Mielitekoja onko niitä?

sipulinkuorija

Minulla ainakin tänään meni ajatus niin pitkälle että varta vasten oli lähdettävä tuonne ulos tepastelemaan cittariin.
Muistelin jouluaattona nauttimaani yhdistelmää, kirjolohenmätiä, sipulihaketta, ja smetanaa, tuli niin kova mielihalu etten voinut vastustaa ajatusta ja niin menin ja ostin tuota herkkua.
Onhan siitä sitten tarjottavaksi huomisille vieraille, ja tiedän että sillä sulatan miniäni mielen ;-))), no ei se niin ole, kunhan sanoin.
Joskus tulee suklaanhimo ja se vaan on mentävä hakemaan!

Onko teillä vastaavanlaisia pakotteita?

13

278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Kukkahame*

      Minulle voi joskus tulla sellainen tosi voimakas tunne että jos lottoan niin voitan, olen monesti lähtenyt aivan viime minuuteilla kioskille ja ostanut pari riviä, olen ollut kuin tulisilla hiilillä asian kanssa.
      Olen kyllä saanut pieniä, no ainakin tarpeeksi pieniä voittoja juuri niillä pakote ostoilla, mutten rikastumaan ole vielä päässyt.
      Kovasti odotan että vielä minä jotain isompaa summaa saan kun en pidä kiirettä, enkä ota asiaa niin tosissaan, pientä jännitystä se kuitenkin lauantai-iltaa antaa, on minulla nytkin se 2 riviä porukkalottoa!

      • Atolfia

        pistää joku rivi joka viikko. En minä mitenkään sitä jännitä enkä edes seuraa lottoarvontaa. Jos voittoa tulee niin sinnehän se lottotilille menee ja sieltä löytyy.

        Pakkomielle tulee melko usein lähteä lenkille ja sitä ei saa mielestään, ennenkuin on sonnustautunut sotisopaan ja painunut solalle. Niin kävi tänäänkin kesken pakasteen sulattamisen. Lenkki tuli heitettyä ja pakaste kuntoon laitettua, niin että hyvä päivä on tänään ollut.

        Joulunaikaan on muuan pakkomielle ja se on nuo BUDAPEST-suklaat. Ostin miehelleni joululahjaksi 3 laatikkoa ja nyt minä olen niitä syönyt oikein mielihalulla. En ole antanut miehelleni yhtään vielä, pitänee tänään tarjota, ettei vallan paha mieli hänelle tulisi.

        Nyt on mentävä hakemaan yksi, ei voi mitään, vesi alkaa herahtaa kielelle.

        P.S. Tätä herkkua ei myydä muulloin kuin joulun alla.


      • 6 + 7
        Atolfia kirjoitti:

        pistää joku rivi joka viikko. En minä mitenkään sitä jännitä enkä edes seuraa lottoarvontaa. Jos voittoa tulee niin sinnehän se lottotilille menee ja sieltä löytyy.

        Pakkomielle tulee melko usein lähteä lenkille ja sitä ei saa mielestään, ennenkuin on sonnustautunut sotisopaan ja painunut solalle. Niin kävi tänäänkin kesken pakasteen sulattamisen. Lenkki tuli heitettyä ja pakaste kuntoon laitettua, niin että hyvä päivä on tänään ollut.

        Joulunaikaan on muuan pakkomielle ja se on nuo BUDAPEST-suklaat. Ostin miehelleni joululahjaksi 3 laatikkoa ja nyt minä olen niitä syönyt oikein mielihalulla. En ole antanut miehelleni yhtään vielä, pitänee tänään tarjota, ettei vallan paha mieli hänelle tulisi.

        Nyt on mentävä hakemaan yksi, ei voi mitään, vesi alkaa herahtaa kielelle.

        P.S. Tätä herkkua ei myydä muulloin kuin joulun alla.

        Nyt tuli minulle oikein helpotuksen nauru, minulla on 'Vihreät kuulat' salainen pahe, aina on oltava laatikko jossain astioiden takana piilossa ettei kukaan näe että syön niitä, ettei kukaan syö minun herkkuja.
        Olin sairaalassa pitemmän ajan muutama vuosi sitten niin piti ystävättärelle soittaa että toisi niitä toihan hän, oli meillä kivaa kun läheiseni odottivat että kaikki lähtevät samaan aikaan, ja sitten ne lähtikin.
        Pian aukesi huoneen ovi ja tämä ystävä heitti laatikon peiton alle, siitä on monet iloiset hetket vietetty.
        Tuntui ihan mukavalle kun Atolfia kertoi että pitää hänkin rajan että on saatavilla, mutta kyllä pieniä paheita kannattaa piilottaa, eihän varmaan kukaan minua kieltäsi, mutta turhaa totuttaa joku siihen että pitää marmelaadia syödä, ja aina.
        Yksi tai kaksi kuulaa päivässä ei käyttöni sen isompaa ole, mutta omalla tavallaan mielenkiintoista herkuttelua, jos se olisi yleisessä tiedossa, se olisi varmasti usein puheenaihekin, ja tuliaisiksi tulsi, olisi liikaa, ja pitäisi alkaa syömään enemmän!
        Selittelykin on kivaa!


      • 6 + 7 kirjoitti:

        Nyt tuli minulle oikein helpotuksen nauru, minulla on 'Vihreät kuulat' salainen pahe, aina on oltava laatikko jossain astioiden takana piilossa ettei kukaan näe että syön niitä, ettei kukaan syö minun herkkuja.
        Olin sairaalassa pitemmän ajan muutama vuosi sitten niin piti ystävättärelle soittaa että toisi niitä toihan hän, oli meillä kivaa kun läheiseni odottivat että kaikki lähtevät samaan aikaan, ja sitten ne lähtikin.
        Pian aukesi huoneen ovi ja tämä ystävä heitti laatikon peiton alle, siitä on monet iloiset hetket vietetty.
        Tuntui ihan mukavalle kun Atolfia kertoi että pitää hänkin rajan että on saatavilla, mutta kyllä pieniä paheita kannattaa piilottaa, eihän varmaan kukaan minua kieltäsi, mutta turhaa totuttaa joku siihen että pitää marmelaadia syödä, ja aina.
        Yksi tai kaksi kuulaa päivässä ei käyttöni sen isompaa ole, mutta omalla tavallaan mielenkiintoista herkuttelua, jos se olisi yleisessä tiedossa, se olisi varmasti usein puheenaihekin, ja tuliaisiksi tulsi, olisi liikaa, ja pitäisi alkaa syömään enemmän!
        Selittelykin on kivaa!

        Tekee mieli salmiakkia välillä ihan kamalasti..Parasta karkeista!


      • *Kukkahame*
        irkku-37 kirjoitti:

        Tekee mieli salmiakkia välillä ihan kamalasti..Parasta karkeista!

        Olen ihastunut Lidlin hedelmäsalmiakkeihin, nytkin mutustelen mansikka salmiakkia, ne ovat niin minun suun mukaisia.


      • 14
        *Kukkahame* kirjoitti:

        Olen ihastunut Lidlin hedelmäsalmiakkeihin, nytkin mutustelen mansikka salmiakkia, ne ovat niin minun suun mukaisia.

        On niin viluinen olo saunan löylyjen jälkeen, tekisi mieli oikein rommia teekupin pohjalle. Ei ole kaikki katin mitä naukuu, kaupat kiinni, kaapissa ei ole rommia eikä muitakaan juomia. On vain tyydyttävä mustaan teehen ja jouluiseen taatelikaukun palaseen.
        Että näin kuivaa meillä on!


      • *Kukkahame*
        14 kirjoitti:

        On niin viluinen olo saunan löylyjen jälkeen, tekisi mieli oikein rommia teekupin pohjalle. Ei ole kaikki katin mitä naukuu, kaupat kiinni, kaapissa ei ole rommia eikä muitakaan juomia. On vain tyydyttävä mustaan teehen ja jouluiseen taatelikaukun palaseen.
        Että näin kuivaa meillä on!

        Eipä sitä talvipakkasessa saunan jälkeen tee mieli lähteä ulkoilemaan kauppapoluille, usein käy näin.
        Yksi herkku on paahtimessa 'kuivatettu' leipä ja siihen hyvää levitettä tai mitä nyt sattuu olemaan, kyllä niitä mielitekoja tulee tässäkin iässä, eivät ne ikää katso.'
        Odotusaikana minulla oli Elannon Talouspiimä ja Siro keksit, sen parempaa herkkua ei ollut olemassakaan, toista lasta odotellessa oli porkkanalastut, suolaa ja tippa pari etikka, nyt joskus laitan niitä lastuja ruokapöytään hyviä ne on muttei niihin mitään himoa tule.

        Tänään piti tulla jo lauhempaa, tai mittarini on jumissa !!


      • Atolfia
        6 + 7 kirjoitti:

        Nyt tuli minulle oikein helpotuksen nauru, minulla on 'Vihreät kuulat' salainen pahe, aina on oltava laatikko jossain astioiden takana piilossa ettei kukaan näe että syön niitä, ettei kukaan syö minun herkkuja.
        Olin sairaalassa pitemmän ajan muutama vuosi sitten niin piti ystävättärelle soittaa että toisi niitä toihan hän, oli meillä kivaa kun läheiseni odottivat että kaikki lähtevät samaan aikaan, ja sitten ne lähtikin.
        Pian aukesi huoneen ovi ja tämä ystävä heitti laatikon peiton alle, siitä on monet iloiset hetket vietetty.
        Tuntui ihan mukavalle kun Atolfia kertoi että pitää hänkin rajan että on saatavilla, mutta kyllä pieniä paheita kannattaa piilottaa, eihän varmaan kukaan minua kieltäsi, mutta turhaa totuttaa joku siihen että pitää marmelaadia syödä, ja aina.
        Yksi tai kaksi kuulaa päivässä ei käyttöni sen isompaa ole, mutta omalla tavallaan mielenkiintoista herkuttelua, jos se olisi yleisessä tiedossa, se olisi varmasti usein puheenaihekin, ja tuliaisiksi tulsi, olisi liikaa, ja pitäisi alkaa syömään enemmän!
        Selittelykin on kivaa!

        tuota sinun paheesi kohdetta on koko vuoden saatavilla, mutta minun pahettani saa vain jouluna. Enkä nyt voi sentään koko vuoden tarvetta ostaa joulun alla. Taitaisivat loppuvuoteen mennessä jo homehtuakin,

        Kuiskaanpa sinulle salaisuuden. minulla on yksi, kylläkin erivärisiä, marmalaadilaatikko piilossa. Voinhan yrittää sillä tyydyttää himoni, kun budapestit loppuvat.:>).


    • lakua!

      Tuore pehmeä lakritsa on heikkous, sama se minkä valmistajan. Ei ole onneksi verenpaineen kanssa ongelmaa, lakritsan joku aine nostaa sitä. Pidän pussia piilossa, ettei lapsenlapset pääse rohmuamaan.

      • sipulinkuorija

        Nyt tuli mieliteko/nälkä, ja ranskanperunat kalapuikot uuniin, sieltä ne lähettää tuoksuefektejä kun ovat kuumia, rasvaa ei tarvitse ja voi huoletta napostella sormin ne perunat.
        Jälkiruuaksi näin sunnuntain on extra halpaa omenaa, Puolasta!


      • pilvi*
        sipulinkuorija kirjoitti:

        Nyt tuli mieliteko/nälkä, ja ranskanperunat kalapuikot uuniin, sieltä ne lähettää tuoksuefektejä kun ovat kuumia, rasvaa ei tarvitse ja voi huoletta napostella sormin ne perunat.
        Jälkiruuaksi näin sunnuntain on extra halpaa omenaa, Puolasta!

        oli niin viettelevää, että vaikka olin päivällä syönyt lasangea annoksen, en voinut iltapäivällä vastustaa, vaan mutustelin nautinnollisesti pari hapankorppu leipää..on se sitten maukasta ruista niissä. Nyt ei illalla enää mikään vedäkään, makeaa kun en paljon välitä.

        Eilen oli tupa täynnä vieraita, marenki mokkakakku kanssa oli jälkiruokana, mutten maistanutkaan sitä siellä loppupala on jääkaapin hyllyllä. Ehkä huomenna ....

        ps. Jääkellarin lohiresepti löytyy Googlettamalla, on muuten erinomainen resepti!


      • katsoin
        pilvi* kirjoitti:

        oli niin viettelevää, että vaikka olin päivällä syönyt lasangea annoksen, en voinut iltapäivällä vastustaa, vaan mutustelin nautinnollisesti pari hapankorppu leipää..on se sitten maukasta ruista niissä. Nyt ei illalla enää mikään vedäkään, makeaa kun en paljon välitä.

        Eilen oli tupa täynnä vieraita, marenki mokkakakku kanssa oli jälkiruokana, mutten maistanutkaan sitä siellä loppupala on jääkaapin hyllyllä. Ehkä huomenna ....

        ps. Jääkellarin lohiresepti löytyy Googlettamalla, on muuten erinomainen resepti!

        toisessa ohjeessa sanottiin, että 4-6 päivää suolavedessä liotetaan, toisen mukaan 1vrk. Väitettiin että kuukauden säilyy, taitaapa tulla myrkynsuolaista. Kyllä tavallinen graavilohi on varmasti parempaa, eikö ne lohen maut liukene veteen ja luulen että vetinen lössö siitä kalasta tulee.


      • pilvi*
        katsoin kirjoitti:

        toisessa ohjeessa sanottiin, että 4-6 päivää suolavedessä liotetaan, toisen mukaan 1vrk. Väitettiin että kuukauden säilyy, taitaapa tulla myrkynsuolaista. Kyllä tavallinen graavilohi on varmasti parempaa, eikö ne lohen maut liukene veteen ja luulen että vetinen lössö siitä kalasta tulee.

        kun suolan suhde on 10% mistäs sitä lisää tulisi? Itsekään en säilyttäisi niin kauan, mutta suolasokerivedessä jääkaapissa säilyy kyllä pidempään kuin suolaan graavattu, joka toisiaan vetää suolaa
        liikaa muutaman päivän seistessään.
        Neljä vuorokautta pidin ja suola on just oikea, pehmeä ja väri erittäin kaunis.

        Ainoastaan juhlatilaisuuksiin aion tuota laittaa. Ravintolat käyttävät tuota suurissa määrissä kuulemma, silloin säilyvyys on hyväksi, ei tarvitse joka toinen ilta valmistaa uutta:D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      932
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      877
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      293
      770
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe