CC vs A5

Autoilija-80

Mitäs mieltä olette, kumman pelin hommaisitte? Itse ajoin Passat CC:tä, sekä A5 Sportbackia. Pakko sanoa, että koeajo oli aikamoinen yllätys. Minun mielestäni Passat on joka osa-alueella Audia parempi. Hiljaisempi, parempi ajettavuudeltaan, ulkonäkö on makuasia, mutta minun mielestäni paljon paremman ja arvokkaamman näköinen sekä sisältä, että ulkoa. Passat tuntui myös tilavammalta. Kun vielä huomioi, että hyvillä varusteilla Passat on selkeästi halvempi, ei tarvitse montaa kertaa miettiä kumman ostaisi. Suorastaan ihmettelen, kuka päätyy Audiin. Tietysti kyse on osittain makuasioista, mutta lähtökohtaisesti minä luulin kallistuvani Audiin, mutta Passat pesi sen selvästi. Audi oli hienoinen pettymys monessa suhteessa, Passat taas ylitti odotukseni.

Onko joku muu puntaroinut samoja vaihtoehtoja ja mihin lopputulokseen olette tulleet?

8

3374

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VW CC

      CC:n 1.8 TSI moottorilla ja kunnollisilla lisävarusteilla. Silloin kun hommasin CC:n, niin A5 Sportbackia ei ollut silloin vielä saatavilla, joten CC oli ilmeinen valinta. Koeajoin kyllä A5 coupen ja tykkäsin siitä todella paljon, mutta takaovien puute tiputti sen sitten pois. Seuraava autoni voisi ihan hyvin olla A5 Sportback, mutta en ole vielä vähään aikaan vaihtamassa autoa.

      • Autoilija-80

        Miksi vaihtaisit Passatin Audiin? Piditkö sinä siis Audista enemmän? Ja jos niin miksi? Omasta mielestäni Passat vetosi enemmän sekä tunteeseen, että ihan järkeen. En keksi yhtään syytä miksi ostaisin A5:en.


      • VW CC
        Autoilija-80 kirjoitti:

        Miksi vaihtaisit Passatin Audiin? Piditkö sinä siis Audista enemmän? Ja jos niin miksi? Omasta mielestäni Passat vetosi enemmän sekä tunteeseen, että ihan järkeen. En keksi yhtään syytä miksi ostaisin A5:en.

        koska en viitsi uudelleen ostaa samaa autoa vaikka se olisikin hyvä ja A5 coupe oli ajettavuudeltaan erinomainen, mielestäni ehkä jopa CC:tä vähän parempi. En usko että Sportback voi huonompi olla kuin 2 ovinen.
        Näillä näkyminen haluan jatkossakin ajaa 4 ovisella coupella, ja samassa hintaluokassa ei olle hirveästi vaihtoehtoja kuin A5 Sportback ja Passat CC. Käytetyn Mersun CLS:n toki saisi samalla rahalla, mutta haluan ennemmin uuden auton ja mieleiseni varusteet.
        CC on kyllä järjellä ajateltuna parempi ratkaisu jo sen hyvän vakiovarustuksen takia mm. urheiluistuimet, parkkitutkat edessä ja takana sekä pysäköintiavustus. Nuo kaikki maksavat sportbackissa jo aika paljon kun ottaa ne lisävarusteena. Toki Sportbackiin on olemassa erittäin edullinen business paketti jossa tulee jo xenonit yms.


      • Autoilija-80
        VW CC kirjoitti:

        koska en viitsi uudelleen ostaa samaa autoa vaikka se olisikin hyvä ja A5 coupe oli ajettavuudeltaan erinomainen, mielestäni ehkä jopa CC:tä vähän parempi. En usko että Sportback voi huonompi olla kuin 2 ovinen.
        Näillä näkyminen haluan jatkossakin ajaa 4 ovisella coupella, ja samassa hintaluokassa ei olle hirveästi vaihtoehtoja kuin A5 Sportback ja Passat CC. Käytetyn Mersun CLS:n toki saisi samalla rahalla, mutta haluan ennemmin uuden auton ja mieleiseni varusteet.
        CC on kyllä järjellä ajateltuna parempi ratkaisu jo sen hyvän vakiovarustuksen takia mm. urheiluistuimet, parkkitutkat edessä ja takana sekä pysäköintiavustus. Nuo kaikki maksavat sportbackissa jo aika paljon kun ottaa ne lisävarusteena. Toki Sportbackiin on olemassa erittäin edullinen business paketti jossa tulee jo xenonit yms.

        Niin, toki ymmärrän ettei samaa autoa halua uudelleen ostaa. Käsitin vain viestistä että olisit jokseenkin pettynyt Passattiin. Minä ajoin ensimmäisen kerran pienempimoottorisella Passatilla, silloin jo tykästyin ajettavuuteen, mutta vasta myöhemmin 3,6l koittaessani tuli sellainen fiilis että tämähän on loistava peli. Itse mietin mahtaako alustoissa olla paljonkin eroa?? Onhan 3,6l jo nelivetonsa vuoksi varmasti hieman parempi ja vakaampi ajaa. VW tekee myös muutenkin yleensä aika paljon alustan muutoksia tehokkaampiin malleihin, mm. matalampi ja jäykempi alusta, joskus jopa jäykempi kori. Ainakin omasta mielestäni voin sanoa, että en ole ikinä ajanut niin vakaata peliä maantiella kuin CC 3,6 ja minä olen sentään aika monia autoja ajanut. Myös hiljaisuus yllätti, vaikka ei se nyt 500 sarjan BMW:n tasolla ole, mutta selkeästi hiljaisempi kuin A5.

        Itse en pitänyt A5:n ohjauksesta. Se oli mielestäni jotenkin liian tehostetun tuntuinen...toki se on makuasiakin, mutta itse en oikein saanut tuntumaa ohjaukseen. Ja kuten sanoin niin 2,0 T kone oli todellinen pettymys. Eihän se huono ollut, mutta kun sitä on niin kehuttu ja odotukset olivat korkealla. Tuntui kuin parikymmentä kaakkia olisi kateissa, tai sitten auto vain painaa niin tolkuttomasti. Mutta laitan pääni pantiksi, ettei ko. Audi kiihdy 0-100 km/h 6,6s niinkuin he lupaavat. En usko että menee edes alle 7,5s.

        Passattia 3,6l muuten verrattiin CLS 500:n englantilaisessa auto-ohjelmassa. Siinä sanottiin että ei ole paljoa järkeä maksaa CLS:stä niin paljoa enempää kuin Passatista. suorituskyvyssä ei käytännön eroa, muutenkaan CLS ei missään muussa parempi, kuin hieman hiljaisempi. Ja siihen ei saa nelivetoa edes rahalla, mikä on mielestäni Suomessa ehdotonta...


      • VW CC
        Autoilija-80 kirjoitti:

        Niin, toki ymmärrän ettei samaa autoa halua uudelleen ostaa. Käsitin vain viestistä että olisit jokseenkin pettynyt Passattiin. Minä ajoin ensimmäisen kerran pienempimoottorisella Passatilla, silloin jo tykästyin ajettavuuteen, mutta vasta myöhemmin 3,6l koittaessani tuli sellainen fiilis että tämähän on loistava peli. Itse mietin mahtaako alustoissa olla paljonkin eroa?? Onhan 3,6l jo nelivetonsa vuoksi varmasti hieman parempi ja vakaampi ajaa. VW tekee myös muutenkin yleensä aika paljon alustan muutoksia tehokkaampiin malleihin, mm. matalampi ja jäykempi alusta, joskus jopa jäykempi kori. Ainakin omasta mielestäni voin sanoa, että en ole ikinä ajanut niin vakaata peliä maantiella kuin CC 3,6 ja minä olen sentään aika monia autoja ajanut. Myös hiljaisuus yllätti, vaikka ei se nyt 500 sarjan BMW:n tasolla ole, mutta selkeästi hiljaisempi kuin A5.

        Itse en pitänyt A5:n ohjauksesta. Se oli mielestäni jotenkin liian tehostetun tuntuinen...toki se on makuasiakin, mutta itse en oikein saanut tuntumaa ohjaukseen. Ja kuten sanoin niin 2,0 T kone oli todellinen pettymys. Eihän se huono ollut, mutta kun sitä on niin kehuttu ja odotukset olivat korkealla. Tuntui kuin parikymmentä kaakkia olisi kateissa, tai sitten auto vain painaa niin tolkuttomasti. Mutta laitan pääni pantiksi, ettei ko. Audi kiihdy 0-100 km/h 6,6s niinkuin he lupaavat. En usko että menee edes alle 7,5s.

        Passattia 3,6l muuten verrattiin CLS 500:n englantilaisessa auto-ohjelmassa. Siinä sanottiin että ei ole paljoa järkeä maksaa CLS:stä niin paljoa enempää kuin Passatista. suorituskyvyssä ei käytännön eroa, muutenkaan CLS ei missään muussa parempi, kuin hieman hiljaisempi. Ja siihen ei saa nelivetoa edes rahalla, mikä on mielestäni Suomessa ehdotonta...

        missään mielessä pettynyt Passattiin, hyvä autohan se on. Kyllä uskoisin että 3.6 litrasessa on vielä jämäkämpi alusta kuin halvemmissa malleissa, siinä on myös vakiona säädettävä DCC alusta jonka itsekin ruksasin lisävarustelistalta. Omia kokemuksia itselläni ei ole 3.6 litrasesta kun hintaa alkoi sillä jo olemaan liikaa, niin en viitsinyt sitä edes koeajaa.

        Voi olla että coupe ja Sportback A5:lla on sitten ajettevuudessa jotain eroja, vaikuttaisikohan Sportbackin suurempi paino asiaan? Itse tosiaan koeajoin vain sen coupen mallin. Siihen tehottomuuden tunteeseen voi vaikutta myös se kun nykyään autot eivät ota ihan kaikkia tehoja ulos sisäänajo vaiheessa, vaikea sanoa. V6 CC:ssä taas on ruutia sen verran ettei sitä sisäänajo-ohjelmaa huomaa kunnolla.

        V6 CC:ssä on varmasti enemmän vastinetta rahalle kuin vastaavan hintaisessa A5:ssa, sitä mieltä itse olen.


      • Autoilija-80
        VW CC kirjoitti:

        missään mielessä pettynyt Passattiin, hyvä autohan se on. Kyllä uskoisin että 3.6 litrasessa on vielä jämäkämpi alusta kuin halvemmissa malleissa, siinä on myös vakiona säädettävä DCC alusta jonka itsekin ruksasin lisävarustelistalta. Omia kokemuksia itselläni ei ole 3.6 litrasesta kun hintaa alkoi sillä jo olemaan liikaa, niin en viitsinyt sitä edes koeajaa.

        Voi olla että coupe ja Sportback A5:lla on sitten ajettevuudessa jotain eroja, vaikuttaisikohan Sportbackin suurempi paino asiaan? Itse tosiaan koeajoin vain sen coupen mallin. Siihen tehottomuuden tunteeseen voi vaikutta myös se kun nykyään autot eivät ota ihan kaikkia tehoja ulos sisäänajo vaiheessa, vaikea sanoa. V6 CC:ssä taas on ruutia sen verran ettei sitä sisäänajo-ohjelmaa huomaa kunnolla.

        V6 CC:ssä on varmasti enemmän vastinetta rahalle kuin vastaavan hintaisessa A5:ssa, sitä mieltä itse olen.

        Sen verran vielä pitää lisätä, että eihän siinä 3,6l muuten Suomessa paljoa järkeä ole, mutta kun sitä nelivetoa ei oikein saa muihin malleihin, harmi vain.


    • pettynyt laatuun

      täytyy tästä mennä sahaamaan cc n roiskeläppiä lyhemmäksi, ettei joka kadunkulmassa laahaa maata, samalla vois tarkistaa onko takajalkatila märkänä kun jo kertaalleen takaoviin tiivisteet vaihdettu kun ne päästää veden jalkatilaan. Huh huh taas kauhulla talvea odottelen, jos tulee kova talvi, miten taas kotiin pääsen töistä jos ovet ei aukea tai bensatankin mekanismi pettää, ei ole hätä narua verhoilujen alla. Ihme että takavalot hellepäivinä on toiminut suht ok, heti kun viilenee niin ei tiiä mikä valo taas on pimeänä kun kojelaudassa merkkivalo palaa, no entäs turvavyön lukko, antaa vähäväliä hälytystä et vyö on auki, vaikka se on kiinni. Parempi pitää soljesta oikealla kädellä kiinni niin ei piipitys kuulu. Harmi et takuu meni just umpee ja kilsojakin jo yli 40 000. No onneks markkinoille on tulossa suomessa valmistettu fiskeri, katsotaan onko siinä coupessa paljon vikoja.

    • tosi on

      "Suorastaan ihmettelen, kuka päätyy Audiin."

      Ylimieliset homosexuaalit.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1944
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1690
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1306
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      67
      1244
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1008
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      906
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      903
    8. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      872
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      107
      828
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    Aihe