Novita-klubi kannattaako?

novnov

Heippa!

Olen tässä pohdiskellut liittymistä Novita-klubiin. Kyselisin nyt klubiin kuuluvilta, että kannattaako jäsenyys? En ihan pelkkien lehtien takia viitsisi liittyä, koska voin ne ostaa kaupastakin ja ihan kaikki ekstrat eivät ole minulle tarpeen.

Mutta onko siellä Novitan klubilaisten sivuilla vielä lisää neuleohjeita, neuvoja tms oikeasti hyödyllistä? Kun tuolta Novitan sivuilta ei ihan niin paljon tietoa saa.

Eli oletteko olleet tyytyväisiä? Suositteletteko :)

26

3565

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nelda

Mäkin olen enemmän virkkaaja kuin neuloja, mutta on tullut melkein "nettiriippuvainen" keskustelu, eli neulomo-osion takia. Ja voisin melkein sanoa, että apua saa aina joltain, ja nimenomaan eri näkökantoja.
      Ohjeitakin on paljon, jo pelkästään Novitan monen vuoden lehdet käytössä.
      Suosittelen lämpimästi.

• räätikäs

Olen tilannut Novitaa (ja Modaa) vuodesta -94. Novitaklubi on kiva ekstrajuttu, siis tilaisin lehdet ilmankin sitä. Neulomossa eli keskustelufoorumilla käyn ehkä kerran pari viikossa.

Mielestäni foorumi on ookoo, siistiä kielenkäyttöä ja puhua voi melkein mistä vaan. Pari kertaa vuodessa joku vetää jostain (pikku)asiasta herneen nenäänsä, mutta ne jutut unohdetaan nopeasti. Ilmapiiri Neulomossa on asiallisesti rento. Itse olen aina saanut kysymyksiini ja ongelmiini hyviä vastauksia ja tosi nopeasti. Galleria on kans kiva, sinne voi laittaa kuvia omista töistään. Sieltä saa ideoita itsellekin ja on hyvä, että näkee neuleita tavallisen kokoisten ihmisten päällä.

Joten minä olen ollut ihan tyytyväinen Novitaklubiin. Neuleohjeet lehdistä ovat siellä vuodesta 2003 muistaakseni. Eli, jos tarvitset ohjetta, eikä lehteä ole kätösten ulottuvilla, niin Novitaklubin kautta sen saa.

• novnov

Taidan liittyä. Tosi kiva, jos siellä on vanhojen lehtien neulemallit saatavilla! Se on tosi iso juttu, koska ei tarvitse sitten metsästellä noita vanhoja ohjeita ja muutenkin sieltä varmaankin saa helposti kivoja ohjeita etsittyä.

Ja kiva juttu, jos keskustelupalstoilla on elämää ja saa neuvoja. Olen aika aloitteleva neuloja, joten tarvitsen usein apua :)

• En halua olla asiaka

Musta Novitan klubi ei tuo juuri mitään sisältöä lisää eikä ole hintansa väärti. Lisäksi neulomon ilmapiiri on todella tympeä ja inhottava - Novitan henkilökunta käyttäytyy todella alentavasti asiakkaita kohtaan ja esim. alueella ei valvota tekijänoikeuksia, waretusta yms. mitenkään. Rupesin itseaisaissa boikotoimaan Novitaa nähtyäni ao. sisältöä koska firman asenne asiakkaita kohtaan on todella inhoittava ja keskustelualue täysin valvomaton ja ilman mitään pelisääntöjä.

Tuolla löytyy adressi jossa muutkin ovat kokeneet ongelmia
      http://www.adressit.com/novita-toiveet

• K

Itse olen jäsen,mutta en ole lokakuun jälkeen saanut yhtään jäsentiedotetta sähköpostiini. Joulukuussa oli vissiinkin jonakin päivänä toimitukset ilman postikuluja, mutta itse huomasin asian vasta nyt. En ole aktiivisesti seurannut novitan sivuja, mutta voisi sitä silti tiedottaa paremmin ja erityisesti kaikille.

• Novita on jees
        K kirjoitti:

Itse olen jäsen,mutta en ole lokakuun jälkeen saanut yhtään jäsentiedotetta sähköpostiini. Joulukuussa oli vissiinkin jonakin päivänä toimitukset ilman postikuluja, mutta itse huomasin asian vasta nyt. En ole aktiivisesti seurannut novitan sivuja, mutta voisi sitä silti tiedottaa paremmin ja erityisesti kaikille.

harrastaa, niin ehkä kannattaa seurata asiaa aktiivisesti ja pitää yhteystietonsa ko. harrastuksen pariin kunnossa

• Kenmin

Itse kuulun klubiin, ja olen tyytyväinen, viihdyn siellä joka päivittäin. Minun mielestä tunnelma neulomossa on rentoa, mutta kuitenkin asialinjalla, koska klubiin liittyminen maksaa pikkasen, siellä on vaan ne, joita käsityöt kiinnostaa.
      Ja moitteet Novitan vastaamattomuudesta ihmetyttävät ainakin minua, jos jotain olen joutunut kysymään, olen joka kerta saanut vastauksen, ja nopeasti.
      SUOSITTELEN, pääseehän sieltä pois, jos koet sen epämukavaksi.
      Odotan mielenkiinnolla, liityitkö, vai et, ja mitä olet mieltä itse.

• körppuli

On siellä paljon asiaa, vinkkejä ja neuvoja.
      Olen kovasti ihmetellyt, kun jotkut kaipaavat jotain neulomon käyttöohjeita. Minusta neulomo on ollut juuri sen takia niin mukava, kun ei ole mitään tiukkaa kurinpitäjää ja tarkkoja käyttöohjeita. Vaan saa kysyä jos ihmetyttää jokin asia, eikä heti olla moittimassa, että -väärä palsta, hyi hyi tai siihen on jo vastattu tuolla ja tuolla hyi hyi.
      Kyllä siellä on pysytty muutenkin ihan asiassa ja vastaajat ovat olleet ystävällisiä toisilleen -ainakin viime aikoina.

• Haisee pahasti ketju

Nyt on niin ylenpositiivista hypetystä että veikkaan novitan s r-k:n itse näitä tehtailevan tänne...

• bamboo

Kuulun klubiin ja tykkään Novitan lehdistä.Novitan lankoja saa melkein joka kaupasta, siinä eka kriteeri.Toinen on suht sopiva mitoitus tämmöselle pyylevälle persjalkaiselle:-)Eikä se 25 ekuu vuodessa niin kauheen iso raha ole.Ainoa miinus, ei ne langat Novitan nettikaupassa niin halpoja ole.Usein saa jostain Vapaavalinnan tapaisesta halvemmalla.

• novnov

Kiitokset vastanneille. Päätin nyt kaikesta huolimatta liittyä. Aloin miettimään, että ostaisin kuitenkin varmaankin lehdet, joten siitähän se summa sitten jo kasaan tulisikin.

Saa nähdä onko minulle hyvä tuo klubi. Tietääpähän sitten vuoden päästä, kannattaako.

Tuon lankojen hinnan olen havainnut kanssa. Vapaa-Valinnassa on usein hyviä tarjouksia ja tänään ainakin Hämeenlinnan Prismassa oli iso määrä Novitan lankoja -30% alennuksella!

• huldahoo
        novnov kirjoitti:

Kiitokset vastanneille. Päätin nyt kaikesta huolimatta liittyä. Aloin miettimään, että ostaisin kuitenkin varmaankin lehdet, joten siitähän se summa sitten jo kasaan tulisikin.

Saa nähdä onko minulle hyvä tuo klubi. Tietääpähän sitten vuoden päästä, kannattaako.

Tuon lankojen hinnan olen havainnut kanssa. Vapaa-Valinnassa on usein hyviä tarjouksia ja tänään ainakin Hämeenlinnan Prismassa oli iso määrä Novitan lankoja -30% alennuksella!

Neulomossa minäkin joskus kävin mutta se kanalauma ei enää kiinnosta. Joillekin pitää todella rautalangasta vääntää asiat. Suurin osa sen väestä on kanoja. Ei mitään maalaisjärkeä. Ravelry on paljon parempi, järki naisilla tallella.

• Nelda

Joko liityi klubiin? Mitäs tykkäät, kannattiko?

• enolesuzanne

Nyt kyllä on ihan selkeästi novitan markkinointitiimi itse liikenteessä. On aika läpinäkyvää menoa tämä.

Ps. Mitä novitan adressille kuuluu, tietääkö kukaan?

• uit
        enolesuzanne kirjoitti:

Nyt kyllä on ihan selkeästi novitan markkinointitiimi itse liikenteessä. On aika läpinäkyvää menoa tämä.

Ps. Mitä novitan adressille kuuluu, tietääkö kukaan?

Miksei ihmiset saa tykätä klubista?
        Se että et ole itse viihtyny,ei tarkota etteikö joku muu viihtyis.

ja tuskinpa novita selailee paljo nettii,ainaki niistä kommelluksista sai semmosen kuvan.

• Ida_X
        uit kirjoitti:

Miksei ihmiset saa tykätä klubista?
        Se että et ole itse viihtyny,ei tarkota etteikö joku muu viihtyis.

ja tuskinpa novita selailee paljo nettii,ainaki niistä kommelluksista sai semmosen kuvan.

Kuulun Novita-klubiin - olen kuulunut kolme vuotta. Nyt ajattelin lopettaa tämän tilauskauden jälkeen. Se keskustelupalsta ei anna mulle mitään ja niitä ohjeita siellä Novitan arkistossa on niin vähän, että sen takiakaan ei kannata. Liityin Ravelryyn (joka on ilmainen nettiyhteisö) pari vuotta sitten ja koen sen paljon kivammaksi. Sieltä löytyy ihan samalla lailla suomalaiset keskusteluyhteisöt - paljon enemmin vain aihealueita. Niin, ja sieltä puuttuu nuo nipottavat tädit, mitkä on kansoittaneet Novita-keskustelupalstan. Ja jos neulonta englanniksi suinkin taittuu, niin ohjeita on loputtomasti saatavana, toisen maksullisia, mutta valtavasti myös ilmaisia. Ja ne englanninkieliset ohjeet oppii tosi nopeasti, kielitaidossa ei asian kanssa ole paljoa tekemistä, vaan kun termit opettelee, niin se on siinä :)

• Kenmin
        Ida_X kirjoitti:

Kuulun Novita-klubiin - olen kuulunut kolme vuotta. Nyt ajattelin lopettaa tämän tilauskauden jälkeen. Se keskustelupalsta ei anna mulle mitään ja niitä ohjeita siellä Novitan arkistossa on niin vähän, että sen takiakaan ei kannata. Liityin Ravelryyn (joka on ilmainen nettiyhteisö) pari vuotta sitten ja koen sen paljon kivammaksi. Sieltä löytyy ihan samalla lailla suomalaiset keskusteluyhteisöt - paljon enemmin vain aihealueita. Niin, ja sieltä puuttuu nuo nipottavat tädit, mitkä on kansoittaneet Novita-keskustelupalstan. Ja jos neulonta englanniksi suinkin taittuu, niin ohjeita on loputtomasti saatavana, toisen maksullisia, mutta valtavasti myös ilmaisia. Ja ne englanninkieliset ohjeet oppii tosi nopeasti, kielitaidossa ei asian kanssa ole paljoa tekemistä, vaan kun termit opettelee, niin se on siinä :)

Ketkä nipottavat tädit, mä en ole huomannut mitään. Mielestäni just kiva sen tähden lueskella, kun siellä ei nipota kukaan. Ja apua löytyy yhteen, jos toiseenkin "pulmaan". Olen kyllä kans Ravelryssä, mutta enempi viihdyn kyll Novitassa, mutta tämä nyt on vaan minun mielipide.

• Ida_X
        Kenmin kirjoitti:

Ketkä nipottavat tädit, mä en ole huomannut mitään. Mielestäni just kiva sen tähden lueskella, kun siellä ei nipota kukaan. Ja apua löytyy yhteen, jos toiseenkin "pulmaan". Olen kyllä kans Ravelryssä, mutta enempi viihdyn kyll Novitassa, mutta tämä nyt on vaan minun mielipide.

Kuuleppas Kenmin, siellä vastataan kyllä kavereille, mutta jos olet vieraampi, niin vastaus on aivan toista luokkaa tai jää kokonaan huomiotta koko kysymys. Mutta jos olet päässyt ns. sisäpiiriin, niin silloin on tietysti tilanne toinen. Mulla on ollut ilo olla ns. ketjun viimeinen hyvin monta kertaa, vailla vastausta. Sen olen sitten saanut Ravelryn puolelta.

Novitasta on hiljakseen poistunut aika paljon alkuperäisiä jäseniä, nimimerkit voimassa vielä, mutta eivät enää viitsi kommentoida mihinkään.

• kutoja.

Joku vuosi sitten rekisteröidyin tuohon klubiin pieneksi ajaksi. Sisältö ei eronnut juurikaan siitä mitä sitä voi ilmaiseksikin käyttää. Hvyin olen tullut toimeen ilmankin. Ehkä sitten voisin harkita jopa lehden tilaamista jos lankojen laatua parannettaisiin. 7 veljestä mainostetaan sukkalangaksi, mutta itse en sitä sellaiseksi miellä. Pari pesua ja ovat sen näköiset kuin niitä olisi käytetty vuosia, hyvä jos kotonakaan enää kehtaa käyttää. Muutaman muun valmistajan sukkalankoja olen käyttänyt eikä vieläkään ole nuhjaantuneen näköiset.
      Itse kaipailisin kauppoihin muidenkin valmistajien lankoja kuin novitan. Mutta ennen kuin niitä tulee niin ostan toisaalta lankani, novitan lankoja en enää osta.

• Ida_X

Olen kanssasi Kutoja samaa mieltä. Lopetin niiden lankojen käytön likimain kokonaan. Woolia on vielä pussillinen tuossa kaapissa. Jonkun pipon tms. saatan neuloa Novitan langasta, jos on niin kiire, ettei ehdi hankkia muuta. Jotenkin hupaisaa on, että Lidlistäkin saa parempaa sukkalankaa kun mitä Novitan langat on. Ainoa vaan, että se on aina sitä samaa kirjavaa, joista en yleensäkään kamalasti tykkää. Mutta pitämistä kestää, samoin pesua!

• Kenmin
        Ida_X kirjoitti:

Olen kanssasi Kutoja samaa mieltä. Lopetin niiden lankojen käytön likimain kokonaan. Woolia on vielä pussillinen tuossa kaapissa. Jonkun pipon tms. saatan neuloa Novitan langasta, jos on niin kiire, ettei ehdi hankkia muuta. Jotenkin hupaisaa on, että Lidlistäkin saa parempaa sukkalankaa kun mitä Novitan langat on. Ainoa vaan, että se on aina sitä samaa kirjavaa, joista en yleensäkään kamalasti tykkää. Mutta pitämistä kestää, samoin pesua!

Olen ollut Novitassa vasta Marraskuusta, mutta on pelkästään hyviä kokemuksia, ja todellakin olen saanut apua heti ensimmäiseen kysymykseen, ystävällisen, asiallisen vastauksen. Olen myös itse avittanut toisia, jos osannut. Olisko se vähän niin, että niin metsä vastaa....

• Ida_X
        Kenmin kirjoitti:

Olen ollut Novitassa vasta Marraskuusta, mutta on pelkästään hyviä kokemuksia, ja todellakin olen saanut apua heti ensimmäiseen kysymykseen, ystävällisen, asiallisen vastauksen. Olen myös itse avittanut toisia, jos osannut. Olisko se vähän niin, että niin metsä vastaa....

Kumma vaan kun se "metsä" vastaa Ravelryssä ihan erilailla!

• kutoja.
        Kenmin kirjoitti:

Kiva että olet saanut vastauksia. Itselläni on päin vastaisia kokemuksia, ei tosin novitan sivuilla kun en sinne ole mitään kirjoittanut. Itse aikoinani vastailin muiden ongelmatilanteisiin aina kun tiesin ratkaisun. Itsekin kysyin apua kun omalle kohdalle ongelma sattui yleensä saamatta vastausta. Alkuun se ei häirinnyt, ajattelin kysyneeni vaikean kysymyksen. Vaan menikin vähän aikaa eteen päin niin joku toinen kysyi samaa asiaa ja hänelle vastattiin. Eikä aikaakaan kun lopetin kysymisen sekä vastaamisen, vähemmästäkin mieltä latistaa. Sen olen huomannut että käsitöiden harrastajat ovat herkästi pieniin piireihin sulkeutuvaa porukkaa, jolloin efektinä aletaan vähättelmään jotakuta yksittäistä henkilöä. Ja näihin piireihin ei ole asiaa jos et ole jonkun piirin läheinen ystävä. Nämä huomiot on tehty sivusta seuraten.

• ravelryyn
        kutoja. kirjoitti:

Kiva että olet saanut vastauksia. Itselläni on päin vastaisia kokemuksia, ei tosin novitan sivuilla kun en sinne ole mitään kirjoittanut. Itse aikoinani vastailin muiden ongelmatilanteisiin aina kun tiesin ratkaisun. Itsekin kysyin apua kun omalle kohdalle ongelma sattui yleensä saamatta vastausta. Alkuun se ei häirinnyt, ajattelin kysyneeni vaikean kysymyksen. Vaan menikin vähän aikaa eteen päin niin joku toinen kysyi samaa asiaa ja hänelle vastattiin. Eikä aikaakaan kun lopetin kysymisen sekä vastaamisen, vähemmästäkin mieltä latistaa. Sen olen huomannut että käsitöiden harrastajat ovat herkästi pieniin piireihin sulkeutuvaa porukkaa, jolloin efektinä aletaan vähättelmään jotakuta yksittäistä henkilöä. Ja näihin piireihin ei ole asiaa jos et ole jonkun piirin läheinen ystävä. Nämä huomiot on tehty sivusta seuraten.

Mulla kans jotenkin hakkaa vastaan toi Novita. Otin sen 2 viikon testin tässä kerran, ei kans mulle antanu oikeen mitään. Pari neuleohjetta tulostin, sellasia tosin että samoja on käsityölehdissä ja netistä saatavissa muutenkin. Neulomot ja keskustelut ihan karseeta luettavaa. Ja yleisilmeenäkin kun vertaa just vaikka Ravelryyn; siellä koko sivusto selvempi ja hienompi, mallit ja tekijät todella paljon ammattitaitoisempaa porukkaa, ei mitään nykertäjiä ja nysvääjiä kuten novitassa, anteeksi vain. Jo pelkät mallikuvat on tosi ammattitaitoisen näköisiä ja ajalla tehtyjä, toisin kun tuolla toisaalla. Räpätty joku epäselvä kuva jostain mytystä..
        Ei ei ei näin.
        Sinne siis.

• *pimu*
        ravelryyn kirjoitti:

Mulla kans jotenkin hakkaa vastaan toi Novita. Otin sen 2 viikon testin tässä kerran, ei kans mulle antanu oikeen mitään. Pari neuleohjetta tulostin, sellasia tosin että samoja on käsityölehdissä ja netistä saatavissa muutenkin. Neulomot ja keskustelut ihan karseeta luettavaa. Ja yleisilmeenäkin kun vertaa just vaikka Ravelryyn; siellä koko sivusto selvempi ja hienompi, mallit ja tekijät todella paljon ammattitaitoisempaa porukkaa, ei mitään nykertäjiä ja nysvääjiä kuten novitassa, anteeksi vain. Jo pelkät mallikuvat on tosi ammattitaitoisen näköisiä ja ajalla tehtyjä, toisin kun tuolla toisaalla. Räpätty joku epäselvä kuva jostain mytystä..
        Ei ei ei näin.
        Sinne siis.

Mitä kielitaidon tekee RavelryssaVaikka siellä onkin Suomalaisten oma ryhmä.Novita klubi parempi minulle

• Kaysa
        *pimu* kirjoitti:

Mitä kielitaidon tekee RavelryssaVaikka siellä onkin Suomalaisten oma ryhmä.Novita klubi parempi minulle

No ilman muuta Novita parempi, samaa mieltä. Kuulun molempiin, mutta harvoin Raverlyyn tulee poikettua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      178
      5005
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      19
      4397
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3107
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2952
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2892
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2511
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27