kerrostalon järjestyssäännöt

nn nn

Onko jotain määräyksiä vai voiko kukin talo tehdä omansa?
Joissain taloissa on hiljaisuus klo 23-06, joissain 22-07.
Voiko kerrostalossa kieltää veden laskemisen hiljaisuusaikana? Nyt tuli asukas joka sitä vaatii. Tosin meillä ei ole laskettukaan, mutta hän luulee että se on meillä.

24

2731

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17

laskemista ei voi kieltää.

• ´´´´´´´´´´´´

Eikä kusen.

• Mikko, vuokralainen

MOI, OLEN 23 VUOTIAS OPISKELIJA POIKA JYVÄSKYLÄSTÄ. MULLE TULI LOKAKUUSSA KOVA VATSATAUTI JA JOUDUIN HYPPÄÄMÄÄN VESSASSA YÖLLÄKIN VÄVÄN VÄLIÄ. ALAKERRASSA ASUVA ROUVA VIHASTUI NIIN , ETTÄ HAUKKUI MINUT LYTTYYN , KUN EI AIKUINEN MIES OSAA PIDÄTTÄÄ, TAIKKA THDÄ TARPEITAAN ÄMPÄRIIN YÖ AIKANA, VAAN HÄNTÄ MINÄ OLIN TERRORISTI. EI AUTTANUT, VAIKKA SELITIN KUINKA SAIRAS OLIN JA PYYSIN ANTEIKSI. ROUVA ON VIHASTUNUT MINUUN LOPPUIÄKSI VARMAAN. SÄIKÄHDIN HÄNTÄ JA MENIN KOTIIN SEURAAVANA PÄIVÄNÄ SAIRASTAMAAN. OLEN IHAN POIS TOLALTA. JOS ON SAMANLAISIA KOKEMUKSIA TAI NEUVOJA NIIN VASTATKAA IHMEESSÄ. MUUTANKO POIS?

• gtduri

Jos ei anna, niin lahjoita hänelle oma ämpäri lannoitelahjaksi, itse täyttämäsi tietysti.

• ...

EIKÄ HUUTAA FOORUMILLA!

Oli yhtiön säännöt mitkä oli, normaalia elämisen ääniä ei voi kieltää hiljaisuuden aikanakaan, ja siihen kuuluu vessakäynnit oli niitä sitten yksi tai sata. Ja suihkussakin saa käydä jos täytyy. Tarpeeton metelöinti kuten musiikin soittaminen on kuitenkin kiellettyä, ja muutenkin pitäisi olla huomaavainen ja aiheuttaa mahdollisimman vähän häiriötä muille.

Sanot sille eukolle, ettet hänen takiaan ala ämpäriin paskomaan, vessassa käydään kun on tarve, ja rouvan on siihen tyytyminen, ja että jos moinen syyllistäminen ei lopu, teet hänestä ilmoituksen poliisille ahdistelun takia.

• Keski-ikäinen akka

Kunpa meilläkin olisi tuollainen poika naapurina ! Tottakai saa kotonaan sairastaa ja ei sitä voi housuunkaan tehdä . Älä välitä mitään . Jos tulee vastaavaa , on talossa hallitus ja he auttavat kohtuuttomien syytösten edessä , jos ei kyseessä ole pelkkä vuokratalo. Vähemmällä kyllä pääset olemalla hiljaa , ei sairaan hermoherkän naisen kanssa oikein voi mitään . Keskustele asiasta kaverien tai vanhempien kanssa , niin saat oikeat mittasuhteet asiaan . Sinussa ei todellakaan ole syytä tuossa asiassa . Rohkeasti elämässä eteenpäin vaan !

• mirkon84

kyllä kannattaa muuta sellaisesta talosta pois koska minä puhun kokemuksesta asuin yhdessä talossa kuukauden ja yksi vanha mummo alkoi minun elämääni puutumaan kun kävin yöllä vessassa koska oli kauhea hätä käydä koska sellainen vanhus ei lopeta terrorisoimista vaan puutuu elämääsi minulla ei ollut vaihto ehtoa kun muutaa pois koska sieltä alkoi tulla useita valituksia kun kävin suihkussa yön aikana tai vessassa

• önönönönönönö

Ainahan sitä voi vaatia.. Se on sitten eri asia suostuuko yölliset vedenlaskijat siihen. Heidänhän ei tarvitse jos eivät halua. On yötyössäkävijöitä ym. jotka peseytyvät vaikka keskellä yötä töistä tullessaan jos on tarvis. Siitä ahdistuvat voivat muuttaa muualle.

• otan huomioon

silti voi ottaa muutkin asukkaat huomioon kun sitä vettä laskee. Eihän kerrostalon huoneistokohtainen saunakaan ole tarkoitettu saunottavaksi esim. yöllä kuten moni luulee.

• este''
        otan huomioon kirjoitti:

silti voi ottaa muutkin asukkaat huomioon kun sitä vettä laskee. Eihän kerrostalon huoneistokohtainen saunakaan ole tarkoitettu saunottavaksi esim. yöllä kuten moni luulee.

Sauna onkin eri asia.Saunassa saunotaan, mutta öisin naisihmisten
        on pakko välillä peseytyä, kuin myös lasten peseytymiset.
        Kohtuus tässäkin.Pahempana haittana pitäisin porakoneen käyttöä, sopimattomaan vuorokaudenaikaan.

• yks naapuri

Se kuuluu normaaliin elämisen ääniin,meidän talossa ei ainakaan kuulu jos joku käyttää vessaa tai päästää vettä hanasta.meillä taitaa olla hyvät äänieristeet

• ikkimerkkimukki

Esim meilläkin lukee, että ruuanlaitto on parvekkeella ehdottomasti kielletty (esim sähkögrilli). Mutta vähän aikaa sitten Aamulehdessä luki, ettei taloyhtiö voi sitä mitenkään kieltää. Tosin Saksassa oli joku mummeli heitetty talosta ulos kun oli jatkuvasti käynyt vessassa öisin... Eikai sentään Suomessa päde?

• hgfg

Osakkeenomistajat kai omistavat taloyhtiön?

• --------..-.....
        hgfg kirjoitti:

Osakkeenomistajat kai omistavat taloyhtiön?

Omistavat mistä omistavat mutta lain yli eivät kävele. Ei sitä mitä tahansa säännöksiä voi järjestyssääntöihin noin vain laittaa. En tiedä miten Saksassa menetellään mutta jos Suomessa ollaan ajamassa yöllisten vessakäyntien takia ulos niin rapsut tulee eikä asukas lähde mihinkään.

• thyi**
        --------..-..... kirjoitti:

Omistavat mistä omistavat mutta lain yli eivät kävele. Ei sitä mitä tahansa säännöksiä voi järjestyssääntöihin noin vain laittaa. En tiedä miten Saksassa menetellään mutta jos Suomessa ollaan ajamassa yöllisten vessakäyntien takia ulos niin rapsut tulee eikä asukas lähde mihinkään.

On kyllä paperiseinäinen talo jos vessassa käyminen herättää naapurit. Mikä vessaäänistä sinne naapuriin kuuluu, vessan vetäminen, tarpeiden tekeminen vai vessanoven äänekäs avaaminen tai kiinni laittaminen? Vai kaikki?
        Asun myös itse vanhassa paperitalossa, ja täällä nuo oven avaukset ja kiinnilaitot kuuluvat kumman hyvin, nimenomaan yöllä tai silloin kun on hiljaista. samoin vesi kohisee putkissa. Vessan vetäminen ja tarpeiden tekeminen ei ole kyllä kuulunut omaan asuntooni. Ovien kiinni laittamiseen voi luultavasti jokainen itse vaikuttaa, mutta ei siihen vessanvetoääneen tai tarpeiden tekemiseen.
        Mielestäni tuo on jo rakenteellinen vika jos noin hyvin kuuluu, ja talonyhtiön pitäisi se korjata. Luultavastihan sitä eivät tee, mutta pitäisi. Eihän ihmisiä voi kieltää käymästä vessassa.

• sdfghjhg
        --------..-..... kirjoitti:

Tervetuloa krillaamaan meikäläisen ikkunan alle. Kyllä muidenkin pitää välillä tuulettaa kuin sinun.

• gda
        thyi** kirjoitti:

On kyllä paperiseinäinen talo jos vessassa käyminen herättää naapurit. Mikä vessaäänistä sinne naapuriin kuuluu, vessan vetäminen, tarpeiden tekeminen vai vessanoven äänekäs avaaminen tai kiinni laittaminen? Vai kaikki?
        Asun myös itse vanhassa paperitalossa, ja täällä nuo oven avaukset ja kiinnilaitot kuuluvat kumman hyvin, nimenomaan yöllä tai silloin kun on hiljaista. samoin vesi kohisee putkissa. Vessan vetäminen ja tarpeiden tekeminen ei ole kyllä kuulunut omaan asuntooni. Ovien kiinni laittamiseen voi luultavasti jokainen itse vaikuttaa, mutta ei siihen vessanvetoääneen tai tarpeiden tekemiseen.
        Mielestäni tuo on jo rakenteellinen vika jos noin hyvin kuuluu, ja talonyhtiön pitäisi se korjata. Luultavastihan sitä eivät tee, mutta pitäisi. Eihän ihmisiä voi kieltää käymästä vessassa.

ainakin mun entisessä asunnossa kuului varsin selvästi kun yläkerrassa vedettiin vessa ja sen säiliön suhina sekä hirveä lotina kun joku oli suihkussa. Uudessa asunnossa taas en ole ikinä kuullut jonkun vetävän vessaa tai käyvän suihkussa. Eli erot on suuria.

• Oikeuden tajuinen
        sdfghjhg kirjoitti:

Tervetuloa krillaamaan meikäläisen ikkunan alle. Kyllä muidenkin pitää välillä tuulettaa kuin sinun.

Se naapurisi ei varmaan itse ole sairastanut kyseistä tautia, kun on muita vaatimassa hillitsemään itseään. Ei siinä auta vaikka kuinka pidättäs,housuun tulee varmasti.Kokemuksesta tiedän, etta siinä taudissa on tarpeiksi kestämistä muutenkin, jos vielä tullaan haukkumaan terroristiksi.Jos eukko sairastuu itse vaikka sikaflunssaan ja ramppaa yöllä, niin anna Mikko- poika tuutista kunnon testiä samalla mitalla takaisin. Eiköhän se siitä tule säyseämmäksi sinua kohtaan! Äläkä haikaile muuttoa pois.

• ei tarvi välittää

Useissa yhtiöissä on kieltoja yöllisestä vessan vetämisestä ja suihkussa käymisestä, mutta oikeasti normaalia elämistä rajoittavat kiellot ovat mitättömiä, ei niistä tarvi välttää.

Itse asuin taloyhtiössä jossa oli siivoaminen kielletty sunnuntaina. Enpä noudattanu moista typerää sääntöä. Muutama uskis siitä jupisi.

• miro

minulla oli samalaista kun muutin yhteen taloon ja siellä alakerrassa alkoi vanha rouva valittamaan yöllä vessan vetämisestä yön aikana minulla ei ollut muuta vaihto ehtoa kuin muuta pois siitä talosta koska siellä ei ollut naapureita kuin vanhoja mummoja ja se mummo alkoi minun elämääni puutumaan hän olisi voinut pitää huoli omista asioistaan mitkä eivät kuulu hänelle

• qwvgfbvbgfevbg

Tyhmyydestä sakotetaan. Vaihtoehtoja olisi ollut useita kuten jatkaa vessan vetämistä yöllä. Mikään laki tai asetus kun sitä ei voi kieltää! Itsekin lasken vettä ja käyn vessassa yöllä. Ei ole kukaan rutissut eikä väliä vaikka rutisisikin, en ole lopettamassa.

• Hall.puh.j

Vessan saa yöllä vetää jos tarve on. Sitä ei voi kieltää. Suihkussakin voi käydä esim. vuorotyön takia vaikka klo 23 asti. Tämä on muistaakseni Kiinteistöliiton sivuillakin. Meidän talossa vedetään vessat läpi yös eikä kukaan valita. Suihkussakin käyvät iltavuoron jälkeen, jos vuorotyötä tekevät.
      Mielenkiintoista on että toiset hyppivät seinillä ja toiset eivät ryyppyjuhliltaan kunnioita muita lainkaan.
      Normaalia elämää ihmiset!

• yskittää

jos kerta tupakoida saa, miksi ei saa käydä vessassa, savu tunkee yölläkin asuntoon ja yskin yötä päivää..

• e-kontakti30

Grillata saa myös. Sitä ei voi kieltää. Grilli partsin oven eteen ja ovi auki vaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3095
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2865
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2105
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1565
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1328
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1250
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe