Tietääkö kukaan, miten ulosotto tapahtuu ja ulosotettava osuus tuloista määritellään silloin, kun tulot ovat epäsäännölliset ja saattavat vaihdella eri kuukausina todella paljonkin.
Olen aloittamassa työt eräässä kaupassa työhön tarvittaessa kutsuttavana työntekijänä, ja minulla ei näin ollen ole mitään käsitystä siitä etukäteen, paljonko tulen ansaitsemaan minäkin kuukautena. Ja olisi tietysti toivottavaa, että ulosotto ei vie samaa summaa tuloista niiltä kuukausilta jolloin töitä on vähän tai ei ollenkaan tarjolla, kuin niiltä kuukausilta, jolloin töitä -toivottavasti- on runsaasti.
Epäsäännölliset tulot ja ulosotto
7
4396
Vastaukset
- sdfghcvfb
Sen summan pidättää palkastasi kaupan palkanlaskija uo:n ohjeiden mukaan.
Jos olet yksinasuva ( ei huollettavia ) sun suojaosuus on 624€/kk, ja tuon ylimenevästä nettotulosta vouti vie 2/3. Jos tienaat nettona yli 1248€/kk, niin KOKO summasta 1/3 menee voudille. Helppoa, ja laskurikin löytyy uo:n sivuilta.- 29*2
Ja alle 624€:n kk-nettotuloista vouti ei vie mitään.
- vieno huttunen
29*2 kirjoitti:
Ja alle 624€:n kk-nettotuloista vouti ei vie mitään.
Unohdit suojaosuuksien korotuksen mahdollisten alaikäisten lasten vuoksi.No tuollaiset pätkätyöt ei ole ikinä taloudellisesti kannattavia(ainakaan verokirjan kanssa).Eli kannattaa unohtaa koko juttu.Ja menee sillä voutilla oma aikansa ennen,kuin tajuaa ruveta sinua "ryöstämään".
- ilmavaivoja
Ulosotto huolehtii siitä, että ottavat kaiken minkä saavat. Sun ei siis tarvitte moisella päätäs vaivaa :)
Ne rahat viedään tiettyhen sääntöjen mukaan eikä mitenkään automaattisesti joka kuukaus samaa summaa tai silleen.
FIKSUINTA olisi yrittää neuvotella, että maksat esim. jonku määrän per kk vapaaehtoisesti niin sun palkkaan ei kajota niin kauan, kun noudatat sopimusta. Silloin pystyt kyllä tekemään extraakin. Yhteistyöhalu kannattaa siis. Aina ehdotukseen ei vastata ja ollaan täysiä mulkkuja, mutta se riski kannattaa ottaa. Kysyminen ei maksa mitään. Mutta sinuna soittaisin heti ja sanoisin tilanteen ja yhdessä varmaan löydätte sopivan summan per kk. Kaveri maksaa 20-50€, vähä kuusta riippuen. Se on ehdottomasti vähemmän kuin 450e mikä lähtis joka palkka ja vaikuttas jo aika paljon elämänlaatuun (lue= työnteko pitäs lopettaa ja lähtee sossupummiks). - ulk
paljon mitään sulta koska sulla vaihtelee ne tulot,mulla vaihtelee kans tosi paljon ja teen keikkoja ja sijaisuuksia eli ei se saa mitään,ja nyt olen hakenut velkajärjestelyä(maksoin kyllä 50000 euroa 15v.aikana voudille ja kaikii meni korkoihin koska velkojia on 20kpl,eli perseestä koko systeemi....
- Anonyymi
Tuo uo muute vie kaiken mikä irti lähtee. Sääliä tuntematta, itellä sairauspäivä raha ja siitä se vie sen verran että pitää toimeentulotukea hakea, ei paljo sääliä heru
- Anonyymi
Jos saa palkkaa nettona joku 1100e/kk yksineläjänä ni uo saa vaan alle satskun, joku 80e..onko sulla siis isot sairaspäivärahat?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2926526Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652039- 1801780
- 1191251
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151247Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181681153Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71126RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j521025Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411011Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288962