2-3vk SYDNEYssä, mitä tehdä?

matkailija007

Olen lähdössä ystäväni luo sydneyyn maaliskuussa ja aikaa reissuun on vajaa kolme viikkoa. Mitä suosittelisitte tekemään matkan aikana? Tai siis lähinnä mitä paikkoja olisi järkevän matkan päässä, mitä kannattaisi nähdä? Myös joku muutaman päivän reissu on mahdollista toteuttaa, eli jos osaatte suositella jotain toista kaupunkia tms. Luonto kiinnostaa paljon, olisiko luonnon ystävälle jotain hienoja paikkoja?

Ystäväni on siis suomesta ja on menossa maahan vain paria viikkoa ennen minua - ja jää sinne lähtöni jälkeen. Sen takia kyselen täällä...

3

766

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ozitar

      Sydneyssä riittää nähtävää vaikka kuinka... Jos luonto kiinnostaa niin kannattaa tehdä muutaman päivän reissu Blue Mountainsille, se on noin tunti Sydneystä. Upea ranta on Palm beach, noin tunti pohjoiseen, mutta sinne ei kannata mennä viikonloppuna koska silloin se on tupaten täynnä... Arkena saa rannan lähes itselleen keskellä päivää. Jos viinit kiinnostavat niin Hunter Valley on Sydneyä lähinnä oleva viinialue.
      Sydneyssä on Taronga Zoo ja Aquarium, IMAX, botanical garden, oopperatalo, Harbour bridge, the Rocks, Chinatown.... Jokireitti Parramattaan on aivan mahtava, kaikki lautat lähtee Circular Quaysta. Itse Parramattassa ei nähtävää ole mutta tuo matka on hieno! Lauttamatka Manlyyn ja päivän viettäminen siellä on ehdottomasti tehtävä! Kuuluisin ranta on Bondi Beach joten kannattaa sekin käydä katsastamassa. Keskustassa on Queen Victoria Building, eli QVB, jossa on hyvä shoppailla. Tosin jo se rakennus itsessään on nähtävyys. Keskustassa on Centrepoint, eli AMP Tower, josta on mahtavat näköalat ympäri Sydneyä.
      Darling Harbourin ympärillä on loistavia ravintoloita, ja siellä on joskus laser show myös meneillään, todella hienon näköistä!
      Tuossa jotakin vinkkejä! Tuollainen aika hurahtaa todella nopeasti ja ehditte nähdä vain murto-osan mitä kaupungilla on tarjottavaa. Kannattaa valikoida ne mihin haluaa perehtyä, muuten menee vain juoksemiseksi paikasta toiseen.

    • 6915

      kannattaa mennä komeroon istumaan

      • Summer10121

        Sydney on upea paikka lomailla missa ei tekemisen puutetta tule. Suosittelen myos Taronga Zoo, the Rocksia, Oopperataloa, Harbour Bridge walk, Bondi Beach, Chinatown, Manly, ai joo ja muuten sillon maaliskuun puolivalissa on Sydneyssa tapahtuma "taste of Sydney" missa paljon ihania viineja ja ruokia, Royal Botanic Garden, harbour Cruises...
        Hauskaa matkaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3673
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2287
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      1999
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1874
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1286
    6. 80
      1205
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1094
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1020
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe