rahanvaihto ?

matkaanlähtijät

Olemme lähdössä omatoimimatkalle Penangin saarelle tammikuun viimeinen päivä vajaaksi kolmeksi viikoksi. Edellisestä matkasta malesiaan on jo vierähtänyt kymmenen vuotta, ja mitenkä on tuo rahanvaihdon kanssa.Luin jostakin, että ringittejä saa tuoda malesiaan noin 250e verran/matkaaja. Vai kannattaako vaihtaa vasta perillä paremman kurssin toivossa, ja minenkä se rahanvaihto siellä perillä sitten olisi viisaita suorittaa. Pertti tuntuu olevan malesian asiantuntija, mutta olen kiitollinen kaikista tiedoista. Hyvää alkanutta vuotta kaikille palstan lukijoille.

9

1585

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ringitit paikanpäälä. Penangila on vaihtopiste heti lentoasemalla ja jos lautalla menee, niin sehän on keskelä kaupunkia. taksikuski käyttää lähimmälä rahanvaihtajalla. pankkeja on vaikka kuinka mutta edullisenta se lienee niilä vaihtajilla.

      perapappa

      • mie panin ylös nuita kursseja joskus ja sillon 2006 loppuvuona FOREX Suomesa anto 4,30 MYR / EUR ja vaihtopisteet KLlässä 4,55 - 4,65 MYR / EUR ja VISAn keskikurssi oli jossain 4,50 huitteisa. pankkien kurssi tuola 4,50 tietämissä. pankit vain ei normaalisti vaiha valuuttaa vaan pittää olla semmonen "Bureau de Change" piste. nythän pitäs saaha jotain 5:n pääle.


      • tt
        PerttiS kirjoitti:

        mie panin ylös nuita kursseja joskus ja sillon 2006 loppuvuona FOREX Suomesa anto 4,30 MYR / EUR ja vaihtopisteet KLlässä 4,55 - 4,65 MYR / EUR ja VISAn keskikurssi oli jossain 4,50 huitteisa. pankkien kurssi tuola 4,50 tietämissä. pankit vain ei normaalisti vaiha valuuttaa vaan pittää olla semmonen "Bureau de Change" piste. nythän pitäs saaha jotain 5:n pääle.

        Itsekin olen nostanut seinästä rahaa visalla, kursseja en juuri miettinyt, mutta pankista saako rahaa jos visan tiskiin laittaa ja ottavatko paljonkin palvelumaksuja?
        Itselle meinasi kylmät käydä Lankgavilla kun automaatilla ei ollut englanniksi ohjetta masiinassa (rikki?), kortti oli jo sisässä, piti vaan punaista nappia painaa ja toivoa että stop nappi on ettei imaise korttia. Taksikuski kyllä sitten masiinan salat tulkkasi mulle.


      • tt kirjoitti:

        Itsekin olen nostanut seinästä rahaa visalla, kursseja en juuri miettinyt, mutta pankista saako rahaa jos visan tiskiin laittaa ja ottavatko paljonkin palvelumaksuja?
        Itselle meinasi kylmät käydä Lankgavilla kun automaatilla ei ollut englanniksi ohjetta masiinassa (rikki?), kortti oli jo sisässä, piti vaan punaista nappia painaa ja toivoa että stop nappi on ettei imaise korttia. Taksikuski kyllä sitten masiinan salat tulkkasi mulle.

        minkälaisen palavelumaksun ottavat mutta sillä tuntemuksela mikä mulla malesialaisista on, niin uskosin että pankin virkailija lähtee mukhaan lähimmäle ottomatile ja opastaa käytösä ihan pelekkää ystävällisyyttään.

        heleponhan se seinästä repiminen on, eikä siinä hirveitä eroja kätteisen rahan vaihthoon ole, senverran kuitenki että mie olen ylheensä turvautunu saan euron seteleihin. viissatasekki kyllä vaihtuvat mutta niitä kyllä jo syynäthään meleko tarkon.

        perapappa


    • matkapatka

      Onko toimiva idea sellainen, että ottaa vaikka jokusen sata euroo mukaan seinästä suomen puolella ja vaihtaa sitten siellä paikanpäällä ringeteiksi.

      Tuleeko mitään lisämaksua/muuta kulua jos nostaa rahaa paikanpäällä olevista automaateista ?

      Käväsin tässä Nordeassa kysymässä josko vaihtas rahaa nyt etukäteen, niin hyö tokasivat että ei ole mahdollista vaihtaa suomessa Euroja Ringeteiksi.

      • "Onko toimiva idea sellainen, että ottaa vaikka jokusen sata euroo mukaan seinästä suomen puolella ja vaihtaa sitten siellä paikanpäällä ringeteiksi"
        nuin mie ainaskin teen. tosin ihan muutama satanen ei taho kuukauven reishuun piisata ;-)

        "Tuleeko mitään lisämaksua/muuta kulua jos nostaa rahaa paikanpäällä olevista automaateista"
        son keskikurssi 2 EUR 2% noston summasta

        "Käväsin tässä Nordeassa kysymässä josko vaihtas rahaa nyt etukäteen, niin hyö tokasivat että ei ole mahdollista vaihtaa suomessa Euroja Ringeteiksi"
        minusta FOREX vaihtaa mutta se häätyy tilata etukätheen ja ainaki enne aika huono kurssi ollu.

        perapapppa


      • batuferr
        PerttiS kirjoitti:

        "Onko toimiva idea sellainen, että ottaa vaikka jokusen sata euroo mukaan seinästä suomen puolella ja vaihtaa sitten siellä paikanpäällä ringeteiksi"
        nuin mie ainaskin teen. tosin ihan muutama satanen ei taho kuukauven reishuun piisata ;-)

        "Tuleeko mitään lisämaksua/muuta kulua jos nostaa rahaa paikanpäällä olevista automaateista"
        son keskikurssi 2 EUR 2% noston summasta

        "Käväsin tässä Nordeassa kysymässä josko vaihtas rahaa nyt etukäteen, niin hyö tokasivat että ei ole mahdollista vaihtaa suomessa Euroja Ringeteiksi"
        minusta FOREX vaihtaa mutta se häätyy tilata etukätheen ja ainaki enne aika huono kurssi ollu.

        perapapppa

        joulukuussa helsinki-vantaalla kurssi n. 4,2 (ei tarvi tilata etukäteen) penangin kentällä n. 4,65 ja kauppakeskusten vaihtopisteissä n. 4,85. kurssit vaihteli hieman päivittäin.


      • ....................

        Jos löydät sieltä automaatin...niitä ei kauheesti siellä ole.


    • rinkulat

      Kannattaa vaihtaa vasta Malesiassa. Paljon parempi kurssi, eikä ota vaihtopalkkiota.Kannattaa kysyä taksi kuskeilta, ne tietää missä on paras kurssi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3673
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2287
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      1999
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1874
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1286
    6. 80
      1205
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1094
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1020
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe