Ulkomaalaiset opiskelijat

vainoharhainenko

ilmaiseksi opiskelemaan suomeen? Siis ilman lukukausimaksuja!
Mitä yleensä ootte mieltä siitä, että ulkomaalaiset "saattavat" syrjäyttää suomalaiset opiskelijat koulutus hauissa? Eli ulkomaalainen otetaan opiskelemaan, mut suomalaista ei, jonkun pisteen puuttumisen takia!
Mä oon sitä mieltä yleensä, että mitä enemmän noita ulkomaalaisia päästetään suomeen (muina kuin turisteina), niin sitä suuremmat mahollisuudet niillä on esimerkiksi vakoiluun suomessa.
Entä mitä ootte muuten mieltä siitä, että eri maihin otetaan asumaan ja annetaan sen toisen maan kansalaisuus, missä ne ei ole syntyneet? Kauanko Suomikaan on enää SUOMI? Tää on pieni maa, mä meinaan et kohta täällä asuu enemmän ulkomaalaisia kuin Suomalaisia. Onko Suomi sitten enää Suomi?

10

603

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuuh

joissa ei ole mahdollisuuksia niin kannatan. Mua on joskus rasittanut toi juttu myös katsoa. Mä en ajattele enää nationalistisesti. Mä oon päässyt siitäkin stressistä. Ja se oli paha stressi. Ei ole enää eriarvoisia ihmisiä. Se ristiriita ratkesi ajatusmaailmassa. Ei ole niitä jotka ansaitsisivat jotain vähemmän ja toisia jotka ansaitsisivat enemmän. On vain veljiä ja sisaria, mutta se ei tarkoita sitä että niiden kaikkien kanssa jaksaisi elää saman katon alla. Jos jotain hyvää voi maailmassa tehdä niin se on elämän tarkoitus.

• nuuh

nähnyt. Niillä on aika paljon energiaa. Se on hyvä opiskelijoilla. Aika nopeatempoista opiskelua oli myös ulkomaalaisen opettajan tunti. Että suomalaisena odottaa että ope ensin lukee ajatukset ja sitten vasta alkaa pommittaa.

• maksaa opista
        nuuh kirjoitti:

nähnyt. Niillä on aika paljon energiaa. Se on hyvä opiskelijoilla. Aika nopeatempoista opiskelua oli myös ulkomaalaisen opettajan tunti. Että suomalaisena odottaa että ope ensin lukee ajatukset ja sitten vasta alkaa pommittaa.

Opin haluinen maksaa opetuksensa , hänellä on motiivi kohdallaan . Elämää opiskeliana suosivat
        Kotimaan pellet ja muut ilmaisesta oleskelusta kiinnostuneet . Heistä suurin osa päätyy työttömiksi
        joita ei edes kiinnosta mikään . Osa heistä ihmettelee ettei sellaisiin tutkintoihin sopivia töitä
        ole edes keksitty.

• nuuh
        maksaa opista kirjoitti:

Opin haluinen maksaa opetuksensa , hänellä on motiivi kohdallaan . Elämää opiskeliana suosivat
        Kotimaan pellet ja muut ilmaisesta oleskelusta kiinnostuneet . Heistä suurin osa päätyy työttömiksi
        joita ei edes kiinnosta mikään . Osa heistä ihmettelee ettei sellaisiin tutkintoihin sopivia töitä
        ole edes keksitty.

että oppilaitoksia suljettaisiin. Opiskelijat tekee hulluna töitä pätevöityäkseen ammattiin ja sitten opinnoille ei anneta mitään arvoa vaan palkataan ihmisiä ilman pätevyyttä. Se on huijausta.

• nuuh
        nuuh kirjoitti:

että oppilaitoksia suljettaisiin. Opiskelijat tekee hulluna töitä pätevöityäkseen ammattiin ja sitten opinnoille ei anneta mitään arvoa vaan palkataan ihmisiä ilman pätevyyttä. Se on huijausta.

eliitti opiskeli ja muut tajusivat pysyä lestissään. No en nykyään anna suurtakaan arvoa älylle, tiedolle, taidoille. Tai onhan ne semmosia materiaalisen maailman välineitä.

• nuuh
        nuuh kirjoitti:

eliitti opiskeli ja muut tajusivat pysyä lestissään. No en nykyään anna suurtakaan arvoa älylle, tiedolle, taidoille. Tai onhan ne semmosia materiaalisen maailman välineitä.

että ihmiset tekee rehellistä työtä, opiskelee eikä ole kateellisia kaikesta MAHDOLLISESTA.

• sinne peräkammariin

Taidat olla ihan pullosa kasvanut taulapää joka ei ole ikinä ulkomailla käynytkään
      ja pelkäät ihan kaikkia ulkomaalaisia hui.
      Mitäköhän vakoiltavaa Suomessa muka olisi, ei ne kiikareilla täällä tillottele.
      On vissiin tullut katottua liikaa james Bondia jos tummoista kuvittelee.
      On muuten olemassa semmoinen juttu kun maailmankansalaisuus, sillon ei
      tarvia paljon miettiä että missä maassa veronsa maksaa.
      Pikkusieluista saivartelua moinen ulkomaalaisuuskammo, käyppäs joskus jossain
      Tallinna pidemmällä, vaikka Sveitsissä ensi alkuun. Kirjottele sitten.

• Pär Pillhard

Sellaista mieltä olen.

• EiVerorahojaUlkolaisille

Ulkomaalaiset (vaikka maksaisivat opiskelupaikastaan) hakevat kaikenlaisia tukia, joten ne eivät kuitenkaan kaihda elellä suomessa suomalaisten verorahoilla. Eivätkä ne opiskelijat tee suomessa töitä eikä maksa veroja suomeen

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6414
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3312
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2656
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2258
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      356
      1806
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1801
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1560
    8. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1442
    9. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      226
      1423
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1408
    Aihe