Ostin Tiimarista vesiliukoista, lasille tarkoitettua maalia, jolla maalasimme ikkunoihin jouluaiheisia kuvia. Nyt kun maalausten poistamisen aika tuli, niin tuntuu, ettei maali ole vesiliukoisuutta nähnytkään! Onko kenelläkään vinkkejä, miten maalaukset saisi kätevästi poistettua? Ainakaan fairy, tiskirätti eikä edes liotus fairy karhunkielellä hankaus auta, kynnellä raaputtamalla lähtee hitaasti ja työläästi vähäsen. Maali on kuivunut niin kovaan, että tuntuu mahdottomalta saada sitä pois muuten, kuin milli kerrallaan raaputtamalla. Mutta pitäisihän tuollaisen nyt kuitenkin hiukan helpommin irrota... Auttakee!
Ikkunamaalausten poistaminen
5
2894
Vastaukset
- kätevä käsi
Hei, vesiliukoinen ei tarkoita sitä , että se kuivuttuaan olisi vedellä pestävissä pois, vaan sitä että sitä voi ohentaa vedellä ja pensselit ym voi pestä vedellä heti tuoreeltaan. Joutunet hankkimaan tärpättiä tms maalinpoistoainetta jolla saat ikkunan puhtaaksi, ellet halua raaputella esim partakoneen terällä. Maali- tai rautakaupasta löytyy apu.
- atlatl
...ja ostat sellasen ikkunaskrapan,jossa on ohut partakoneenterän kaltainen terä,sillä varovasti raaputat.
Kyllä irtoaa koska sillä saa muutkin maaliroiskeet pois lasipinnoilta.- Ikkunamaalari
Voi hitsi, Tiimarin tädit siis johtivat minua vähän harhaan, kun nimenomaan halusin tietää, että saako maalin vedellä sitten helposti pois ikkunasta. No, mutta pääasia, että maalin saa lähtemään, tärpätti voisi olla kätevää.. Kiitos vinkeistä! :)
- atlatl
Ikkunamaalari kirjoitti:
Voi hitsi, Tiimarin tädit siis johtivat minua vähän harhaan, kun nimenomaan halusin tietää, että saako maalin vedellä sitten helposti pois ikkunasta. No, mutta pääasia, että maalin saa lähtemään, tärpätti voisi olla kätevää.. Kiitos vinkeistä! :)
...tosi pahalle,kokeile sitä skrapaa mieluummin että ei tarvii myrkkujä käyyttää.
- liukenveava
atlatl kirjoitti:
...tosi pahalle,kokeile sitä skrapaa mieluummin että ei tarvii myrkkujä käyyttää.
vesiliukoinen= vedellä liukeneva. Jos purkissa noin lukee niin pitäisi vedellä tosiaan LIUETA. Ei ole Tiimarin myyjän syy jos on hänkin kerta harhaanjohdettu. Palautetta voisi laittaa joko kauppaan ja sitä kautta valmistajalle tai itse valmistajalle.
vesiohenteinen= vedellä ohennettava (esim maali) mutta ei vedellä liukeneva.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185181- 472849
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302498Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231879- 1181647
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101640- 961389
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231385Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101348