Kuolinpesän luvaton haltuunotto

MMMnnn

Moro,
alaikäisten lasteni äiti kuoli joulun aikaan ja minä jouduin sitten kahden lapsen yksinhuoltajaksi. Olin ns. etävanhempi, eli lapset asuivat äitinsä kanssa, meillä oli yhteishuoltajuus. Ex veli kävi vaihtamassa lukot asunnon oveen ja keräsi avaimet itselleen. Edes lapset eivät pääse omaan kotiinsa ja minulle on ilmoitettu, että poliisit tulevat paikalle, jos menen sinne. Kuitenkin kaikissa virastoissa, vakuutusyhtiöissä, pankeissa yms. minä olen ainut henkilö, joka pystyy hoitamaan asioita lasten puolesta. Pesässä ei ole muita osakkaita, kuin nämä kaksi alaikäistä lasta. Voimat alkaa loppua ex:n suvun kanssa tappelemiseen. Mitähän tässä pitäs tehdä? Jelppiä pliis, lisäksi lapset haluaisivat asua jatkossa entisessä kodissaan, jossa asuisin heidän kanssaan. Minulla on uusi elämä eri paikkakunnalla, mutta ajattelin asua lasten kotikaupungissa ainakin koulujen loppumiseen asti.

6

707

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kääkäääälalaa

Eikös äidin omaisuus kuulu lapsille ja en tiedä sitten pitääkö maistraatista hakea lapsille edunvalvonta-hoitaja.Kysypä maistraatista mitä mieltä he ovat asiasta.Mutta kyllä mielestäni lapsille kuuluu äidin omaisuus...siinä tuskin on äidin suvulla mitään sanottavaa.Ellei ole testamentteja ja siitä huolimatta on lapsilla oikeus osuuteensa.
      VOi olla tosi hankala tilanne...voimia ja etsi apua viranomaisilta.

• MMMnnn

Kaikki viranomaiset on käyty läpi ja oikeus on minun puolella. Ex:n veli sattuu olemaan poliisi, joten sielläkin puolella käytetään varmaan suhteita. Aikaa vaan kuluu,et asiat selviää. Tähän lisäksi sain just äsken tietää, et mun isä on kuolemassa. Oikeesti, ei kai ihmiselle anneta enempää kannettavaksi, kuin se jaksaa. Kertokaa mulle se viranomainen, joka pystyy hoitamaan koko tän paskan. Jos jostain löytyy joku, niin apua otetaan vastaan. Se ei ole 112, poliisi tai maistraatti.

• Toivottavasti auttaa
        MMMnnn kirjoitti:

Kaikki viranomaiset on käyty läpi ja oikeus on minun puolella. Ex:n veli sattuu olemaan poliisi, joten sielläkin puolella käytetään varmaan suhteita. Aikaa vaan kuluu,et asiat selviää. Tähän lisäksi sain just äsken tietää, et mun isä on kuolemassa. Oikeesti, ei kai ihmiselle anneta enempää kannettavaksi, kuin se jaksaa. Kertokaa mulle se viranomainen, joka pystyy hoitamaan koko tän paskan. Jos jostain löytyy joku, niin apua otetaan vastaan. Se ei ole 112, poliisi tai maistraatti.

Heti arkena kotikunnasta hakemaan apua oikeusaputoimistosta. Lapset alaikäisinä saavat ilmaisen oikeusavun. Anna juristin hoitaa tuo puaska ja keskity lapsiisi ja isääsi.

• 16
        MMMnnn kirjoitti:

Ensin kuoli isä ja kuukausi siitä kuoli pikkuveli. Pikkusisko sairastui keuhkosyöpään. Poti kaksi vuotta ja siinä välissä kuoli äiti. Siskolta jäi kolme ala-ikäistä lasta edellisestä liitosta, yhteishuoltajuudella. Kului melkein kokonainen vuosi, kun näiden lasten isä kuoli tapaturmassa. Oli miljoonia hoidettavia asioita surujen keskellä ja lapset siinä, niinkuin nytkin. Kyllä sinä selviät!! Älä jää nössöttämään!

• -

tiedä häntä minkälaista köyttä poliisi vetää mutta minä soittaisin sille poliisipäällikölle ja kysyisin"neuvoa" ja sitten kertoisin mitä se exän veli on tehnyt.

• cokehill

www.supportmarkosihvonen.com
        www.oikeusturva.info

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      192
      3526
    2. Mies, näen sinua hetken

ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen
      Ikävä
      12
      3190
    3. Riikka Purra on ihana, jämpti

Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä
      Maailman menoa
      63
      2499
    4. Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa

Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman
      Perussuomalaiset
      9
      2135
    5. Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!

Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1940
    6. Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)

Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.
      Maailman menoa
      6
      1868
    7. Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki

Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue
      39
      1692
    8. Mitä ajattelet

Siitä henkilöstä jota kaipaat? Sana vapaa!
      Ikävä
      90
      1581
    9. Mikä kaivatussasi

kolahti? 💥
      Ikävä
      72
      1133
    10. Kenen luo menisit nyt

jos se olisi mahdollista?
      Ikävä
      74