En tidä moniko teistä tällaisia miettii.
Itselle on tullut hinku nostaa vanhat kunniaan.
Indian on vallannut alaa mielessäni.
Ja _yllättäen: Suomessa onkin eniten Indianeja Euroopassa.
Moottoripyörän osto
81
1163
Vastaukset
1958. Sellaisen kun saisi. Olin erittäin innokas harrastaja 15-25 vuotta sitten, mutta silloin ajeltiin mahdollisimman nopeilla japseilla. Nyt ottaisin tuollaisen. Kävin katselemassa pyöräkaupassa jokin aika sitten, niin siellä myytiin Jawan uusia retroversioita. Kuutiomäärä oli noussut 500 cc. Minun ensimmäinen filarini oli aikoinaan Jawa 350 cc.
saa.
Mutta on ostettava ulkomailta.
Englanti on hyvä paikka ostaa vanhaa.
Jawat, Nortonit, Royal Enfieldit,Als ja moni muu vanha merkki.
Punta on nyt alamaissa.Edullista siis.
Ebay on hyvä paikka ostaa.Dollari halpa.
Taidan iskeä ja ostaa itselleni kesäksi.
Aikan josta puhut, olivat Honda ja Kawasaki kovia merkkejä.
Hondan 750 ja Kawan 900Curfew kirjoitti:
saa.
Mutta on ostettava ulkomailta.
Englanti on hyvä paikka ostaa vanhaa.
Jawat, Nortonit, Royal Enfieldit,Als ja moni muu vanha merkki.
Punta on nyt alamaissa.Edullista siis.
Ebay on hyvä paikka ostaa.Dollari halpa.
Taidan iskeä ja ostaa itselleni kesäksi.
Aikan josta puhut, olivat Honda ja Kawasaki kovia merkkejä.
Hondan 750 ja Kawan 900sen Jawan jälkeen Kawa 650, sitten oli Cutom Honda 750 ja sitten Jammun pikkumaxi 750. Tää vika oli aikansa tykki.
Teotwawki kirjoitti:
sen Jawan jälkeen Kawa 650, sitten oli Cutom Honda 750 ja sitten Jammun pikkumaxi 750. Tää vika oli aikansa tykki.
on vieläkin maineessa.
ja hyvä pyörä.
Se menee yhteen räyhäcustomien kanssa.
Kawan Eliminator, Yammun maxi ja Hondan magna.
Ne olivat sellainen erikoinen linja pyöriä.
Tehty räyhäpyöriksi mutta customeita :D:DCurfew kirjoitti:
on vieläkin maineessa.
ja hyvä pyörä.
Se menee yhteen räyhäcustomien kanssa.
Kawan Eliminator, Yammun maxi ja Hondan magna.
Ne olivat sellainen erikoinen linja pyöriä.
Tehty räyhäpyöriksi mutta customeita :D:D64 kg ja lähdössä pyörä keuli, vaikka makasin tankin päällä. Kakkonen silmään 110:ssä.:-)
Teotwawki kirjoitti:
64 kg ja lähdössä pyörä keuli, vaikka makasin tankin päällä. Kakkonen silmään 110:ssä.:-)
on oikeasti niitä pyöriä jotka lähtee kun käsketään.
Joskus ajelin Saariselältä.Itsellä Eliminator ja kaverilla maxi.
Kaveri Intruderilla jäi joka ohituksessa.
Niillä pyörillä on oikeasti tarunhohtoinen maine.
Josta harva tietää. Vain valistuneimmat.- handek
Teotwawki kirjoitti:
64 kg ja lähdössä pyörä keuli, vaikka makasin tankin päällä. Kakkonen silmään 110:ssä.:-)
Lähteä moottoripyörän selkään.
Pitäisin painorajoituksena 80kg, isiommille 100kg.
Ajajan painona. handek kirjoitti:
Lähteä moottoripyörän selkään.
Pitäisin painorajoituksena 80kg, isiommille 100kg.
Ajajan painona.Haluat rajoittaa kaikkien muiden harrastustoimintaa?
Oikeesti?
En käsitä mikä on sinun ydinasiasi?
Et ole ainoa joka tätä lajia harrastaa.
Ja harrastatko itse todella?
Mitä teit viime kesänä pyöräsi kanssa?Missä kävit? Ketä tapasit?
Tunnut vain aliarvioivan kaikkia muita.- 8+15
Curfew kirjoitti:
Haluat rajoittaa kaikkien muiden harrastustoimintaa?
Oikeesti?
En käsitä mikä on sinun ydinasiasi?
Et ole ainoa joka tätä lajia harrastaa.
Ja harrastatko itse todella?
Mitä teit viime kesänä pyöräsi kanssa?Missä kävit? Ketä tapasit?
Tunnut vain aliarvioivan kaikkia muita.Hande hankkinut eka pyöränsä viime kesänä, ajanut jo muutaman lenkin joten on jo asiantuntija.:))))
Curfew kirjoitti:
on oikeasti niitä pyöriä jotka lähtee kun käsketään.
Joskus ajelin Saariselältä.Itsellä Eliminator ja kaverilla maxi.
Kaveri Intruderilla jäi joka ohituksessa.
Niillä pyörillä on oikeasti tarunhohtoinen maine.
Josta harva tietää. Vain valistuneimmat.kävi ohrasesti, kun hän laittoi sliksin taakse ja lähti Helsingin Herttoniemen Sahaajankadulle kokeilemaan mustan viivan pituutta. En muista montako kymmentä metriä sitä tuli, mutta skoudet sattui paikalla ja ainakin siihen aikaan mustalla viivalla oli metrihinta. Kalliiksi tuli.
- handek
8+15 kirjoitti:
Hande hankkinut eka pyöränsä viime kesänä, ajanut jo muutaman lenkin joten on jo asiantuntija.:))))
Tai tuu sitten vaimoks, sovitellaan sitten minne mahtuu...
- handek
Toistaiseksi, tosin 1100cc.
Mutta jos aurinko nousee idästä, tallista keväällä lähtee HD.
Joku 1600 vanha pata.
Tarakalla ei istu lyylejä, joten vapaaistuimella lähetään...
Ps. akku on on näköjään finaalissa, ei käynnistynyt 2 pyörä.- 13+3
Curfew kirjoitti:
biker.Siis.
Mikä saa sinut vaihtamaan?
1100 on joko Yamaha tai Honda? Kyykky vai custom?pitää paikkansa.Kuvittele hänet kyykkäpyörän satulaan.
13+3 kirjoitti:
pitää paikkansa.Kuvittele hänet kyykkäpyörän satulaan.
kirjoittajaa?
Mitä sinä tarkoitat?- handek
Curfew kirjoitti:
biker.Siis.
Mikä saa sinut vaihtamaan?
1100 on joko Yamaha tai Honda? Kyykky vai custom?Pystypyörä, vähän nolonjatke. Toki olen sitä hiukan varustellut, sissyt, kromit laukut jne.
Mutta kyllä den pitäisi olla Harley.
Sotilaskypärä päässä, äänellä(rekisteröidyllä), maantie jatkuu.
Ovat vaan niin pirun kalliita. 10000e täytyy väliä maksaa, jos peliin aikoo... handek kirjoitti:
Pystypyörä, vähän nolonjatke. Toki olen sitä hiukan varustellut, sissyt, kromit laukut jne.
Mutta kyllä den pitäisi olla Harley.
Sotilaskypärä päässä, äänellä(rekisteröidyllä), maantie jatkuu.
Ovat vaan niin pirun kalliita. 10000e täytyy väliä maksaa, jos peliin aikoo...miksi nolojatke?
Tuntuuko sinusta että HD on jotenkin "miehekkäämpi"
Ja jos niin miksi?- handek
Curfew kirjoitti:
miksi nolojatke?
Tuntuuko sinusta että HD on jotenkin "miehekkäämpi"
Ja jos niin miksi?Se harvatahti, taivas.
Leirintäalueellakin sen kuulee, etenkin wanhan poljettavan.
Njiih, njiih, papapapa. Kaikki ristivät kätensä... handek kirjoitti:
Se harvatahti, taivas.
Leirintäalueellakin sen kuulee, etenkin wanhan poljettavan.
Njiih, njiih, papapapa. Kaikki ristivät kätensä...kanssa pitää osata remontoida.
Hieno pyörä.
Moni ostaa kuitenkin maineen vuoksi.
Ei sen takia että pyörä on juuri se mitä tarvitsee.
Kannattaa harkita.
- ...
Ollut mielessä jo pitkään. Samanlaisia kuin ajat sitten, taattua kiinalaista uustuotantoa. Eikä maksa paljon. Oikein olin kateellinen yhdelle kamulle, joka oli sellasen ostanut. Asiassa vaan sellanen tympee puoli, että mulla kai pitäs olla apupyörät, kun oli toi fillarillakin ajaminen sellasta hoipertelua, että pihan kakarat oli kuolla nauruun.
Mutta jos pyörän ostaisin, jonkin tollasen, ei muovipyörää tai jotain lapsellista harrikkaa. Joku Triuph, just Indiana, Enfield tms.Toisaalta kiinnostais akantappajalla oleva Ural. Yks tuttu sai sellasen synttärilahjakseen. Aika monta vuotta se on koittanut sitä saada rekisteriin, paperit jossain....
=DW=Voin olla väärässäkin?
Mutta eikö Intia ole se maa jossa RE nykyisin tehdään?
Uralin saa 7000 euron hintaan Venäjältä.
Voi mennä vaikka tehtaalta ostamaan.
Kokoavat sellaisen kuin haluat.- handek
Mopoista perillä olla.
Royal Enfield on kunniakas brittipyörä, tosin Intialainen kopio lehmiä väistelee.
Japanin pojat rakensivat tekniikallaan jo 70-luvun alussa aivan ylivoimaisia pyöriä.
Honda CB 350, Kawa900?
Ei pitäisi sellaisen kirjoitella, joka ei ole voimapyöröllä ajanut.
Itselläkin vaivainen custom, mutta aina sillä Porscen päähittää. handek kirjoitti:
Mopoista perillä olla.
Royal Enfield on kunniakas brittipyörä, tosin Intialainen kopio lehmiä väistelee.
Japanin pojat rakensivat tekniikallaan jo 70-luvun alussa aivan ylivoimaisia pyöriä.
Honda CB 350, Kawa900?
Ei pitäisi sellaisen kirjoitella, joka ei ole voimapyöröllä ajanut.
Itselläkin vaivainen custom, mutta aina sillä Porscen päähittää.Royal Enfield on englantilainen.
Mutta uustuotanto on Intiassa. Jopa dieselversiona.
Hondalta on kuuluisin malli on varmaan sevenfifty.
Eli cb 750
Kawan 900 oli miehentappaja.
Japsistaroilla on vieläkin alkuperäisten omistajien alkuperäisiä pyöriä käytössä.
Tervetuloa tutustumaan Hauholle ensi kesänä.- handek
Curfew kirjoitti:
Royal Enfield on englantilainen.
Mutta uustuotanto on Intiassa. Jopa dieselversiona.
Hondalta on kuuluisin malli on varmaan sevenfifty.
Eli cb 750
Kawan 900 oli miehentappaja.
Japsistaroilla on vieläkin alkuperäisten omistajien alkuperäisiä pyöriä käytössä.
Tervetuloa tutustumaan Hauholle ensi kesänä.Keväällä, eli sisäkalut pois, siellä riitikin pilliä ja mutkaa.
Aika miehekkäästi jymähtää käyntiin, kun saa(750/1100 ongelma),
sitten naapurin mummon tekohampaat mukissa helähtää... - ...
handek kirjoitti:
Mopoista perillä olla.
Royal Enfield on kunniakas brittipyörä, tosin Intialainen kopio lehmiä väistelee.
Japanin pojat rakensivat tekniikallaan jo 70-luvun alussa aivan ylivoimaisia pyöriä.
Honda CB 350, Kawa900?
Ei pitäisi sellaisen kirjoitella, joka ei ole voimapyöröllä ajanut.
Itselläkin vaivainen custom, mutta aina sillä Porscen päähittää.Mopetit kiinnostaa kaikkia miehiä, ihan kuin traktoritkin. Vaan, kaikilla ei pentuna ollut rahaa mopetiin. Tai siis mopetiin oli ja kevariinkin. Sitten oli vaan valittava, auto/ mopeti, kaikkeen kun ei OMAT rahat riitä.
jaajaa customihommia. Noh, samahan se on jos haluaa näyttää typerykseltä. Kai sulla on kerholiivit tekstillä " Kiiratulen Kerubit, Nilsiä" ?
=DW= - ...
Curfew kirjoitti:
Voin olla väärässäkin?
Mutta eikö Intia ole se maa jossa RE nykyisin tehdään?
Uralin saa 7000 euron hintaan Venäjältä.
Voi mennä vaikka tehtaalta ostamaan.
Kokoavat sellaisen kuin haluat.Jossain vinkuintiaanimaassa kuitenkin.
Lähetä 7000, pitäs kesällä ajaa halkoja mökillä, akantappajalla homma olisi helpompaa kuin kottikärryillä.
=DW= - handek
... kirjoitti:
Mopetit kiinnostaa kaikkia miehiä, ihan kuin traktoritkin. Vaan, kaikilla ei pentuna ollut rahaa mopetiin. Tai siis mopetiin oli ja kevariinkin. Sitten oli vaan valittava, auto/ mopeti, kaikkeen kun ei OMAT rahat riitä.
jaajaa customihommia. Noh, samahan se on jos haluaa näyttää typerykseltä. Kai sulla on kerholiivit tekstillä " Kiiratulen Kerubit, Nilsiä" ?
=DW=Lippahattu väärinpäin heiluttamassa prätkille kättään.
Haluaisin minäkin tähän kyytiin...
Miks sie et osta prätkää?
No, nahkaliivi on jo ja partakin kasvaa päivittäin.
Handes Angels? ... kirjoitti:
Jossain vinkuintiaanimaassa kuitenkin.
Lähetä 7000, pitäs kesällä ajaa halkoja mökillä, akantappajalla homma olisi helpompaa kuin kottikärryillä.
=DW=siitä kannata suuttua?
Ei se minun valintani ole.
Että Intia?
Se nyt on vaan faktaa?
Uralin nostalgikoille on olemassa retkiä, joille lähdatään Pietarista ja mennään U tehtaille.
Sieltä voi ostaa oman ajokkinsa.
Tehdään sellaiseksi kuin haluaa?handek kirjoitti:
Keväällä, eli sisäkalut pois, siellä riitikin pilliä ja mutkaa.
Aika miehekkäästi jymähtää käyntiin, kun saa(750/1100 ongelma),
sitten naapurin mummon tekohampaat mukissa helähtää...poistolla saa miehekkäät äänet.
Poliisiakin ne saattaa kiinnostaa- ....
handek kirjoitti:
Lippahattu väärinpäin heiluttamassa prätkille kättään.
Haluaisin minäkin tähän kyytiin...
Miks sie et osta prätkää?
No, nahkaliivi on jo ja partakin kasvaa päivittäin.
Handes Angels?Mopeti vastaan mopo. Kumpi ennen Otsejohkassa, arjalainen muskeliauto vaiko mopo? Muista ottaa mukaan nenänlämmitin.
Itseasiassa ostaisin mopon, jos ois rahaa. Ihan riskiryhmässä ollaan. Kattelin toss joku vuos sitten kun naapurin ukko oli kuin Hangon keksi, ja lähti jollain Yamahan customilla pörryytteleen. Sillä menee jo oikken hyvin, ei enää tarvi tuolia, pääsee jo kyynärsauvoilla.
Toi "Handes Angels" vois toimiakin. Siis noin ideana. Joskaan ei itell' oo kiinostustas liitty' mihinkä'än promille seuraan. Mulla on promillet omasta takaa. Enenpi kuin 1.
=DW= - handek
.... kirjoitti:
Mopeti vastaan mopo. Kumpi ennen Otsejohkassa, arjalainen muskeliauto vaiko mopo? Muista ottaa mukaan nenänlämmitin.
Itseasiassa ostaisin mopon, jos ois rahaa. Ihan riskiryhmässä ollaan. Kattelin toss joku vuos sitten kun naapurin ukko oli kuin Hangon keksi, ja lähti jollain Yamahan customilla pörryytteleen. Sillä menee jo oikken hyvin, ei enää tarvi tuolia, pääsee jo kyynärsauvoilla.
Toi "Handes Angels" vois toimiakin. Siis noin ideana. Joskaan ei itell' oo kiinostustas liitty' mihinkä'än promille seuraan. Mulla on promillet omasta takaa. Enenpi kuin 1.
=DW=Moottoripyöriä, kutsutaan nykyään mopoiksi, oli mikä mylly tahansa..
- ...
.... kirjoitti:
Mopeti vastaan mopo. Kumpi ennen Otsejohkassa, arjalainen muskeliauto vaiko mopo? Muista ottaa mukaan nenänlämmitin.
Itseasiassa ostaisin mopon, jos ois rahaa. Ihan riskiryhmässä ollaan. Kattelin toss joku vuos sitten kun naapurin ukko oli kuin Hangon keksi, ja lähti jollain Yamahan customilla pörryytteleen. Sillä menee jo oikken hyvin, ei enää tarvi tuolia, pääsee jo kyynärsauvoilla.
Toi "Handes Angels" vois toimiakin. Siis noin ideana. Joskaan ei itell' oo kiinostustas liitty' mihinkä'än promille seuraan. Mulla on promillet omasta takaa. Enenpi kuin 1.
=DW=Auto pulella on tää jenkkijengi, joka laskee kuutiotilavuuksia. Elikkäs jos on alle jotain kaheksanlitraa, sitten ajaa mopetilla. No ei oo jenkkiä ei. Siis kun ei ollut ikinä rahaa ostaa Hemiä..
Mutta mopetilla pääsee yllättävän kovaa, ja yllättävän pitkästi. Tässä iässä meinaa toi pitkän matkan kulkeminen enenpi kuin se kova vauhti :DDD
=DW= ... kirjoitti:
Auto pulella on tää jenkkijengi, joka laskee kuutiotilavuuksia. Elikkäs jos on alle jotain kaheksanlitraa, sitten ajaa mopetilla. No ei oo jenkkiä ei. Siis kun ei ollut ikinä rahaa ostaa Hemiä..
Mutta mopetilla pääsee yllättävän kovaa, ja yllättävän pitkästi. Tässä iässä meinaa toi pitkän matkan kulkeminen enenpi kuin se kova vauhti :DDD
=DW=väkeä jolle ei kelpaa mikään.
Boss Hoss 5,7 litraa ja 6,3 litraa?
- handek
Tietämättömät, jotka eivät ole kokeneet.
Kun vääntää kahvaa, oli vaikka custom, maisema vaihtuu vikkelään.
Tosin Customilla sitä ei juuri tehdä, vasemmalla kädellä näytetään törpöille tietä.
Motskarilla ei hurjastella, 80km/h on oikea nopeus.ihan seuraa ajatuksenjuoksuasi?
Pyörällä pääsee.
Jonojenkin välistä.
Vasemmalla kädellä?
Hoidellaan kytkimen kahvaa?
Ei meistä kukaan ole poliisi?
- i_a
Onhan noita Englantilaisia pyöriä ollut 60-70 luvulla... Triumph, pari BSA:ta, yksi Ariel 500 ja viimeisimpänä Sumbeam 600...
"Sumpissa oli kaksisylinterinen 600 kuutioinen rivimoottori... Tehoa peräti 18 hevosta... Painoa yli kolmesataa kiloa... Kardaaniveto ja istuimena kunnon "norsunkorva"... Rengaskoko sama kun "piikkimossessa" eli 5.00-16... Tuli myytyä -70 luvun puolivälissä ja hankittua auto...- handek
Siulla on ollu pässi(BSA) ja tuohii eläinvehe.
Kitollisna kuuntelen Wanhojen mp. miesten tarinoita.
Tehän olitte miehiä, me vasta harjoittelemme. handek kirjoitti:
Siulla on ollu pässi(BSA) ja tuohii eläinvehe.
Kitollisna kuuntelen Wanhojen mp. miesten tarinoita.
Tehän olitte miehiä, me vasta harjoittelemme.vuotta sitten.
Miehet ajoivat metsäpalstoille.
Moottoripyörillä.Talvella.
Oli siihen aikaan ajoneuvo johon laitettiin sukset.
Ja miehelle pahvitötterö naamalle.
Kuinka moni tekisi sen -20 pakkasella?Curfew kirjoitti:
vuotta sitten.
Miehet ajoivat metsäpalstoille.
Moottoripyörillä.Talvella.
Oli siihen aikaan ajoneuvo johon laitettiin sukset.
Ja miehelle pahvitötterö naamalle.
Kuinka moni tekisi sen -20 pakkasella?ja kirkas kuttaperkka tötterö,enollani ainakin.
- i_a
Curfew kirjoitti:
on se ainoa ja oikea.
Mutta nuo hevoset on alitehoisia.
Painoon nähden?Vuosimalli olikin 1952, jolloin aikanaan moottoripyöra oli kiireetön kulkuväline...
- i_a
Curfew kirjoitti:
vuotta sitten.
Miehet ajoivat metsäpalstoille.
Moottoripyörillä.Talvella.
Oli siihen aikaan ajoneuvo johon laitettiin sukset.
Ja miehelle pahvitötterö naamalle.
Kuinka moni tekisi sen -20 pakkasella?Jamekset jalkaan, paidanhihat käärölle ja lippalakki nurinpäin päähän... Siinäpä ajoasu kesäiltaisin... :)
i_a kirjoitti:
Vuosimalli olikin 1952, jolloin aikanaan moottoripyöra oli kiireetön kulkuväline...
silloin tarvinnut päästä sataa.
Riitti että kulki.Polkemattai_a kirjoitti:
Jamekset jalkaan, paidanhihat käärölle ja lippalakki nurinpäin päähän... Siinäpä ajoasu kesäiltaisin... :)
mutta toivon ettet kaadu.
Tiesitkö että kypärä on pakollinen?
Suomessa?
Sinä et taida olla?- i_a
Curfew kirjoitti:
mutta toivon ettet kaadu.
Tiesitkö että kypärä on pakollinen?
Suomessa?
Sinä et taida olla?Ei ollut kypäräpakkoa 60-luvulla, vaikkakin minulla on vieläkin tallessa muistona tuo Ohei-merkkinen muovikypärä jossa alaosa on nahkaa...
Kyllä sitä koneella päristellään mut kulkeeko fillari.
kestääkö rautaperseen takalisto 100km fillarilenkkiä?
Ukot on kun soivat metsot kun tenhotetaan omaa paremmuutta.
Viel ku sinne tulis pari naista mukaan niin savuu olis ku narvan taistelussa.- Anjaniina
100 km ajo.
Seitsemän tuntia se vaatii ja polvet on kovilla.
Seuraavana päivänä sama matka Anjaniina kirjoitti:
100 km ajo.
Seitsemän tuntia se vaatii ja polvet on kovilla.
Seuraavana päivänä sama matkapirin sinua naisena,noille ruutiukoille kirjoitin.
mut jos mies olet niin hyvä juttu sulle.- handek
Anjaniina kirjoitti:
100 km ajo.
Seitsemän tuntia se vaatii ja polvet on kovilla.
Seuraavana päivänä sama matkaRautaperseajo on ihan muuta.
Peltipilluajo vois olla 10 km - Anjaniina
handek kirjoitti:
Rautaperseajo on ihan muuta.
Peltipilluajo vois olla 10 kmtekstiä sinulta Hande.
Olen nainen ja viime kesänä ajoin 200 km kahtena päivänä.
Polkupyörällä.Ei siihen miestä tarvita.
On joskus hauska testata omia rajojaan.Jaksaako vai ei?
En enää tiedä mistä täällä on kysymys.miehistä vai naisiata, kenen rajoja kokeillan ja kenen ei.Kelle se on sallittua ja kelle ei.Teen oman elämäni omien rajojeni mukaan.
Sopii kokeilla perässä,Hattua nostan jos teette. Anjaniina kirjoitti:
tekstiä sinulta Hande.
Olen nainen ja viime kesänä ajoin 200 km kahtena päivänä.
Polkupyörällä.Ei siihen miestä tarvita.
On joskus hauska testata omia rajojaan.Jaksaako vai ei?
En enää tiedä mistä täällä on kysymys.miehistä vai naisiata, kenen rajoja kokeillan ja kenen ei.Kelle se on sallittua ja kelle ei.Teen oman elämäni omien rajojeni mukaan.
Sopii kokeilla perässä,Hattua nostan jos teette.Ellen tekis en muuten kyselis,mul on sellanen vanhukselle sopiva tasanen parinkynpin keskivauhti satanen hujahtaa viires tunnis.
- Anjaniina
koti-kiusattu kirjoitti:
Ellen tekis en muuten kyselis,mul on sellanen vanhukselle sopiva tasanen parinkynpin keskivauhti satanen hujahtaa viires tunnis.
mut jos sadasta kilometristä on 50 km ylämäkeä?
Ihan hatunnoston arvoinen saavutus, itse en pysty samaan. Anjaniina kirjoitti:
mut jos sadasta kilometristä on 50 km ylämäkeä?
Ihan hatunnoston arvoinen saavutus, itse en pysty samaan.Tahko Pihkalan viisaus kehiin,konevoimalla ylös ja painovoimalla alas.
Ei kai nyt sellasta tietä oo mut vastatuuli on paha,jos joku poliitikko lupais ikuisen myötätuulen,heti äänestäisin.- handek
Anjaniina kirjoitti:
tekstiä sinulta Hande.
Olen nainen ja viime kesänä ajoin 200 km kahtena päivänä.
Polkupyörällä.Ei siihen miestä tarvita.
On joskus hauska testata omia rajojaan.Jaksaako vai ei?
En enää tiedä mistä täällä on kysymys.miehistä vai naisiata, kenen rajoja kokeillan ja kenen ei.Kelle se on sallittua ja kelle ei.Teen oman elämäni omien rajojeni mukaan.
Sopii kokeilla perässä,Hattua nostan jos teette.Vainajan kanssa ajettiin Helsingistä Joensuuhun, about 550km.
Pyöräradio soi tauotta sarvessa, aikansa keksintö... koti-kiusattu kirjoitti:
Tahko Pihkalan viisaus kehiin,konevoimalla ylös ja painovoimalla alas.
Ei kai nyt sellasta tietä oo mut vastatuuli on paha,jos joku poliitikko lupais ikuisen myötätuulen,heti äänestäisin.Iltaa kylymänltä pohojanmaalta.
Ny ei tarkene oikein erees ajatella moottoripyöräälyä. On minullakin Moto-Guzzin Kalifornia malli.
Kulukoo riittävästi ja tykkään enempi sillälaalla vaan köröötellä. Mitään "näytönpaikkaa" ei oo, eikä tuu.
Sitten on tualla nua iränihmehet, venäläänen IC, malli 49 vm-56. Se norsunkorva istuumilla. Ja vanha Jawa 250 cc vm-58.
Endfiel kyllä kiinnostas liioon kovasti, se on yksi kauneimmista kakspyörääsistä, mitä koskaan on valamistettu.
Kesää orotelles, seppä ja Tiituseppäpohojanmaalta kirjoitti:
Iltaa kylymänltä pohojanmaalta.
Ny ei tarkene oikein erees ajatella moottoripyöräälyä. On minullakin Moto-Guzzin Kalifornia malli.
Kulukoo riittävästi ja tykkään enempi sillälaalla vaan köröötellä. Mitään "näytönpaikkaa" ei oo, eikä tuu.
Sitten on tualla nua iränihmehet, venäläänen IC, malli 49 vm-56. Se norsunkorva istuumilla. Ja vanha Jawa 250 cc vm-58.
Endfiel kyllä kiinnostas liioon kovasti, se on yksi kauneimmista kakspyörääsistä, mitä koskaan on valamistettu.
Kesää orotelles, seppä ja Tiituon hieno pyörä.Kardaaniveto ja kaikki.
Onko sinulla ladossa kaikki nuo vanhat?seppäpohojanmaalta kirjoitti:
Iltaa kylymänltä pohojanmaalta.
Ny ei tarkene oikein erees ajatella moottoripyöräälyä. On minullakin Moto-Guzzin Kalifornia malli.
Kulukoo riittävästi ja tykkään enempi sillälaalla vaan köröötellä. Mitään "näytönpaikkaa" ei oo, eikä tuu.
Sitten on tualla nua iränihmehet, venäläänen IC, malli 49 vm-56. Se norsunkorva istuumilla. Ja vanha Jawa 250 cc vm-58.
Endfiel kyllä kiinnostas liioon kovasti, se on yksi kauneimmista kakspyörääsistä, mitä koskaan on valamistettu.
Kesää orotelles, seppä ja TiituNiitä myyrään,ohiajaes kattelen ja siin on kaunis käyntiääni,vanhaa konemiestä kiinostaa se pehmee sihinä.
- handek
Curfew kirjoitti:
on hieno pyörä.Kardaaniveto ja kaikki.
Onko sinulla ladossa kaikki nuo vanhat?Joku 350cc tykitti ihan kunnolla.
Polkukäynnistyksellä.
Saakeli, sinä piti olla mies, eikä etninen marjanpoimija... Curfew kirjoitti:
on hieno pyörä.Kardaaniveto ja kaikki.
Onko sinulla ladossa kaikki nuo vanhat?Tua Guzzi on se Classig malli, ei se mikään raketti oo. Painaa 250 kiloa ja moottori tehoa on sen 70 horsepoveria. Minä tykkään tuallaasesta ja kyllä sillä sakoon saa näpiästi ku vaan pikkuusenkaan reilummasti kääntää kahavasta.
terv. seppä ja pieni Tiitukoti-kiusattu kirjoitti:
Tässä pakkasessa.
tällä hetkellä. Ei siellä kovaa voi juosta, että ei keuhkot vaurioidu, siksi tein vain pienen lenkin.
seppäpohojanmaalta kirjoitti:
Tua Guzzi on se Classig malli, ei se mikään raketti oo. Painaa 250 kiloa ja moottori tehoa on sen 70 horsepoveria. Minä tykkään tuallaasesta ja kyllä sillä sakoon saa näpiästi ku vaan pikkuusenkaan reilummasti kääntää kahavasta.
terv. seppä ja pieni Tiituon omalla maineellan kulkeva pyörä.
Muutamilla tutuilla on. Yhdellä juhlamalli.
Paljon Eurooppaa kiertäneet.
Pitkiä nautinnollisia kilometrejä?
Arvaan? :D
- Nalli-Kallio
Itseeni kloppina teki vaikutuksen erään papparaisen pihaan päräyttäminen tosi isolla vanhalla Simsonilla, tekniikka jota yritimme tiirailla oli niin runsas, että edes pyttyjä ei näkynyt ulospäin, koko pyörä oli täynnään jos jonkunsortin nippeliä, ja soundit oli cool.
Curfew kirjoitti:
onkin tuntematon?
Täytyykin googlettaasitä sitten
http://motorbike-search-engine.co.uk/classic_bikes/simson-classic-motorcycles.php- Nalli-Kallio
Curfew kirjoitti:
onkin tuntematon?
Täytyykin googlettaaSaksalainen pyörä, joka WW2:sen jälkeen virallisesti perustettiin DDR:ssä, tarkennan vielä että olin isovanhempieni luona tuolloin ja tää papparainen tuli tapaamaan vaariani joka oli Jawa mies, yhtäkaikki ne tekivät suuren vaikutuksen niillä oli nahkasormikkaat joiden varret ylettyi lähes kyynärtaipeeseen, nahkakypärät ja tuulisuoja tötteröt, takametsien hells angelsia ne oli.
- Nalli-Kallio
Curfew kirjoitti:
onkin tuntematon?
Täytyykin googlettaa - handek
Nalli-Kallio kirjoitti:
Saksalainen pyörä, joka WW2:sen jälkeen virallisesti perustettiin DDR:ssä, tarkennan vielä että olin isovanhempieni luona tuolloin ja tää papparainen tuli tapaamaan vaariani joka oli Jawa mies, yhtäkaikki ne tekivät suuren vaikutuksen niillä oli nahkasormikkaat joiden varret ylettyi lähes kyynärtaipeeseen, nahkakypärät ja tuulisuoja tötteröt, takametsien hells angelsia ne oli.
Pukeutuvat uroot nykysin, kuttaperkkahuuvaa kaipaisin.
Nalli-Kallio kirjoitti:
ja minulle uusi/vanha merkki.
Kiitos ystävä.
Onaina hauska oppia jotain uuttaNalli-Kallio kirjoitti:
Saksalainen pyörä, joka WW2:sen jälkeen virallisesti perustettiin DDR:ssä, tarkennan vielä että olin isovanhempieni luona tuolloin ja tää papparainen tuli tapaamaan vaariani joka oli Jawa mies, yhtäkaikki ne tekivät suuren vaikutuksen niillä oli nahkasormikkaat joiden varret ylettyi lähes kyynärtaipeeseen, nahkakypärät ja tuulisuoja tötteröt, takametsien hells angelsia ne oli.
siihen aikaan nahka oli ainoa varuste joka piti viiman loitolla.Ei ollut goretexejä.
Nahkakinttaat oli sellaisia joita enää harvemmin myydään ;D Kunnon rukkasia- Nalli-Kallio
Curfew kirjoitti:
ja minulle uusi/vanha merkki.
Kiitos ystävä.
Onaina hauska oppia jotain uuttaOlin toki 6-vuotias räkänokka tuolloin, enkä löytänyt kuvista samaa pyörää, se on taittu tehdä ennen sotaa ja virallista perustamista, kuten huomasit niin miehittäjä teki siitä mopo tehtaan, se oli massiivinen verrattuna vaarin jawa250:seen, me vielä odotettiin että se pappa päräyttää sen käyntiin lähtiessään, soundit oli mahtavat ja koko pihä tärisi poweria. Ja toki pappa meitä kloppeja viihdytti, kun näki miten kuolattiin.
- i_a
Olihan aikanaan hetken Simsonkin vm -58... Oli mäntä hajonnut, mutta joku oli kaatopaikallemme vienyt AWO-pyörän moottorin, jonka mäntä kävi pyörään...
Myös MATLESS 500ccm oli ajokkinani... Takajousitus puuttui joten kyyti takana oli hiukan epämukavaa...
- handek
Jotenkin jäin koulusta jälkeen(kuin yleensä)
Kuvaamataidon lehtori Teemu Luoto, kaatui skootterilla aivan eteeni.
Tuijoteltiin siinä toisiamme, No sain keväällä piirustuksesta 10.- handek
Curfew kirjoitti:
mikä oli skootterin merkki.ei sitä muuten voi kukaan muistaa?
Vihertävät kai olivat kai värit.
Enempi siinä kiinnosti kun opettaja kaatui. muistetahan. Sitten oli sellaanen Jawan malli skootterista. 175 cc tekniikalla tais olla muistaakseni ja sellaanen pienempi oli liioon ku Manetti.
Kovasti tuttu pyörä oli liioon se Itä-Saksalaanen EMW, suora kopio BMW.stä. Ykspyttyynen 350 kuutioonen, tyyppi tais olla R 35. Kyllä sitä tenavana ihaaltihin.
Nuahan oli aika yleesiä pyöriä, justihin IC ja Jawan mallit, samoonku MZ:tit silloon -50 luvuunlopulla. Se soranjäläkeenen valuuttapula laittoo suosimahan näitä itäpyöriä ku ei muita niinkään saanu.
En tierä miten ne -50 luvuun aluun Nortonit, AJS ja Royal Endfiildit saatihin suomehen hankittua ku niitäkin aina välihin kuitenkin näki.
terv. seppä ja Tiituseppäpohojanmaalta kirjoitti:
muistetahan. Sitten oli sellaanen Jawan malli skootterista. 175 cc tekniikalla tais olla muistaakseni ja sellaanen pienempi oli liioon ku Manetti.
Kovasti tuttu pyörä oli liioon se Itä-Saksalaanen EMW, suora kopio BMW.stä. Ykspyttyynen 350 kuutioonen, tyyppi tais olla R 35. Kyllä sitä tenavana ihaaltihin.
Nuahan oli aika yleesiä pyöriä, justihin IC ja Jawan mallit, samoonku MZ:tit silloon -50 luvuunlopulla. Se soranjäläkeenen valuuttapula laittoo suosimahan näitä itäpyöriä ku ei muita niinkään saanu.
En tierä miten ne -50 luvuun aluun Nortonit, AJS ja Royal Endfiildit saatihin suomehen hankittua ku niitäkin aina välihin kuitenkin näki.
terv. seppä ja TiituSetä-Pentillä oli punakeltaanen unkarilaanen Pannonia, 250 kuutioosine moottoreineen. Aivan sitte surkia vehejes. Palijoonki suuriman osan ajastaan se oli remontoitavana ku ajoos. Kyllä siinä uskoa parempahan huomishen tarvittihin ku sillä ne reissuunsa teki.
Parasta on kuitenkin jotta näitä kaikkia eri merkkejä ja malleja on säästyny tulevillekin poloville katteltaviksi.
Elettihin sitä ennenkin ja niis on kappale rautaa ja sielu.
terv. seppä ja Tiituseppäpohojanmaalta kirjoitti:
muistetahan. Sitten oli sellaanen Jawan malli skootterista. 175 cc tekniikalla tais olla muistaakseni ja sellaanen pienempi oli liioon ku Manetti.
Kovasti tuttu pyörä oli liioon se Itä-Saksalaanen EMW, suora kopio BMW.stä. Ykspyttyynen 350 kuutioonen, tyyppi tais olla R 35. Kyllä sitä tenavana ihaaltihin.
Nuahan oli aika yleesiä pyöriä, justihin IC ja Jawan mallit, samoonku MZ:tit silloon -50 luvuunlopulla. Se soranjäläkeenen valuuttapula laittoo suosimahan näitä itäpyöriä ku ei muita niinkään saanu.
En tierä miten ne -50 luvuun aluun Nortonit, AJS ja Royal Endfiildit saatihin suomehen hankittua ku niitäkin aina välihin kuitenkin näki.
terv. seppä ja TiituTuli Italiasta Saariselälle.
Kitara oli mennyt matlkalla rikki.
Mutta iloinen kun näki muita pyöräilijöitä ja pajon!
keskustelua Indianeista.
Hauska oli muistelot vanhoista merkeistä,
Mutten oikein saavuttanut tarkoitusta.
Kellään ei ollut vanhaa Indiania?- Heikunkeikku
Istahdin tähän koneelle ja napsasin sinun aloituksesi framille. Oon nyt lukenut koko ketjun ja oli oikein ilo lukea miesten tietäväistä keskustelua. Kaikki selitteli niin asiantuntevasti, että oikeen.
Näin naisena en nyt kovasti voi sanoa, että olisin enämpi tietänyt :)
Suloisen pieniä motskareita on nykyään pienille lapsille. Lapsenlapseni sai semmosen, olisko ollut 6 vuotias.
En muista merkkiä. Nyt poika on 10v ja sai viime kesänä fude samurain, öh olikos se nyt 110 kuutioinen, vai 150, noh sinne päin :) Etiäpäin se menöö hurrrrrjaa vauhtia, vaikkei ookaan tommosis luokis, ku te miehet ootte puhuneet.
Kiitos mukavasta lukutuokiosta, oli mielenkiintoinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241566- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761179Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865