Ulkomaalaiset opiskelijat

vainoharhainenko

ilmaiseksi opiskelemaan suomeen? Siis ilman lukukausimaksuja!
Mitä yleensä ootte mieltä siitä, että ulkomaalaiset "saattavat" syrjäyttää suomalaiset opiskelijat koulutus hauissa? Eli ulkomaalainen otetaan opiskelemaan, mut suomalaista ei, jonkun pisteen puuttumisen takia!
Mä oon sitä mieltä yleensä, että mitä enemmän noita ulkomaalaisia päästetään suomeen (muina kuin turisteina), niin sitä suuremmat mahollisuudet niillä on esimerkiksi vakoiluun suomessa.
Entä mitä ootte muuten mieltä siitä, että eri maihin otetaan asumaan ja annetaan sen toisen maan kansalaisuus, missä ne ei ole syntyneet? Kauanko Suomikaan on enää SUOMI? Tää on pieni maa, mä meinaan et kohta täällä asuu enemmän ulkomaalaisia kuin Suomalaisia. Onko Suomi sitten enää Suomi?

10

575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuuh

      joissa ei ole mahdollisuuksia niin kannatan. Mua on joskus rasittanut toi juttu myös katsoa. Mä en ajattele enää nationalistisesti. Mä oon päässyt siitäkin stressistä. Ja se oli paha stressi. Ei ole enää eriarvoisia ihmisiä. Se ristiriita ratkesi ajatusmaailmassa. Ei ole niitä jotka ansaitsisivat jotain vähemmän ja toisia jotka ansaitsisivat enemmän. On vain veljiä ja sisaria, mutta se ei tarkoita sitä että niiden kaikkien kanssa jaksaisi elää saman katon alla. Jos jotain hyvää voi maailmassa tehdä niin se on elämän tarkoitus.

      • nuuh

        nähnyt. Niillä on aika paljon energiaa. Se on hyvä opiskelijoilla. Aika nopeatempoista opiskelua oli myös ulkomaalaisen opettajan tunti. Että suomalaisena odottaa että ope ensin lukee ajatukset ja sitten vasta alkaa pommittaa.


      • maksaa opista
        nuuh kirjoitti:

        nähnyt. Niillä on aika paljon energiaa. Se on hyvä opiskelijoilla. Aika nopeatempoista opiskelua oli myös ulkomaalaisen opettajan tunti. Että suomalaisena odottaa että ope ensin lukee ajatukset ja sitten vasta alkaa pommittaa.

        Opin haluinen maksaa opetuksensa , hänellä on motiivi kohdallaan . Elämää opiskeliana suosivat
        Kotimaan pellet ja muut ilmaisesta oleskelusta kiinnostuneet . Heistä suurin osa päätyy työttömiksi
        joita ei edes kiinnosta mikään . Osa heistä ihmettelee ettei sellaisiin tutkintoihin sopivia töitä
        ole edes keksitty.


      • nuuh
        maksaa opista kirjoitti:

        Opin haluinen maksaa opetuksensa , hänellä on motiivi kohdallaan . Elämää opiskeliana suosivat
        Kotimaan pellet ja muut ilmaisesta oleskelusta kiinnostuneet . Heistä suurin osa päätyy työttömiksi
        joita ei edes kiinnosta mikään . Osa heistä ihmettelee ettei sellaisiin tutkintoihin sopivia töitä
        ole edes keksitty.

        että oppilaitoksia suljettaisiin. Opiskelijat tekee hulluna töitä pätevöityäkseen ammattiin ja sitten opinnoille ei anneta mitään arvoa vaan palkataan ihmisiä ilman pätevyyttä. Se on huijausta.


      • nuuh
        nuuh kirjoitti:

        että oppilaitoksia suljettaisiin. Opiskelijat tekee hulluna töitä pätevöityäkseen ammattiin ja sitten opinnoille ei anneta mitään arvoa vaan palkataan ihmisiä ilman pätevyyttä. Se on huijausta.

        eliitti opiskeli ja muut tajusivat pysyä lestissään. No en nykyään anna suurtakaan arvoa älylle, tiedolle, taidoille. Tai onhan ne semmosia materiaalisen maailman välineitä.


      • nuuh
        nuuh kirjoitti:

        eliitti opiskeli ja muut tajusivat pysyä lestissään. No en nykyään anna suurtakaan arvoa älylle, tiedolle, taidoille. Tai onhan ne semmosia materiaalisen maailman välineitä.

        että ihmiset tekee rehellistä työtä, opiskelee eikä ole kateellisia kaikesta MAHDOLLISESTA.


    • sinne peräkammariin

      Taidat olla ihan pullosa kasvanut taulapää joka ei ole ikinä ulkomailla käynytkään
      ja pelkäät ihan kaikkia ulkomaalaisia hui.
      Mitäköhän vakoiltavaa Suomessa muka olisi, ei ne kiikareilla täällä tillottele.
      On vissiin tullut katottua liikaa james Bondia jos tummoista kuvittelee.
      On muuten olemassa semmoinen juttu kun maailmankansalaisuus, sillon ei
      tarvia paljon miettiä että missä maassa veronsa maksaa.
      Pikkusieluista saivartelua moinen ulkomaalaisuuskammo, käyppäs joskus jossain
      Tallinna pidemmällä, vaikka Sveitsissä ensi alkuun. Kirjottele sitten.

    • Pär Pillhard

      Sellaista mieltä olen.

    • EiVerorahojaUlkolaisille

      Ulkomaalaiset (vaikka maksaisivat opiskelupaikastaan) hakevat kaikenlaisia tukia, joten ne eivät kuitenkaan kaihda elellä suomessa suomalaisten verorahoilla. Eivätkä ne opiskelijat tee suomessa töitä eikä maksa veroja suomeen

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      424
      4714
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      250
      2349
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1750
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      162
      1477
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      326
      1467
    6. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      140
      1161
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1157
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      81
      1141
    9. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1105
    10. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1025
    Aihe