Ostin pari vuotta sitten P12 2004 1.8 jolla oli takanaan 90 000 km.Olin juuri viemässä sitä 120 huoltoon kun kytkimestä/vaihdelaatikosta alkoi kuulua outoja ääniä. Ajattelin tietysti että kytkin reistaa ja se pitää vaihtaa.
Soittivat huollosta tunnin päästä kun auton olin sinne vienyt että vaihdelaatikko on paskana.Oli kuullemma joku laakeri mennyt rikki ja jonka osat olivat sitten rikkoneet 2 ja 3 vaihteet. Uus "vanha" laatikko maksoi 900 euroa ja yhteensä 120 huollon kanssa 2120 euroa. Onko kellään muulla ollut yhtä **tun huonoa tuuria kyseisen auton kanssa. Siis oikeasti vaihdelaatikon pitäisi olla ikuinen ja moottori ja kori hajoaa ensin. Olen ajanut kaiken nälöisillä ja loppuun ajetuilla välikoppa escorteilla ja nissan datsun suneilla ym. eikä koskaan oo tarvinnu laatikkoa vaihtaa...
P12 VAIHDELAATIKKO
14
6637
Vastaukset
- aika halvalla pääsit
...ite jouduin maksamaan yli 4000€....
- Nissanistikin
Nyrkkipajalla laatikon korjaus luultavasti alle 500?
Olen joskus korjannut (en Nisusta) ja kyllä meni osaamattomalla paljon kaliaa ja tupakkia, mutta kuntoon tuli! :-)
- EskoR
Auto on mekaaninen laite, joka voi mennä rikki. Melko halpa tuo laatikko kuitenkin, eli ei tuu kovinkaan kalliiksi tuo remppa silloin, kun tekee itse tai vähän halvemassa paikassa.
Ja ainakin tulee mieleen, että on niitä laatikoita mennyt ainakin: VW passat, Audi 4, Volvo V70, Mazda 6 jne..- ihmettelen luetteloa
"Ja ainakin tulee mieleen, että on niitä laatikoita mennyt ainakin: VW passat, Audi 4, Volvo V70, Mazda 6 jne.."
mistä sinä tuollaisen keksit, ????????????? hölmöltä vaikuttaa.
ei mistään autosta mene laatikko rikki jos sitä suunnilleen oikein käyttää,
kyllä ne kulumiset loppuivat 80 luvulla, eihän enää missään korjaamossakaan korjata,
lähetetään niihin harvoihin joissa korjataan, erikoiskorjaamoihin.
olen kuullut että jos 5 vaihde hyppää pois pireroissa, silloin kannatta heti myydä, on tulossa kallis renmppa.
Meidän primeroissa, kaikki 1,6 litraisia 2004 ja pari 2006 joilla ajettu 85-160 000 ei oel ollut ko. vikoja, eikä mitään vikaa takuuajan jälkeen setä enne niitä kyllä oli runsaasti. - EskoR
ihmettelen luetteloa kirjoitti:
"Ja ainakin tulee mieleen, että on niitä laatikoita mennyt ainakin: VW passat, Audi 4, Volvo V70, Mazda 6 jne.."
mistä sinä tuollaisen keksit, ????????????? hölmöltä vaikuttaa.
ei mistään autosta mene laatikko rikki jos sitä suunnilleen oikein käyttää,
kyllä ne kulumiset loppuivat 80 luvulla, eihän enää missään korjaamossakaan korjata,
lähetetään niihin harvoihin joissa korjataan, erikoiskorjaamoihin.
olen kuullut että jos 5 vaihde hyppää pois pireroissa, silloin kannatta heti myydä, on tulossa kallis renmppa.
Meidän primeroissa, kaikki 1,6 litraisia 2004 ja pari 2006 joilla ajettu 85-160 000 ei oel ollut ko. vikoja, eikä mitään vikaa takuuajan jälkeen setä enne niitä kyllä oli runsaasti.Totta on silti. VW Passatista (2 vuotta vanha). Tuli kaikki rattaat pihalle laatikosta. Audissa oli tomaatti loota, mitkä tunnetusti on vähän paskoja kestoltaan, Mazda 6 laatikosta meni laakerit jne..
Ei mitään keksittyä, kyllä niitä kuule hajoo viel tänäkin päivänä. Uskoo jos haluaa, itse en valehtele näissä asioissa mitenkään. Ei niitä välttämättä korjata, vaan vaihdetaan uuteen:) Toiset ihmiset vaan kuvittelee, että ei nykyään autot hajoile, kyllä ne perkele vaan menee hajalle. Ja lisätään viellä että yhdestä suht uudesta Renaultista meni moottori täysin säpäleiksi. Kyllä silti autojen kestävyys on parantunut, mutta vikoja uusissakin vielä silti riittää. - Jare_
EskoR kirjoitti:
Totta on silti. VW Passatista (2 vuotta vanha). Tuli kaikki rattaat pihalle laatikosta. Audissa oli tomaatti loota, mitkä tunnetusti on vähän paskoja kestoltaan, Mazda 6 laatikosta meni laakerit jne..
Ei mitään keksittyä, kyllä niitä kuule hajoo viel tänäkin päivänä. Uskoo jos haluaa, itse en valehtele näissä asioissa mitenkään. Ei niitä välttämättä korjata, vaan vaihdetaan uuteen:) Toiset ihmiset vaan kuvittelee, että ei nykyään autot hajoile, kyllä ne perkele vaan menee hajalle. Ja lisätään viellä että yhdestä suht uudesta Renaultista meni moottori täysin säpäleiksi. Kyllä silti autojen kestävyys on parantunut, mutta vikoja uusissakin vielä silti riittää.Mitä ihmeellistä tossa on? Auto on tekninen laite, siitä voi hajota mitä vain. Mistä sinä tiedät mitä sillä Primeralla on vaikka vedetty sen ensimmäisen 90t aikana? Tai miten ajeltu? Käytetty auto on käytetty auto.
Olisit korjauttanut jossain sen laatikon ni ei välttämättä olis maksanut kovinkaan hirveästi. - matias06
EskoR kirjoitti:
Totta on silti. VW Passatista (2 vuotta vanha). Tuli kaikki rattaat pihalle laatikosta. Audissa oli tomaatti loota, mitkä tunnetusti on vähän paskoja kestoltaan, Mazda 6 laatikosta meni laakerit jne..
Ei mitään keksittyä, kyllä niitä kuule hajoo viel tänäkin päivänä. Uskoo jos haluaa, itse en valehtele näissä asioissa mitenkään. Ei niitä välttämättä korjata, vaan vaihdetaan uuteen:) Toiset ihmiset vaan kuvittelee, että ei nykyään autot hajoile, kyllä ne perkele vaan menee hajalle. Ja lisätään viellä että yhdestä suht uudesta Renaultista meni moottori täysin säpäleiksi. Kyllä silti autojen kestävyys on parantunut, mutta vikoja uusissakin vielä silti riittää.Itselle tulee mieleen myös kaverin uusi Audi, josta meni moottori paskaksi melko uutena. Oljypumpun akseli meni muistaakseni poikki. Takuuseen se kyllä korjattiin, mutta näitä totaali tuho juttujakin toisinaan sattuu.
Enolla meni pakasta vedetystä uudesta Transitista moottori, muistaakseni melkein ekoilla kilometreillä kun sai kaupasta pihalle. Oli jäähdyttäjän alavesiletku löysällä, ja nesteet pihalle, eikä vanha äijä ymmärtänyt autoa pysäyttää, vaan kone kilahti kiinni sitten.
eli teknisiä laitteita ne vaan on. Joskus vähän isompaa ja joskus pienempää ongelmaa. - Älä IHMETTELI
ihmettelen luetteloa kirjoitti:
"Ja ainakin tulee mieleen, että on niitä laatikoita mennyt ainakin: VW passat, Audi 4, Volvo V70, Mazda 6 jne.."
mistä sinä tuollaisen keksit, ????????????? hölmöltä vaikuttaa.
ei mistään autosta mene laatikko rikki jos sitä suunnilleen oikein käyttää,
kyllä ne kulumiset loppuivat 80 luvulla, eihän enää missään korjaamossakaan korjata,
lähetetään niihin harvoihin joissa korjataan, erikoiskorjaamoihin.
olen kuullut että jos 5 vaihde hyppää pois pireroissa, silloin kannatta heti myydä, on tulossa kallis renmppa.
Meidän primeroissa, kaikki 1,6 litraisia 2004 ja pari 2006 joilla ajettu 85-160 000 ei oel ollut ko. vikoja, eikä mitään vikaa takuuajan jälkeen setä enne niitä kyllä oli runsaasti.http://www.btinternet.com/~a_hutton/VW_Gearbox_Failure.htm
Laitoin tuohon suomenkielisenkin, kun et näytä lukeneelta ja kielitaitoiselta tyypiltä.
tai jos on korvien välissä jotain,
laita tuo Googleen
btinternet hutton/VW Gearbox_
minullekin vaikuttaa moni juttu vielä hölmöltä, mutta kun on ikää lähes 30-v ja olen 4 koululaisen iskä niin tässä on oppinut pitämään "mölyt mahassani", olen huomannut että kaikea ei tiedä. - tuli vielä mieleen
matias06 kirjoitti:
Itselle tulee mieleen myös kaverin uusi Audi, josta meni moottori paskaksi melko uutena. Oljypumpun akseli meni muistaakseni poikki. Takuuseen se kyllä korjattiin, mutta näitä totaali tuho juttujakin toisinaan sattuu.
Enolla meni pakasta vedetystä uudesta Transitista moottori, muistaakseni melkein ekoilla kilometreillä kun sai kaupasta pihalle. Oli jäähdyttäjän alavesiletku löysällä, ja nesteet pihalle, eikä vanha äijä ymmärtänyt autoa pysäyttää, vaan kone kilahti kiinni sitten.
eli teknisiä laitteita ne vaan on. Joskus vähän isompaa ja joskus pienempää ongelmaa.kaveri osti huippuauton, maksoi runsain lisävarustein 80 000 € kolme vuotta takaperin,
sitten tuli tehtaalta tieto että siitä oli jäänyt joitain voiteluun liittyviä osia pois,
moottori avattiin ja siitä alkoi vuoden "helvetti" ja hän sitten myi autonsa, kun joutui ajamaan sijaisautolla usein jopa eurooppaan.
sitten kaveri osti uuden, vielä kalliimman,
oli tiiseli,
pari kertaa viikossa ei käynnistynyt täällä etelän alta -10 asteesa.
syy;oli laitettu bensamoottorin sähkölämmitin.
seuraavassa auton kiintteä navigaattori on seisottanut jo 3-4 yötä autoa korjaamolla,
en kerro merkkejä, kyseesä jokaisessa erimerkkki mutta laatuautoja kaikki.
(ei bmv eikä tojoo kuitenkaan.
- toniel76
meil on p12 1,6 koneella, ollu n.6kk ja tänään vein sen huoltoon kun on vissii laatikon pääakselin laakeri paskana. kerettiin ajamaan n.5000 km. kyllä sais tulla liike vastaan kuluissa ja reilusti kun eihä 130 000 voi olla laatikon oletettu kestoikä. ottaa muute päähä aika ***vetisti!!
- toyotaaa
Nissanit paskoja
- kallup
Kestääkö Toyotassa vekseli lootat paremmin kuin nissukoissa?
- hjghghghgjhgjg
Jos kahisee eli kuuluu "putoksen ääntä" ja ääni poistuu kun kytkin pohjassa.
=> Vaihdelaatikko kohta sökö.
Ehtii vielä vaihtaa uudet vaihdelaatikon laakerit, etralta saa halvalla.- öljyt
kannattais vaihtaa laatikkoon öljyt.kestäis pitempään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset3922114Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3882029- 961732
- 4421715
- 71404
Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?
Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?1061122- 204934
Olavi Uusivirta sai järjettömästi koronatukea ja asuu Kulosaaressa!
Olavi on miljonääri. Olavin asunto maksaa miljoonia. Olavi sai koronatukea aivan helvetisti. Olavi nuoli Sannan korvaa.9856Tiedäthän?
Että tykkään sinusta nainen ja olen kiinnostunut sinusta. Olet reilu ja rehellinen, sellainen unelma nainen. Tehdään k41812Jos totta puhutaan niin haluan mies että
N*ssit multa luulot pois. Niin että naapurit huolestuu siitä huudosta. 🤭69778