Jäähdytinneste katoaa

Mondeo 02

Olen huomannut että jäähdytinneste alkanut katoamaan..täytin sen viimeksi n. 3kk sitten ja taas on alle minimitason..mistähän tota vuotoa voisi etsiä ja mikä mahtaisi vuotaa?
Mondeo 1.8i -02

13

11532

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

Etsisin ensin vikaa letkuista ja letkunliittimistä. Vuoto on aika pieni ja helposti sitä hiljalleen letku tai liitos vuotaa ja neste höyrystyy, joten vuoto ei näy ulospäin. Jos kannentiiviste päästelee, niin runsaampi vuoto näkyy valkoisena höyrynä pakoputken päästä. Moottoritila kyllä on niin täynnä tavaraa, että gynekologin koulutus tarvitaan, kun vuotokohtaa hakee.

• pakokaasu haisee

Jos ois vuoto kannentiivisteessä

• zöp
        pakokaasu haisee kirjoitti:

Jos ois vuoto kannentiivisteessä

Mulla nestettä hävisi termostaattikotelon juuresta moottorin kyljesssä.Ei voinut nähdä itse, vaan pajalla tutkivat. Tietyssä moottorinlämpötilassa nestettä rupesi häviämään pikkuhiljaa..nyt kunnossa

• Jon82

tänään kun autoni oli seissyt n.3h paikallaan oli maahan tullut n.10cm halkaijan läikkä jäädytynestettä..aika lailla keskikohdalla moottoria..taitaa vuoto vain pahentua..täytyy tänään katsoa josko löytyisi mistä voisi vuotaa

• nih noh

josko lohkolämmitin vuotaa.

• Jon82

Tuli tuossa sama mieleen..tuntuu että se ei muutenkaan oikeen toimi..aina kun auton laittaa lohkolämmitykseen..niin auto ei lähde ekalla kerralla kunnolla käyntiin..liekö tolla mitään tekemistä vuodon kanssa..mitäs tolle vois tehdä..tarkistaa vuotokohta ym. kallis korjata?

• asdfghjklhg
        Jon82 kirjoitti:

Tuli tuossa sama mieleen..tuntuu että se ei muutenkaan oikeen toimi..aina kun auton laittaa lohkolämmitykseen..niin auto ei lähde ekalla kerralla kunnolla käyntiin..liekö tolla mitään tekemistä vuodon kanssa..mitäs tolle vois tehdä..tarkistaa vuotokohta ym. kallis korjata?

Osta jäähdytin sementtiä ja kaada nesteen sekaan. Viat loppu siihen. Maksaa 3€ tai jotain

• missään nimessä
        asdfghjklhg kirjoitti:

Osta jäähdytin sementtiä ja kaada nesteen sekaan. Viat loppu siihen. Maksaa 3€ tai jotain

Älä nyt helvetissä laita jäähdyttäjän sementtiä. Saa "kivasti" termarin ja kennon tukkoon.
        Selvitä ny ensin vuotokohta. Mondeossa on perinteisesti vuotanut termostaatin kotelosta.

• facebook

mulla oli 03 mondeossa sama vika ja syyksi selvis lohkolämmitimen vastuksessa oleva o-rengas
      aina kun auto lämmittimessä oli lammikko auton alla
      lämmitin sijaitsee keskellä lohkoa joten kirjoituksesta voi päätellä että lohkolämmitin vuotaa tai siinä oleva o-rengas
      jos niin jostain varaosaliikkeestä tai 0-renkaita myyvästä liikkeestä saa halvalla
      mulle maksoi 1€ o-rengas ja kaverin montulla paikoilleen niin ei paljoa pussia laihduta
      kannattaa varmistaa mikä lohkolämmitin " calix /defa
      jos calix re 403 niin siinä on ainakin toi 0-rengas joka ajan myötä käy vuotamaan
      paljon on montikoissa 2000 jälk juuri toi 403 calix lohkolämmitin
      kysyin uutta ja hinta oli yli 80 € "pelkkä vastuksen osa
      aika kallis jos pelkkä o-rengas maksaa 1€
      ja muuten on lämmitin kunnossa

• Jon82

Lohkolämmittimen vastus vuotaa minullakin. 94e olisi uusi vastus..

• a1a1

oli sama vika niin alavesiletku oli vähän halki vuosi vain lämpösenä

• 2,0l vm 2003 mondeo

lohkolämmittimen vastus elementti alkoi tihkua vettä kylmänä läpi, kuumana ei vuotanut kun painetta oli sopivasti. vääntelemällä moottorista tulevaa lohkolämppärin johtoa eri asentoihin vuoto paljastui. Uusi osa n70eur, kohtuullisen helppo vaihtaa mutta piti käydä ensin ostamassa 27mm lenkkiavain...

• Varaosamyyjä

Minun monkkuni on vuotanut 8 vuoden aikana kolmesta eri kohdasta.
      Paisuntasäiliön hukkakanavan liitoskohta siellä paisarin pohjassa vuotaa.
      Termostautti kotelo vuotaa.
      Lohklämmittimen 0 engas vuotaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jäätävä epävarmuus

Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      85
      2400
    2. Ainakin hän on elossa

ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      43
      1980
    3. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      85
      1778
    4. Hyvää yötä, olen rakastunut suhun

Sanon tämän kyllä vielä sulle henkilökohtaisestikin. 😘
      Ikävä
      82
      1600
    5. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      49
      1280
    6. Pitsaa selliiä

Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon
      Kuhmo
      26
      1264
    7. Nyt tiedän

Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai
      Sysmä
      47
      1235
    8. Mitä hellittelynimiä

Sinulla on kaivatustasi?
      Ikävä
      77
      1221
    9. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      48
      1122
    10. Mitä meille oikein

Tapahtuu vai tapahtuuko mitään?
      Ikävä
      59
      1121
    Aihe