Merikoulu

Kasper-121

Terve!

Mikähän näistä suomen merikouluista olisi paras, Turku, Kotka vai Rauma? Mitä huonoja/hyviä puolia kouluissa? Mites asuntolat? En ole mistään näistä kaupungeista kotoisin, joten asuminen asuntolassa välttämätöntä. Kuinka monen hengen huoneita? Huoneissa suihku, jääkaappi...? jne.

Kertokaahan nyt kokemuksianne, ja varsinkin noista asuntoloista kaipais juttua kun ei oikeen missään oo. Ehkä Kotkan koulu päällimmäisen mielessä koska olisi lähimpänä.

Kiitos!

22

5502

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdfasd

      rauma on paras muuta en tiedä

    • Ek

      Kiinnostais noista kouluista tietää, että onko hyötyä omistaa läppäri vai saako koululta käyttöön tms. Jos sitä opiskelussa pystyy hyödyntämään tulee varmaan ostettua hiukan laadukkaampi läppäri kun mitä koulut jakaa. Itselläkin matkaa niin paljon, että muuttaminen / asuntola mielessä, mahtaako kotkassa olla asuntola ja miten vaikee päästä?

    • Kaakonkulman kingi

      Kotka on ehdoton ykkönen. Sen kertoo jo se että ne jotka eivät pärjää Kotkassa hakevat kesken opintojen Raumalle.
      Kotkassa on kaikki tarpeellinen.

      • Merinannnm

        Raumalla: rauma on se juorujen kaupunki josta on juoruttu mutta muuten kiva kaupunki, suosittelen.
        Koulutus on hyvaa, asuntolat ovat ihan ok luokkaa.. itse viihdyin kylla.
        jengi on rentoa yleensa ja opettajat mukavia. Asuntolan omistajat ovat jannaa sakkia.
        Asuntolat on sillee et jaat sen kampan 3ihmisen kanssa, yhteinen suihku ja keittio ja olohuone joissakin. TVkin loytyy.. Nettimahdollisuus, ja niin .. jos en vaarin ole ymmartany nin asuntolalla on koneita (yhteisissa tiloissa silleen kierosti) mutta kannattaa se omalappari raahata sinne. Ja mokkula ..
        Rauma on mun ehdotonsuosikki! :)


    • Jopppelis

      Itse olen käynyt "merikoulun" Raumalla, paikkanahan tuo Rauma ei mikään kehuttava ole. Mutta kouluna en menisi moittimaan... Huonona puolena voisin sanoa, että tiedotus ei aina pelaa, mutta kyl sen kans pärjää...

      Asuntola löytyy, joko 2 hengen soluasunto tai 4 hengen... 2 hengen kämppiä ei ole kun muutama ja ne saa yleensä 3 vuoden opiskelijat... Soluissa 2 huonetta suihku,vessa. Keittiössä jääkaappi ja liesi, mikro, kahvinkeitin.

      Asuntolassa pärjää hyvin jossei ensimmäisenä iltana tuu äitiä ikävä, ja osaa laittaa ruokaa yms. Yleensähän tuola on rauhallista, mutta välillä sattuu ja tapahtuu kaikenlaista. Kyllä itse ehkä suosittelisin Raumaa ainakin enemmän harjoittelupaikkoja kuin Kotkassa.

      Ja jos sen takia meinaa lähteä merikouluun et siellä vaan ryypätään niin heikoilla hangilla ollaan!

      • menossa raumalle

        Siis eiku 1vuoden opiskelijat voi saada 2hlö asuntolaa ja voiko kämppikseksi tulla vastakkaisesta sukupuolesta ?


    • raumalaineeee

      Rauma on ehdoton ykköne!! joo moi mä asun siel :) paitsi et tää o kyl aika helveti pieni verrattun esim johonki hesaa tai johonki :D ite oon asunu joskus lahdes mut raumalt mä ole silti kotoisi :D haha poikkesi taas vähä aiheest :D

      • 08

    • Poju

      Raumalla ainaki koulutus oli muutama vuosi sitten huonossa kantimissa kun opetttajat oli jotain juoppoja tai ei muuten ollu pärjänny oikeessa työelämässä. asuntolassa oli taas olot ihan mukavat ainakin kun miettii että se on täysin ilmasta

      • Poju

        nii ja jos kotkas on isoin koululaiva ni raumalla onki 2 tai ainaki oli sillon ku sielä viimeks olin


    • Epi

      No ei ole enää Raumallakaan kahta laivaa. Ja itse asiassa se yksikin mikä on, jaetaan ammattiopiston opiskelijoiden kanssa. Toisaalta näin toimitaan myös Kotkassa. Oma laiva koululle on vain yksinkertaisesti kannattamaton sijoitus.

      Kotkassa ei ainakaan nykyään ole mitään ilmaisia asuntoja opiskelijoille. Voit toki vuokrata opiskelijasolun, mutta laittamalla hieman euroja päälle, saat keskustasta yksiönkin.

      Turun koulusta voisi mainita, että se on ruotsinkielinen. Olen tosin kuullut, että kyllä siellä suomellakin pärjää, mutta en osaa sanoa, kuinka hyvin. Kotkassa opetus ei ole kovin hyvin organisoitua, mutta opettajat ovat persoonallisia ja asiantuntevia.

      • iexxu

        Mitä onko Kotkassa maksullinen asuntola?? Paljon mahtaa olla hintaa sinne hain nytten toivottavasti ei hirveen kallis ainakaan ole.. voikohan siel asuntolas olla sen koko kolme vuotta??


      • Opiskelee Kotkassa

        Kotkassa on koululla oma asuntola.


    • Opiskelee kotkassa

      Tere!

      Kotkan koulun asuntola "maksaa" 100€ eli siis vain nimellinen pantti. Pantin jälkeen asunto on ilmainen ja täysin kalustettu astioista lähtien. Asuntolaan pääsee helposti jos on alaikäinen ja on kirjoilla toisessa koupungissa. Miinuksena on vain että viikonloppuja siellä ei saa viettää paitsi jos olet täysi - ikäinen.

    • entinen oppilas

      Rauman ammattikorkeakoulu on tällä hetkellä niin huonolla mallilla että en todellakaan suosittele. opettajapulaa ja opetuksen taso todella huono muutamia poikkeuksia lukuunottamatta

    • Anonyymi

      Olen opiskellut Kotkassa ja Raumalla. Kummastakin paikasta on vaikea keksiä mitään hyvää sanottavaa. Aikatauluja pimitetään, papereita kadotetaan (Kiitos Raumalla yhden opettajan...) Opetus on hidasta.

      Sanoisin suoraan etten Suomen merikouluja voi suositella. Itse käynyt tutkintoja ulkomailla ja oli miellyttävä kokemus. Ei ollut helpointa mutta kannattavaa.

      Saksa tai Irlanti, suuntaa sinne

      • Anonyymi

        Kummasti silti Suomestakin valmistuu ihmisiä alalle ja ovat maailmalla varsin arvostettuja. Nytkin Icon of the Seasin eka perämies on suomalainen nainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummasti silti Suomestakin valmistuu ihmisiä alalle ja ovat maailmalla varsin arvostettuja. Nytkin Icon of the Seasin eka perämies on suomalainen nainen.

        Eihän se tarkoita että suomalainen perämies huono olisi jos koulut vain täysiä sirkuksia. Laivalla alkaa se AITO merikoulu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se tarkoita että suomalainen perämies huono olisi jos koulut vain täysiä sirkuksia. Laivalla alkaa se AITO merikoulu

        Oletko käynyt edes peruskoulun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko käynyt edes peruskoulun?

        Käytkö vanhempiesi luona paskalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytkö vanhempiesi luona paskalla?

        Jatka sinä vaan vuokralla asumista, sillä omistusasuntoon et tule koskaan yltämään, etkä todennäköisesti edes ymmärrä pyrkiäkään. Laivarotan virkaa voisit yrittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatka sinä vaan vuokralla asumista, sillä omistusasuntoon et tule koskaan yltämään, etkä todennäköisesti edes ymmärrä pyrkiäkään. Laivarotan virkaa voisit yrittää.

        No huh huh


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1418
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      942
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      731
    4. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      667
    5. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      32
      645
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      624
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      614
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      588
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe