Kuolinpesän luvaton haltuunotto

MMMnnn

Moro,
alaikäisten lasteni äiti kuoli joulun aikaan ja minä jouduin sitten kahden lapsen yksinhuoltajaksi. Olin ns. etävanhempi, eli lapset asuivat äitinsä kanssa, meillä oli yhteishuoltajuus. Ex veli kävi vaihtamassa lukot asunnon oveen ja keräsi avaimet itselleen. Edes lapset eivät pääse omaan kotiinsa ja minulle on ilmoitettu, että poliisit tulevat paikalle, jos menen sinne. Kuitenkin kaikissa virastoissa, vakuutusyhtiöissä, pankeissa yms. minä olen ainut henkilö, joka pystyy hoitamaan asioita lasten puolesta. Pesässä ei ole muita osakkaita, kuin nämä kaksi alaikäistä lasta. Voimat alkaa loppua ex:n suvun kanssa tappelemiseen. Mitähän tässä pitäs tehdä? Jelppiä pliis, lisäksi lapset haluaisivat asua jatkossa entisessä kodissaan, jossa asuisin heidän kanssaan. Minulla on uusi elämä eri paikkakunnalla, mutta ajattelin asua lasten kotikaupungissa ainakin koulujen loppumiseen asti.

6

620

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kääkäääälalaa

      Eikös äidin omaisuus kuulu lapsille ja en tiedä sitten pitääkö maistraatista hakea lapsille edunvalvonta-hoitaja.Kysypä maistraatista mitä mieltä he ovat asiasta.Mutta kyllä mielestäni lapsille kuuluu äidin omaisuus...siinä tuskin on äidin suvulla mitään sanottavaa.Ellei ole testamentteja ja siitä huolimatta on lapsilla oikeus osuuteensa.
      VOi olla tosi hankala tilanne...voimia ja etsi apua viranomaisilta.

      • MMMnnn

        Kaikki viranomaiset on käyty läpi ja oikeus on minun puolella. Ex:n veli sattuu olemaan poliisi, joten sielläkin puolella käytetään varmaan suhteita. Aikaa vaan kuluu,et asiat selviää. Tähän lisäksi sain just äsken tietää, et mun isä on kuolemassa. Oikeesti, ei kai ihmiselle anneta enempää kannettavaksi, kuin se jaksaa. Kertokaa mulle se viranomainen, joka pystyy hoitamaan koko tän paskan. Jos jostain löytyy joku, niin apua otetaan vastaan. Se ei ole 112, poliisi tai maistraatti.


      • Toivottavasti auttaa
        MMMnnn kirjoitti:

        Kaikki viranomaiset on käyty läpi ja oikeus on minun puolella. Ex:n veli sattuu olemaan poliisi, joten sielläkin puolella käytetään varmaan suhteita. Aikaa vaan kuluu,et asiat selviää. Tähän lisäksi sain just äsken tietää, et mun isä on kuolemassa. Oikeesti, ei kai ihmiselle anneta enempää kannettavaksi, kuin se jaksaa. Kertokaa mulle se viranomainen, joka pystyy hoitamaan koko tän paskan. Jos jostain löytyy joku, niin apua otetaan vastaan. Se ei ole 112, poliisi tai maistraatti.

        Heti arkena kotikunnasta hakemaan apua oikeusaputoimistosta. Lapset alaikäisinä saavat ilmaisen oikeusavun. Anna juristin hoitaa tuo puaska ja keskity lapsiisi ja isääsi.


      • 16
        MMMnnn kirjoitti:

        Kaikki viranomaiset on käyty läpi ja oikeus on minun puolella. Ex:n veli sattuu olemaan poliisi, joten sielläkin puolella käytetään varmaan suhteita. Aikaa vaan kuluu,et asiat selviää. Tähän lisäksi sain just äsken tietää, et mun isä on kuolemassa. Oikeesti, ei kai ihmiselle anneta enempää kannettavaksi, kuin se jaksaa. Kertokaa mulle se viranomainen, joka pystyy hoitamaan koko tän paskan. Jos jostain löytyy joku, niin apua otetaan vastaan. Se ei ole 112, poliisi tai maistraatti.

        Ensin kuoli isä ja kuukausi siitä kuoli pikkuveli. Pikkusisko sairastui keuhkosyöpään. Poti kaksi vuotta ja siinä välissä kuoli äiti. Siskolta jäi kolme ala-ikäistä lasta edellisestä liitosta, yhteishuoltajuudella. Kului melkein kokonainen vuosi, kun näiden lasten isä kuoli tapaturmassa. Oli miljoonia hoidettavia asioita surujen keskellä ja lapset siinä, niinkuin nytkin. Kyllä sinä selviät!! Älä jää nössöttämään!


    • -

      tiedä häntä minkälaista köyttä poliisi vetää mutta minä soittaisin sille poliisipäällikölle ja kysyisin"neuvoa" ja sitten kertoisin mitä se exän veli on tehnyt.

      • cokehill

        www.supportmarkosihvonen.com
        www.oikeusturva.info


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5115
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3217
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1365
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe