Mielitekoja onko niitä?

sipulinkuorija

Minulla ainakin tänään meni ajatus niin pitkälle että varta vasten oli lähdettävä tuonne ulos tepastelemaan cittariin.
Muistelin jouluaattona nauttimaani yhdistelmää, kirjolohenmätiä, sipulihaketta, ja smetanaa, tuli niin kova mielihalu etten voinut vastustaa ajatusta ja niin menin ja ostin tuota herkkua.
Onhan siitä sitten tarjottavaksi huomisille vieraille, ja tiedän että sillä sulatan miniäni mielen ;-))), no ei se niin ole, kunhan sanoin.
Joskus tulee suklaanhimo ja se vaan on mentävä hakemaan!

Onko teillä vastaavanlaisia pakotteita?

13

240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Kukkahame*

      Minulle voi joskus tulla sellainen tosi voimakas tunne että jos lottoan niin voitan, olen monesti lähtenyt aivan viime minuuteilla kioskille ja ostanut pari riviä, olen ollut kuin tulisilla hiilillä asian kanssa.
      Olen kyllä saanut pieniä, no ainakin tarpeeksi pieniä voittoja juuri niillä pakote ostoilla, mutten rikastumaan ole vielä päässyt.
      Kovasti odotan että vielä minä jotain isompaa summaa saan kun en pidä kiirettä, enkä ota asiaa niin tosissaan, pientä jännitystä se kuitenkin lauantai-iltaa antaa, on minulla nytkin se 2 riviä porukkalottoa!

      • Atolfia

        pistää joku rivi joka viikko. En minä mitenkään sitä jännitä enkä edes seuraa lottoarvontaa. Jos voittoa tulee niin sinnehän se lottotilille menee ja sieltä löytyy.

        Pakkomielle tulee melko usein lähteä lenkille ja sitä ei saa mielestään, ennenkuin on sonnustautunut sotisopaan ja painunut solalle. Niin kävi tänäänkin kesken pakasteen sulattamisen. Lenkki tuli heitettyä ja pakaste kuntoon laitettua, niin että hyvä päivä on tänään ollut.

        Joulunaikaan on muuan pakkomielle ja se on nuo BUDAPEST-suklaat. Ostin miehelleni joululahjaksi 3 laatikkoa ja nyt minä olen niitä syönyt oikein mielihalulla. En ole antanut miehelleni yhtään vielä, pitänee tänään tarjota, ettei vallan paha mieli hänelle tulisi.

        Nyt on mentävä hakemaan yksi, ei voi mitään, vesi alkaa herahtaa kielelle.

        P.S. Tätä herkkua ei myydä muulloin kuin joulun alla.


      • 6 + 7
        Atolfia kirjoitti:

        pistää joku rivi joka viikko. En minä mitenkään sitä jännitä enkä edes seuraa lottoarvontaa. Jos voittoa tulee niin sinnehän se lottotilille menee ja sieltä löytyy.

        Pakkomielle tulee melko usein lähteä lenkille ja sitä ei saa mielestään, ennenkuin on sonnustautunut sotisopaan ja painunut solalle. Niin kävi tänäänkin kesken pakasteen sulattamisen. Lenkki tuli heitettyä ja pakaste kuntoon laitettua, niin että hyvä päivä on tänään ollut.

        Joulunaikaan on muuan pakkomielle ja se on nuo BUDAPEST-suklaat. Ostin miehelleni joululahjaksi 3 laatikkoa ja nyt minä olen niitä syönyt oikein mielihalulla. En ole antanut miehelleni yhtään vielä, pitänee tänään tarjota, ettei vallan paha mieli hänelle tulisi.

        Nyt on mentävä hakemaan yksi, ei voi mitään, vesi alkaa herahtaa kielelle.

        P.S. Tätä herkkua ei myydä muulloin kuin joulun alla.

        Nyt tuli minulle oikein helpotuksen nauru, minulla on 'Vihreät kuulat' salainen pahe, aina on oltava laatikko jossain astioiden takana piilossa ettei kukaan näe että syön niitä, ettei kukaan syö minun herkkuja.
        Olin sairaalassa pitemmän ajan muutama vuosi sitten niin piti ystävättärelle soittaa että toisi niitä toihan hän, oli meillä kivaa kun läheiseni odottivat että kaikki lähtevät samaan aikaan, ja sitten ne lähtikin.
        Pian aukesi huoneen ovi ja tämä ystävä heitti laatikon peiton alle, siitä on monet iloiset hetket vietetty.
        Tuntui ihan mukavalle kun Atolfia kertoi että pitää hänkin rajan että on saatavilla, mutta kyllä pieniä paheita kannattaa piilottaa, eihän varmaan kukaan minua kieltäsi, mutta turhaa totuttaa joku siihen että pitää marmelaadia syödä, ja aina.
        Yksi tai kaksi kuulaa päivässä ei käyttöni sen isompaa ole, mutta omalla tavallaan mielenkiintoista herkuttelua, jos se olisi yleisessä tiedossa, se olisi varmasti usein puheenaihekin, ja tuliaisiksi tulsi, olisi liikaa, ja pitäisi alkaa syömään enemmän!
        Selittelykin on kivaa!


      • 6 + 7 kirjoitti:

        Nyt tuli minulle oikein helpotuksen nauru, minulla on 'Vihreät kuulat' salainen pahe, aina on oltava laatikko jossain astioiden takana piilossa ettei kukaan näe että syön niitä, ettei kukaan syö minun herkkuja.
        Olin sairaalassa pitemmän ajan muutama vuosi sitten niin piti ystävättärelle soittaa että toisi niitä toihan hän, oli meillä kivaa kun läheiseni odottivat että kaikki lähtevät samaan aikaan, ja sitten ne lähtikin.
        Pian aukesi huoneen ovi ja tämä ystävä heitti laatikon peiton alle, siitä on monet iloiset hetket vietetty.
        Tuntui ihan mukavalle kun Atolfia kertoi että pitää hänkin rajan että on saatavilla, mutta kyllä pieniä paheita kannattaa piilottaa, eihän varmaan kukaan minua kieltäsi, mutta turhaa totuttaa joku siihen että pitää marmelaadia syödä, ja aina.
        Yksi tai kaksi kuulaa päivässä ei käyttöni sen isompaa ole, mutta omalla tavallaan mielenkiintoista herkuttelua, jos se olisi yleisessä tiedossa, se olisi varmasti usein puheenaihekin, ja tuliaisiksi tulsi, olisi liikaa, ja pitäisi alkaa syömään enemmän!
        Selittelykin on kivaa!

        Tekee mieli salmiakkia välillä ihan kamalasti..Parasta karkeista!


      • *Kukkahame*
        irkku-37 kirjoitti:

        Tekee mieli salmiakkia välillä ihan kamalasti..Parasta karkeista!

        Olen ihastunut Lidlin hedelmäsalmiakkeihin, nytkin mutustelen mansikka salmiakkia, ne ovat niin minun suun mukaisia.


      • 14
        *Kukkahame* kirjoitti:

        Olen ihastunut Lidlin hedelmäsalmiakkeihin, nytkin mutustelen mansikka salmiakkia, ne ovat niin minun suun mukaisia.

        On niin viluinen olo saunan löylyjen jälkeen, tekisi mieli oikein rommia teekupin pohjalle. Ei ole kaikki katin mitä naukuu, kaupat kiinni, kaapissa ei ole rommia eikä muitakaan juomia. On vain tyydyttävä mustaan teehen ja jouluiseen taatelikaukun palaseen.
        Että näin kuivaa meillä on!


      • *Kukkahame*
        14 kirjoitti:

        On niin viluinen olo saunan löylyjen jälkeen, tekisi mieli oikein rommia teekupin pohjalle. Ei ole kaikki katin mitä naukuu, kaupat kiinni, kaapissa ei ole rommia eikä muitakaan juomia. On vain tyydyttävä mustaan teehen ja jouluiseen taatelikaukun palaseen.
        Että näin kuivaa meillä on!

        Eipä sitä talvipakkasessa saunan jälkeen tee mieli lähteä ulkoilemaan kauppapoluille, usein käy näin.
        Yksi herkku on paahtimessa 'kuivatettu' leipä ja siihen hyvää levitettä tai mitä nyt sattuu olemaan, kyllä niitä mielitekoja tulee tässäkin iässä, eivät ne ikää katso.'
        Odotusaikana minulla oli Elannon Talouspiimä ja Siro keksit, sen parempaa herkkua ei ollut olemassakaan, toista lasta odotellessa oli porkkanalastut, suolaa ja tippa pari etikka, nyt joskus laitan niitä lastuja ruokapöytään hyviä ne on muttei niihin mitään himoa tule.

        Tänään piti tulla jo lauhempaa, tai mittarini on jumissa !!


      • Atolfia
        6 + 7 kirjoitti:

        Nyt tuli minulle oikein helpotuksen nauru, minulla on 'Vihreät kuulat' salainen pahe, aina on oltava laatikko jossain astioiden takana piilossa ettei kukaan näe että syön niitä, ettei kukaan syö minun herkkuja.
        Olin sairaalassa pitemmän ajan muutama vuosi sitten niin piti ystävättärelle soittaa että toisi niitä toihan hän, oli meillä kivaa kun läheiseni odottivat että kaikki lähtevät samaan aikaan, ja sitten ne lähtikin.
        Pian aukesi huoneen ovi ja tämä ystävä heitti laatikon peiton alle, siitä on monet iloiset hetket vietetty.
        Tuntui ihan mukavalle kun Atolfia kertoi että pitää hänkin rajan että on saatavilla, mutta kyllä pieniä paheita kannattaa piilottaa, eihän varmaan kukaan minua kieltäsi, mutta turhaa totuttaa joku siihen että pitää marmelaadia syödä, ja aina.
        Yksi tai kaksi kuulaa päivässä ei käyttöni sen isompaa ole, mutta omalla tavallaan mielenkiintoista herkuttelua, jos se olisi yleisessä tiedossa, se olisi varmasti usein puheenaihekin, ja tuliaisiksi tulsi, olisi liikaa, ja pitäisi alkaa syömään enemmän!
        Selittelykin on kivaa!

        tuota sinun paheesi kohdetta on koko vuoden saatavilla, mutta minun pahettani saa vain jouluna. Enkä nyt voi sentään koko vuoden tarvetta ostaa joulun alla. Taitaisivat loppuvuoteen mennessä jo homehtuakin,

        Kuiskaanpa sinulle salaisuuden. minulla on yksi, kylläkin erivärisiä, marmalaadilaatikko piilossa. Voinhan yrittää sillä tyydyttää himoni, kun budapestit loppuvat.:>).


    • lakua!

      Tuore pehmeä lakritsa on heikkous, sama se minkä valmistajan. Ei ole onneksi verenpaineen kanssa ongelmaa, lakritsan joku aine nostaa sitä. Pidän pussia piilossa, ettei lapsenlapset pääse rohmuamaan.

      • sipulinkuorija

        Nyt tuli mieliteko/nälkä, ja ranskanperunat kalapuikot uuniin, sieltä ne lähettää tuoksuefektejä kun ovat kuumia, rasvaa ei tarvitse ja voi huoletta napostella sormin ne perunat.
        Jälkiruuaksi näin sunnuntain on extra halpaa omenaa, Puolasta!


      • pilvi*
        sipulinkuorija kirjoitti:

        Nyt tuli mieliteko/nälkä, ja ranskanperunat kalapuikot uuniin, sieltä ne lähettää tuoksuefektejä kun ovat kuumia, rasvaa ei tarvitse ja voi huoletta napostella sormin ne perunat.
        Jälkiruuaksi näin sunnuntain on extra halpaa omenaa, Puolasta!

        oli niin viettelevää, että vaikka olin päivällä syönyt lasangea annoksen, en voinut iltapäivällä vastustaa, vaan mutustelin nautinnollisesti pari hapankorppu leipää..on se sitten maukasta ruista niissä. Nyt ei illalla enää mikään vedäkään, makeaa kun en paljon välitä.

        Eilen oli tupa täynnä vieraita, marenki mokkakakku kanssa oli jälkiruokana, mutten maistanutkaan sitä siellä loppupala on jääkaapin hyllyllä. Ehkä huomenna ....

        ps. Jääkellarin lohiresepti löytyy Googlettamalla, on muuten erinomainen resepti!


      • katsoin
        pilvi* kirjoitti:

        oli niin viettelevää, että vaikka olin päivällä syönyt lasangea annoksen, en voinut iltapäivällä vastustaa, vaan mutustelin nautinnollisesti pari hapankorppu leipää..on se sitten maukasta ruista niissä. Nyt ei illalla enää mikään vedäkään, makeaa kun en paljon välitä.

        Eilen oli tupa täynnä vieraita, marenki mokkakakku kanssa oli jälkiruokana, mutten maistanutkaan sitä siellä loppupala on jääkaapin hyllyllä. Ehkä huomenna ....

        ps. Jääkellarin lohiresepti löytyy Googlettamalla, on muuten erinomainen resepti!

        toisessa ohjeessa sanottiin, että 4-6 päivää suolavedessä liotetaan, toisen mukaan 1vrk. Väitettiin että kuukauden säilyy, taitaapa tulla myrkynsuolaista. Kyllä tavallinen graavilohi on varmasti parempaa, eikö ne lohen maut liukene veteen ja luulen että vetinen lössö siitä kalasta tulee.


      • pilvi*
        katsoin kirjoitti:

        toisessa ohjeessa sanottiin, että 4-6 päivää suolavedessä liotetaan, toisen mukaan 1vrk. Väitettiin että kuukauden säilyy, taitaapa tulla myrkynsuolaista. Kyllä tavallinen graavilohi on varmasti parempaa, eikö ne lohen maut liukene veteen ja luulen että vetinen lössö siitä kalasta tulee.

        kun suolan suhde on 10% mistäs sitä lisää tulisi? Itsekään en säilyttäisi niin kauan, mutta suolasokerivedessä jääkaapissa säilyy kyllä pidempään kuin suolaan graavattu, joka toisiaan vetää suolaa
        liikaa muutaman päivän seistessään.
        Neljä vuorokautta pidin ja suola on just oikea, pehmeä ja väri erittäin kaunis.

        Ainoastaan juhlatilaisuuksiin aion tuota laittaa. Ravintolat käyttävät tuota suurissa määrissä kuulemma, silloin säilyvyys on hyväksi, ei tarvitse joka toinen ilta valmistaa uutta:D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      11
      1985
    2. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      184
      1768
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      125
      1626
    4. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      126
      1561
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      127
      1401
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      314
      1153
    7. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      174
      1105
    8. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      114
      1103
    9. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1024
    10. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      95
      1015
    Aihe