Ostin vaimolleni Nokia 6600 fold puhelimen joululahjaksi, puhelimessa ilmeni heti sellainen vika, että se menee jumiin tekstiviestiä kirjoittaessa. Yritettyäni soittaa kyseiseen liikkeeseen se ei onnistunut mutta saimme yhteyden johonkin yleiseen asiakaspalvelunumeroon. Täältä sanottiin, että näissä uusissa puhelinmalleisssa on ollut paljon vikoja ja vanha puhelin kannattaisi pitää tallessa, jotta sitä voisi käyttää korjauksen aikana, sillä puhelimet lähetetään korjattavaksi Tsekkiin ja korjaus kestää ainakin kolme viikkoa, henkilön mukaan puhelin voidaan lähettää huoltoon vaikka kuinka monta kertaa eikä sille voi mitään. Menimme kyseiseen Elisan liikkkeeseen, josta olimme puhelimen ostaneet ja vaadimme uutta puhelinta, koska kyseessä oli aivan uusi puhelin eikä vaimoni voi olla kolmea viikkoa ilman puhelinta. Liikkeestä sanottiin, ettei uuden puhelimen antaminen onnistu sillä emme tulleet ostohetkestä seitsemän päivän sisällä sitä vaatimaan, tarjottiin kyllä toista puhelinta vuokralle korjauksen ajaksi. Liikkeellä ei kuulemma ole velvollisuutta antaa uutta puhelinta eikä purkaa kauppaa koska sillä ei myyjän mukaan ole mitään vastuuta myymistään puhelimista 7 päivän jälkeen. Mielestäni tämä on todella törkeää ja ylimielistä asiakkaiden huijaamista.
Elisa shopin vastuu myymistään viallisista kännyköistä
2
440
Vastaukset
- njyukmuyjmdgh
ensinnäkin, miksi kukaan ees astuu moiseen kusetuspuljuun jalallaan ? toiseks: kui täytyy hankkia noin hienoa kännyä joka jumittuu niiden ylimäärästen hömpötysten takia ? peruskänny joka maksaa 20€ ni sil pärjää, ja jos vaimo on vaativa eikä kelpaa tollane perusluuri ni sit en voi asialle mitään :D
- Elisa...since
Tämä on hyvin yleinen ongelma riippumatta siitä, mikä elektroniikka laite tai tuote on kyseessä. Asian ydin toisaalta tälläisen laitteen (ainakin matkapuhelimien tms) kanssa on se että laitteiden vikaantuessa, yleensä riippumatta siitä,miten lähellä ostopäivää vika on havaittu, toimitaan periaatteessa LAITEVALMISTAJAN annettujen takuu-ja huoltoehtojen mukaisesti. Ainakin Nokialla on yleensä 7 päivän sisällä ostetuista laitteista suora vaihto-oikeus myymälstä, kunhan vain laitteita löytyy hyllystä (näin ainakin elisa shopiteissa,luulisin että muillakin ketjuilla). YLEENSÄ jakelukanavilla, eli edustajilla ei niinkään ole suoranaista "vastuuta" toimivuudesta yms vaan laitevalmistajalla,AINA. Puhelimet eivät ole esim.Elisa-merkkisiä vaan Nokia merkkisiä. Taas edustajalla/laitetta myyvällä organisaatiolla on ohjeistus ja velvollisuus ongelmatilanteissa ja huoltotapauksissa vastaanottaa laite joko vaihtoon tai huollattaa laite, laitevalmistajalta tulleiden ja annettujen takuu-ja huoltoehtojen mukaisesti. Yleensä käytäntö on että laitevaihdot yms tapahtuvat laitevalmistajan valtuutetuissa huoltoliikkeissä, tosin tälläinenkin tilanne vaatii aina sen että puhelinta ei saada korjaamalla korjattua.
Toiseksi,ihmettelen miten sinulle on kerrottu, että puhelin lähetetään Tsekkiin huollettavaksi, kun Suomesta löytyy liuta huoltopisteitä, missä Nokiaa takuuhuolletaan ja minne ne Elisa Shopiteista lähetetään...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017463
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?835092- 794889
- 1324288
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103068- 522709
- 432632
- 532267
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818112243Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211860