Onko kukaan täällä käynyt esim. kahvilla jonkun käytännössä tuntemattoman kanssa, johon on saanut kontaktia netin kautta? Muistan nähneeni täällä Suomi24:ssä joskus pari ilmoitusta, joissa etsittiin juttuseuraa kahvilaan työn jälkeen ja pointtina oli tavata heti eikä vasta puolen vuoden kirjoittelun jälkeen. Olen aiemmin etsinyt netin kautta kavereita, mutta me ollaan aina aloitettu mailailemalla ja muut on lopettanut kirjoittelun ennen kun tapaaminen on saatu sovittua... Alkaa jo tuntua siltä ettei sellainen kirjoittelu johda ikinä mihinkään. Onko tollaisilla nopeilla tapaamisilla paremmat mahdollisuudet onnistua vai käykö siinä vaan niin, että joutuu juomaan kahvinsa yksin kun toinen ei tulekaan sovittuna aikana paikalle? Mua ei niinkään haittaisi jos kahvitteluseura olisi tylsää tai muuten vääränlaista, parempi sekin olisi kuin mailailla jonkun kivan kanssa joka ei lopulta anna edes mahdollisuutta tapaamiseen.
Kahville tuntemattoman kanssa?
11
725
Vastaukset
- ayama
En siis tarkoita mitään sokkotreffejä seurustelumielessä, vaan etsin pelkkiä kavereita ainakin näin aluksi.
- eriiiii
Luulisin, että se on ehkä helpompaa tavata suoraan ilman mitään mailailuja etukäteen. Kummallakaan ei sitten ole mitään hävittävää jos toinen ei olekaan samalla aaltopituudella. Itsekin olisin kiinnostunut nopeasti ihmisiä tapaamaan... sähköpostien lähettely jossain kohtaa tuntuu unohtuvan.
on siinä, että tekee etukäteisarvion, millainen toinen mahdollisesti on.
Toinen vaihtoehto on, että menee kahvilaan ja katsoo pöydän, missä yksi henkilö.
Kysyy haluaako hän jutteluseuraa, jos ei, niin seuraava pöytä.
Useamman pöydän kiertäminen ei näytä oikein hyvältä, saattaa tuottaa ihmettelyä muissa kahvion asiakkaissa.
Onnistumisesta en tiedä, itse olen menneisyydessä tehnyt pari kertaa puhelimen kautta kahvilaan treffit ja itsekseni sain istua.
Vastaavasti tuolla edellämainitulla tavalla onnistui. Johtui todennäköisesti ruotsinlautan pitkäveteisyydestä.
osin nainen oli iskenyt silmänsä yhteen kundiin ja sitten meitä oli kolme. Ilta sinänsä oli hauska.- Yleinen vuodattaja
En ole käynyt, enkä muutenkaan etsi kavereita netistä. Nykyiset vähät tuttavat (kaverit) olen tavannut yleensä jossakin koulussa. Ihmisiin on helpompi tutustua tuolla normielämässä, kun välillä ei ole seksuaalista kipinää.
Treffeillä (muutaman viestin jäkeen) olen käynyt noin 10 kertaa. - t****
Olen löytänyt ystävän sitä kautta. Muutama meili vaihdettiin, ennenkuin tavattiin ja treffit oli ulkona (ei liian vilkas paikka, muttei sivukatukaan), pukeutumisesta sovittu tuntomerkeiksi.
- parempi tavata
Parempi tavata aikaisemmin kuin liian myöhään....
Pitkällä mailailulla on omat huonot ja hyvät puolensa. Oppii tuntemaan paremmin toista henkilöä ja ei välttämättä niin pinnallisesti reagoi siihen että näyttääkö henkilö jonkinlaiselta jne.
Toisaalta tapaaminen kannattaisi sopia kuitenkin suhtkoht nopeasti koska ihmiset yleensä tekevät täysin omanlaisia johtopäätöksiä mailien kautta ja silloin todellisuus on aivan toista vaikka vastapuoli olisi kuinka rehellinen tahansa.
Nopeat tapaamiset parempi kuin liian hitaat tutustua toiseen koska toinen henkilö hyväksytään vasta sen jälkeen kun on tavattu. Silloin kun kohdataan kaikki ennakkoluulot mm. ulkonäköä kohtaan. mutta olisi varmaan kiva edes kerran kokeilla, jos lähtötaso olisi se, että mahdollisesti tylsä seura ei haittaisi.
Täältä idästä niitä ei vaan löydy. Tai ehkä mä olenkin juuri se tylsä ja vääränlainen seuralainen.- keinoemo.
Voisin kuvitella, että nopea tapaaminen johtaa parempiin tuloksiin vähemmällä vaivalla. Tuntemattoman tapaaminen vaatii jonkin verran itsetuntoa ja todellista tahtoa tehdä jotain konkreettista kaverien saamiseksi, joten siinä karsiutuu nopeasti pois pahimmat "musta ei koskaan oo yhtään mihinkään"-ruikuttajat ja muut jahkailijat.
Mulla on nykyään sellainen periaate, että jos tarkkaa tapaamisaikaa ei saada sovittua viimeistään kuukauden tai 10 mailin jälkeen, lopetan kirjoittelun jos sen jatkamiseen ei ole mitään erityisen hyvää syytä. Aiemmin kirjoitin monen kanssa kauemminkin, mutta kaikki niistä lopetti aikanaan kirjoittelun kertomatta siihen mitään syytä, vaikka ne oli luvannut tavata "sitten kun ne kokee olevansa siihen valmiita" enkä painostanut niitä mitenkään. Ei mulla silti ole mitään sitä vastaan jos joku tahtoo kirjoittaa pitkään, mutta mä en vaan enää jaksa sellaista, kun siitä on liikaa huonoja kokemuksia. - H. Hoo
Silloin joskus kauan kauan aikaa sitten kun nettiä vielä viritettiin. Muutin opiskejun jälkeen uudelle paikkakunnalle yksin ja laitoin lehteen ilmoituksen jossa etsittiin saman ikäistä kaveriseuraa harrastuksiin baariin jne...
Noin 15 vuotta on nyt välillä enemmän, välillä vähemmän pidetty yhteyttä ko henkilön kanssa.
Nyt hänellä mies ja perhe - yhteydenpito vähäistä, mutta textarein ja joskus puheluin pidetään yhteyttä ja kysellään kuulumisia.
Hupaisaa sinänsä miten ventovieraasta ihmisestä tulee kuitenkin noin pitkäaikainen tuttavuus.
Ehkä tässäkin on tahdosta kysymys.
Minulla kun ei ole vara menettää yhtään kaveria - niitä on muutenkin niin vähän :-) - Sanzu
Idea kuulostaa ihan hyvältä, joten onko Rauman seudulla ketään jota kiinnostaa kokeilla miten se toimii käytännössä? Rauma taitaa olla liian pieni ja syrjäinen kaupunki, mutta voihan sitä silti yrittää... Voin hankkia anonyymin mailiosoitteen ja laittaa sen tänne, jos täällä nyt joku on kiinnostunut tapaamaan. Olisihan se hienoa, jos kerrankin saataisiin jotain aikaan suurimpien kaupunkien ulkopuolellakin. =)
- :)
Jos et ole se sama tyyppi joka tarjosi kahviseuraa Raumalla toisella palstalla eri nimimerkillä, kannattaa käydä katsomassa tämä: http://keskustelu.suomi24.fi/node/8772690 Siellä on mailiosoitekin, joten siitä vaan rohkeasti ottamaan yhteyttä ja onnea matkaan! :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292228
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261868Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121429Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121297Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701221- 931048
- 17937
- 88903
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115741