Ulkoinen kovalevy/PS3?

PV

Käytössä ulkoinen kovalevy, jolla tarkoitus toistaa MP3-musaa PS3:n kautta kotiteatterivehkeillä. Aluksi toimi, mutta formatoin kovalevyn ja järkkäilin tiedostot uudelleen ja nyt ei pleikkari löydä enää kovalevyä. Pitäisi ilmeisesti olla FAT jotta pleikkari tunnistaisi, mutta ainut tiedostomuoto mitä formatointi tarjoaa on exFAT, mitä pleikkari ei myöskään löydä.

Mikä neuvoksi?

19

2187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gregeg

Laita koneeseen kiinni se kovalevy ja yhdistä kotiverkossa medialinkin kautta. Näin toimii... Homma maksaa kyllä n. 13 euroo, mutta mielestäni hinta ei ole mitään...

• PV

Mitä tarvitaan ja kuinka toimii?

• xx xxx xx
        PV kirjoitti:

Mikset formatoi itse Ps3:lla sitä levyä, ainakin toimii sitten.

• grege
        PV kirjoitti:

Tietokoneen ja netti yhteyden (myös ps3 pitää olla yhteys) Jos sulla macci niin aina parempi. Menet ja lataat MEDIALINK ohjelman. Kirjoita googleen niin löydät kotisivulta. Ostat siihen rekisteröintikoodin (n. 13 euroa). Sitten laitat ulkosen kovalevyn tietokoneeseesi ja medialinkin päälle.

Medialinkkia kun vähän tarkastelee, niin sen oppii nopeasti ja se toimii omassa kotiverkossa jakamalla omat tiedostot omassa verkossasi. Voit jakaa sillä Itunesin kansiot ja kaiken oikeastaan omalta koneeltasi.

Sitten menet vain Ps3:llesi ja avaat vaikka "musiikki" kohdan niin siinä pitäisi näkyä "medialink jne... " ja sitten availet sieltä ja kopioit mitä haluat tai kuuntelet suoraan sieltä ilman, että tallennat ps3 omalle kovalevylle.

• PV
        grege kirjoitti:

Tietokoneen ja netti yhteyden (myös ps3 pitää olla yhteys) Jos sulla macci niin aina parempi. Menet ja lataat MEDIALINK ohjelman. Kirjoita googleen niin löydät kotisivulta. Ostat siihen rekisteröintikoodin (n. 13 euroa). Sitten laitat ulkosen kovalevyn tietokoneeseesi ja medialinkin päälle.

Medialinkkia kun vähän tarkastelee, niin sen oppii nopeasti ja se toimii omassa kotiverkossa jakamalla omat tiedostot omassa verkossasi. Voit jakaa sillä Itunesin kansiot ja kaiken oikeastaan omalta koneeltasi.

Sitten menet vain Ps3:llesi ja avaat vaikka "musiikki" kohdan niin siinä pitäisi näkyä "medialink jne... " ja sitten availet sieltä ja kopioit mitä haluat tai kuuntelet suoraan sieltä ilman, että tallennat ps3 omalle kovalevylle.

...neuvoista, nyt toimii!!!

• aapelikaapeli.
      • grege

Älä lataa tuota ps3 media serveriä... Kokeilin molempia ja mediaserverissä on aivan surkea kuvanlaatu verrattuna tuohon medialinkkiin. Halpaa saatikka ilmaista hyvää ei tässä maailmassa ole todellakaan!...

• kiiloor

Thanx.. Latasin kokeilumielessä ps3mediaserverin ja toimii aivan loistavasti :) suosittelen muillekkin :)

• kaapeli.
        grege kirjoitti:

Älä lataa tuota ps3 media serveriä... Kokeilin molempia ja mediaserverissä on aivan surkea kuvanlaatu verrattuna tuohon medialinkkiin. Halpaa saatikka ilmaista hyvää ei tässä maailmassa ole todellakaan!...

Se kuvan laatu tulee suoraan niistä sun videoistasi. Riippuu ihan millaista kura laatua olet koneellesi ladannut. Itse katselen blu ray imaget koneelta ps3 mediaserverin kautta ja laatu on aivan mahtava :)

• aapelikaapeli.
        grege kirjoitti:

jep ja ps3 mediaserver on ihan ps3:sta varten kehitetty ohjelma.. Kaikki koneella olevat tiedostot ovat ps3:sella helposti käytettävissä :) Ohjelma on täysin suomenkielinen ja ei vaadi mitään erikoisia alku asennuksia alussa :) Ei kannata mennä maksamaan mistään varsinkin jos yhtähyviä ellei parempiakin ohjelmia on saatavilla :)

• Armani83

Itsekkin suosittelen Ps3 mediaserveriä. Se oon erittäin helppokäyttöinen täysin suomenkielinen mediaserveri jolla saat helposti ja nopeasti yhteyden tietokoneesta ps3:seesi.

lataamalla: http://www.download.fi/audio_video/mediapalvelimet/ps3_media_server.cfm ja asennettuasi mediaserverin ps3:sen videot,kuvat,musiikki kansioiden alle ilmestyy ps3:mediaserverin kuva. johon menemällä pääset kaikkiin tiedostoihisi käsiksi mitä on tietokoneessasi. Ohjelma on suunniteltu vartavasten ps3:selle. Mitään maksullisia ohjelmia ei kannata ostaa sillä monet ilmaiset ohjelmat ajavat saman asian.

Itse tosiaan suosittelen ps3: media serveriä kuten oni muukin tuntuu suosittelevan :) Jos tulee jotain kysyttävää/tarvitset apua niin ei muutakun rohkeasti kyselemään :)

• PV

PS3 media server pelaa hienosti!

• Hote

Itse latasin juuri myös media serverin ja olen siihen äärimäisen tyytyväinen. Kokeilin saada asetuksista rempalttua ulkoista kovalvyä näkyviin, mikä on macbookissa kiinni, mutta en onnistunut. Ehdotuksia?

• dasdasdas
        Hote kirjoitti:

Itse latasin juuri myös media serverin ja olen siihen äärimäisen tyytyväinen. Kokeilin saada asetuksista rempalttua ulkoista kovalvyä näkyviin, mikä on macbookissa kiinni, mutta en onnistunut. Ehdotuksia?

Sen saa siihen kyllä kun hinkkaa sitä, mutta nyt kun tuo uusin versio medialinkistä julkaistiin, niin ei minkäänlaisia verkkovirheitä edes langattomalla, jota itse käytän ja mediaserverin kautta on niitä kaiken aikaa ja kuvatranskoodauskin on mediaserverissä huomattavasti heikompi, joka johtaa siihen, ettei videot näy nykimättä.

• aapeli.
        Hote kirjoitti:

ps3mediaserver auki --> navigointi/levyjako asetukset--> alhaalta kansionkuvaa missä on vihreä plus merkki-->painettuasi sitä valitset omatietokone--> ulkoinen asemasi.. näin ainakin pc:n vitsa versiossa.. macista en osaa sanoa.

• geijooo
        dasdasdas kirjoitti:

Sen saa siihen kyllä kun hinkkaa sitä, mutta nyt kun tuo uusin versio medialinkistä julkaistiin, niin ei minkäänlaisia verkkovirheitä edes langattomalla, jota itse käytän ja mediaserverin kautta on niitä kaiken aikaa ja kuvatranskoodauskin on mediaserverissä huomattavasti heikompi, joka johtaa siihen, ettei videot näy nykimättä.

kuvatranskoodauskin on mediaserverissä huomattavasti heikompi, joka johtaa siihen, ettei videot näy nykimättä. eipä nyi kyllä yhtään.. aivan täydellinen kuva esmin d leffoja katsellessa :)

• Hote
        aapeli. kirjoitti:

ps3mediaserver auki --> navigointi/levyjako asetukset--> alhaalta kansionkuvaa missä on vihreä plus merkki-->painettuasi sitä valitset omatietokone--> ulkoinen asemasi.. näin ainakin pc:n vitsa versiossa.. macista en osaa sanoa.

Itse en ainakaan macillä sillä tapaa löytänyt :(

• Hote
        aapeli. kirjoitti:

Itse en ainakaan sillä tapaa macillä löytänyt :(

• keijol köksäs femma
        Hote kirjoitti:

Itse en ainakaan sillä tapaa macillä löytänyt :(

ps3mediaserver auki --> navigointi/levyjako asetukset-->vihreä nappi ja sellainen osio macintosh hd ja siellä näkyy kansio nimeltä volumes ja siel näkyy ulkoinen kovalevy

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1556
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1403
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1242
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      962
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      177
      865
    Aihe