Moro,
Jos haluaa minimoida ajettavat kilometrit ja silti päästä halvalla keski-eurooppaan, niin mikä olisi paras vaihtoehto? Superfast:in hinnat ovat liian korkeita, löytyykö tälle edullisempaa vaihtoehtoa? Matkustusaika olisi touko-kesäkuu.
Halvin laivareitti Saksaan
9
1706
Vastaukset
- Törtsä
Superfast lienee halvin suoraan Suomesta. Finnlinesin täysihoitolaivat ovat kalliimpia, mutta tasossa löytyy. Finnjet ei enää liikennöi Helsingistä Saksaan, mutta kyytiin voi hypätä Tallinnassa. Hinnoista ei minulla ole aavistustakaan. Varmaan Tallinnasta ostettuna halvempaa kuin täältä Silja Linelta ostettuna. Ainakin lentojen kanssa on siten. Finnjetissä matkustattessa pitää sitten asennoitua siihen, että laiva on pullolllaan venäläisiä. Kulkeehan laiva reittiä Pietari-Tallinna-Rostock. Suvaitsemattomat pysyköön poissa.
Halvin reitti Saksaan on edelleenkin Ruotsin kautta. Vikingillä Turku-Tukholma/Kappelskär, ajo Ruotsin läpi ja Tanskan kautta Saksaan. Valita voi joko siltareitit tai lautat. Sillat ovat kai vähän kallimpi vaihtoehto. Tällekin reitille tulee kyllä hintaa ihan kivasti.
Saksan/Keski-Euroopan matka olisi järkevintä totetuttaa lentokoneella. Esim. Ryanairilla Tampereelta Frankfurt-Hahniin ja sieltä edullisesti vuokrattu auto alle, mikäli tarvitsee autoa. esim. Herzillä on erittäin hyviä sopimushintoja Ryanairin asiakkaille.
Lennot voi saada jopa 50 euroa/henkilö meno-paluu. Auton voi saada jopa 90 euroa/3 vrk. Itse maksoin Ford Mondeosta 5 vrk 160 euroa. Rajoittamattomat kilometrit.- Anni
Via Baltica halvempi kuin Ruotsin kautta meneminen ...
- Kari J
Onko pakko lähteä autolla, jos ei ole rahaa?? Suomessa pysyminen on halvempaa.
Mutta jos haluaa mennä niin Eckeröllä tai vastaavalla hitaalla botskilla Tallinnaan ja sieltä ajaen Saksaan. - Turseti
Hei.
Varasin SeaWind-linen Turusta Tukholmaan yöreitin, joka lähtee iltayhdeksän maissa ja on aamulla perillä 7.30. Siitä ajamalla n. 600 km Trelleborgiin ja laivalla yli Sassniziin, kestää kolme ja puoli tuntia ja olet keski-Euroopassa, eikä rasita liikaa kukkaroa.
Kun illalla menee Turusta laivaan (ja saa nukkua yön rauhassa) on jo seuraavan päivän iltana Saksassa.- Anneli
lauttamatkan Trellestä Sassiniziin ja mitä se maksoi. Kiinnostaa.
- Turseti
Anneli kirjoitti:
lauttamatkan Trellestä Sassiniziin ja mitä se maksoi. Kiinnostaa.
www.scandlines.se löytyy aikataulut ja hinnat ruotsin kruunuina (hinta vaihtelee hieman viikonpäivästä riippuen). Matka kestää n. 3,5 tuntia ja laiva kulkee ympäri vuorokauden. Ei edes välttämättä tarvitse edes varata, ajaa vaan jonoon. Varaamalla varmistat kuitenkin paikan jos on kiire.
- sauna
Sassnitzistä on 115km Rostockiin, josta alkaa moottoritie. Tanskan kautta ajaminen Lyypekkiin, jos reitti on länteen päin on 50km lyhyempi, lauttaliput ovat halvemmat ja lautat liikeenöi yhtämittaa. Trelleborgin lautta kulkee vain viidesti vuorokaudessa juna-aikataulujen mukaan ja odottamiseen voi mennä aikaa.
Valinta on vapaa ja olen itse miettinyt tuota vaihtoehtoa useasti, mutta aina se on pudonnut pois kuitenkin. Syynä ovat olleet lähinnä huonosti sopivat aikataulut. - Turseti
sauna kirjoitti:
Sassnitzistä on 115km Rostockiin, josta alkaa moottoritie. Tanskan kautta ajaminen Lyypekkiin, jos reitti on länteen päin on 50km lyhyempi, lauttaliput ovat halvemmat ja lautat liikeenöi yhtämittaa. Trelleborgin lautta kulkee vain viidesti vuorokaudessa juna-aikataulujen mukaan ja odottamiseen voi mennä aikaa.
Valinta on vapaa ja olen itse miettinyt tuota vaihtoehtoa useasti, mutta aina se on pudonnut pois kuitenkin. Syynä ovat olleet lähinnä huonosti sopivat aikataulut.Olet aivan oikeassa, tunnen sen reitin, ja olen usein myös käyttänyt sitä, kuin myös Tr-Sz reittiä.
Vielä on vaihtoehtona Gedser-Rostok, joka myös on hyvä ja nopea reitti. Tanskan kautta tulee vaan hieman enemmän ajokilometrejä ja tuo Trelleborg sattuu mukavasti, jos yöpyy siinä lähellä ja nousee aamulla laivaan.
Sitäpaitsi Rugön saari on maisemallinen nähtävyys, ja senkin takia, että se on joskus kuulunut Suomi-Ruotsille.
Reittivaihtoehtoja onneksi löytyy, riippuu myös mihin suuntaan keski-eurooppaa aikoo. Unkariin mennessä via baltica oli viime kesänä mainio reitti.
Ensi kesäkuussa Kroatiaan... - Ciampino
sauna kirjoitti:
Valinta on vapaa ja olen itse miettinyt tuota vaihtoehtoa useasti, mutta aina se on pudonnut pois kuitenkin. Syynä ovat olleet lähinnä huonosti sopivat aikataulut.Rügenin saari ja Berliini jos on kohteena niin Sassnitz on hyvä vaihtoehto, laivalla ehtii vaikka ottamaan pikku tirsat ja syömään rauhassa.
Trelleborg-Rostock on myös hyvä yhteys, moottoritie lähtee suoraan satamasta.
Sekä Scandlines että TT line liikennöivät ko. reittiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 793204
- 492410
- 322127
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812122- 1371889
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313311802- 311745
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101579Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51320Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61264