Nöyryyttävää hommaa

roskan vaan

aika rasittavaa ja paskasta hommaa, palkkakin on perseestä kyllähän ihmiset juoksisi töihin jos maksettas
vaikka 15e tunnilta,kerran kokeilin pari viikkoa nyt saan 15e muissa hommissa :)

24

2125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siivoojajogini

      Minäkin tein teollisuudessa töitä suht kauan. Siitähän sinäkin tässä puhut? Palkka oli mahtava, mutta se olikin ainoa hyvä asia koko työssä. Kolmivuorotyö, teollisuuden kaasut, työkaverien tupakointi.

      Lähdin pois. Koskaan ei raha ole ollut ensimmäinen asia, jonka vuoksi olen työpaikkaan hakenut ja jäänyt. Palkka ei myöskään koskaan ole ollut itsetuntoni tukirunko.

      • yks vaan

        Siivoaminen on siistii hommaa - Mene maataloulomittajaksi, niin sitten tiijät mikä on "paskaa" - lapioit kirjaimellisesti paskaa :D


      • 4 vuotta siivonnut
        yks vaan kirjoitti:

        Siivoaminen on siistii hommaa - Mene maataloulomittajaksi, niin sitten tiijät mikä on "paskaa" - lapioit kirjaimellisesti paskaa :D

        ...nöyryyttävää? Rehellistä työtä se siivous on! Palkka ei tosin päätä huimaa: mutta toimeen sillä tulee!
        MInä kuljen "rinta rottingilla" ja olen ylpeä työstäni! Ilman minua / meitä siivoustyöntekijöitä koko "pulju" suljettaisiin! Minä en nöyristele, motto : "tee hyvää työtä ja palvele positiivisesti" Samaa suosittelen sinulle!


      • suitsait siistii
        4 vuotta siivonnut kirjoitti:

        ...nöyryyttävää? Rehellistä työtä se siivous on! Palkka ei tosin päätä huimaa: mutta toimeen sillä tulee!
        MInä kuljen "rinta rottingilla" ja olen ylpeä työstäni! Ilman minua / meitä siivoustyöntekijöitä koko "pulju" suljettaisiin! Minä en nöyristele, motto : "tee hyvää työtä ja palvele positiivisesti" Samaa suosittelen sinulle!

        Olet kyllä oikeassa. Niin on toisaalta myös alkuperäinen kirjoittajakin.
        Itse olen huomannut näiden kolmen vuoden aikana, että kärsin työssäni. Koen, että kukaan ei sitä arvosta, kukaan ei muista minua, eikä kukaan edes välitä. Tunne on hiipinyt salakavalasti mieleeni.
        Teen työni moitteettomasti ja arvostan muita siivoojia. Töissä olen reipas ja suhtaudun aina positiivisesti kohteeni työntekijöihin, jos heitä näen. Itse koen, että vasta sitten minut muistetaan, jos jättäisin työni tekemättä.
        Esimieheni on myös osaltaan vaikuttanut siihen, että motivaationi on nolla. Kun esimiestä näkee kerran vuodessa, ei minkäänlaisia palavereita pidetä, eikä muita siivoojia näe koskaan, kokee itsensä melko arvottomaksi.
        Niin palkalla kuin esimiehen panostuksella, arvostusta tähän työhön saisi melkoisesti parannettua.


      • jep...........
        suitsait siistii kirjoitti:

        Olet kyllä oikeassa. Niin on toisaalta myös alkuperäinen kirjoittajakin.
        Itse olen huomannut näiden kolmen vuoden aikana, että kärsin työssäni. Koen, että kukaan ei sitä arvosta, kukaan ei muista minua, eikä kukaan edes välitä. Tunne on hiipinyt salakavalasti mieleeni.
        Teen työni moitteettomasti ja arvostan muita siivoojia. Töissä olen reipas ja suhtaudun aina positiivisesti kohteeni työntekijöihin, jos heitä näen. Itse koen, että vasta sitten minut muistetaan, jos jättäisin työni tekemättä.
        Esimieheni on myös osaltaan vaikuttanut siihen, että motivaationi on nolla. Kun esimiestä näkee kerran vuodessa, ei minkäänlaisia palavereita pidetä, eikä muita siivoojia näe koskaan, kokee itsensä melko arvottomaksi.
        Niin palkalla kuin esimiehen panostuksella, arvostusta tähän työhön saisi melkoisesti parannettua.

        Jos olet siellä niin et pomoo nää..aina kokouksissa eheheh tekosyy niillä tai äkkiä pois siivouskohteesta


      • siivooja-mimmi
        jep........... kirjoitti:

        Jos olet siellä niin et pomoo nää..aina kokouksissa eheheh tekosyy niillä tai äkkiä pois siivouskohteesta

        ja olen tyytyväinen lähestulkoon kaikkeen. JA pomoa näen melkein joka päivä, ainakin viikottain. tekijät ja esimiehet istuvat yhdessä kahvilla päivittäin ja meillä on oikeasti hauskoja juttuja ja kivaa eikä toimistolle ole oikeastaan koskaan mitenkään ärsyttävä mennä. siellä näkee työkavereita enemmän, niiden kanssa jutustellaan kaikenlaista.

        olen ollut l&t:llä yli neljä vuotta, olen saanut kiitosta ihan esimiehiltä, palveluohjaajilta, työkavereilta. olen saanut valituksia, on ollut paskoja päiviä, on ollut kivoja ja tosi kivoja päiviä. välillä on niskat jumissa, välillä on niin kova väsymys että hyvä et töistä jaksaa kotiin ajaa ja aina sillon tällön aamulla on tosi vaikea herätä siinä neljän viiden aikaan.

        Mutta tykkään silti. Mikään ei ole parempaa työpäivän aikana kuin käydä toimistolla kahvilla ja nähdä muita ja siitä taas jatkaa omia hommia. Hienoa on myös se että olen/olemme esimiesten kanssa hyvissä väleissä eikä niiden edessä tarvitse esittää mitään yli-asiallista ja supertunnollista työntekijää ja myöntyä joka juttuun mitä pyydetään, meidän pomot ymmärtää koska he tekevät myös itsekin välillä ihan samoja hommia kuin me tavalliset siivoojat.

        Enhän minä muista l&t:n firmoista voi tietää miten asiat niissä on mutta meillä ainakin yritetään että asiat ei aina menisi ihan p*****lleen. Ja vapaa-ajallakin on välillä kiva nähdä työkavereita ja tehdä sitten jotain ihan muuta kun siivota.

        En välitä mitä meidän töistä ja koko firmasta yleisesti puhutaan, koska itse pidän tästä työstä ja työpaikasta ja meillä on hyvää porukkaa töissä.

        En vaihtaisi tätä työpaikkaa tällä hetkellä mihinkään muuhun työhön.


      • ;)
        yks vaan kirjoitti:

        Siivoaminen on siistii hommaa - Mene maataloulomittajaksi, niin sitten tiijät mikä on "paskaa" - lapioit kirjaimellisesti paskaa :D

        Vaihtaisin maatalouslomittajan hommat ihan mielellään siivoojan hommiin. Siistiä sisätyötä lomitukseen verrattuna! :)

        Äitini teki siivoojana 35 vuotisen työuran ja osaan arvostaa siivoustyötä, itse teen lomituksen ohella yhtä iltakohdetta. Lisääkin kohteita ottaisin, mutta haluaisin kuitenkin ensin käydä jotain kursseja tai muuta alan koulutusta. Silloin voisin jättää lomituksen.


      • nuori55444
        siivooja-mimmi kirjoitti:

        ja olen tyytyväinen lähestulkoon kaikkeen. JA pomoa näen melkein joka päivä, ainakin viikottain. tekijät ja esimiehet istuvat yhdessä kahvilla päivittäin ja meillä on oikeasti hauskoja juttuja ja kivaa eikä toimistolle ole oikeastaan koskaan mitenkään ärsyttävä mennä. siellä näkee työkavereita enemmän, niiden kanssa jutustellaan kaikenlaista.

        olen ollut l&t:llä yli neljä vuotta, olen saanut kiitosta ihan esimiehiltä, palveluohjaajilta, työkavereilta. olen saanut valituksia, on ollut paskoja päiviä, on ollut kivoja ja tosi kivoja päiviä. välillä on niskat jumissa, välillä on niin kova väsymys että hyvä et töistä jaksaa kotiin ajaa ja aina sillon tällön aamulla on tosi vaikea herätä siinä neljän viiden aikaan.

        Mutta tykkään silti. Mikään ei ole parempaa työpäivän aikana kuin käydä toimistolla kahvilla ja nähdä muita ja siitä taas jatkaa omia hommia. Hienoa on myös se että olen/olemme esimiesten kanssa hyvissä väleissä eikä niiden edessä tarvitse esittää mitään yli-asiallista ja supertunnollista työntekijää ja myöntyä joka juttuun mitä pyydetään, meidän pomot ymmärtää koska he tekevät myös itsekin välillä ihan samoja hommia kuin me tavalliset siivoojat.

        Enhän minä muista l&t:n firmoista voi tietää miten asiat niissä on mutta meillä ainakin yritetään että asiat ei aina menisi ihan p*****lleen. Ja vapaa-ajallakin on välillä kiva nähdä työkavereita ja tehdä sitten jotain ihan muuta kun siivota.

        En välitä mitä meidän töistä ja koko firmasta yleisesti puhutaan, koska itse pidän tästä työstä ja työpaikasta ja meillä on hyvää porukkaa töissä.

        En vaihtaisi tätä työpaikkaa tällä hetkellä mihinkään muuhun työhön.

        siivoojat on 55-60 ikää??


      • sivupeilillä

        vastailla itsellesi.


    • ILOINEN,,

      L&T sain mäkin tarpekseni puoltoista vuotta, aina kun oli laadun valvonta tarkastus , mentiin melkein käsikädessä alueet läpi ( ja mollattin ihmisten edessä onpas paskasta ei oo tältä pyyhitty sitä rataa...itsensä
      tunsi ihan mitättömäksi,,tein sen jälkeen 2viikkoa lopetin,, sen jälkeen paikassa juoksi kaiken näköistä intiaania AHHHHHHHHHHHHHH PAIKKA KAATU ja oooon ilonen, nyt on hyvä työ ja palkkakin kaksinkertainen

      • suitsait siistii

        mutta se täytyy sanoa L&T:n plussaksi, että niillä on TODELLA hyvä sairaskassa järjestelmä. En ole missään muussa siivousfirmassa kuullut olevan niin kattavaa järjestelmää. Sairaskassa onkin yksi hyvä syy, että olen L&T:llä.


      • teejan
        suitsait siistii kirjoitti:

        mutta se täytyy sanoa L&T:n plussaksi, että niillä on TODELLA hyvä sairaskassa järjestelmä. En ole missään muussa siivousfirmassa kuullut olevan niin kattavaa järjestelmää. Sairaskassa onkin yksi hyvä syy, että olen L&T:llä.

        Käypas lukemassa mitä mieltä muut siivojät ovat L&T:sta, taidat olla ainoa joka pärjää siellä, onneksi olkoon !!!


      • mar mar
        teejan kirjoitti:

        Käypas lukemassa mitä mieltä muut siivojät ovat L&T:sta, taidat olla ainoa joka pärjää siellä, onneksi olkoon !!!

        Olen L&T palveluksessa,kuudes vuosi menossa.Arvosta työtäni,ja saan suurta tyydytystä,kun päivän työ on tehty kunnolla.Jos et itse ymmärrä arvostaa työtäsi,tuskin edes jälki on kunnollista.
        Turha on marista ja odottaa,että joku toinen antaa arvon työllesi. Iloinen ja reipas siivooja on upea näky,asiakaskohteessa olet työantajasi edustaja=)
        Siispä huomenna iloisena "luuttu lentää taas"ja puhdasta tulee!!


      • epäileväinen
        mar mar kirjoitti:

        Olen L&T palveluksessa,kuudes vuosi menossa.Arvosta työtäni,ja saan suurta tyydytystä,kun päivän työ on tehty kunnolla.Jos et itse ymmärrä arvostaa työtäsi,tuskin edes jälki on kunnollista.
        Turha on marista ja odottaa,että joku toinen antaa arvon työllesi. Iloinen ja reipas siivooja on upea näky,asiakaskohteessa olet työantajasi edustaja=)
        Siispä huomenna iloisena "luuttu lentää taas"ja puhdasta tulee!!

        Oletko siis pomo ja saat suurta kiitosta siivoojien tekemästä työstä? Luuttu lentää jonkun muun "iloisen" kädessä? Et maininnut sanallakaan siivoavasi itse. Voihan tuo olla provokin...;)


      • mar mar
        epäileväinen kirjoitti:

        Oletko siis pomo ja saat suurta kiitosta siivoojien tekemästä työstä? Luuttu lentää jonkun muun "iloisen" kädessä? Et maininnut sanallakaan siivoavasi itse. Voihan tuo olla provokin...;)

        Eipäilysi on aivan väärä,,,
        Olen ihan oikea siivooja,teen työtä 7,5 h viitenä päivänä viikossa.Kiitoksen saan ainakin itseltäni,kun viihdyn ja arvostan tekemääni työtä.
        Olen oppinut elämäni varrella sen,että teet mitä teet,,,tee se kunnolla. Oikella asenteella jaksan ne "paskat" työpäivät,joita meille kaikille tulee välistä.
        Tsemppiä ja jaksamista kaikille siivoustyötä tekeville =)


      • siivooja-mimmi
        mar mar kirjoitti:

        Olen L&T palveluksessa,kuudes vuosi menossa.Arvosta työtäni,ja saan suurta tyydytystä,kun päivän työ on tehty kunnolla.Jos et itse ymmärrä arvostaa työtäsi,tuskin edes jälki on kunnollista.
        Turha on marista ja odottaa,että joku toinen antaa arvon työllesi. Iloinen ja reipas siivooja on upea näky,asiakaskohteessa olet työantajasi edustaja=)
        Siispä huomenna iloisena "luuttu lentää taas"ja puhdasta tulee!!

        hassua kun tuntuu että ihmisten on vaikea uskoa että jotkut oikeasti pitävät tästä työstä. itte ainakin tykkään ja olen ihan samaa mieltä että reipas ja iloinen siivooja on hieno näky. ja sellanen josta näkyy, että osaa ja tietää hommansa.

        pitäskö tässä sitte sanoa että itellää on käyny tuuri, kun meidän porukka ei ole niin kamalaa. meillä on töissä jopa ihan kivaa :) tosin tietysti eihän sitä aina kaikki keskenään voi tulla toimeen eikä aina ole niin kivaakaan mutta eiköhän sama juttu ole ihan joka työpaikassa, oli se siivoustyötä tai jotain ihan muuta..


      • vkosiivous
        suitsait siistii kirjoitti:

        mutta se täytyy sanoa L&T:n plussaksi, että niillä on TODELLA hyvä sairaskassa järjestelmä. En ole missään muussa siivousfirmassa kuullut olevan niin kattavaa järjestelmää. Sairaskassa onkin yksi hyvä syy, että olen L&T:llä.

        Olen samaa mieltä vaikka itsekin olen täällä haukkunut L&T:tä, on firmassa hyviäkin puolia. Sairauskassa on todella hyvä, minulla on kallis lääkitys, saan lääkkeet ilmaiseksi. Onneksi älysin liittyä sairauskassaan kun sitä mahdollisuutta meille vanhoille työntekijöille tarjottiin.


      • sivupeilillä

        uskotaan että olit KERRAN töissä.


    • .....

      Harmi, että moni alasta kiinnostumaton tulee "pakon" takia siivoustyöhön. Joskus se voi näkyä jopa työn lopputuloksessa. Meitä on monia siivoojia, jotka pitävät työstään. Ei tälle alalle ole mikään pakko tulla. Luultavasti suurin osa siivoustyöstä valittavia on kouluttamattomia ja sitä pakkotyönä tekeviä. Jossain paikoissa huono työilmapiiri voi johtua siitäkin, että työntekijät eivät ole alasta innostuneita.

      Minä pidän siivoustyöstä enkä koe sitä missään määrin nöyryyttäväksi.

      Kivaa, että olet löytänyt itsellesi toisen alan. Varmaan viihdyt niissä töissä paremmin.

      • valentiina54

        siivoustyöt on painavia töitä, palkka on iha paska, siivoustyö on sama kui huoran työ, seisot siihen ja kaikki tuijoittaa. jos se on hyvä työ, miks suomalaiset ei tekee...


      • Sviude
        valentiina54 kirjoitti:

        siivoustyöt on painavia töitä, palkka on iha paska, siivoustyö on sama kui huoran työ, seisot siihen ja kaikki tuijoittaa. jos se on hyvä työ, miks suomalaiset ei tekee...

        onhan suomalaisia siivouksessa vaikka kuinka paljon...


      • Anonyymi

        Siivoustyöhön tullaan lähinnä sen takia kun niitä paikkoja on paljon ja paikan saa helposti. Monet vaan joksikin aikaa jos esimerkiksi ei ole oman alan töitä löytynyt.


    • työstäni

      Minä olen ainaki arvostettu omassa siivouskohteessani , mutta moitteitakin olen saanut myös. Ja nämä kehut että moitteet on saatu asiakkaalta.
      Tätä työtä en tee palkan takia vaan siksi että minä todellakin tykkään työstäni,jotenkin tuntuu et siivoushommat on mun kutsumus.
      On minullakin tietty huonoja päiviä ja silloin tuntuu et ei helvetti nakkaan mopin nurkaan ja lopetan hommat tähän paikkaan. Kyllä meitäkin arvostetaan sillä kuka viitsisi likaiseen kauppaan ostoksille mennä???

      • näin on näreet

        työstäni, jokaisen täytyy itse arvostaa omaa työtään. Tuo ap kirjoittaja on "kuulemma" ollut siivoomassa millon missäkin, ei se oikea siivooja edes ole.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1358
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1165
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1115
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1012
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1001
    Aihe