http://www.murha.info/index.php?id=73
Luin murhainfosta kyseisitä tapauksista, jotka sattuivat 1970- ja 1980-luvuilla. Tapauksissa raiskattiin ja murhattiin kolme naista, jotka löytyivät kellareista. Kaksi tapauksista sattuivat suhteellisen lähellä toisiaan.
42 -vuotias Helka Onerva Ketola löydettiin surmattuna kotitalonsa kellarista 31.1.1981. Hänet oli kuristettu raiskauksen jälkeen.
Kyseessä on siis todennäköisesti sarjamurhaaja. Sarjamurhaaja toimii tutussa ympäristössä. Tuntematon ympäristö haittaa murhaajaa, niin kuin asiaa voisi verrata autoilijaan. Autoilija osaa ajaa paljon paremmin tutussa ympäristössä. Kyseessä on siis todennäköisesti sarjamurhaaja.
Seuraava askarruttava kysymys on,että miten murhaaja pääsi kellariin?
Sarjamurhaajan pitää olla "tavallinen" ihminen. Epäilyttävä tyyppi herättää sananmukaisesti epäilyksiä. Todennäköisesti murhaaja tutustui uhreihin ja uhrit oppivat luottamaan häneen. Kyseessä voi siis olla psykopaatti. Uhrit ovat saattaneet tuntea murhaajan jonkin aikaa, ennen kuin murhaaja toteutti tekonsa.
Myöhäinen kotiinpaluu on saattanut viivästyttää uhreja, jolloin he hakivat samalla pyykkinsä kellarista, tai toimittivat muuta asiaa kellariin.
"Kolme poikaa talon viereisestä rapusta tai sen edustalta näki Ketolan riitelevän tai kinastelevan n. 25-30 -vuotiaan viiksekkään miehen kanssa. Ketolan ja miehen välisestä sananvaihdosta ei ole tarkkaa selvyyttä, mutta yleisin olettamus on, että se olisi käsitellyt miehen kellariin pääsyä. "
Miksi Ketola riiteli miehen kanssa? Oliko mies Ketolalle jo ennestään tuttu? Yleensä ennestään toisilleen tutut ihmiset riitelevät,tai kinastelevat.
Ehkä Ketola tunsi miehen entuudestaan ja heille oli tullut suukopua jostain asiasta. Jos mies oli baarituttu ja Ketola ei halunnut sellaista suhdetta mieheen, jota mies halusi. Oliko mies yksinäinen ja halusi seuraa. Tuliko murhaaja jollain tavalla torjutuksi? Ehkä hänellä oli mielenterveysongelmia ja torjutuksi tuleminen sai aikaan silmittömän vihan tunteen?
Yksi murhista tapahtui etäämmällä. Teorioita on kaksi: Tekijöitä oli kaksi ja he toimivat joko yhdessä, tai toinen tekijöistä kopioi toisen tekoja. Toinen vaihtoehto on, että murhaaja muutti pois ja jatkoi tekojaan toisella paikalla.
Miksi murhat loppuivat?
Mysteeriksi jää useat kysymykset ja niihin tuskin koskaan saadaan vastauksia. Murhat loppuivat ehkä siksi, kun murhaaja kuoli. Ehkä hän kuoli luonnollisesti, tai rikoksen uhrina. Tai hän elää vieläkin ja pitää tekonsa sisällään.
Kellarimurhat Helsingissä
3
825
Vastaukset
- Vanha tutkija
Jos oletetaan, että kysymyksessä näissä kolmessa ns. kellarisurmassa oli sama tekijä, minkä poliisi kiistää, todennäköisin syy lopettamiselle oli että viimeisessä tapauksessa Itä-Pasilassa tekijä nähtiin ja hänestä saatiin hyvät tuntomerkit ja lehdissä oli kuvia ja murhaaja pelästyi. Kontulassa ja Käpylässä tapahtuneissa teoissa ei kukaan ainakaan tunnustanut nähneensä murhaajaa. Itä-Pasilan tapauksessa poliisi pitää uhrin ja murhaajan tapaamista satunnaissena kohtaamisena. Kyllähän tuo Pasilan tapaus olisi pitänyt selvittää, kun tekijästä saatiin todella hyvät tuntomerkit.
- <<<<
EIKÖ TOI VIIKSIVEIKKO OLLU JOTENKI EX-LÄTKÄTÄHTI JUKKA PORVARIN NÄKÖINEN
- KONSTAPELI
VOIKO MURHAAJA OLLA TAKSIKUSKI < LINDHOLM.KEKKONEN.KETOLA TAI POUSSU
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463959Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363462Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162863Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342709En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142512Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102114IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121196Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451147- 801006