P12 VAIHDELAATIKKO

mä vaan

Ostin pari vuotta sitten P12 2004 1.8 jolla oli takanaan 90 000 km.Olin juuri viemässä sitä 120 huoltoon kun kytkimestä/vaihdelaatikosta alkoi kuulua outoja ääniä. Ajattelin tietysti että kytkin reistaa ja se pitää vaihtaa.
Soittivat huollosta tunnin päästä kun auton olin sinne vienyt että vaihdelaatikko on paskana.Oli kuullemma joku laakeri mennyt rikki ja jonka osat olivat sitten rikkoneet 2 ja 3 vaihteet. Uus "vanha" laatikko maksoi 900 euroa ja yhteensä 120 huollon kanssa 2120 euroa. Onko kellään muulla ollut yhtä **tun huonoa tuuria kyseisen auton kanssa. Siis oikeasti vaihdelaatikon pitäisi olla ikuinen ja moottori ja kori hajoaa ensin. Olen ajanut kaiken nälöisillä ja loppuun ajetuilla välikoppa escorteilla ja nissan datsun suneilla ym. eikä koskaan oo tarvinnu laatikkoa vaihtaa...

14

6998

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aika halvalla pääsit

      ...ite jouduin maksamaan yli 4000€....

      • Nissanistikin

        Nyrkkipajalla laatikon korjaus luultavasti alle 500?
        Olen joskus korjannut (en Nisusta) ja kyllä meni osaamattomalla paljon kaliaa ja tupakkia, mutta kuntoon tuli! :-)


    • EskoR

      Auto on mekaaninen laite, joka voi mennä rikki. Melko halpa tuo laatikko kuitenkin, eli ei tuu kovinkaan kalliiksi tuo remppa silloin, kun tekee itse tai vähän halvemassa paikassa.

      Ja ainakin tulee mieleen, että on niitä laatikoita mennyt ainakin: VW passat, Audi 4, Volvo V70, Mazda 6 jne..

      • ihmettelen luetteloa

        "Ja ainakin tulee mieleen, että on niitä laatikoita mennyt ainakin: VW passat, Audi 4, Volvo V70, Mazda 6 jne.."

        mistä sinä tuollaisen keksit, ????????????? hölmöltä vaikuttaa.
        ei mistään autosta mene laatikko rikki jos sitä suunnilleen oikein käyttää,
        kyllä ne kulumiset loppuivat 80 luvulla, eihän enää missään korjaamossakaan korjata,
        lähetetään niihin harvoihin joissa korjataan, erikoiskorjaamoihin.

        olen kuullut että jos 5 vaihde hyppää pois pireroissa, silloin kannatta heti myydä, on tulossa kallis renmppa.

        Meidän primeroissa, kaikki 1,6 litraisia 2004 ja pari 2006 joilla ajettu 85-160 000 ei oel ollut ko. vikoja, eikä mitään vikaa takuuajan jälkeen setä enne niitä kyllä oli runsaasti.


      • EskoR
        ihmettelen luetteloa kirjoitti:

        "Ja ainakin tulee mieleen, että on niitä laatikoita mennyt ainakin: VW passat, Audi 4, Volvo V70, Mazda 6 jne.."

        mistä sinä tuollaisen keksit, ????????????? hölmöltä vaikuttaa.
        ei mistään autosta mene laatikko rikki jos sitä suunnilleen oikein käyttää,
        kyllä ne kulumiset loppuivat 80 luvulla, eihän enää missään korjaamossakaan korjata,
        lähetetään niihin harvoihin joissa korjataan, erikoiskorjaamoihin.

        olen kuullut että jos 5 vaihde hyppää pois pireroissa, silloin kannatta heti myydä, on tulossa kallis renmppa.

        Meidän primeroissa, kaikki 1,6 litraisia 2004 ja pari 2006 joilla ajettu 85-160 000 ei oel ollut ko. vikoja, eikä mitään vikaa takuuajan jälkeen setä enne niitä kyllä oli runsaasti.

        Totta on silti. VW Passatista (2 vuotta vanha). Tuli kaikki rattaat pihalle laatikosta. Audissa oli tomaatti loota, mitkä tunnetusti on vähän paskoja kestoltaan, Mazda 6 laatikosta meni laakerit jne..

        Ei mitään keksittyä, kyllä niitä kuule hajoo viel tänäkin päivänä. Uskoo jos haluaa, itse en valehtele näissä asioissa mitenkään. Ei niitä välttämättä korjata, vaan vaihdetaan uuteen:) Toiset ihmiset vaan kuvittelee, että ei nykyään autot hajoile, kyllä ne perkele vaan menee hajalle. Ja lisätään viellä että yhdestä suht uudesta Renaultista meni moottori täysin säpäleiksi. Kyllä silti autojen kestävyys on parantunut, mutta vikoja uusissakin vielä silti riittää.


      • Jare_
        EskoR kirjoitti:

        Totta on silti. VW Passatista (2 vuotta vanha). Tuli kaikki rattaat pihalle laatikosta. Audissa oli tomaatti loota, mitkä tunnetusti on vähän paskoja kestoltaan, Mazda 6 laatikosta meni laakerit jne..

        Ei mitään keksittyä, kyllä niitä kuule hajoo viel tänäkin päivänä. Uskoo jos haluaa, itse en valehtele näissä asioissa mitenkään. Ei niitä välttämättä korjata, vaan vaihdetaan uuteen:) Toiset ihmiset vaan kuvittelee, että ei nykyään autot hajoile, kyllä ne perkele vaan menee hajalle. Ja lisätään viellä että yhdestä suht uudesta Renaultista meni moottori täysin säpäleiksi. Kyllä silti autojen kestävyys on parantunut, mutta vikoja uusissakin vielä silti riittää.

        Mitä ihmeellistä tossa on? Auto on tekninen laite, siitä voi hajota mitä vain. Mistä sinä tiedät mitä sillä Primeralla on vaikka vedetty sen ensimmäisen 90t aikana? Tai miten ajeltu? Käytetty auto on käytetty auto.

        Olisit korjauttanut jossain sen laatikon ni ei välttämättä olis maksanut kovinkaan hirveästi.


      • matias06
        EskoR kirjoitti:

        Totta on silti. VW Passatista (2 vuotta vanha). Tuli kaikki rattaat pihalle laatikosta. Audissa oli tomaatti loota, mitkä tunnetusti on vähän paskoja kestoltaan, Mazda 6 laatikosta meni laakerit jne..

        Ei mitään keksittyä, kyllä niitä kuule hajoo viel tänäkin päivänä. Uskoo jos haluaa, itse en valehtele näissä asioissa mitenkään. Ei niitä välttämättä korjata, vaan vaihdetaan uuteen:) Toiset ihmiset vaan kuvittelee, että ei nykyään autot hajoile, kyllä ne perkele vaan menee hajalle. Ja lisätään viellä että yhdestä suht uudesta Renaultista meni moottori täysin säpäleiksi. Kyllä silti autojen kestävyys on parantunut, mutta vikoja uusissakin vielä silti riittää.

        Itselle tulee mieleen myös kaverin uusi Audi, josta meni moottori paskaksi melko uutena. Oljypumpun akseli meni muistaakseni poikki. Takuuseen se kyllä korjattiin, mutta näitä totaali tuho juttujakin toisinaan sattuu.

        Enolla meni pakasta vedetystä uudesta Transitista moottori, muistaakseni melkein ekoilla kilometreillä kun sai kaupasta pihalle. Oli jäähdyttäjän alavesiletku löysällä, ja nesteet pihalle, eikä vanha äijä ymmärtänyt autoa pysäyttää, vaan kone kilahti kiinni sitten.

        eli teknisiä laitteita ne vaan on. Joskus vähän isompaa ja joskus pienempää ongelmaa.


      • Älä IHMETTELI
        ihmettelen luetteloa kirjoitti:

        "Ja ainakin tulee mieleen, että on niitä laatikoita mennyt ainakin: VW passat, Audi 4, Volvo V70, Mazda 6 jne.."

        mistä sinä tuollaisen keksit, ????????????? hölmöltä vaikuttaa.
        ei mistään autosta mene laatikko rikki jos sitä suunnilleen oikein käyttää,
        kyllä ne kulumiset loppuivat 80 luvulla, eihän enää missään korjaamossakaan korjata,
        lähetetään niihin harvoihin joissa korjataan, erikoiskorjaamoihin.

        olen kuullut että jos 5 vaihde hyppää pois pireroissa, silloin kannatta heti myydä, on tulossa kallis renmppa.

        Meidän primeroissa, kaikki 1,6 litraisia 2004 ja pari 2006 joilla ajettu 85-160 000 ei oel ollut ko. vikoja, eikä mitään vikaa takuuajan jälkeen setä enne niitä kyllä oli runsaasti.

        http://www.btinternet.com/~a_hutton/VW_Gearbox_Failure.htm

        Laitoin tuohon suomenkielisenkin, kun et näytä lukeneelta ja kielitaitoiselta tyypiltä.

        tai jos on korvien välissä jotain,
        laita tuo Googleen
        btinternet hutton/VW Gearbox_

        minullekin vaikuttaa moni juttu vielä hölmöltä, mutta kun on ikää lähes 30-v ja olen 4 koululaisen iskä niin tässä on oppinut pitämään "mölyt mahassani", olen huomannut että kaikea ei tiedä.


      • tuli vielä mieleen
        matias06 kirjoitti:

        Itselle tulee mieleen myös kaverin uusi Audi, josta meni moottori paskaksi melko uutena. Oljypumpun akseli meni muistaakseni poikki. Takuuseen se kyllä korjattiin, mutta näitä totaali tuho juttujakin toisinaan sattuu.

        Enolla meni pakasta vedetystä uudesta Transitista moottori, muistaakseni melkein ekoilla kilometreillä kun sai kaupasta pihalle. Oli jäähdyttäjän alavesiletku löysällä, ja nesteet pihalle, eikä vanha äijä ymmärtänyt autoa pysäyttää, vaan kone kilahti kiinni sitten.

        eli teknisiä laitteita ne vaan on. Joskus vähän isompaa ja joskus pienempää ongelmaa.

        kaveri osti huippuauton, maksoi runsain lisävarustein 80 000 € kolme vuotta takaperin,
        sitten tuli tehtaalta tieto että siitä oli jäänyt joitain voiteluun liittyviä osia pois,
        moottori avattiin ja siitä alkoi vuoden "helvetti" ja hän sitten myi autonsa, kun joutui ajamaan sijaisautolla usein jopa eurooppaan.

        sitten kaveri osti uuden, vielä kalliimman,
        oli tiiseli,
        pari kertaa viikossa ei käynnistynyt täällä etelän alta -10 asteesa.
        syy;oli laitettu bensamoottorin sähkölämmitin.

        seuraavassa auton kiintteä navigaattori on seisottanut jo 3-4 yötä autoa korjaamolla,

        en kerro merkkejä, kyseesä jokaisessa erimerkkki mutta laatuautoja kaikki.

        (ei bmv eikä tojoo kuitenkaan.


    • toniel76

      meil on p12 1,6 koneella, ollu n.6kk ja tänään vein sen huoltoon kun on vissii laatikon pääakselin laakeri paskana. kerettiin ajamaan n.5000 km. kyllä sais tulla liike vastaan kuluissa ja reilusti kun eihä 130 000 voi olla laatikon oletettu kestoikä. ottaa muute päähä aika ***vetisti!!

    • toyotaaa

      Nissanit paskoja

      • kallup

        Kestääkö Toyotassa vekseli lootat paremmin kuin nissukoissa?


    • hjghghghgjhgjg

      Jos kahisee eli kuuluu "putoksen ääntä" ja ääni poistuu kun kytkin pohjassa.
      => Vaihdelaatikko kohta sökö.
      Ehtii vielä vaihtaa uudet vaihdelaatikon laakerit, etralta saa halvalla.

      • öljyt

        kannattais vaihtaa laatikkoon öljyt.kestäis pitempään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

      Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      56
      7845
    2. Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut

      Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m
      Maailman menoa
      67
      5931
    3. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

      Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      69
      5434
    4. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      51
      5323
    5. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

      eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      108
      4642
    6. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

      Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      109
      2367
    7. Ei välimatka meitä erottanut

      Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e
      Ikävä
      4
      1261
    8. Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!

      Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol
      Maajussille morsian
      5
      1203
    9. Kohta taas mesikämmeneen

      Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa
      Ähtäri
      40
      1067
    10. Olin ihan varma että sä olet se oikea

      Tunteet kuitenkin kuoli käyttäytymisesi johdosta. Hyvin tehty jos oli tarkoituskin. Oppia ikä kaikki ja jotkut ei opi ko
      Ikävä
      47
      1042
    Aihe