tampereen asepaja

beastie

Onko kenelläkään kokemuksia Tampereen Asepajan tekemistä aseista tai tietoa lehdissä olevista artikkeleista koskien juuri kyseisen yrityksen tekemiä aseita. Kiinnostaisi kovasti tietää näin yleensä laadusta ynm. Kirjoitelkaaa kokemuksista jos sellaisia on.

34

21372

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heikki
    • Lakelander

      Tampereen asepaja teki Lakelandereita joita pidettiin ja pidetään vieläkin erinomaisina metsästys aseina joskin ehkä liiankin hienosti tehtyinä jonka vuoksi hinnat olivat suhteellisen korkeat, olin jonkun verran tekemisissä J Timarin kanssa, mm. Jatimaticin protoa koeampumassa Aitovuoren radalla on niistä jotain tietoa jos joku sattuu tarvisemaan. Näkyy nykyään silloin tällöin tv uutisoinnissa Jatimaticeja, kuka lie valmistaa, olisiko jossain lähi-idässä ?

      • beastie

        Ostin tosiaan tampereen asepajan tekemän metsästyskiväärin jossa on mäkisen piippu ja mauserin lukko. Olen kuullut että mäkisen tekemät piiput ovat olleet ja laadukkaita ja tarkkoja.
        Näin kyllä tosesin itsekkin käydessäni radalla, ammuin sataan metriin lapuan treinereillä viisi viiden laukauksen kasaa ja kolme viidestä kasasta pysyi alle 30mm (toiset 70mm 56mm kummassakin yksi kärpänen josta ampuja itse ottaa vastuun.) Joten ihan hyvä tulos vanhalle aseelle ja ainakin hirvimetsälle riittävä. optiikkana radalla oli 2,5-10x56 optican kiikari.


      • JaTikki

        Esim, rakenne kuvaa? kaikki muukin infomaatio otetaan mielellään vastaan.


    • jokunen perintö pyssy

      mä oon kans kiinnostunu ... mulla on niin sanottu iso tarkka. täysin original. hyvä ampua mun mielestä ja muutenkin sopivan kokoinen, pitääkseen mielessä aseen vaarallisuuden. eli se on oikeen pyssyn tuntunen...

    • Itselläni on vanha N.A.Lahtinen -merkinnällä varustettu piekkari. Muutoin on toimintakuntoinen ja luvallinen, ainoastaan ulosvedin puuttuu. Jos jollakulla on esim. deaktivoitu ase ja haluaisi myydä ulosvetimen, ottakaahan yhteys!

    • markku o

      minulla itselläni on kivääri jonka tekijä on t.asepaja. kaliiberi on 7x57. ase on vuosimallia 1939 ja erittäin hyvässä kunnossa. ainoa huono puoli on että siinä ei ole kiikaria ja sellaisen asentaminen on vaikeaa kun lukkotappi menee kiikarin jalkojen läpi. mahdollista on mutta uskon että melko hintava toimenpide.

    • Joopajoopa

      Minulta löytyy myös N.A.Lahtisen tekemä Tarkka 1 merkkinen pienoiskivääri.Luvan on kunnossa ja toimii hyvin mutta tukki on päässyt todella huonoon kuntoon kuten myös piippu on ulkoapäin hieman ruostunut kun on tuolla kellarissa ties kuinkakauan makoillut.

      • Anonyymi

        on tarkkako merkki


    • Lakelander

      Minulla on kolmekin Tampereen Asepajan valmistamaa asetta. 30.06 paksupiippuinen Lakelander jota olen käyttänyt sekä kilpailuissa että hirvimetsällä. Toinen ase on saman valmistajan tuote 5,7 Caribu, pumppuase jota olen käyttänyt myöskin molempiin tarkoituksiin. Kolmas aseeni on 22.kaliiberin "villikarjuase" joka on ollut myös kilpailu- ja vapaa-ajan aseena. Kaikki ovat toimineet kiitettävästi.

    • Nimetön

      MOI! Minulla on Tampereen asepaja merkkinen kivääri cal. 8,2 X 57 JS(urakantainen patruuna), Se on ollut ukillani ja sitten isälläni ja nyt minulla kuolinpesän kautta. On ihan hyvässä kunnossa, tukki kaipaa kohennusta ei muuta. Olen ampunut 5 patruunaa kiväärillä 50m etäisyydeltä pienoiskivääri tauluun, kaikki mustalla, joten kyllä on tarkka ikäisekseen. Avotähtäin, johon on etutähtäimeen hitsattu korotus kun markkinoille tuli jossain vaiheessa -60 luvulla paremmat ruudit, lentorata suoristui. Minulla on Tampereen asepajan huoltokortti jossa on kiväärini tiedot ja tarkastuspäivämäärä(18.9-59) ja tarkastuksen tekijä(Niilo Lahtinen). Kivääri on todella hyvä ja miellyttävä ampua ja tarkka vieläkin, joten laatu puoli tässä tapauksessa on kunnossa! :)

    • ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

      Itse perin ukkini 25 - 20 kaliiperisen lintukiväärin sekä kasan vanhoja finbiathlon ampumahiihto kiväärejä. käynniltään ensiluokkaisia, yhdellä pienoiskivääreistä ammuttu 583 tulos 60ls 50 metriin makuulta, ja 25 - 20 kävi vanhalla neukku kiikarilla 100 metriin paikkalappuun, joten ei suurempaa moittimista.

      • pasiassa

        Löytyskö yhtä Finnbiathlonia varaosiksi (lukkon liikkuvat) ja toista pojalle kilpa-aseeksi?


      • S H
        pasiassa kirjoitti:

        Löytyskö yhtä Finnbiathlonia varaosiksi (lukkon liikkuvat) ja toista pojalle kilpa-aseeksi?

        Minulla on huippuase Finbiathlon, jolla on voitettu mm hopeaa ja muita mitaleita.
        Olen harkinnut laittaa sen myyntiin. Terv Simo


      • Anonyymi
        S H kirjoitti:

        Minulla on huippuase Finbiathlon, jolla on voitettu mm hopeaa ja muita mitaleita.
        Olen harkinnut laittaa sen myyntiin. Terv Simo

        pa sit isso hinta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pa sit isso hinta

        Eiköhän tuo ole jo myyty, kun juttu on setsemän vuotta vanha. Miksi vastasit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän tuo ole jo myyty, kun juttu on setsemän vuotta vanha. Miksi vastasit?

        Kyllä on myyty ja hyvin on palvellut, mutta nyt olisi taas myytävänä ja löytyy Tori:sta.


    • mikkertton

      mulla on tampereen asepajan valmistama pumppukivääri toimii todella hyvin olisin myymässä tätä asetta.. kiinnostaisiko sinua tämä kyseinen ase?

      • saukko6

        kiinnostaa kyllä. ja ostoluvat löytyy. laitatko tänne sähköpostin johon voin ottaa yhteyttä.


    • aseen myyjä

      vastaukseni sinulle joka kyselit tampereen asepajan tekemistä aseista,minulla on
      ollutt noin 40 vuotta 6.16x51 (243) ja olen ollut tyytyväinen kysesiseen aseeseen
      on tarkka ja niin sanottu sortava eli ei karkaa otus.nyt olen myymässä k.o asetta.

    • puuhis7171

      omistan tampereen asepajan valmistaman kiväärin kaliiperia 7.57..mikä mahtaa olla tuo mauserin lukko.mallia tarkoitan saksalainen m98 ??kyselen siksi että haluaisin ostaa /teettää siihen uuden tukin ,tieto helpottaisi tukin ostoa/tilausta...ase käy tarkasti sataan metriin kaksi laukausta ilmakiväärin tauluun mustalle alueelle 15*10 mm kasa...kiikarin jalat on aseseppä laittanut ja päällä on meopta meopro 4*12 50mm..kiitos tiedoista etukäteen...

    • jatimatik

      koskas ootte timarin viimeks nähny?

    • Hapis

      Itselläni tap tekemä 22hornet ja pelittää tuulettomalla kelillä 150m 3lk peittyy 20centin kolikolla. Lintuja ampunut puolimanttelilla ja aina on syötävä ei hajoa lintu osumasta.

      • tapp

        Miten löydät näin vanhan keskustelun ja ketä luulet vastauksen enää kiinostavan?


    • Anonyymi

      Minullakin 22 Hornet, Tampereen Asepajan valmistama. Hyvä lintupyssy tyynellä kelillä.

      • Anonyymi

        Miten löydät näin vanhan keskustelun ja ketä luulet vastauksen enää kiinostavan


    • Anonyymi

      Kiinnostaa tietenkin Hornetin omistajia. On harvinainen pyssy.

    • Anonyymi

      Metsästelen Suomenpystykorvan kanssa, ja olemme molemmat jo vanhoja. Ilo on nykyään vaan koiran kanssa erällä kulku ja nautiskelu . Vaan lintujakin välillä koiran kovan työn päätteeksi. Hornet sopii juuri tähän metsästysmuotoon. Itse latailen panokset.

    • Anonyymi

      On tarkka ja hyvä ase. Mulla on 308 urakantaisilla patruunoilla. Olisi myynnissä, kun en itse tarvitse.

      • Anonyymi

        Miksi vastasit? Mikä ase on hyvä ja tarkka? Onko .308 kaliberia muunkinlaisella hylsyllä kuin .308?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi vastasit? Mikä ase on hyvä ja tarkka? Onko .308 kaliberia muunkinlaisella hylsyllä kuin .308?

        ...kuin urakannalla?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1445
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1222
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1205
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe