Apua papereihin?

flowerrrrrrr

Mitä jos ostan paperittoman koiran niin voinko hankkia sille paprut?? onko se mahdollista jos vaikka vanhemmilla on paperit? mitä jos ei ole niin voiko sitten? Olen halunnut collien pidemmän ajan ja mietin tässä mitä jos JOSKUS teettäisin yhdet pennut joille haluan paperit? onko mahdollista?
tämmöinen päänvaiva minulla!

Asiallisia viestejä kiitos!

5

282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerralla, se kuuluu

kasvattajalle ja hänellä pitää olla uroksen kasvattajalta allekirjoitettu tietty paperi, jota ilman rekkaus ei onnistu, myös tietyt terv.tutk on hoidettava tiettynä aikana.

Miksi ihmeessä haluat ostaa rekkaamattoman? Hintaero ei ainakaan voi olla syy.

• flowerrrrrrr

Tuli mieleen tässä kun hirveästi löytyy näitä rekattomia koiria. Mutta mitäs jos nyt ostaisin rekattoman koiran ja haluaisin sille teettää joskus yhdet pennut niin voinko minä sitten saaha niille paperit jos esim uroksen kasvattaja allekirjoittaisi?

• Et voi...
        flowerrrrrrr kirjoitti:

Tuli mieleen tässä kun hirveästi löytyy näitä rekattomia koiria. Mutta mitäs jos nyt ostaisin rekattoman koiran ja haluaisin sille teettää joskus yhdet pennut niin voinko minä sitten saaha niille paperit jos esim uroksen kasvattaja allekirjoittaisi?

Ja kolmannen kerran: et voi

• ihmettelijä.
        Et voi... kirjoitti:

Ja kolmannen kerran: et voi

Miksi ei ostaisi rekattoman pennun jos kotikoiraks vaan haluaa?

• Potaatti
        ihmettelijä. kirjoitti:

Miksi ei ostaisi rekattoman pennun jos kotikoiraks vaan haluaa?

Ensinnäkin: Jos koira on paperiton, et saa sitä, etkä sen pentuja rekisteröityä. Pentujen rekisteröinti puhdasrotuisiksi vaatii sen. että sinulla on kasvattajanimi, ja molemmat koiran vanhemmat on rekisteröity.

Toiseksi: Rekisteröimättömän pennun ostossa on se, että sen vanhemmille ei ole ollut pakko tehdä minkäänlaisia terveystarkastuksia. Etenkin colliella rotuna on kohtalaisen paljonkin perinnöllisiä sairauksia. Ilman papereita et saa takuita siitä, että pentu on puhdasrotuinen, terve ja tasapainoinen yksilö. Vaikkakin koiran molemmat vanhemmat on rekisteröity, tämä voi kieliä siitä, että emon omistaja on tehnyt koirallaan liian monet pennut lyhyen ajan sisällä (=rasittanut koiraa monella raskaudella), jolloin hän ei saa niitä rekisteröityä. Jos vain toinen vanhemmista on rekisteröity, kyse voi olla näitten "puolirotupentujen" tehtailusta.

Toisin sanoen: Jos "rotupentuja" ei ole rekisteröity, siihen on aina joku (useinmiten hämäräperäinen) syy. Ei rekisteröity = "kasvattaja" ei ole saanut rekisteröityä -> miksi?

Toivottavasti jaksoit lukea. Onnea (toivottavasti paperillisen) pennun hankintaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      48
      3507
    2. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      124
      2802
    3. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      40
      2454
    4. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      65
      2177
    5. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      431
      1747
    6. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      62
      1227
    7. Onko sulla mua enää yhtään ikävä

Etkö halua enää yrittääkään?
      Ikävä
      56
      1123
    8. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      259
      1059
    9. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      65
      1011
    10. 45
      978
    Aihe