perätön rikosilmoitus

Janniinna27

Onko kukaan ollut samankaltaisessa tilanteessa kanssani? Baarissa eräs minulle aikaisemmin tuntematon nainen hyökkäsi kimppuuni, kun olin haistattanut eräälle ihmiselle (ilmeisesti hänen kaverilleen) tanssilattialla. Aluksi hän huusi minulle jotakin, en saanut oikein selvää ja näin parhaaksi vain poistua paikalta, sillä hän oli kiihtyneessä tilassa. Hän seurasi minua ja repi tukon hiuksia päästäni. Tein rikosilmoituksen asiasta. Nyt hän väitttää poliisille, että olen haukkunut häntä kahteen otteeseen huoraksi. Hänellä on todistajia (jotka siis valehtelevat). Hän teki siis minusta kostoksi rikosilmoituksen poliisille. Kielsin poliisille puhelimessa häntä haukkuneeni, mutta ei tainnut uskoa. Asia menee ilmeisesti oikeuteen. Mitä mahdollisuuksia minulla on saada oikeutta tapahtuneen johdosta...entäpä jos häntä ja hänen todistajiaan uskotaan, vaikka he kaikki valehtelevat?

23

5518

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6***********

      Täysin normaalia naisten välisissä riidoissa. Mies tappaa, puukottaa, ampuu, raiskaa ja sillä selvä. Naiset käyttävät keskenään juuri tällaisia keinoja.
      *Syyttäjän ja poliisin kannalta tällainen on ns. paskajuttu, mihin ei oikein kannattaisi verovaroja tuhlata. Jos kuitenkin käräjille päädytään, niin todennäköisesti molemmat tuomitaan. Sinut kunnianloukkauksesta ja vastapuolesi pahoinpitelystä. Oikeus ei sitä tiedä, kumpi osapuoli puhuu totta ja kumpi valehtelee, vaan tekee ratkaisun sen perusteella, mitä oikeudessa heille esitetään.
      Se, joka ei päätökseen tyydy, voi valittaa tietysti ratkaisusta hoviin.

      • Janniinna27

        Kiitos nopeasta vastauksesta. Naiset osaa olla kieroja, itselle vaan todellinen pettymys miten kieroja. Monet yöunet olen tämän takia menettänyt, herkkis kun olen. Minulla on kyllä myös todistaja, joka oli kuuloetäisyydellä kun tämä tapahtui. Poliisi ei vain edes kysynyt mitään todistajista tämän huorittelun suhteen, enkä tajunnut sanoa. Ja asia on jo siirretty syyttäjälle. Mutta jos oikeuteen päädyn, ja jos todistajaani kuullaan, onko minulla mahdollisuus ns. "kumota" hänen todistajansa/todistajiensa lausunto.Olisi vähintäänkin reilua, ettei minua tuomita sellaisesta mitä en ole tehnyt...


      • Anonyymi
        Janniinna27 kirjoitti:

        Kiitos nopeasta vastauksesta. Naiset osaa olla kieroja, itselle vaan todellinen pettymys miten kieroja. Monet yöunet olen tämän takia menettänyt, herkkis kun olen. Minulla on kyllä myös todistaja, joka oli kuuloetäisyydellä kun tämä tapahtui. Poliisi ei vain edes kysynyt mitään todistajista tämän huorittelun suhteen, enkä tajunnut sanoa. Ja asia on jo siirretty syyttäjälle. Mutta jos oikeuteen päädyn, ja jos todistajaani kuullaan, onko minulla mahdollisuus ns. "kumota" hänen todistajansa/todistajiensa lausunto.Olisi vähintäänkin reilua, ettei minua tuomita sellaisesta mitä en ole tehnyt...

        Miksi haistattelit naisen kaverille? T. Perättömän raiskausilmoitusilmoituksen tehnyt sosiopaattimuija


    • donitseja

      "kun olin haistattanut eräälle ihmiselle"

      Eli, sinä siis aloitit?

      • Janniinna27

        Tämä henkilö, jolle haistatin, kaatui melkein päälleni ja satutin itseäni sen seurauksena. Haistatin hänelle, enkä siis tälle naiselle, joka kimppuuni kävi. Huomasin naisen vasta sitten, kun hän alkoi huutaa minulle.
        Typerä ja harkitsematon haistattaminen johti siis pahoinpitelyyn. Se ei kuitenkaan ole lain mukaan rikos haistattaa, enhän mitään perättömiä asioita ole kyseisestä henkilöstä kertonut. En siis ole lain silmissä syyllinen mihinkään rikokseen, toisin kuin pahoinpitelijäni. Paitsi siinä tapauksessa jos hänen valheitaan huorittelusta uskotaan... :(


      • pöh höh
        Janniinna27 kirjoitti:

        Tämä henkilö, jolle haistatin, kaatui melkein päälleni ja satutin itseäni sen seurauksena. Haistatin hänelle, enkä siis tälle naiselle, joka kimppuuni kävi. Huomasin naisen vasta sitten, kun hän alkoi huutaa minulle.
        Typerä ja harkitsematon haistattaminen johti siis pahoinpitelyyn. Se ei kuitenkaan ole lain mukaan rikos haistattaa, enhän mitään perättömiä asioita ole kyseisestä henkilöstä kertonut. En siis ole lain silmissä syyllinen mihinkään rikokseen, toisin kuin pahoinpitelijäni. Paitsi siinä tapauksessa jos hänen valheitaan huorittelusta uskotaan... :(

        on se jännä, miten niin helposti kuvitellaan, että kunnianloukkaukseen voi syyllistyä vain kertomalla toisesta perättömiä asioita.

        "En siis ole lain silmissä syyllinen mihinkään rikokseen"

        Niin, jokaista kun syyttömyysolettaman perusteella kohdellaan syyttömänä, kunnes toisin todistetaan, niin sinua kuin vastapuoltasikin. Sen näkee sitten myöhemmin, mitä mieltä "lain silmät" asiasta on.


      • ventti pentti
        pöh höh kirjoitti:

        on se jännä, miten niin helposti kuvitellaan, että kunnianloukkaukseen voi syyllistyä vain kertomalla toisesta perättömiä asioita.

        "En siis ole lain silmissä syyllinen mihinkään rikokseen"

        Niin, jokaista kun syyttömyysolettaman perusteella kohdellaan syyttömänä, kunnes toisin todistetaan, niin sinua kuin vastapuoltasikin. Sen näkee sitten myöhemmin, mitä mieltä "lain silmät" asiasta on.

        Kunniaa ei voi loukata kenellä sitä ei edes ole.


      • g534f2d
        Janniinna27 kirjoitti:

        Tämä henkilö, jolle haistatin, kaatui melkein päälleni ja satutin itseäni sen seurauksena. Haistatin hänelle, enkä siis tälle naiselle, joka kimppuuni kävi. Huomasin naisen vasta sitten, kun hän alkoi huutaa minulle.
        Typerä ja harkitsematon haistattaminen johti siis pahoinpitelyyn. Se ei kuitenkaan ole lain mukaan rikos haistattaa, enhän mitään perättömiä asioita ole kyseisestä henkilöstä kertonut. En siis ole lain silmissä syyllinen mihinkään rikokseen, toisin kuin pahoinpitelijäni. Paitsi siinä tapauksessa jos hänen valheitaan huorittelusta uskotaan... :(

        "Se ei kuitenkaan ole lain mukaan rikos haistattaa, enhän mitään perättömiä asioita ole kyseisestä henkilöstä kertonut"

        Jatka nyt vielä lakiopintojasi. Autan alkuun, on olemassa kaksi eri rikosta:

        1. Yksityiselämää koskevan loukkaavan tiedon levittäminen ja
        2. Kunnianloukkaus.

        ja itseasiassa kummankaan tunnusmerkeissä ei ihan tarkalleen ottaen vaadita sitä, että kerrottujen asioiden pitää olla ehdottomasti todenmukaisia, molemmissa kun on sanamuotona "esittää tiedon tai vihjauksen".

        Nojooh,
        Kuten joku jo totesikin, sinut tuomittaisiin kunnianloukkauksesta (olet sen täälläkin jo myöntänyt, vaikka luulet, että et ole täyttänyt rikoksen tunnusmerkkejä), ja vastapuoli pahoinpitelystä.


      • Anonyymi
        Janniinna27 kirjoitti:

        Tämä henkilö, jolle haistatin, kaatui melkein päälleni ja satutin itseäni sen seurauksena. Haistatin hänelle, enkä siis tälle naiselle, joka kimppuuni kävi. Huomasin naisen vasta sitten, kun hän alkoi huutaa minulle.
        Typerä ja harkitsematon haistattaminen johti siis pahoinpitelyyn. Se ei kuitenkaan ole lain mukaan rikos haistattaa, enhän mitään perättömiä asioita ole kyseisestä henkilöstä kertonut. En siis ole lain silmissä syyllinen mihinkään rikokseen, toisin kuin pahoinpitelijäni. Paitsi siinä tapauksessa jos hänen valheitaan huorittelusta uskotaan... :(

        Mä kaatuilisiin mielellään päällesi ja kikkelii pilluun oho.:).t.pervo


    • Kirjuuttaja

      Tyypillinen viikonloppuehtoon keissi. Eli 2 ihmistä kahinoinut keskenään ja mitään kummoista ei ole tapahtunut, kummallakin vain omat versiot asiasta ja "tukijansa".

      Jatkossa sitten katsotaan miten asiat menevät, toinen osapuoli saa lievästä pahoinpitelystä tai pahoinpitelystä sakot, sinä myös sakot kunnianloukkauksesta mikäli syyte menee läpi (tai kaatuu ns. toteennäyttämättä, aina nuo ihmisten väliset sana-sanaa vastaan ovat yksiä turhimpia, koska kuitenkin aina toinen/toisen leiri sanoo toista ja toinen toista, kaikki vetävät kotiin päin kuitenkin. Eli kokonaisuutta tuossa katsotaan enemmän kuin aivan yksittäistä sanoiko joku nyt toista luntuksi, huoraksi vai jakorasiaksi) Nuo nyt ovat aina "kumpikin osapuoli nyt kuitenkin on selvästi jotain tehnyt"-keissejä. Ja sanothan itsekin "haistattaneesi" eli ehkä nyt sanat ja kohde ovat vähän vääristyneet, mutta spekulaationa todeten olet kuitenkin itsekin avannut sanaisen arkkusi:) Ei nyt tietty mene nallekarkit ehkä ihan tasan jos sakot napsahtavat sinulle väärään henkilöön kohdistuvasta hieman väritetystä tarinasta, mutta olet kuitenkin jotain tehnyt.

      Eli varaudu muutaman kympin sakkoihin korkeintaan, jos ei kaadu. Turha menettää yöunia yhdestä turhasta kähinästä jossa nyt kuitenkin toinen osapuoli on tehnyt enemmän silti:) Eli et ole saamassa rikosrekisteriä, etkä joutumassa linnaan. Jos läpi menee niin pikku sakot sinulle vain rapsaisevat.

      Ja kysymys "onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa?" oli varmaan jo liki vitsi Suomen maassa jossa yleisimmät henkirikoksen syyt on liian pitkä huikka kiertopullosta tai pieni nimittely.

      Noh, sanotaan nyt omakohtainen esimerkkikin takavuosilta jossa itselle kävi pieni oikeusmurha: Olen oppinut maailmasta ainakin sen, että muutoin selvässä hätävarjelu (eli itsepuolustus kansankielellä) tilanteessa ei kannata epäselvästi todeta toiselle osapuolelle "hapeta se pomo" (okei, hapettamaan kehoittaminen ei kaikista turvallisin tapa muutenkaan, mutta tilanne oli aika lailla tiukka sen kummemmin erittelemättä), niin että väärä henkilö tulkitsee kehoituksen kohdistuvan häneen muodossa "tapa se homo":). Joskus tuo itseäkin hieman ketutti miten tulkittiin, mutta nykyään kovin huvittava muisto. Ja kieltämättä opettavainenkin, ottaen huomioon että nykyään hiukan kys. asioiden kanssa toimii työssäkin pykäliä pyöritellen.

      • Kirjuuttaja

        Tuo nyt oli vain sitten pieni arvaus/oletus miten tulee menemään asia tuomioiden/sakkojen jaon osalta, että sinulle paukkuu pikku sakot ja toiselle toisesta syystä, tai että toinen (oma) syytteesi kaatuu. Ihan vain noin peruskaavan mukaan heittona, miten nuo pääsääntöisesti katsotaan. Tuossahan kerrot vain oman kaunistellun versiosi, puhut esim. vain yleisesti "haistatuksesta". Eli sehän on kovin yleisesti todettu. Noh, ihmiset toki aina kertovat asiat omalta kannaltaan, luonnollista.


      • 16****'
        Kirjuuttaja kirjoitti:

        Tuo nyt oli vain sitten pieni arvaus/oletus miten tulee menemään asia tuomioiden/sakkojen jaon osalta, että sinulle paukkuu pikku sakot ja toiselle toisesta syystä, tai että toinen (oma) syytteesi kaatuu. Ihan vain noin peruskaavan mukaan heittona, miten nuo pääsääntöisesti katsotaan. Tuossahan kerrot vain oman kaunistellun versiosi, puhut esim. vain yleisesti "haistatuksesta". Eli sehän on kovin yleisesti todettu. Noh, ihmiset toki aina kertovat asiat omalta kannaltaan, luonnollista.

        Jos syyttäjällä on muutakin tekemistä, kuin tuhlata verovaroja tällaiseen paskajuttuun, niin hän tekee syyttämättäjättämispäätöksen. Eli, oikeudenkäyntiä ei tule.


      • narsismin uhri

        miltä tuntuu kun ihminen joutuu narsistisen perheen uhriksi mies naimisissa ja naisia pitkin tamperetta aviovaimo sisko jamiehen kaverit käyvät yhden päälle joukolla mies asuntovälittäjä jarouvansa pankkirouva vaimo tietää miehen naiset 27vuoden a´jalta ja minä menin suhteeseen hyvässä uskossa mies ja perhe ovat niin sanotusti täysiä pahan ruumiillistamia narsisteja. häiriköintiä jakotirauhan rikkomista nyt kolmikko kävi ravintola hovipojassa päälleni janimittelyä pahoinpitelyä kolmen vuoden ajalta ja poliisit eivät ota kantaa
        koska perhe on hyvissä ammateissa jokainen keplottelee

        lipeviä varsinkin asuntovälittjä. kysyn miten oikeus toimii tällaisia ihmisiä kohtaan


    • T. Uutti

      Olen ollut samantapaisessa tilanteessa.
      Joukko nuoria miehiä hyökkäsi minun ja lasteni kimppuun ryöstäen meidät ja pahoinpidellen meidät sekä lisäksi muutamia muita ihmisiä.
      Läheskään kaikista pahoinpitelyistä he eivät edes saaneet syytettä, mutta meille he joutuivat maksamaan vähäiset muutaman sadan euron korvaukset ja saivat teosta vain sakkoa.
      Tämän pahoinpitelyn JÄLKEEN tyypit väittivät kostoksi poliisille minun uhkailleen heitä!
      Ketään muita ulkopuolisia todistajia väitetylle uhkailulle ei ole vaikka paikalla oli satoja ihmisiä,
      silti syyttäjä päätti nostaa syytteen laittomasta uhkauksesta.
      Edes tämän pahoinpitelijän toiset pahoinpitelijä kaveritkaan eivät ole mitään uhkauksia
      kuulleet mutta syyttäjä käytti todistajina kavereita jotka todistivat että tämä pahoinpitelijä
      on KERTONUT heille minun uhkailleen. Voitte vain kuvitella kuinka absurdi tilanne on.
      Minut ja alaikäiset lapseni ryöstetään ja pahoinpidellään, ryöstäjille ei tapahdu mitään.
      He eivät käytännössä saaneet ryöstöstämme ja pahoinpitelystämme mitään rangaistusta
      koska he ovat varattomia, eivätkä pysty maksamaan oikeuden määräämiä muutaman sadan euron korvauksia, joista suurin osa johtuu ryöstetystä omaisuudesta eikä pahoinpitelyn korvauksista.
      Emme siis ole vieläkään saaneet senttiäkään rahaa vaikka tapahtumasta on jo useita vuosia.
      Mutta NYT minun pitäsi maksaa ryöstäjä pahoinpitelijöille jopa 2000 euroa!!!
      Suomen oikeusjärjestelmä on sairas!!!
      Suomessa ei uhri saa oikeutta, vaan uhri joutuu korvaamaan ryöstäjille ja pahoinpitelijöille!!??
      Eli varaudu pahimpaan, varsinkin jos vastapuolta edustaa Tuutti!

      • Janniinna27

        Kuulostaa kauhealta, olen pahoillani, että olet joutunut sellaiseen tilanteeseen. Onko tämä Tuutti siis joku asianajaja vai itse pahis? Toivon, että en joudu ihan noin kovaan myllytykseen...oikeastaan jo kaduttaa, että rikosilmoitusta edes tein. Tämän siitä saa, kun yrittää pitää laillisella tavalla puoliaan. Itse tilanteessa oli monta tilaisuutta lyödä tai potkasta pahoinpitelijää, mutta en sitä tehnyt sillä en ole väkivaltainen ihminen. Silti tilanne on tämä, että hän saattaa päästä kuin koira veräjästä ja jopa saada minulle maksettavaa teosta, jota en tehnyt. Onneksi minulla on todistaja oikeuteen, ettei mitään huorittelua ole tapahtunut ja tämä todistaja oli tapahtumahetkellä selvinpäin toisin kuin vastapuolen tyypit...:)


      • teenage wasteland

        Niin, vannot ettet ollut uhkaillut ketään. Mutta mistäs me voidaan se tietää, vaikka olisitkin, ja nyt valehtelisit?


      • Asianajaja?
        Janniinna27 kirjoitti:

        Kuulostaa kauhealta, olen pahoillani, että olet joutunut sellaiseen tilanteeseen. Onko tämä Tuutti siis joku asianajaja vai itse pahis? Toivon, että en joudu ihan noin kovaan myllytykseen...oikeastaan jo kaduttaa, että rikosilmoitusta edes tein. Tämän siitä saa, kun yrittää pitää laillisella tavalla puoliaan. Itse tilanteessa oli monta tilaisuutta lyödä tai potkasta pahoinpitelijää, mutta en sitä tehnyt sillä en ole väkivaltainen ihminen. Silti tilanne on tämä, että hän saattaa päästä kuin koira veräjästä ja jopa saada minulle maksettavaa teosta, jota en tehnyt. Onneksi minulla on todistaja oikeuteen, ettei mitään huorittelua ole tapahtunut ja tämä todistaja oli tapahtumahetkellä selvinpäin toisin kuin vastapuolen tyypit...:)

        Joka yleensä puolustaa "oikeita" rikollisia, kuten huume tai jengiläisiä?
        "Lakiasiaintoimisto Jaakko Tuutti on paras, mutta nykyään KäO antaa "tuutinlisää", ei kai oikein pidä Tuutista,"
        Niin minkähän takia? ;)
        Tuutista liikkuu kaikkia huhuja:
        "AA jaakko tuutin entistä vaimoa ammuttiin"
        "Tuutti paneutuu asiakkaidensa asiohin ja on "erikoistunut" rikollisten puolutamiseen... Käyttää kaikki keinot."


      • joppsi
        teenage wasteland kirjoitti:

        Niin, vannot ettet ollut uhkaillut ketään. Mutta mistäs me voidaan se tietää, vaikka olisitkin, ja nyt valehtelisit?

        Onko kukaan muuten koskaan saanut sakkoja tms. toiselle haistattamisesta, kun tuossa joku meinasi, että haistattaminen voisi olla kunnianloukkaus...? Olisi mielenkiintoista kuulla, jos joku oikeasti niin pöljästä asiasta on saanut sakkoja - haistattaminen baariympäristössä varsinkin kun on melkoisen yleistä. Sitähän saisi olla joka välissä tekemässä rikosilmoituksia, jos sille linjalle lähtee..;)


      • pedofiilin uhri

        minun poikani oli pedofiili paaljärven kiusattavana 20v yritimme
        miehelle saada oikeudenkautta tuomion ja pojalleni oikeutta miies kiusasi ja härnäsi poikaani 20v ei antanut rauhaa vei pojaltani itsetunnon nuoruuden vapauden eli kaiken kunnes poika otti lain omiin käsiinsä ja yritti miestä ampua mutta luopui ajatuksesta ja tämä,paskahousu pedofiili paalijärvi sai vielä pojalleni 8v linnaa ja 13 tuhatta er korvauksia ja nyt mies jtkaa samaa rataa ja tuutti sai miehen pälkähästä pedofiilien rikollisten kaveri


    • ....................

      Isoveli valvoo isolla kädellä "Perustuslakimies hyökkää" ja ajaa oikeuksiaan yksitysyisyyteen.

    • Oikeudenmukainen

      Jos minä olisin moisen uhri, ottaisin pahoinpitely syytteen ja pahoinpitelisin naisen. Omankäden oikeus kunniaan, VIVA LA RESISTANCE!

    • nainennnnnn76

      Naiset hyökkää päälle, jos joku on kauniimpi kuin ne tai mukavampi.Säälittävää, mutta totta.Minua kiusattiin yläasteella, koska olin kaunis.Revittiin hiuksista,huudettiin jne.Aikuisena minun päälle on syljetty ja nimitelty jne.Lapsellista,en ole heiltä mitään viemässä.Avauksen tekijälle:häntä pystyyn!

      • vähemmistöä

        3naista tuli päälleni ravintolassa ja kuaan ei puuttunut asiaan minulta yritettiin raapia naama jasilmät sohia. tällaista on lähimmäisen rakkaus


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      461
      3391
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      456
      3324
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      136
      2931
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2262
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2130
    6. 192
      1487
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1377
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1246
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      86
      1242
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1070
    Aihe