Johdon assistentin palkka?

paljonko on paljon?

Paljonko kannattaa pyytää palkkaa johdon assistentin tehtävästä? Kyseessä on keskisuuri yritys Etelä-Suomessa. Tehtäviini kuuluvat kaikki mahdollinen aulapalveluista esimiesten erilaisissa rutiineissa avustamiseen (ei mitään eirityisen vaativia tehtäviä, mutta edellyttävät aiempaa työkokemusta), matkavaraukset sekä kokusjärjestelyt yhdessä muiden assistenttien kanssa. Kielitaitoa ei juurikaan tarvita. Monipuolista toimistotyökokemusta kertynyt 13 vuotta ja koulutukseltani yo- merkonomi.Yritys tarjoaa hyvät henkilöstöedut. Nykyisessä paikassa toimistosihteerinä palkkani 2200€/kk. Ei etuja.

15

12990

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • konkari koni

Johdon assistenttiko aulapalveluissa? Kuvauksesi mukaan tehtävät eivät vaikuta kovinkaan vaativilta assistentin tehtäviltä. Sanoisin että palkkatoiveeksi voisit laittaa 2300, mutta valmistaudu tinkimään tarvittaessa...

• 25 v. työelämässä

Ei se nimike merkitse mitään, vaan se, mitä teet - siis toimenkuva. Tässä tapauksessa se vaikuttaa melko simppeliltä, joten palkka sen mukaan. Onhan tietenkin mahdollista, että saat myöhemmin haastavampia tehtäviä ja sitten voit tietenkin pyytää lisää palkkaa.

• paljonko on paljon?

Matkat, kokoukset, kulloinkin tarvittavat materiaalit kokoukseen samoin agendat ja muistiot, taloushallintoon osallistuminen, tiedottaminen, www sivujen päivitys, markkinoinnin avustaminen, erilaisten rekisterien päivittäminen ja ylläpito, kahvin keitto, puhelinvaihde ja asiakaspalautteiden hoito. Lisäksi tulossa myöhemmin tarjouslaskelmat ja sopimukset. Hyvät tietotekniset taidot ovat ehdoton vaatimus. Ja mitä selvitettävää nyt kohdalle osuu. Työtahti kiireinen. 2500€/kk oli työnantajan tarjous.

Mitähän niiltä vaaditaan, jotka saa 3000€/kk?

• 25 v. työelämässä

Riippuu monesta asiasta. Jos nuo johdon assistentin töitä, niin pistää silmään ainakin kahvinkeitto ja puhelinvaihteen hoito. Niitä en luokittelisi kyseiseen työhön kuuluviksi. Entä tarvitaanko hyvää kielitaitoa? Jos ei, niin en todellakaan maksaisi yhtään enempää. On aivan eri asia toimia kansainvälisessä ympäristössä kuin kotimaan markkinoilla.

• JOHTAJATAR
        25 v. työelämässä kirjoitti:

Riippuu monesta asiasta. Jos nuo johdon assistentin töitä, niin pistää silmään ainakin kahvinkeitto ja puhelinvaihteen hoito. Niitä en luokittelisi kyseiseen työhön kuuluviksi. Entä tarvitaanko hyvää kielitaitoa? Jos ei, niin en todellakaan maksaisi yhtään enempää. On aivan eri asia toimia kansainvälisessä ympäristössä kuin kotimaan markkinoilla.

Pienissä "mutterifirmoissa" ei mitään hienohelma-assareita haeta, koska siellä tehdään kaikki työt kahvinkeitosta toimitusjohtajan avustamiseen. Eli etsivät itsenäistä moniosaajaa. Niitä sihteereitä ei välttämättä nimittäin yrityksessä ole kuin se yksi.

Jos kokee kahvinkeiton arvoaan alentavaksi ja haluaa keskittyä muutamaan melko tiukkaan rajattuun tehtävään, kannattaa hakeutua assariksi isompaan yritykseen töihin.

Kummassakin vaihtoehdossa palkkahaarukka osaavalle tekijälle tittelistä riippumatta yleensä sama 2200-3000€/kk ja kummatkin ihan yhtä vaativia paikkoja tosin eri tavalla. Kumpaankin löytyy myös oma ihmistyyppinsä.

Sitten ovat oma lukunsa vielä Kallasvuon ja kumppaneiden assarit sekä vastavalmistuneet työuraansa aloittelevat assarit.

Pääkaupunkiseudulla tyypillinen johdon assistentin palkka on 2500-3000€/kk.

• pilkuntarkka
        JOHTAJATAR kirjoitti:

Pienissä "mutterifirmoissa" ei mitään hienohelma-assareita haeta, koska siellä tehdään kaikki työt kahvinkeitosta toimitusjohtajan avustamiseen. Eli etsivät itsenäistä moniosaajaa. Niitä sihteereitä ei välttämättä nimittäin yrityksessä ole kuin se yksi.

Jos kokee kahvinkeiton arvoaan alentavaksi ja haluaa keskittyä muutamaan melko tiukkaan rajattuun tehtävään, kannattaa hakeutua assariksi isompaan yritykseen töihin.

Kummassakin vaihtoehdossa palkkahaarukka osaavalle tekijälle tittelistä riippumatta yleensä sama 2200-3000€/kk ja kummatkin ihan yhtä vaativia paikkoja tosin eri tavalla. Kumpaankin löytyy myös oma ihmistyyppinsä.

Sitten ovat oma lukunsa vielä Kallasvuon ja kumppaneiden assarit sekä vastavalmistuneet työuraansa aloittelevat assarit.

Pääkaupunkiseudulla tyypillinen johdon assistentin palkka on 2500-3000€/kk.

Aloittaja kertoo yrityksen olevan keskisuuri yritys etelä-Suomessa. Kertoo työskentelevänsä muiden assareiden kanssa ja tehtäviin kuuluu kahvinkeitto ja aulapalvelut. Eli jos luet uudelleen tuon ensimmäisen viestin niin huomaat että tuskin mikään mutterifirma kyseessä ja lisäksi hän mainitsee yrityksessä työskentelevän myös muita assareita.

• 56424156456465414565
        pilkuntarkka kirjoitti:

Aloittaja kertoo yrityksen olevan keskisuuri yritys etelä-Suomessa. Kertoo työskentelevänsä muiden assareiden kanssa ja tehtäviin kuuluu kahvinkeitto ja aulapalvelut. Eli jos luet uudelleen tuon ensimmäisen viestin niin huomaat että tuskin mikään mutterifirma kyseessä ja lisäksi hän mainitsee yrityksessä työskentelevän myös muita assareita.

etelä-Suomessa kirjoitetaan Etelä-Suomessa ;=)

• on varmaan
        56424156456465414565 kirjoitti:

etelä-Suomessa kirjoitetaan Etelä-Suomessa ;=)

johdon assari kun uskaltaa opastaa pilkun nussinnassa. Eli on selviytynyt peruskoulusta.

• pilkunnussija
        on varmaan kirjoitti:

johdon assari kun uskaltaa opastaa pilkun nussinnassa. Eli on selviytynyt peruskoulusta.

Pilkunnussinta kirjoitetaan yhteen.

• niinettä
        pilkunnussija kirjoitti:

Pilkunnussinta kirjoitetaan yhteen.

Ja muuten ei kirjoiteta yhteen!

• tradenomi

Tuttu headhunter kertoi, että taso vaihtelee 2200 - 6000 e välillä. Ja yllättäen tähän vaikuttaa - tietysti pätevyyden ja koulutuksen lisäksi - yrityksen status. Mitä parempi status yrityksellä, sen korkeampi palkka. Ja edelleen, mitä korkeampi palkka toimitusjohtajalla, sen parempi palkka myös assistentillaan.
      HSO-assareiden keskipalkka vuosi sitten oli n. 3250 e/kk eli aika korkea - suuri osa tästä porukasta työskentelee johdon assareina tai asiantuntijatehtävissä. Mutta: aina joku myy itsensä halvalla ja siten vaikeuttaa sitä, että osaamisesta maksettaisiin muillekaan. Alle 3000 on ehdottomasti liian vähän johdon assistentin hommasta, jos ei sitten ole kyseessä vähemmän osaamista vaativa paikka, jossa työntekijälle on annettu hieno titteli korvauksena huonosta palkasta. Assistentin nimikkeellä toimii nykyään jo moni puhelinvaihdekin!

• justiinsa

Minä en tunne ketään assistenttia tai toimistotyöntekijää ylipäätään joka pelkällä tradenomin tai merkonomin koulutuksella ansaitsisi paljoa yli 3000€. Nk. korkeanstatuksen yrityksissä toimitusjohtajien assistentteina työskentelevillä on hyvin usein tutkintona esim. KTM tai FM ja palkka sekä työtehtävät yleensä sen mukaiset tai sitten ei. Aika moni tradenomi tai maisteri työskentelee myös koulutustaan vastaamattomissa tehtävissä huonolla palkalla, koska muuta työtä ei ole tarjolla.

• menossa
        justiinsa kirjoitti:

Minä en tunne ketään assistenttia tai toimistotyöntekijää ylipäätään joka pelkällä tradenomin tai merkonomin koulutuksella ansaitsisi paljoa yli 3000€. Nk. korkeanstatuksen yrityksissä toimitusjohtajien assistentteina työskentelevillä on hyvin usein tutkintona esim. KTM tai FM ja palkka sekä työtehtävät yleensä sen mukaiset tai sitten ei. Aika moni tradenomi tai maisteri työskentelee myös koulutustaan vastaamattomissa tehtävissä huonolla palkalla, koska muuta työtä ei ole tarjolla.

Kävinpä tänään työkkärissä, korkeakoulutetuille tarkoitetulla työvoimaneuvojalla. Hän totesi, että hakijoiden taso on noussut todella paljon viime aikoina. Eli ylikoulutetut ja osaavat hakevat myös hommia, mihin ei vaadita korkeakoulututkintoa ja hyvää työkokemusta.

Tästä epätoivoisesta työnetsimisestä seuraa se, että nämä korkeakoulutetut ja kokeneet työntekijät pyytävät pienempää palkkaa kuin osaaminen ja koulutus mahdollistaisivat. Ja hakevat vähemmän vaativiin hommiin.

Tästä seuraa edelleen se, että vähemmällä koulutuksella ja osaamisella varustettujen on pakko pyytää vielä pienempää palkkaa, koska kisataan samoista työpaikoista.

Aika masentavaa. Ekonomi saa tradenomin palkan, tradenomi merkonomin ja merkonomi - en uskalla ajatellakaan... Silloin palkka todella on vain vähän päälle 2000 e. Ja julkisella puolella vielä vähemmän.

Viime vuosina olen tehnyt erilaisia sijaisuuksia eli pätkätöitä: markkinointiassistentti, myyntiassistentti, vientiassistentti, projektikoordinaattori... Palkka vaihdellut parina viimeisenä vuonna 2300 - 2700 välillä. Olen tradenomi, yli 20 v työkokemusta ja todella osaamista noihin töihin.

Työnantaja ilmoittaa haastattelussa, että palkka on tämä: ota tai jätä.

• halvalla menee
        menossa kirjoitti:

Kävinpä tänään työkkärissä, korkeakoulutetuille tarkoitetulla työvoimaneuvojalla. Hän totesi, että hakijoiden taso on noussut todella paljon viime aikoina. Eli ylikoulutetut ja osaavat hakevat myös hommia, mihin ei vaadita korkeakoulututkintoa ja hyvää työkokemusta.

Tästä epätoivoisesta työnetsimisestä seuraa se, että nämä korkeakoulutetut ja kokeneet työntekijät pyytävät pienempää palkkaa kuin osaaminen ja koulutus mahdollistaisivat. Ja hakevat vähemmän vaativiin hommiin.

Tästä seuraa edelleen se, että vähemmällä koulutuksella ja osaamisella varustettujen on pakko pyytää vielä pienempää palkkaa, koska kisataan samoista työpaikoista.

Aika masentavaa. Ekonomi saa tradenomin palkan, tradenomi merkonomin ja merkonomi - en uskalla ajatellakaan... Silloin palkka todella on vain vähän päälle 2000 e. Ja julkisella puolella vielä vähemmän.

Viime vuosina olen tehnyt erilaisia sijaisuuksia eli pätkätöitä: markkinointiassistentti, myyntiassistentti, vientiassistentti, projektikoordinaattori... Palkka vaihdellut parina viimeisenä vuonna 2300 - 2700 välillä. Olen tradenomi, yli 20 v työkokemusta ja todella osaamista noihin töihin.

Työnantaja ilmoittaa haastattelussa, että palkka on tämä: ota tai jätä.

Tuo on aivan totta. Oma elämäntilanteeni sama kun sinulla. Minulla on ollut muutamakin akateemisesti koulutettu työtoveri aivan samoissa tehtävissä kuin minä ja samalla palkalla kuin minä. Lehdessä oli tänään artikkeli jonka mukaan tradenomien keskipalkka on 2900€, naistradenomien keskipalkka on 2500€. Tradenomeja on myös paljon työttöminä, joten meillä kai menee aika hyvin kun olemme kuitenkin työelämässä mukana oman alamme tehtävissä.

• Anonyymi

Usein johdon assarit voivat olla vaan postia hakevia ja klemmareita tilaavia juoksulikkoja. Merkonomi/tradenomi riittää näemmä hyvin. Htm on koulutukseni ja kerran johdon assarin paikan sai vaan aikuiskoulutuksen käynyt nirppanokka blondi 25 v. 🤦‍♀️ Eivät ne tarvitse akateemisia ja itsenäisesti työskenteleviä maistereita, vaan nöyristeleviä pikku likkoja, jotka saavat laittaa "johdon assistentti" Face-statukseensa. No, onneksi tällähetkellä olen asiantuntija-työssä, jossa ok palkka.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5219
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3430
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      298
      2822
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      55
      2618
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      169
      2294
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2109
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1835
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe