Ulkomaalaiset opiskelijat

vainoharhainenko

ilmaiseksi opiskelemaan suomeen? Siis ilman lukukausimaksuja!
Mitä yleensä ootte mieltä siitä, että ulkomaalaiset "saattavat" syrjäyttää suomalaiset opiskelijat koulutus hauissa? Eli ulkomaalainen otetaan opiskelemaan, mut suomalaista ei, jonkun pisteen puuttumisen takia!
Mä oon sitä mieltä yleensä, että mitä enemmän noita ulkomaalaisia päästetään suomeen (muina kuin turisteina), niin sitä suuremmat mahollisuudet niillä on esimerkiksi vakoiluun suomessa.
Entä mitä ootte muuten mieltä siitä, että eri maihin otetaan asumaan ja annetaan sen toisen maan kansalaisuus, missä ne ei ole syntyneet? Kauanko Suomikaan on enää SUOMI? Tää on pieni maa, mä meinaan et kohta täällä asuu enemmän ulkomaalaisia kuin Suomalaisia. Onko Suomi sitten enää Suomi?

10

679

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuuh

      joissa ei ole mahdollisuuksia niin kannatan. Mua on joskus rasittanut toi juttu myös katsoa. Mä en ajattele enää nationalistisesti. Mä oon päässyt siitäkin stressistä. Ja se oli paha stressi. Ei ole enää eriarvoisia ihmisiä. Se ristiriita ratkesi ajatusmaailmassa. Ei ole niitä jotka ansaitsisivat jotain vähemmän ja toisia jotka ansaitsisivat enemmän. On vain veljiä ja sisaria, mutta se ei tarkoita sitä että niiden kaikkien kanssa jaksaisi elää saman katon alla. Jos jotain hyvää voi maailmassa tehdä niin se on elämän tarkoitus.

      • nuuh

        nähnyt. Niillä on aika paljon energiaa. Se on hyvä opiskelijoilla. Aika nopeatempoista opiskelua oli myös ulkomaalaisen opettajan tunti. Että suomalaisena odottaa että ope ensin lukee ajatukset ja sitten vasta alkaa pommittaa.


      • maksaa opista
        nuuh kirjoitti:

        nähnyt. Niillä on aika paljon energiaa. Se on hyvä opiskelijoilla. Aika nopeatempoista opiskelua oli myös ulkomaalaisen opettajan tunti. Että suomalaisena odottaa että ope ensin lukee ajatukset ja sitten vasta alkaa pommittaa.

        Opin haluinen maksaa opetuksensa , hänellä on motiivi kohdallaan . Elämää opiskeliana suosivat
        Kotimaan pellet ja muut ilmaisesta oleskelusta kiinnostuneet . Heistä suurin osa päätyy työttömiksi
        joita ei edes kiinnosta mikään . Osa heistä ihmettelee ettei sellaisiin tutkintoihin sopivia töitä
        ole edes keksitty.


      • nuuh
        maksaa opista kirjoitti:

        Opin haluinen maksaa opetuksensa , hänellä on motiivi kohdallaan . Elämää opiskeliana suosivat
        Kotimaan pellet ja muut ilmaisesta oleskelusta kiinnostuneet . Heistä suurin osa päätyy työttömiksi
        joita ei edes kiinnosta mikään . Osa heistä ihmettelee ettei sellaisiin tutkintoihin sopivia töitä
        ole edes keksitty.

        että oppilaitoksia suljettaisiin. Opiskelijat tekee hulluna töitä pätevöityäkseen ammattiin ja sitten opinnoille ei anneta mitään arvoa vaan palkataan ihmisiä ilman pätevyyttä. Se on huijausta.


      • nuuh
        nuuh kirjoitti:

        että oppilaitoksia suljettaisiin. Opiskelijat tekee hulluna töitä pätevöityäkseen ammattiin ja sitten opinnoille ei anneta mitään arvoa vaan palkataan ihmisiä ilman pätevyyttä. Se on huijausta.

        eliitti opiskeli ja muut tajusivat pysyä lestissään. No en nykyään anna suurtakaan arvoa älylle, tiedolle, taidoille. Tai onhan ne semmosia materiaalisen maailman välineitä.


      • nuuh
        nuuh kirjoitti:

        eliitti opiskeli ja muut tajusivat pysyä lestissään. No en nykyään anna suurtakaan arvoa älylle, tiedolle, taidoille. Tai onhan ne semmosia materiaalisen maailman välineitä.

        että ihmiset tekee rehellistä työtä, opiskelee eikä ole kateellisia kaikesta MAHDOLLISESTA.


    • sinne peräkammariin

      Taidat olla ihan pullosa kasvanut taulapää joka ei ole ikinä ulkomailla käynytkään
      ja pelkäät ihan kaikkia ulkomaalaisia hui.
      Mitäköhän vakoiltavaa Suomessa muka olisi, ei ne kiikareilla täällä tillottele.
      On vissiin tullut katottua liikaa james Bondia jos tummoista kuvittelee.
      On muuten olemassa semmoinen juttu kun maailmankansalaisuus, sillon ei
      tarvia paljon miettiä että missä maassa veronsa maksaa.
      Pikkusieluista saivartelua moinen ulkomaalaisuuskammo, käyppäs joskus jossain
      Tallinna pidemmällä, vaikka Sveitsissä ensi alkuun. Kirjottele sitten.

    • Pär Pillhard

      Sellaista mieltä olen.

    • EiVerorahojaUlkolaisille

      Ulkomaalaiset (vaikka maksaisivat opiskelupaikastaan) hakevat kaikenlaisia tukia, joten ne eivät kuitenkaan kaihda elellä suomessa suomalaisten verorahoilla. Eivätkä ne opiskelijat tee suomessa töitä eikä maksa veroja suomeen

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1412
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      109
      1150
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1013
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe