Olen huomannut että jäähdytinneste alkanut katoamaan..täytin sen viimeksi n. 3kk sitten ja taas on alle minimitason..mistähän tota vuotoa voisi etsiä ja mikä mahtaisi vuotaa?
Mondeo 1.8i -02
Jäähdytinneste katoaa
13
11532
Vastaukset
- .....
Etsisin ensin vikaa letkuista ja letkunliittimistä. Vuoto on aika pieni ja helposti sitä hiljalleen letku tai liitos vuotaa ja neste höyrystyy, joten vuoto ei näy ulospäin. Jos kannentiiviste päästelee, niin runsaampi vuoto näkyy valkoisena höyrynä pakoputken päästä. Moottoritila kyllä on niin täynnä tavaraa, että gynekologin koulutus tarvitaan, kun vuotokohtaa hakee.
- pakokaasu haisee
Jos ois vuoto kannentiivisteessä
- zöp
pakokaasu haisee kirjoitti:
Jos ois vuoto kannentiivisteessä
Mulla nestettä hävisi termostaattikotelon juuresta moottorin kyljesssä.Ei voinut nähdä itse, vaan pajalla tutkivat. Tietyssä moottorinlämpötilassa nestettä rupesi häviämään pikkuhiljaa..nyt kunnossa
- Jon82
tänään kun autoni oli seissyt n.3h paikallaan oli maahan tullut n.10cm halkaijan läikkä jäädytynestettä..aika lailla keskikohdalla moottoria..taitaa vuoto vain pahentua..täytyy tänään katsoa josko löytyisi mistä voisi vuotaa
- nih noh
josko lohkolämmitin vuotaa.
- Jon82
Tuli tuossa sama mieleen..tuntuu että se ei muutenkaan oikeen toimi..aina kun auton laittaa lohkolämmitykseen..niin auto ei lähde ekalla kerralla kunnolla käyntiin..liekö tolla mitään tekemistä vuodon kanssa..mitäs tolle vois tehdä..tarkistaa vuotokohta ym. kallis korjata?
- asdfghjklhg
Jon82 kirjoitti:
Tuli tuossa sama mieleen..tuntuu että se ei muutenkaan oikeen toimi..aina kun auton laittaa lohkolämmitykseen..niin auto ei lähde ekalla kerralla kunnolla käyntiin..liekö tolla mitään tekemistä vuodon kanssa..mitäs tolle vois tehdä..tarkistaa vuotokohta ym. kallis korjata?
Osta jäähdytin sementtiä ja kaada nesteen sekaan. Viat loppu siihen. Maksaa 3€ tai jotain
- missään nimessä
asdfghjklhg kirjoitti:
Osta jäähdytin sementtiä ja kaada nesteen sekaan. Viat loppu siihen. Maksaa 3€ tai jotain
Älä nyt helvetissä laita jäähdyttäjän sementtiä. Saa "kivasti" termarin ja kennon tukkoon.
Selvitä ny ensin vuotokohta. Mondeossa on perinteisesti vuotanut termostaatin kotelosta.
- facebook
mulla oli 03 mondeossa sama vika ja syyksi selvis lohkolämmitimen vastuksessa oleva o-rengas
aina kun auto lämmittimessä oli lammikko auton alla
lämmitin sijaitsee keskellä lohkoa joten kirjoituksesta voi päätellä että lohkolämmitin vuotaa tai siinä oleva o-rengas
jos niin jostain varaosaliikkeestä tai 0-renkaita myyvästä liikkeestä saa halvalla
mulle maksoi 1€ o-rengas ja kaverin montulla paikoilleen niin ei paljoa pussia laihduta
kannattaa varmistaa mikä lohkolämmitin " calix /defa
jos calix re 403 niin siinä on ainakin toi 0-rengas joka ajan myötä käy vuotamaan
paljon on montikoissa 2000 jälk juuri toi 403 calix lohkolämmitin
kysyin uutta ja hinta oli yli 80 € "pelkkä vastuksen osa
aika kallis jos pelkkä o-rengas maksaa 1€
ja muuten on lämmitin kunnossa- Jon82
Lohkolämmittimen vastus vuotaa minullakin. 94e olisi uusi vastus..
- a1a1
oli sama vika niin alavesiletku oli vähän halki vuosi vain lämpösenä
- 2,0l vm 2003 mondeo
lohkolämmittimen vastus elementti alkoi tihkua vettä kylmänä läpi, kuumana ei vuotanut kun painetta oli sopivasti. vääntelemällä moottorista tulevaa lohkolämppärin johtoa eri asentoihin vuoto paljastui. Uusi osa n70eur, kohtuullisen helppo vaihtaa mutta piti käydä ensin ostamassa 27mm lenkkiavain...
- Varaosamyyjä
Minun monkkuni on vuotanut 8 vuoden aikana kolmesta eri kohdasta.
Paisuntasäiliön hukkakanavan liitoskohta siellä paisarin pohjassa vuotaa.
Termostautti kotelo vuotaa.
Lohklämmittimen 0 engas vuotaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko852400- 431980
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!851778- 821600
- 491280
Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon261264Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai471235- 771221
Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I481122- 591121