Moi,
Haluisin kovasti opetella iirin kieltä. Se nyt on aika kielivähemmistö, mutta tiedättekö onko Suomessa missään mahdollisuutta opiskella tätä kieltä vai pitäisikö sitten omatoimisesti tämä jotenkin opetella?
Iiri
1
1034
Vastaukset
- exLeprechaun
Mahdollisesti joissain työväenopistoissa voi olla iirin kielen kursseja:
http://www.panunet.net/tyovaenopisto.html
Ehkä helpointa olisi yrittää löytää joku iiriä osaava irlantilainen, joka voisi opettaa sinua? Kysele vaikka lähimpien korkeakoulujen kielikeskuksista tai kansainvälisten asioiden toimistoista yhteystietoja Irlannista tulleisiin vaihto- tai tutkinto-opiskelijoihin. Tai käy laittamassa kys. oppilaitosten kielikeskuksen/euroopplaisten kielien laitoksen ilmoitustaululle ilmoitus, jossa haet iirin kielen opettajaa. Sen voi tehdä, vaikka et olisi oppilaitoksen opiskelijakaan ja myös yliopistojen kursseille voi yleensä ulkopuolinenkin osallistua maksamalla kurssimaksun.
Suomi-Irlanti -seuran kautta voisi myös olla mahdollista saada kontakteja ja tietoa opiskelumahdollisuuksista.
http://www.finnish-irish.fi/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854960- 432756
- 952724
- 1982390
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj281953- 1331949
- 1781560
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161471Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3581279Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51249