskettelussa pitäisi käyttää aina pitkä'vartista laskettelusukkaa. Kovilla pakkasilla olen käyttänyt monossa ohutta ja melko tyköistuvaa villasukkaa ja homma toimii ihan yhtä hyvin kuin tavallisella laskettelusukalla. Kannattaa kokeilla.
      Lyhyesti, kylmällä kelillä villa on ylivoimainen lämmöneristäjä. Päähän vielä silkki/villahuppu ja kypärä, niin ei ole paljasta ihoa ja pakkanen ja viima ei haittaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      278
      3018
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      78
      1547
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1276
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe