Berliiniin maaliskuussa.

Nigy

Berliiniin menossa maaliskuun alussa ja hotelli löytynyt Alexanderplatzin läheisyydestä. Hotellin tarjoama runsas buffa on 20 eskoa per lärvä joten ajattelin säästää kustannuksissa ja jättää sen pois.
Nyt tarvitsisinkin teiltä kokeneimmilta Berliinin kävijöiltä vinkkejä onko Alexilla jotain hyviä aamiaisia tarjoavia paikkoja? Kahviloita ym siinä aivan satavarmasti on mutta ulkopaikkakuntalaisena ei pysty tarjontaa tietämään. Kaikki muutkin vinkit ovat toki tervetulleita :)

Ajatuksissa Pergamon museo sekä Altes, onko muita must-museoita joita ajattelitte. Eastside-gallery nyt on katsottava sekä vakio portti, unter den linden ym.

9

1456

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lempipaikkani

      Itse en ensimmäisenä ihan Altesiin ryntäisi. Neues avattiin viime vuonna - vuoden vaihteessa oli päivät täysin loppuunmyyty, joten meiltä jäi väliin. Meistä historiallisen museon 1900-luku oli kiinnostava. Itse olen tykännyt Check Point Charlien pikkumuseosta, joka hyvin valotti pakoyrityksiä DDR,stä. Guggenheimissa on useasti ollut upeita videoteoksia.
      Ja jos tekniikka - etenkin vanhat junat - kiinnostavat: älkää jättäkö tekniikan museota väliin.
      Eli yhdellä matkalla ei tosiaan kaikkea voi nähdä. Suosittelen rentoutumiseksi bussiajeluja vuorolla 100 tai 200, joista kivasti näkee kaupunkia ja kaunista valaistusta. S-bahnilla on tullut myös tehty yleiskatselua kaupunkista. Idän lähiöt ovat eniten jääneet mieleen.
      Me ollaan useasti tyydytty kevyeen aamiaiseen: muutama sämpylä ja mehua huoneeseen ja sitten kahville kaupunkille. Jos ei hotellissa vedenkeitintä, olenpa ottanut oman matkaversion mukaan. Eipä se saksalaisten aamiainen usein tuon runsaampi ole. Välipalaa tuosta kaupunkista saa joka nurkalta.

      • Nigy

        Kiitokset vinkeistä kaikille. Berliini kovin kiinnostava ja ennen kaikkea iso kaupunki joten rajallinen aika pakottaa rajoittamaan menoa. Totta tosiaan tuo Saksan historiallinen museo on kiinnostava, toinen maailmansota kiinnostaa erityisesti joten taitaisi kolahtaa tuo 1900-luku todenteolla. Kenties vaihdan Neues:in listalta siihen.

        Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin linjat 100 ja 200 ajavat Zoolta Alexille ja päinvastoin ja ilmeisesti vieläpä 10 minuutin välein. Onko niillä linjoissa sitten paljoakaan eroa? Itse en sivuilta niiden reittejä osannut löytää. S-bahn kovin selkeä ja helppo, ees taas vaan idän ja lännen väliä - kenties jopa minä sillä selviän jo aika pitkälle.

        Aamiaisbuffa tosiaan kallis, joten taidetaan skipata se suosiolla. Eiköhän sitä aamiaista etsivä aina löydä ja tosiaan pientä naksua nyt aina löytää.


    • Ehdotus
    • kartanlukija

      Aleksanderplatzilla on tavaratalo Kaufhof, josta saa erilaisia aamiaisia. Esimerkiksi muki kahvia, croisantti, sämpylä, voi, hillo ja keitetty muna yhteensä 3,40 euroa. Ympäristön kahviloista saa aamukahvit ja sämpylän tai pullan edullisesti. Saksan Mac Domaldsit myyvät aamuisin myös erilaisia aamiaisia edullisesti.

    • ---..---

      Sain sähköpostitse tarjouksen, maaliskuussa kun avautuu uusi hotelli Rosenthaler kadulla Berliinin keskustassa. Avaustarjous on huikea, koko huone hintaan 10 euroa/ vrk. Itse en käytä sitä hyväksi, mutta jos joku tarvitsee... http://www.easyhotel.com/hotels/berlin.html

      • jaska55

        bussi 200 "kiertää" Potsdamer Platzin kautta, kun 100 menee "suoraan" Zoolle.

        Prentzlauer Bergin kaupunginosassa kannattaa käydä sunnuntaibrunssilla! Sinne pääsee Alexilta monilla raitiovaunuilla tai U2:lla (suunta Pankow)


      • asuin
        jaska55 kirjoitti:

        bussi 200 "kiertää" Potsdamer Platzin kautta, kun 100 menee "suoraan" Zoolle.

        Prentzlauer Bergin kaupunginosassa kannattaa käydä sunnuntaibrunssilla! Sinne pääsee Alexilta monilla raitiovaunuilla tai U2:lla (suunta Pankow)

        kesän aivan tuossa alexin lähistöllä ja se on mahtava paikka joten älä ainakaan majoitusta lähde vaihtamaan. Hyvää kahvilaa tv-tornin alapuolelta on vaikea löytää, mutta kauppakeskuksista löytyy mainioita paikkoja. Kaufhof on yksi ja aivan alexin vieressä on aika uusi ostoskeskus Alexa joka sisältää kaiken. Kyseisetä tulikin kesän jälkeen lempiostoskeskukseni joten kannattaa vierailla erityisesti jos shoppailu kiinnostaa. Ja tosiaan toi checkpoint-charlie on nähtävän arvoinen, mutta muitakin löytyy joten kannattaa ostaa jonkunnäköinen kirja kaupungista (itselläni oli englanninkielinen joka sisälsi aivan kaiken). Niistä löytyy kaikille jotakin. Sen voin sanoa että ihanaan kaupunkiin olette menossa! :D


      • Nigy
        asuin kirjoitti:

        kesän aivan tuossa alexin lähistöllä ja se on mahtava paikka joten älä ainakaan majoitusta lähde vaihtamaan. Hyvää kahvilaa tv-tornin alapuolelta on vaikea löytää, mutta kauppakeskuksista löytyy mainioita paikkoja. Kaufhof on yksi ja aivan alexin vieressä on aika uusi ostoskeskus Alexa joka sisältää kaiken. Kyseisetä tulikin kesän jälkeen lempiostoskeskukseni joten kannattaa vierailla erityisesti jos shoppailu kiinnostaa. Ja tosiaan toi checkpoint-charlie on nähtävän arvoinen, mutta muitakin löytyy joten kannattaa ostaa jonkunnäköinen kirja kaupungista (itselläni oli englanninkielinen joka sisälsi aivan kaiken). Niistä löytyy kaikille jotakin. Sen voin sanoa että ihanaan kaupunkiin olette menossa! :D

        Näinhän se on. Eipä tässä ole enää tarkoitusta majoituspaikkaa vaihtaa. Paikkana aika ideaali ja palvelee hyvin juuri meidän tarpeita. Museot ym kiinnostavat lähellä ja helposti tavoitettavissa. Pääsis nyt vaan jo vihdoin itse reissuun :)


    • kuup

      Alexilta M2 ja Helmmholzplatzin/Kollwitzplatzin kulmille kauniita katuja kiertelemään. Löytyy brunssia moneen lähtöön pitkälle iltapäivään saakka.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4633
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe