tulivaan mieleen tuossa kun kattelin kaupungilla kun maajussit auras lunta jontikalla että paljonko K-A kuluttaa aurauksessa ???
paljonko aura-auto kuluttapoltto ainetta L/100KM
17
6160
Vastaukset
- sisu480
riippuu vähä olosuhteista millaista tietä auraa ,lumimäärä ja lämpötilakin vaikuttaa samoin alusterän käyttö
omia kulutuslukemia moottoritieltä esim. lämpötila 1c märkää lunta 10cm työleveys sivuauran kanssa n.8m
alusterä tiessä suolalevitin päällä ajotietokone näytti 80-90L kulutusta 100:lle. on joskus ollu 100/100 lukemakin näkyvillä. näin paljon on pahimmillaan mennyt ainetta.- kapinaapina
paljoko tuli keski nopeudeksi???
ajaako urakoitsijat km vai tunti taksoilla? - sisu480
kapinaapina kirjoitti:
paljoko tuli keski nopeudeksi???
ajaako urakoitsijat km vai tunti taksoilla?varmaan tuolla kerralla jotain 35km/h ,kun jotain 50:ä parhaimillaan kulki johtuen alusterän käytöstä,
painatin reilusti et saisin tien mahollisimman puhtaaksi jolloin pääsi vähemmällä suolauksella.
yleensä km taksalla ,joku on tehny kokonaishinnalla eli tietty summa koko talavesta
tämän päivän taksat on siinä tasossa et nämä on talakoohommia nykyään, näkeehän sen työn jäljestä! - kapinaapina
sisu480 kirjoitti:
varmaan tuolla kerralla jotain 35km/h ,kun jotain 50:ä parhaimillaan kulki johtuen alusterän käytöstä,
painatin reilusti et saisin tien mahollisimman puhtaaksi jolloin pääsi vähemmällä suolauksella.
yleensä km taksalla ,joku on tehny kokonaishinnalla eli tietty summa koko talavesta
tämän päivän taksat on siinä tasossa et nämä on talakoohommia nykyään, näkeehän sen työn jäljestä!joo tuleehan tuossa jo polttoaine kustannukset kilometriä kohti yli 1€luokkaa sitten vielä kalusto kuoletukset huollot ja tietenkin itelle palkka.
mutta kyllä kai sillä itelle leivän tienaa muuten han sitä olis nälkää kuollu. - 14
sisu480 kirjoitti:
varmaan tuolla kerralla jotain 35km/h ,kun jotain 50:ä parhaimillaan kulki johtuen alusterän käytöstä,
painatin reilusti et saisin tien mahollisimman puhtaaksi jolloin pääsi vähemmällä suolauksella.
yleensä km taksalla ,joku on tehny kokonaishinnalla eli tietty summa koko talavesta
tämän päivän taksat on siinä tasossa et nämä on talakoohommia nykyään, näkeehän sen työn jäljestä!kuorma-auto ja traktori urakoitsijoilla näyttää olevan uskonto täysi kymmenen ja laskento puhdas neljä,
perustelen tämän sillä että kun nämä kyseiset yrittäjät on oikein mallikelpoisia urakkahintojen polkijoita ja sitten huomataan vuoden lopussa että viivan alle ei jäänyt mitään muuta kuin miinusta.
Ruotsissa asia ei ole näin, siellä yrittäjät osaa laskea paremmin sen että viivan alle jää selvästi plussaa, eräs tuttavani tekee siellä lumihommia pienellä ValtraWillellä ja saa tunti töinä kunnalta ja yksityisiltä taloyhtiöiltä tuhannen kruunun kahtapuolta olevia tuntihintoja ilman alvia, ja kyseinen kone ei vie polttoainettakaan kuin 5-6 litraa tunnilta joten kannattavuus on aivan kohtuullisella tasolla. - 13+19=33
14 kirjoitti:
kuorma-auto ja traktori urakoitsijoilla näyttää olevan uskonto täysi kymmenen ja laskento puhdas neljä,
perustelen tämän sillä että kun nämä kyseiset yrittäjät on oikein mallikelpoisia urakkahintojen polkijoita ja sitten huomataan vuoden lopussa että viivan alle ei jäänyt mitään muuta kuin miinusta.
Ruotsissa asia ei ole näin, siellä yrittäjät osaa laskea paremmin sen että viivan alle jää selvästi plussaa, eräs tuttavani tekee siellä lumihommia pienellä ValtraWillellä ja saa tunti töinä kunnalta ja yksityisiltä taloyhtiöiltä tuhannen kruunun kahtapuolta olevia tuntihintoja ilman alvia, ja kyseinen kone ei vie polttoainettakaan kuin 5-6 litraa tunnilta joten kannattavuus on aivan kohtuullisella tasolla.on kuljetusyrittäjillä tuotto vaataimut liikennöintiluvassa. ja jos jää muutamana vuonna peräkkäin saavuttamatta, niin lupa kuivumaan. tuo on hyvä systeemi opettaa kustannusten laskua
- kapinaapina
13+19=33 kirjoitti:
on kuljetusyrittäjillä tuotto vaataimut liikennöintiluvassa. ja jos jää muutamana vuonna peräkkäin saavuttamatta, niin lupa kuivumaan. tuo on hyvä systeemi opettaa kustannusten laskua
urakoitsijan paras kone on lasku-kone!!!!!
- kapinaapina
sisu480 kirjoitti:
varmaan tuolla kerralla jotain 35km/h ,kun jotain 50:ä parhaimillaan kulki johtuen alusterän käytöstä,
painatin reilusti et saisin tien mahollisimman puhtaaksi jolloin pääsi vähemmällä suolauksella.
yleensä km taksalla ,joku on tehny kokonaishinnalla eli tietty summa koko talavesta
tämän päivän taksat on siinä tasossa et nämä on talakoohommia nykyään, näkeehän sen työn jäljestä!onko auraaminen liikenne luvan varasta toimintaa?
- 16
kapinaapina kirjoitti:
onko auraaminen liikenne luvan varasta toimintaa?
jos se tehdään työkoneella.
- kapinaapina
16 kirjoitti:
jos se tehdään työkoneella.
älä puhu paskaa missä semmonen lukee?
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2006/20060693
7 §
Ilman lupaa sallittu kaupallinen liikenne
7) tien ja kadun hoitoon liittyvän maa-aineksen, veden, suolan tai muun vastaavan aineen levittämistä tielle tai kadulle;
suolata ja hiekottaakin saa ilma liikennelupaa niin miksi lumen puskuun tarvittas liikennelupa???? - 72
kapinaapina kirjoitti:
älä puhu paskaa missä semmonen lukee?
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2006/20060693
7 §
Ilman lupaa sallittu kaupallinen liikenne
7) tien ja kadun hoitoon liittyvän maa-aineksen, veden, suolan tai muun vastaavan aineen levittämistä tielle tai kadulle;
suolata ja hiekottaakin saa ilma liikennelupaa niin miksi lumen puskuun tarvittas liikennelupa????tuossa edellisessä viestissä mielestäsi oli????
- kapinaapina
72 kirjoitti:
tuossa edellisessä viestissä mielestäsi oli????
mitä missä milloin???????
- kapinaapina
kapinaapina kirjoitti:
mitä missä milloin???????
Varmistin vielä SKAL:lta asian ja se menee siis näin:
Lumenauraus ei vaadi lupaa. Lumenaurauksessa ei kuljetella tavaraa pisteestä A pisteeseen B. Se vain työnnetään tieltä sivuun eli se on tienhoitoa. Lumen rikkoutumistakaan ei aurauksen aikana tarvitse pelätä, jonka johdosta rahdinkuljettajan tiekuljetussopimusvakuutuksen (TKSL) ottaminen ei ole sivuun työnnettävälle lumelle tarpeen.
Terveisin
S *******************
SeAMK Liiketoiminta
se on siinä eikä missään miniän perseessä! - tuntitaksoilla
kapinaapina kirjoitti:
paljoko tuli keski nopeudeksi???
ajaako urakoitsijat km vai tunti taksoilla?...aurataan. Taitavat tuntihinnat tienhoitoautolla huidella jossain 60-100 euroa/tunti -haarukassa varustuksesta ja sopijasta riippuen (etuaura ja suolain tulevat pääurakoitsijalta, aliurakoitsija omistaa vain tielaitoshydrauliikalla ja aurapuskurilla varustetun auton sekä mahdollisesti alusterän ja sivuauran). Tienhoitoauton koko talven keskikulutus lienee jossain 50-60 litran huiteilla sadalle - suolatessa menee vähemmän, auratessa enemmän ja lumen laatukin vaikuttaa. Keskinopeus laskutettavaa tuntia kohti varmaan hyvä jos 25 km/h. Yleensä sopimuksissa joku takuutunti tai tavoitetuntimäärä kuukaudelle tai koko talvelle. Joissain sopimuksissa esimerkiksi tavoitteesta puuttuvat tai tavoitteen ylittävät tunnit maksetaan puolikkaina. Varmaan jokainen urakkasopimus on hieman erilainen. Omat kokemukset tienhoitohommista yhden tiehallinnon alaisen alueurakoitsijan parillakin eri aliurakoitsijalla.
- aurakuski
tuntitaksoilla kirjoitti:
...aurataan. Taitavat tuntihinnat tienhoitoautolla huidella jossain 60-100 euroa/tunti -haarukassa varustuksesta ja sopijasta riippuen (etuaura ja suolain tulevat pääurakoitsijalta, aliurakoitsija omistaa vain tielaitoshydrauliikalla ja aurapuskurilla varustetun auton sekä mahdollisesti alusterän ja sivuauran). Tienhoitoauton koko talven keskikulutus lienee jossain 50-60 litran huiteilla sadalle - suolatessa menee vähemmän, auratessa enemmän ja lumen laatukin vaikuttaa. Keskinopeus laskutettavaa tuntia kohti varmaan hyvä jos 25 km/h. Yleensä sopimuksissa joku takuutunti tai tavoitetuntimäärä kuukaudelle tai koko talvelle. Joissain sopimuksissa esimerkiksi tavoitteesta puuttuvat tai tavoitteen ylittävät tunnit maksetaan puolikkaina. Varmaan jokainen urakkasopimus on hieman erilainen. Omat kokemukset tienhoitohommista yhden tiehallinnon alaisen alueurakoitsijan parillakin eri aliurakoitsijalla.
täällä meksavat kilometritaksan olisko kilometri pelkällä aurauksella jotain alle 4e ja alusterä erikseen.
Kevyttä pakkaslunta auratessa jotain 40 litraa märkää lunta työntäessä ja alaterällä jyrsiessä voimennä yli 100 litraa eli rippuu kelistä voipi talven keskikulutus olla joku 65 litraa - niin se on
kapinaapina kirjoitti:
urakoitsijan paras kone on lasku-kone!!!!!
Siinä se virhe tuleekin kun aina käytetään pelkästään laskukonetta, pitäisi joskus myös opetella se nostokoneen käyttö
- auraaja
1 litra ja 1 kilometri huonolla autolla........
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po994826Niin voimakkaat tunteet
Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi202867Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen
sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk242714Puhe on halpaa
Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.441896- 251796
- 1351664
- 1521570
Miksi miehet hermostuvat tyhjästä?
Olen tässä viimeisen vuoden sisään pudottanut melko reilusti painoa mikä on sitten saanut useammankin lähipiirin aiemmin1111521Nainen, se on vain karu totuus, että
sinut on luotu synnyttämään ja mies siittämään. Niin on luomakunnassa säädetty ja niin se on. Sinut luotiin heikoksi ja2821449Joko aiheuttamani pettymys
on lieventynyt? Toivottavasti. Uskallan heittää lentosuukon näin etäältä ja nimettömänä 😘.941380