Lasimaalaus

tee.

Käsi tuntematon
piirsi taideteoksen.
Teki siroin viivoin
halpaan lasiiin sen.

Kauniimman kuin
ihmiskäsi vaivoin.
suurin suunnitelmin,
parhain aivoin.

Siinä kukkii havupuut
kuin olisi se unta.
Kaikenlaiset kasvit muut
ja koko luomakunta.

Meren tyrskyt loiskii,
huojuu levät,
kalain pyrstöt huiskii,
timantteina välkkyy evät.

***

Runsauden juhlaa
kuvassa nähdä sain.
- Tekijä ei tuhlaa,
värejä on yksi vain.




.

10

715

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m

      kaikkien värien summan
      valkoisen jääkiteen leikki
      muotojen skaleidoskoopissa
      ikkunan pakkasavaruudessa

      • tee.

        Sait vastausrunoosi paljon lyhyemmin saman kokemuksen. Taipumusta japanilaiseen tankarunouteen? Kiitos runostasi, se oli hieno!


      • suora viiva
        tee. kirjoitti:

        Sait vastausrunoosi paljon lyhyemmin saman kokemuksen. Taipumusta japanilaiseen tankarunouteen? Kiitos runostasi, se oli hieno!

        ihana väri,kaunis runo lämpöä.
        hyvä kiitos!


      • tee.
        suora viiva kirjoitti:

        ihana väri,kaunis runo lämpöä.
        hyvä kiitos!

        Kiitos kommentistasi! Varmaan värin kokeminen riippuu katselukulmasta. Voit hyvinkin olla oikeassa hopeasta. Kaunis joka tapauksessa.


    • Minanoita

      Minä pysähdyin tämän lasimaalauksen eteen,
      se oli kaunis se oli lumoava!
      Ja mikä yhden värin yhdistelmä
      sopusoinnussa
      sanojesi kanssa

      • tee.

        Samoin minä pysähdyin ihmetellen tämän taulun eteen. Loppumattomat uudet lumoavat muodot, jota kuka tahansa taiteilija voi vain kadehtien katsella ja yrittää jäljitellä, mutta mielikuvitus ei riitä. Silti, aioin vähän yrittää kuvata, heikoin tuloksin. Mutta sitähän tämä on, yritystä. Kiitos sanoistasi!


    • taideteoksesta, joka sai kuin uuden arvon
      runossasi. Erittäin vivahdekas, soljuva teksti.
      Lukijalle nautinto, kirjoittajalle kunnia.

      • tee.

        Kiitos kauniista sanoistasi! Vaikka, kun yrittää kuvata luonnon ilmiöitä, uusiutuvia taideteoksia, kukkia, puun lehtiä, auringonlaskua, veden olomuotoja jääkiteissä, mikään ilmaisu ei tavoita alkuperäistä kauneutta.
        Tulos on vain kömpelö selostus, käyttipä sanoja tai värejä.


    • Mysteriet

      Aiheesi on napakymppi!

      • tee.

        Älä muuta sano aiheenvalinnasta! Talvessa on paljon kauneutta, pientä ja suurta. Pitää vain pysähtyä näkemään. Yhtenä talvena kotona maalla vielä asuessani meni kaivon pumppu rikki ja menin kaivoon asiaa tutkimaan. Siellä odotti suuri kauneuselämys: koko kaivon seinämät ja katto oli valkoisena kuin tippukiviluola eri kokoisista ja muotoisista jääpuikoista. Itsen pumpun korjausta en sen sijaan muista lainkaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe