kerrostalon asukkaan tervehtiminen

hyvänpäiväntuttuja

Kumpi tervehtii ensin, vanha vai nuori, mies vai nainen?

11

3423

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suunsa auki

      Nuori, mies. Naapurin kohtaaminen rapussa ei ole kovinkaan muodollinen tilanne, joten ei kai sillä ole väliä, kumpi ensin tervehtii. Tosin vanhat ihmiset voivat pitää epäkohteliaana, jollei nuori tervehdi ensin. Jonkun harvan mielestä ei voi tervehtiä ennen kuin on esitelty. Yleisimmin käy niin, että rohkeampi tai se, kumpi ensin ehtii, mumisee hein tai huomenen jonnekin naapurin vasemmalle korvalle tai rapun seinälle.

      • ekatoka

        Niinpä. ajattelin että jotain tämmöstä vois olla. Olen alusta pitäen (5 v sitten) ottanut asenteen että on reipasta ja kohteliasta tervehtiä kaikkia asukkaita, ja myös postinkantajaa ja siivoojaa. Mutta olen pannut merkille että eräät vanhemmat henkilöt (asukkaat) eivät tervehdi minua ollenkaan jos en tervehdi itse ensin.
        Ihmettelen miten olisi parasta tehdä.
        Siivoojat ja postinkantajat eivät ole ongelma, he tervehtivät ripeästi minua niin että välillä on toisinpäin ja välillä toisinpäin.


      • ekatoka kirjoitti:

        Niinpä. ajattelin että jotain tämmöstä vois olla. Olen alusta pitäen (5 v sitten) ottanut asenteen että on reipasta ja kohteliasta tervehtiä kaikkia asukkaita, ja myös postinkantajaa ja siivoojaa. Mutta olen pannut merkille että eräät vanhemmat henkilöt (asukkaat) eivät tervehdi minua ollenkaan jos en tervehdi itse ensin.
        Ihmettelen miten olisi parasta tehdä.
        Siivoojat ja postinkantajat eivät ole ongelma, he tervehtivät ripeästi minua niin että välillä on toisinpäin ja välillä toisinpäin.

        tietää miten se nyt menikään? Tarvitseeko nuoremman naisen tervehtiä vanhempaa miestä jos mies ei tervehdi?? Mielestäni ei. Tarkoitan nyt esim. samassa taloyhtiössä mutta ei samassa talossa asuvaa vanhempaa miestä. Vanhempaa naista kyllä tulee tai voi tervehtiä mutta miten on vanhemman miehen kohdalla? Meidän taloyhtiössä siivoojat eivät todellakaan tervehdi. Joskus muinoin joku siivooja on tervehtinyt mutta nykyiset ei.


      • huomenta-moi-moro
        pinkey kirjoitti:

        tietää miten se nyt menikään? Tarvitseeko nuoremman naisen tervehtiä vanhempaa miestä jos mies ei tervehdi?? Mielestäni ei. Tarkoitan nyt esim. samassa taloyhtiössä mutta ei samassa talossa asuvaa vanhempaa miestä. Vanhempaa naista kyllä tulee tai voi tervehtiä mutta miten on vanhemman miehen kohdalla? Meidän taloyhtiössä siivoojat eivät todellakaan tervehdi. Joskus muinoin joku siivooja on tervehtinyt mutta nykyiset ei.

        Itse kyllä tervehdin kaikkia, enkä laita mieleeni kuka viimeksi tervehti ensin tai tervehtikö ollenkaan (asun rivitalossa mutta olen asunut kerrostalossa sekä lapsena että aikuisena yhteensä lähes 15 vuotta). Nykyisen asuinalueemme kaduilla on ainoastaan yksi talo, jonka asukkaat eivät koskaan vastaa tervehdykseen, eivät tervehdi kuin naapuritaloissaan asuvia.
        Töissä tervehdin myös aina kaikkia toimitusjohtajasta siivoojaan.


      • Melkomoinen palkka
        pinkey kirjoitti:

        tietää miten se nyt menikään? Tarvitseeko nuoremman naisen tervehtiä vanhempaa miestä jos mies ei tervehdi?? Mielestäni ei. Tarkoitan nyt esim. samassa taloyhtiössä mutta ei samassa talossa asuvaa vanhempaa miestä. Vanhempaa naista kyllä tulee tai voi tervehtiä mutta miten on vanhemman miehen kohdalla? Meidän taloyhtiössä siivoojat eivät todellakaan tervehdi. Joskus muinoin joku siivooja on tervehtinyt mutta nykyiset ei.

        Onko teillä siivooja? Siivoaako se oikeasti?

        Meilläkin on siivooja, ainakin luulen niin, koska yhtiökokouksen taseen mukaan sille maksetaan palkkaa noin 20 000 euroa vuodessa. Reilun 20 vuoden aikana talossa asuneena, olen kahdesti törmännyt porrashuoneessa alakerran tuulikaapissa jonkun rätin heiluttajan. Tuskin ensimmäistä kerrosta ylemmäs koskaan kapuaa, sen sorttista on siivo kerroksissa. Kerran vuodessa iskee joku erikseen palkattu siivouksen iskuryhmä, mikä pesee ikkunat ja vahaa lattiat ja portaat kerroksissa.


      • boobooh
        ekatoka kirjoitti:

        Niinpä. ajattelin että jotain tämmöstä vois olla. Olen alusta pitäen (5 v sitten) ottanut asenteen että on reipasta ja kohteliasta tervehtiä kaikkia asukkaita, ja myös postinkantajaa ja siivoojaa. Mutta olen pannut merkille että eräät vanhemmat henkilöt (asukkaat) eivät tervehdi minua ollenkaan jos en tervehdi itse ensin.
        Ihmettelen miten olisi parasta tehdä.
        Siivoojat ja postinkantajat eivät ole ongelma, he tervehtivät ripeästi minua niin että välillä on toisinpäin ja välillä toisinpäin.

        Mulla on vaikeuksia moikkailla vanhempaa porukkaa, kun kaikki ovat niin samannäköisiä: harmaat hiukset ja neliskanttiset rillit. Mun isovanhemmat taas sanoo, että kaikki nuoret on nykyään samannäköisiä...


    • dfdghfhghjgh

      Meillä ei juuri kukaan edes tunnu huomaavan, jos ohi kulkee, tai ovat olevinaan, etteivät huomaa. Sellaisille ei tee kauheasti mieli tervehdystä lausua. Toki jos ihan aamu on, niin multa pääsee "hyvää huomenta" lähes automaattisesti, jos tilanne on sellainen, että katsekontaksi syntyy helposti. Päivällä, jos kuljen porukan läpi, niin siinä saatan automaattisesti sanoa "päivää", paitsi jos he ovat kauniita/komeita, nuoria tai muuten pelottavan oloisia. :D (Olen itse ujo ja erittäin vastenmielisen näköinen 20-vuotias nainen.)

      Minua ei yleensä omatoimisesti tervehditä, mutta itse saatan tervehtiä, jos tuntuisi kiusalliselta olla hiljaa, kun siitä läheltä kulkee. Kyllähän nuo yleensä vastaavat, jos sanon "päivää" tai "hyvää huomenta", mutta pakkohan heidän on, eivät kai he halua olla liian tylyjä sentään. Joskus tuntuu, että vain vaivaan heitä tervehtimällä, koska siten "pakotan" heidätkin avaamaan suunsa. :(

      Onneksi on yksi kiva vanhus naapurissa, joka välillä ihan oma-alotteisesti puhuu mullekin. Saatamme vaihtaa pari sanaa vaikkapa säästä, kun törmäämme rappukäytävällä.

      • fdgfgfh

        Korjaus: En sano "hyvää huomenta" vaan "huomenta". Kirjoitin väärin... Kuulostaisi aika oudolta mun suusta sanoa oikein "hyvää huomenta".


    • nuori mies

      Nuori tervehtii ensin, olkoon hän sitten tyttö tai poika.
      Mies tervehtii naista.

      • aölkfjslf

        No ei todellakaan nuori lähde häiritsemään vanhempaa tervehtimällä ensin, se on vanhempi ihminen joka päättää haluaako olla nuoremman kanssa tekemisissä ja tervehtii jos on ok.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      203
      4872
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      281
      2997
    3. 134
      1777
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      225
      1592
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1431
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1206
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1154
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1139
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1107
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      77
      1092
    Aihe